In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
@helena: ik heb ook nog de periode gekend van de buiten wc zonder sas, 1 gas living waar ook de tv stond en een fonte-kachel in de salon. die mocht dan van de kwaade buurman ( gekend als alias " de lijkbidder", omdat die altijd zo bleek was. hij kon niet tegen de zon.) niet meer bebrand worden omdat zijn vrouw madam pruim ( je snapt zeker wel waarom....) haar was op de zolder droogde en dat die mortel al was afgebrokkeld. die gas stoof was gemaakt op een maandag want er was om de haverklap iets aan. de andere buren hadden net dezelfde en geen problemen.
ik heb de kachel gekregen van mijn vader omdat ze dan in het huis van zijn tante gingen wonen en daar was centrale verwarming en een gaskachel in de woonplaats van zijn moeder. ( ze deelde dat huis)
als ik dat nu vertel aan de mensen zeggen ze dat die huisbazen geen schaamte kenden. ze hadden toch wat luxe kunnen geven zoaals bv een badkamertje. en stromend warm water in de keuken.
maar ze woonden goedkoop en mijn vader wilde nooit voor een hoop steen werken.
mijn moeder zei altijd dat ze tevreden was met wat ze had maar voor mij stak dat want mijn sporadische vriendinnen hadden een badkamer ( soms twee) en een binnen wc.
idd, je hebt gelijk wat je zegt. aan elke tijd heeft zijn voordeel en heeft ook een nadeel. wens de student succes!
ik heb de kachel gekregen van mijn vader omdat ze dan in het huis van zijn tante gingen wonen en daar was centrale verwarming en een gaskachel in de woonplaats van zijn moeder. ( ze deelde dat huis)
als ik dat nu vertel aan de mensen zeggen ze dat die huisbazen geen schaamte kenden. ze hadden toch wat luxe kunnen geven zoaals bv een badkamertje. en stromend warm water in de keuken.
maar ze woonden goedkoop en mijn vader wilde nooit voor een hoop steen werken.
mijn moeder zei altijd dat ze tevreden was met wat ze had maar voor mij stak dat want mijn sporadische vriendinnen hadden een badkamer ( soms twee) en een binnen wc.
idd, je hebt gelijk wat je zegt. aan elke tijd heeft zijn voordeel en heeft ook een nadeel. wens de student succes!
Cats Rule!
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Oma-C: beterschap, veel meer kun je niet doen , dan wat je nu doet.
MM: ik denk dat je dahlia's ook in pot kunt kopen. Dahlia's zijn knollen die je oppot na de winter. Als het niet meer vriest worden ze uitgeplant in de tuin. Ik kan geen dahlia's zetten vanwege de slakken, dat moet een lekkernij zijn. Pioenrozen kan je ook in pot kopen, sommige staan nu in bloei.
Onlangs zag ik in het tuincentrum augurkplantjes in pot ( moest direct aan je denken, je hebt daar eens een vraag over gesteld).
Hier wordt het een rustige zondag, we blijven thuis.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ja dat was ik vergeten te antwoorden op de dahliavraag.
De echte grote dahlia zijn planten met een wortelknol.
Ik plant die knollen in mei.
Ik graaf ze terug uit einde herfst, afhankelijk van tijd en goesting.
Ze overwinteren in bakjes in de kruipruimte tot de volgende lente.
Dit jaar zal ik eens moeten zien of de muis dahlia's lustte of niet.
Wat er dus van overschiet.
Als de knol te groot wordt splits ik ze.
Je kan nu ook al dahlia in bloem kopen in het tuincentrum voor eventueel in bloembakken.
Dat was geen gelukt experiment toen ik dat gedaan heb.
Ik heb het nog één keer geprobeerd zonder goed resultaat.
Dan vliegen die bloemen bij mij.
Geen gedoe.
Zo ga ik nog één keer de vetplantjes vernieuwen.
Als dat weer een mospartij wordt tegen het einde van het seizoen gaan die ook vliegen.
Ik ben niet de geduldigste tuinier.
De echte grote dahlia zijn planten met een wortelknol.
Ik plant die knollen in mei.
Ik graaf ze terug uit einde herfst, afhankelijk van tijd en goesting.
Ze overwinteren in bakjes in de kruipruimte tot de volgende lente.
Dit jaar zal ik eens moeten zien of de muis dahlia's lustte of niet.
