In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Oef, oma-C, fijn dat je het even kwam vertellen.
Ik heb vandaag al dikwijls gedacht hoe het nu met je zou zijn.
Niet dat dat veel helpt natuurlijk...
Verstandig dat je op controle moet bij de kniedokter.
Hopen op het beste!
Ik heb vandaag al dikwijls gedacht hoe het nu met je zou zijn.
Niet dat dat veel helpt natuurlijk...
Verstandig dat je op controle moet bij de kniedokter.
Hopen op het beste!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Ja Helena, heel vervelend die dikke en pijnlijke knieën
maar zoals altijd... tijd en boterhammen hé
Ik hoop nu deze nacht wel wat te slapen want ze duren
lang de wakkere nachten, wel nog op tijd het ijs verversen
Dan moet het toch stilaan beteren, dank voor je bezorgdheid
Slaapwel allemaal straks ik ga ook op tijd naar m'n koffertje
maar zoals altijd... tijd en boterhammen hé
Ik hoop nu deze nacht wel wat te slapen want ze duren
lang de wakkere nachten, wel nog op tijd het ijs verversen
Dan moet het toch stilaan beteren, dank voor je bezorgdheid
Slaapwel allemaal straks ik ga ook op tijd naar m'n koffertje
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Voor Oma C : plaats ik nogmaals : heel veel beterschap en veel moed ! Inderdaad : rustig aan doen en geduldig wachten tot het geneest .(mijn vorige bericht was blijkbaar niet geplaatst ... - )
Voor alle seizoentjes hopelijk een goede nachtrust , zonder al te veel pijn en ongemakken .
Voor alle seizoentjes hopelijk een goede nachtrust , zonder al te veel pijn en ongemakken .
-

Mijn bericht van deze morgen was hier niet te vinden
raar.... maar ik had het gekopieerd ,
dus kan ik het hieronder nog eens plakken
Dank wilde eend.... geduld is de beste gave hé
Dus....nog eens.....Goede morgen allemaal
Na weer een slechte nacht toch maar opgestaan
en nu is het precies ietske beter, een minder
gespannen gevoel in de dikste knie
die verdraagt geen warmte
manmanman, hoe kon ik zo lomp zijn om te
struikelen over nog geen halve cm
maar ja 't is nu zo en ik pas me aan...'t moet wel
Gelukkig heb ik altijd voorraad in huis dat ik de buren
niet moet lastig vallen, en brood bak ik zelf
Vanmorgen al een wasmachine gevuld, die werkt
toch alleen, en buitenhangen is ook niet moeilijk
pikkel de pikkel...(die hangt ondertussen ook buiten)
Verder de pootjes omhoog, smeren en de pillen
hun werk laten doen,
Mijn toeristen hebben hun eerste 55km eropzitten
van hun 5daagse fietsvakantie
Geniet van een mooi weekend en tot...............
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oei Oma-C, serieus gevallen en dat op jouw toch al pijnlijke knieën. Ik wens jou heel veel beterschap. En iedereen kan wel eens vallen hoor, ik ben daar een levend voorbeeld van.
Muddy Maddy, laat jouw moeder toch gewoon zeuren. Op die leeftijd kun je ze toch nimmer veranderen.
Mammyretro, wat spijtig dat je vriendin de wandeling niet kon uitwandelen.
Anjelier, een tweetal jaren geleden zijn hier in de tuin en voortuin alle bomen geveld, buiten 1. Ze waren allemaal ziek en dreigden steeds om te vallen als het hevig waaide of stormde. Eentje is naar beneden gekomen tijdens een storm. Dat was één van onze treurwilgen. Maar toen die omgewaaid was, hebben we een bomenman laten komen en die kwam met het spijtige nieuws dat alle bomen ziek waren, buiten dan die ene.
Wilde eend, leuk jou nog eens te lezen. Hoop dat verder alles oké is met jou en Poes.
HVT, fijn gesprek gehad door een onverwachte ontmoeting. Fijn zo.
Matice was gisterenvoormiddag wat ziekjes, had manlief al gebeld dat hij vroeger naar huis moest komen om naar de dierenarts te gaan, maar in de vroege namiddag werd hij beter en begon hij te spelen en te rennen in de tuin. Dan terug zijn koorts gemeten en die was perfect normaal. Dus gelukkig geen dierenarts nodig gehad. Weet niet wat het geweest is. Alleszins, niets ernstigs.
Zo, ik moet enkel nog de bovenverdieping opruimen en stofzuigen en dan is het licht HH weer volledig gedaan.
Liefs en dikke knuffel aan jullie allemaal.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Voor OMa C en andere seizoentjes die het kunnen gebruiken :

Ik heb aan u gedacht Oma C vannacht , toen ik ook weer niet kon slapen .. ..
Hopelijk hebben zoon en schoondochter mooi weer !
Clive : Oei, Matice ook even ziekjes . Als baasje schiet je dadelijk in paniek hé , zo ben ik ook . Gelukkig is hij al weer beter . Met poes gaat het goed . Maar de pillen met kurkuma voor haar gewrichten , geeft ze over . dus dan stop ik daar maar mee ..
Hoe zou het zijn met MJ ?? al een hele tijd niet meer gezien hier .
MM : veel sterkte met zo'n moeder .....
Was het Anjelierken die nog bloemen en planten ging kopen ?? alles is peperduur geworden .... Tja, dan koop ik maar minder , jammer ..
Aan alle seizoentjes een fijne dag .. voorlopig schijnt hier de zon ..

Ik heb aan u gedacht Oma C vannacht , toen ik ook weer niet kon slapen .. ..
Hopelijk hebben zoon en schoondochter mooi weer !
Clive : Oei, Matice ook even ziekjes . Als baasje schiet je dadelijk in paniek hé , zo ben ik ook . Gelukkig is hij al weer beter . Met poes gaat het goed . Maar de pillen met kurkuma voor haar gewrichten , geeft ze over . dus dan stop ik daar maar mee ..
Hoe zou het zijn met MJ ?? al een hele tijd niet meer gezien hier .
MM : veel sterkte met zo'n moeder .....
Was het Anjelierken die nog bloemen en planten ging kopen ?? alles is peperduur geworden .... Tja, dan koop ik maar minder , jammer ..
Aan alle seizoentjes een fijne dag .. voorlopig schijnt hier de zon ..
-
Oei dat belooft voor mijn bloemen en planten.
Ja, dan houden we het maar op pelargoniums voor het balkon en begonia voor de bloembakken en geen bloemenfestijn in de achtertuin.
Vraag is trouwens of ik naar het tuincentrum geraak.
Oudste is weer elk weekend naar hier of naar ginder.
En in feite ben ik een beetje lastig, want de enige keer dat het gaat, geven ze er de voorkeur aan met hun petekind te gaan zwemmen.Ook goed.
Teken dat ik weer maar eens in mijn hol ga kruipen voor een tijdje.
Dat ik toch niet durf rijden hé, anders was dat probleem al lang opgelost.
Maar dat is sowieso autostrade...
Voor de rest gebeurt er hier niet veel.
Ja, dan houden we het maar op pelargoniums voor het balkon en begonia voor de bloembakken en geen bloemenfestijn in de achtertuin.
Vraag is trouwens of ik naar het tuincentrum geraak.
Oudste is weer elk weekend naar hier of naar ginder.
En in feite ben ik een beetje lastig, want de enige keer dat het gaat, geven ze er de voorkeur aan met hun petekind te gaan zwemmen.Ook goed.
Teken dat ik weer maar eens in mijn hol ga kruipen voor een tijdje.
Dat ik toch niet durf rijden hé, anders was dat probleem al lang opgelost.
Maar dat is sowieso autostrade...
Voor de rest gebeurt er hier niet veel.
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Clive: de bomen zijn niet ziek, het is van de droogte. We hebben al een heel droge grond , en met die droogte van de voorbije jaren en weken hebben ze het moeilijk. Ik zie het ook in het bosje hier rechtover, daar staan ook bomen die nog bijna kaal zijn, idem bij de buren .Ik hoop dat het goed komt, want ik zou het heel spijtig vinden moesten ze het loodje leggen.
Wilde eend2: ik heb deze week bloemetjes gekocht, en ja , alles is duurder geworden. Heb terug begonia's genomen voor in de bloembakken aan de straat, die blijven bloeien tot het vriest.