Wat er dus van overschiet.
Als de knol te groot wordt splits ik ze.
Je kan nu ook al dahlia in bloem kopen in het tuincentrum voor eventueel in bloembakken.
Dat was geen gelukt experiment toen ik dat gedaan heb.
Ik heb het nog één keer geprobeerd zonder goed resultaat.
Dan vliegen die bloemen bij mij.
Geen gedoe.
Zo ga ik nog één keer de vetplantjes vernieuwen.
Als dat weer een mospartij wordt tegen het einde van het seizoen gaan die ook vliegen.
Ik ben niet de geduldigste tuinier.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Bekske, dank je wel voor het mooie plaatje. Maar ik vrees dat het niet goed met je gaat ,daar ik zie dat je het wel heel vroeg hebt geplaatst. Ik hoop van harte dat je nu terug in je bedje ligt zonder pijn.
Oma-C, hoe is het intussen met jou? Genezen de knieën een beetje, hoop echt van wel. Want je bent toch met een smak op jouw knieën gevallen. En de kinderen op een korte fietsvakantie ?
HVT, ik ga vandaag alle was van het weekend, (inclusief de was van vorige vrijdag) doen. Ben er zeker van dat ik hem kan buiten hangen. Met een beetje geluk, kan ik hem in de late namiddag al strijken.
Muddy Maddy, jij was bezig over ouderwetse snoep. Wel, in Shopping is er pas een nieuwe winkel geopend met zowel ouderwetse als Amerikaanse snoep. En daar de winkel gloednieuw is, was er vorige week behoorlijk veel volk. Of dat gaat blijven duren , betwijfel ik, want een aantal winkels verder ligt er ook al een snoepwinkel. Ik ga in geen van beide, teveel suiker en teveel lege calorieën naar mijn smaak. Maar genieten jullie maar van de snoepjes.
Anjelier, gisteren was het ideaal wandelweer. Had een grotere tour gedaan met Matice gisteren, onze beide lichtjes waren uit toen we thuiskwamen.
Wilde eend, voor jou ook een fijne maandag gewenst.
Al een tijdje stilte bij MJ, hoop dat het gewoon tijdsgebrek is en niets anders.
We hadden zaterdag een mooi klein rond bijzettafeltje gekocht. Ik wou al een tijdje iets in de hoek van de living aan het terrasvenster zetten. Bij Kerst en Pasen staan daar respectievelijk de kerstboom en de paasboom. Maar vind het zonder dat, een beetje een verloren hoekje. Maar iets groots kan ik daar dan ook weer niet zetten, want het schuifraam voor naar het boventerras moet open kunnen.
En nu zagen we zaterdag toevallig een klein rond tafeltje staan in zwart ijzer. Echt niet duur, dus manlief zei dat mee te nemen. Zijn dan daarna in een bloemenwinkel gestopt voor iets erop te zetten. Mijn oog viel op 2 mooie roze binnenplantjes. Daar dan ook meteen roze bloempotjes gekocht en een grote roze kaars.
En ik moet zeggen dat het hoekje mooi is geworden voor een echt wel democratisch prijsje.
Ook manlief vindt het mooi nu dat verloren hoekje is gevuld.
Zo, ik ga naar de badkamer, weet al wat ik ga aandoen en doe na de douche, meteen boven al alles. Breng de waszak naar beneden en sorteer de was en stop dan mijn eerste machine in.
Keuken en living moet ik deze keer enkel stofzuigen, want Matice heeft hier praktisch niet gespeeld, heeft eigenlijk het hele weekend buiten gespeeld met zijn buitenspeelgoed. Manlief had gisteren het nieuwe tuinhuis voorzien van elektriciteit en mooi buitenlampjes op het tuinhuis geplaatst, zodat dat we dat ' s avonds kunnen aandoen. Manlief is niet superhandig, maar elektriciteit heeft voor hem geen geheimen.
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Goede morgen seizoentjes,
de wekker liep af vanwege het huisarrest voor volwassenen door b-post.
aangezien de pafumerie waar moeder haar buurvrouw werkte gesloten is ( voorgoed- einde lease) kon ik geen reinigingsschuim meer vragen van een bepaald merk. ik weet dat andere parfumerieën en aanverwanten dat ook verkopen maar ik vond niet direct mijn goesting in de staaltjes van de apotheek. dus las ik op een dag de flair en vond een kortingsbon voor een vaste zeep maar dan geen zeep, die schuim maakt. omdat er een kortingsbon bij zat, ventje er om gestuurd ( was verkrijgbaar bij carref.) en die heeft de verfrissende versie mee. nu was ik daar al een paar dagen mijn gezicht mee ipv met die ontsminckdoekjes. en ik heb bijna geen ruw vel meer en ik voel me na gebruik direct wakker. en het is nog goed voor het mileu en de portemonee. nu moet ik nu nog een zeepschaaltje vinden online. tenzij ventje me naar de a.c.t.i. o.n. wil brengen als er niet te veel volk is. en ik me goed voel. voorlopig is dat niet het geval. morgen naar de dokter en hopen dat de uitslag van mijn bloed een beetje in orde is. ventje moet me tuutje naar de garage en naar zijn moeder waar verkeerdelijk een brief van de vakbond is toegekomen. maar hij moet bellen omdat het de minnaar moet passen.
allez, het zo al na 10 uur zijn.
ventje krijgt nog een halve vakbondspremie omdat hij nog een half jaar gewerkt heeft voor zijn pensioen. 40 euro is 40 euro. bij Peter heb je daar twee flessen echte champagne voor. de grote merken zei Peter hebben een paar harde klappen te verwerken gekregen en daarom is die champagne van een bijhuis van Moët & Chandon zei Peter. liegt hij, dan lieg ik ook.
wat we vandaag eten weet ik niet maar iets is rap gehaald bij de beenhouwer of uit de diepvries. ik at gisteren een yoghurtje met kers en Gimly hoorde het deksektje. hij lag te slapen maar was direct wakker en heeft het dekseltje afgelikt en wachtte dan ongeduldig tot het potje op was. hij is dol op kersen, frambozen iets minder evenals perzik. Vinny zat zo eens vast met zijn kop in zo'n potje. wat was dat lachen zeg!
natuurlijk heb ik hem ervan verlost. hij had meteem werk aan zijn snoet. vol yoghurt. bij Vinny moest dat potje tot op de bodem op zijn.
Anjelier & Helena: bedankt voor de tuintips. aangezien ik donderdag weer de knotwilg passeer kan ik het gaan vragen. die zijn helemaal niet duur in hun planten. had om echte lavendel gevraagd omdat ik die pluimlavendel beu gezien ben. toen ik met mijn hand over de blaadjes ging rook ik al lavendel. de salie begint ook al te botten.
Clive: als electriciteit voor je man geen geheimen heeft, zend hem eens naar mij? ik wil nog een paar stopcontacten bij. je mag mee en Matice ook maar ik denk niet dat Gimly blij zal zijn. een hond mammie! hoe durf je. Ons Mies was ferm tegen honden en vooral toen Prue van David op de berg haar eten opat! ik weet niet meer waarom david doe hoger woonde naar ons kwam ( vandaar op de berg) maar ik vergeet nooit de blik van Mies. fijn dat er bij jou een retro snoepwinkel is. ik lust graag snoepjes maar geen uit zo'n schepbakken. vind ik vies.
gsm ligt op te laden, straks de beurt aan de tablet en dan kan ik de sims 4 verder spelen. gisteren was er een gast in het nieuws en omdat ze die of die nooit laten uitspreken, doe ik mijn hoofdtelefoon op en speel de sims. hoor ik ze niet bakkeleien.
nu eerst naar de boerderij om te weten hoe laag/hoog we zijn geëindigd. dan criminal case waar ze me zitten uitdagen om bonussen te kopen om verder te spelen. sorry gasten, ik speel alleen voor mijn plezier. alleen bij de boerderij durf ik al eens een zak diamanten te kopen op voorwaarde dat er iets aan vast zit zoals extra materiaal. ik ben munten aan het sparen voor een nieuwe fabriek: een pottebakkerij.