Ik zit hier met natte haren, heb net mijn haar geverfd, was ook nodig. Binnenkort eens naar de kapper om het te laten knippen en we kunnen weer verder. Vroeger liet ik het kleuren bij de kapper, maar dat is peperduur geworden, de vorige keer moest ik 125€ betalen, dat vond ik erover. Nu kleur ik het zelf , en ik ga naar een andere kapper. Hier in de buurt is er iemand nieuw begonnen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Slaapwel allemaal,
ik wandel voetje voor voetje rond de tafel als ik teveel pijn heb,
en verder heb ik een relatie met m'n ijspacks op de zetel
een pack op elk been, daarmee kan ik niet rondwandelen hé
mijn pijnstillers mag ik maar een om de 4u nemen
Met geduld en boterhammen zal het wel beteren
Sterkte aan wie het nodig heeft , grts en tot morgen
ik wandel voetje voor voetje rond de tafel als ik teveel pijn heb,
en verder heb ik een relatie met m'n ijspacks op de zetel
een pack op elk been, daarmee kan ik niet rondwandelen hé
mijn pijnstillers mag ik maar een om de 4u nemen
Met geduld en boterhammen zal het wel beteren
Sterkte aan wie het nodig heeft , grts en tot morgen
-

Goede morgen alle seizoentjes
één mei al, het gaat vooruit
't is pas NJ geweest
Allen een fijne dag, geniet van 't mooie weer
ik ben nog niet buiten geweest maar 't ziet er goed uit
Groetjes allen en tot..............
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ons moeder was verrassend kalm gisteren. ze dacht wel dat ik niet meer wilde bellen omdat ik 5' te laat was. 'n mens mag nog niet naar de wc! ik ben ook zeer kalm gebleven. rustig gepraat, geen enkele keer verwezen op het feit dat we donderdag moeten tekenen. ventje doet dan gebarentaal als zij aan de lijn hangt want anders is ze boos. ook vroeger opgehangen want ze was nog niet gewassen.
Tsja, ik zal ze idd moeten verslijten zoals ze is en hopen dat ik die zorgvolmacht niet nodig ga hebben.
gisteren eeen messenger naar mijn vriendin die gevallen is met de fiets en haar kaakbeen gebroken heeft. ze mag al komen werken. dan zie ik ze hopelijk dinsdag als ik voor mijn bloed ga.
Ik mocht daarstraks ook niet naar de wc van ons vellen frakje op pootjes. ik moet me met Hem bezig houden!!! of weet ik het nu nog niet kon ik opmerken uit zijn klagende miauw. ( dat heeft gewoon gewone spraak te kort
) dat is altijd zo, degene die eerst op is, is van hem. nu ben ik dat maar straks is het pappie, pappie, pappie. en zeker omdat er kippebillen wordt gegeten. ventje was vergeten het kaartje van de beenhouwer mee te doen ( die verjaart vandaag) en is dan maar om een lookworst gegaan mèt het kaartje. Johan was heel blij. vroeger kende ik zijn geboortedatum niet en wel die van zijn vrouw maar nu ze weg is van hem, is ze gechrapt. ik weet niet waar ze woont of zo en wat ze gedaan heeft vind ik vals. dus ik zal wel weten wat hij er van vond via ventje.
vandaag of morgen een maken voor de volgende jarige man. morgen moet ik toch op voor b-post. mijn 3 zakken retrosnoep komen aan. goh, het is jaren geleden dat ik nog framboosjes en bramen gegeten heb in snoepvorm. ik mocht vroeger niet snoepen. en al zeker niet kauwen als een halve koe.
bij de buren zijn ze lawaai aan het maken. pa veranda was hier gisteren en zijn vrouw weer aan het kijven dat hij niet goed geparkeerd stond. ik beklaag buurman zijn vader.
ventje kreeg eergisteren eindelijk zijn dvd. deze maand koop ik er een. a gnome namend norm heet die. jammer genoeg duist ondertiteld. zo heb ik 7 samourai in space ook met duitse ondertitels. ventje mocht dan weer cyber houden want die is ook in het duist en de namen van de afleveringen ook. en ik wil weten wat het in het engels is. er staat niets anders op mijn verlanglijst. behalve the carolina reaper tabasco van het merk zelf. maar dan moet ik meerdere dingen bestellen anders zijn de verzendkosten te hoog.