Oma C: al wat minder pijn van de knieên?
fijne dag seizoentjes, keep safe, knuffel
de wekker liep af vanwege het huisarrest voor volwassenen door b-post.
aangezien de pafumerie waar moeder haar buurvrouw werkte gesloten is ( voorgoed- einde lease) kon ik geen reinigingsschuim meer vragen van een bepaald merk. ik weet dat andere parfumerieën en aanverwanten dat ook verkopen maar ik vond niet direct mijn goesting in de staaltjes van de apotheek. dus las ik op een dag de flair en vond een kortingsbon voor een vaste zeep maar dan geen zeep, die schuim maakt. omdat er een kortingsbon bij zat, ventje er om gestuurd ( was verkrijgbaar bij carref.) en die heeft de verfrissende versie mee. nu was ik daar al een paar dagen mijn gezicht mee ipv met die ontsminckdoekjes. en ik heb bijna geen ruw vel meer en ik voel me na gebruik direct wakker. en het is nog goed voor het mileu en de portemonee. nu moet ik nu nog een zeepschaaltje vinden online. tenzij ventje me naar de a.c.t.i. o.n. wil brengen als er niet te veel volk is. en ik me goed voel. voorlopig is dat niet het geval. morgen naar de dokter en hopen dat de uitslag van mijn bloed een beetje in orde is. ventje moet me tuutje naar de garage en naar zijn moeder waar verkeerdelijk een brief van de vakbond is toegekomen. maar hij moet bellen omdat het de minnaar moet passen.
ventje krijgt nog een halve vakbondspremie omdat hij nog een half jaar gewerkt heeft voor zijn pensioen. 40 euro is 40 euro. bij Peter heb je daar twee flessen echte champagne voor. de grote merken zei Peter hebben een paar harde klappen te verwerken gekregen en daarom is die champagne van een bijhuis van Moët & Chandon zei Peter. liegt hij, dan lieg ik ook.
wat we vandaag eten weet ik niet maar iets is rap gehaald bij de beenhouwer of uit de diepvries. ik at gisteren een yoghurtje met kers en Gimly hoorde het deksektje. hij lag te slapen maar was direct wakker en heeft het dekseltje afgelikt en wachtte dan ongeduldig tot het potje op was. hij is dol op kersen, frambozen iets minder evenals perzik. Vinny zat zo eens vast met zijn kop in zo'n potje. wat was dat lachen zeg!
natuurlijk heb ik hem ervan verlost. hij had meteem werk aan zijn snoet. vol yoghurt. bij Vinny moest dat potje tot op de bodem op zijn.
Anjelier & Helena: bedankt voor de tuintips. aangezien ik donderdag weer de knotwilg passeer kan ik het gaan vragen. die zijn helemaal niet duur in hun planten. had om echte lavendel gevraagd omdat ik die pluimlavendel beu gezien ben. toen ik met mijn hand over de blaadjes ging rook ik al lavendel. de salie begint ook al te botten.
Clive: als electriciteit voor je man geen geheimen heeft, zend hem eens naar mij? ik wil nog een paar stopcontacten bij. je mag mee en Matice ook maar ik denk niet dat Gimly blij zal zijn. een hond mammie! hoe durf je. Ons Mies was ferm tegen honden en vooral toen Prue van David op de berg haar eten opat! ik weet niet meer waarom david doe hoger woonde naar ons kwam ( vandaar op de berg) maar ik vergeet nooit de blik van Mies. fijn dat er bij jou een retro snoepwinkel is. ik lust graag snoepjes maar geen uit zo'n schepbakken. vind ik vies.
gsm ligt op te laden, straks de beurt aan de tablet en dan kan ik de sims 4 verder spelen. gisteren was er een gast in het nieuws en omdat ze die of die nooit laten uitspreken, doe ik mijn hoofdtelefoon op en speel de sims. hoor ik ze niet bakkeleien.
nu eerst naar de boerderij om te weten hoe laag/hoog we zijn geëindigd. dan criminal case waar ze me zitten uitdagen om bonussen te kopen om verder te spelen. sorry gasten, ik speel alleen voor mijn plezier. alleen bij de boerderij durf ik al eens een zak diamanten te kopen op voorwaarde dat er iets aan vast zit zoals extra materiaal. ik ben munten aan het sparen voor een nieuwe fabriek: een pottebakkerij.
Oma C: al wat minder pijn van de knieên?
fijne dag seizoentjes, keep safe, knuffel
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede maandagmorgen allemaal
vannacht iets beter geslapen maar vanaf 2u
begint die stekende pijn in de knie terug
de warmte van het bed is niet goed maar
het been buitenboord is ook niet jedat
en die ijs pack schuiven ook weg ondanks
dat ik ze vastbind
Overdag gaat het redelijk, beetje rust en
beetje beweging en ik zag bij het douchen
dat mijn rechterbeen purper ziet van
boven de knie tot onder de voetzool
Mooi zicht hoor de linkerknie valt mee, die is
ook minder dik....Zo dat weten jullie ook weer
Dank aan wie erom vroeg
Woensdag komen de fietsers terug ze zitten
in Valkenswaard voor hun fiets en wandeltocht
schoondochter heeft ook minder last als ze beweegt
En zondag komt dochter ook weer....