Helena: tuinvraagje: Dahlia's. dat isb toch een bol dat je in de grond steekt? en wanneer moet je dat doen? anders ga ik donderdag na de notaris terug naar de knotwilg om het te vragen. als het geen seizoen van de Dahlia's meer is, hoef ik daar niet binnen. ik zie ook graag pioenoosjes maar daar vind ik ook weer geen informatie over terug. ik zou ook nog een paar potten hortansia's willen.
Oma C: veel beterschap met de knieën en 't is rap gebeurd struikelen over kleine verhogingen. dan mag je nog van geluk spreken dat je hier niet woont want alle stoeptegels liggen hier schots en scheef. ik ben hier jaren geleden gestruikeld op het voorland met een gat in mijn deftige broek tot gevolg en ik heb de toemalige burgemeester (niet VDL) aangeschreven die broek te vergoeden en die stoeptegels ( en overal een beetje) te komen herstellen. nooit geen antwoord gehad. je moet hier werkelijk met je hoofd naar beneden lopen om niet te vallen.
je zoon en dochter hebben er al 55 km op zitten. ik zou dat niet kunnen.
Anjelier: droge bomen. die op 't kerkplein zien er ook niet uit. maar aangezien dat kerkplein vernieuwd gaat worden kijken ze er niet meer om.ik kleur ook mijn haar thuis en laat het dan bij de nieuwe kapster knippen. de laaste keer dat ik er een kleur opzette ( was mijn moeders keuze) moest ik bijna 85 euro betalen en dat was voor de lock-down's. wie weet vraagt ze nu geen 100 of meer om te kleuren en te knippen en in model blazen. dat is heel wat minder dan de 45 die ik nu betaal. de pedicure kost me 29 euro ( voorlopig). gelnagels wil ik niet. de klokken van de pastoor klepperen. tijd om naar de mis te gaan. niet dat wij ooit een voet in die kerk zetten, behalve voor een tentoonstelling of de crypte van de gezonken vissersboten te gaan bezoeken met bezoek. Nu Suus weer bij Jo is en haar zeelandse vrienden haar hebben laten vallen, zal het nog wel een tijdje duren eer ze hier geraakt. ze zal moeten treinen.
ik ga naar de boerderij om te kijken of mijn boottaak vervuld is. en dan naar criminal case.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel.
Ons moeder was verrassend kalm gisteren. ze dacht wel dat ik niet meer wilde bellen omdat ik 5' te laat was. 'n mens mag nog niet naar de wc! ik ben ook zeer kalm gebleven. rustig gepraat, geen enkele keer verwezen op het feit dat we donderdag moeten tekenen. ventje doet dan gebarentaal als zij aan de lijn hangt want anders is ze boos. ook vroeger opgehangen want ze was nog niet gewassen.
Tsja, ik zal ze idd moeten verslijten zoals ze is en hopen dat ik die zorgvolmacht niet nodig ga hebben.
gisteren eeen messenger naar mijn vriendin die gevallen is met de fiets en haar kaakbeen gebroken heeft. ze mag al komen werken. dan zie ik ze hopelijk dinsdag als ik voor mijn bloed ga.
Ik mocht daarstraks ook niet naar de wc van ons vellen frakje op pootjes. ik moet me met Hem bezig houden!!! of weet ik het nu nog niet kon ik opmerken uit zijn klagende miauw. ( dat heeft gewoon gewone spraak te kort
vandaag of morgen een maken voor de volgende jarige man. morgen moet ik toch op voor b-post. mijn 3 zakken retrosnoep komen aan. goh, het is jaren geleden dat ik nog framboosjes en bramen gegeten heb in snoepvorm. ik mocht vroeger niet snoepen. en al zeker niet kauwen als een halve koe.
bij de buren zijn ze lawaai aan het maken. pa veranda was hier gisteren en zijn vrouw weer aan het kijven dat hij niet goed geparkeerd stond. ik beklaag buurman zijn vader.
ventje kreeg eergisteren eindelijk zijn dvd. deze maand koop ik er een. a gnome namend norm heet die. jammer genoeg duist ondertiteld. zo heb ik 7 samourai in space ook met duitse ondertitels. ventje mocht dan weer cyber houden want die is ook in het duist en de namen van de afleveringen ook. en ik wil weten wat het in het engels is. er staat niets anders op mijn verlanglijst. behalve the carolina reaper tabasco van het merk zelf. maar dan moet ik meerdere dingen bestellen anders zijn de verzendkosten te hoog.
Helena: tuinvraagje: Dahlia's. dat isb toch een bol dat je in de grond steekt? en wanneer moet je dat doen? anders ga ik donderdag na de notaris terug naar de knotwilg om het te vragen. als het geen seizoen van de Dahlia's meer is, hoef ik daar niet binnen. ik zie ook graag pioenoosjes maar daar vind ik ook weer geen informatie over terug. ik zou ook nog een paar potten hortansia's willen.
Oma C: veel beterschap met de knieën en 't is rap gebeurd struikelen over kleine verhogingen. dan mag je nog van geluk spreken dat je hier niet woont want alle stoeptegels liggen hier schots en scheef. ik ben hier jaren geleden gestruikeld op het voorland met een gat in mijn deftige broek tot gevolg en ik heb de toemalige burgemeester (niet VDL) aangeschreven die broek te vergoeden en die stoeptegels ( en overal een beetje) te komen herstellen. nooit geen antwoord gehad. je moet hier werkelijk met je hoofd naar beneden lopen om niet te vallen.
Anjelier: droge bomen. die op 't kerkplein zien er ook niet uit. maar aangezien dat kerkplein vernieuwd gaat worden kijken ze er niet meer om.ik kleur ook mijn haar thuis en laat het dan bij de nieuwe kapster knippen. de laaste keer dat ik er een kleur opzette ( was mijn moeders keuze) moest ik bijna 85 euro betalen en dat was voor de lock-down's. wie weet vraagt ze nu geen 100 of meer om te kleuren en te knippen en in model blazen. dat is heel wat minder dan de 45 die ik nu betaal. de pedicure kost me 29 euro ( voorlopig). gelnagels wil ik niet. de klokken van de pastoor klepperen. tijd om naar de mis te gaan. niet dat wij ooit een voet in die kerk zetten, behalve voor een tentoonstelling of de crypte van de gezonken vissersboten te gaan bezoeken met bezoek. Nu Suus weer bij Jo is en haar zeelandse vrienden haar hebben laten vallen, zal het nog wel een tijdje duren eer ze hier geraakt. ze zal moeten treinen.
ik ga naar de boerderij om te kijken of mijn boottaak vervuld is. en dan naar criminal case.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15
-
Hallo iedereen,
Was nummer twee hangt al op.
Was nummer drie steekt in.
Weekend tarief.
De maandelijkse portie vitamine D is al ingenomen.
Mijn huiswerk voor mijn kleinzoon is gemaakt.
Sociaal-economische evolutie in de periode van de Koude Oorlog= 1947 tot 1991.
Ze moesten blijkbaar iemand interviewen die dat heeft meegemaakt.
Ik heb me de bedenking gemaakt dat iedereen die nu steen en been klaagt, niet veel reden tot klagen heeft.
In vergelijking tot de beginperiode, net na d oorlog, is er toch al heel veel beter geworden.
Te bedenken dat toen niet iedereen een badkamer had en heel dikwijls nog een toilet buiten.
Dat men nog met kolen stookte , één stoof per huis.
Eén kraantje in een huis.
Ach aan elke tijd is voor en nadeel.
Tevreden zijn met wat we hebben.
De zon is hier verwoede en soms gelukte pogingen aan het doen om er door te komen.
Was nummer twee hangt al op.
Was nummer drie steekt in.
Weekend tarief.
De maandelijkse portie vitamine D is al ingenomen.
Mijn huiswerk voor mijn kleinzoon is gemaakt.
Sociaal-economische evolutie in de periode van de Koude Oorlog= 1947 tot 1991.
Ze moesten blijkbaar iemand interviewen die dat heeft meegemaakt.
Ik heb me de bedenking gemaakt dat iedereen die nu steen en been klaagt, niet veel reden tot klagen heeft.
In vergelijking tot de beginperiode, net na d oorlog, is er toch al heel veel beter geworden.
Te bedenken dat toen niet iedereen een badkamer had en heel dikwijls nog een toilet buiten.
Dat men nog met kolen stookte , één stoof per huis.
Eén kraantje in een huis.
Ach aan elke tijd is voor en nadeel.
Tevreden zijn met wat we hebben.
De zon is hier verwoede en soms gelukte pogingen aan het doen om er door te komen.