Voor allen een gezellige dag en hou jullie recht
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
De spinazie is uit de serre, is al afgekookt en staat nu uit te lekken. Deze avond in de diepvries.
Op de vrijgekomen plaats ga ik tomaten zetten .
HVT: dahlia's in bloembakken heb ik nog nooit gezet. Dat zijn dan van die mini-dahlia's. Heb ze wel al zien staan in het tuincentrum.
Manlief is net terug van de dagelijkse wandeling, tegenwoordig kom je weinig mensen tegen, zegt hij, tijdens de lock-down was het anders.
Dames, tot morgen allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, hoop dat je een betere nacht hebt gehad dan gisteren. En wat leuk dat dochter zondag komt. Hopelijk heb je dan al minder pijn.
Muddy Maddy, van de snoepjes kunnen afblijven
Anjelier, jij noemt 2 groenten op die ik wel heel graag eet. En zelf gekweekte tomaten, die gaan heerlijk zijn.
Jouw manlief heeft gelijk, je komt minder mensen, ( honden), tegen dan tijdens de lockdown.
HVT, steeds druk bezig de laatste tijd, heb ik zo de indruk. Loop jezelf niet voorbij
Bekske, hoop dat jij ook een goede nacht gehad hebt.
Gisteren was het dus suikerfeest voor de Islamitische gemeenschap. Een paar huizen verder woont een Marokkaanse buurman gehuwd met een Belgische dame. Beiden echt superlieve mensen, altijd staan ze klaar om iemand te helpen. Beiden doen mee aan de Ramadan gevolgd door het suikerfeest. Dat is voor hen, zoals Kerst dat voor ons is. Dus stuurde ik gisteren naar hun een SMS'je waarin ik hen en hun familie fijne suikerfeesten wenste. En daar kreeg ik toch zo'n lieve en dankbare SMS op terug. Hartverwarmend. De wereld is dus nog niet helemaal naar de maan.
Manlief is net vertrokken naar BXL. Voordat hij vertrekt is er nog een hele knuffelsessie met Matice, daar wacht hij echt op en is pas tevreden als manlief hem uitbundig geknuffeld heeft.
Zo, ik ga naar de badkamer. En dan begin ik aan het HH.
Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.
-
Goede morgen seizoentjes,
Sinds gisteren ben ik groottante van de tweeling. Miel en Gust zijn 8 weken te vroeg geboren. ze had te veel complicaties. ze liggen in de couveuse voor zeker 8 à 9 weken. nu vraag ik mij af of die covidbesmetting bij haar man niet geleid heeft tot die vroeggeboorte want de buurvrouw van moeder is ook te vroeg bevallen. nu ja, ze zijn er en hopelijk houden ze er niets aan over.
schoonzus is aan 8 maanden te vroeg geboren en ventje aan 7. ikzelf ook aan 8. ik had op de doop gemerkt dat nichtje heel vaak naar haar buik greep. alsof er daar een voetje of een vuistje duwde. ( ze lagen yin/yan) ik had haar ook horen zeggen tegen schoonloeder dat ze moest meewerken of dat ze anders haar kindjes op de vloer van het cafè kocht. er was dus al iets mis.
Clive: dat het suikerfeest was voor de moslims heb ik goed gemerkt, ja. die kinderen liepen hier hyper van die suiker rond.
en van mijn eigen snoepjes ben ik afgebleven maar ik had een zak met verschillende snoepsoorten erbij gekregen ( wijlen mijn vader zou gezegd hebben: die heb je bijbetaald) die heb ik dan gisterenavond met ventje open gedaan en een paar snoepjes uitgeprobeerd. wel een advocaatijsje gegeten. nu zijn ze op en woensdag komt de diepvries toch en hopelijk heeft ie er mee.
ventje moet vandaag met tuutje naar de garage maar hij is nog niet opgestaan. 't zal weer op 't laatste zijn. ik moet naar de dokter maar na mijn pillen en fruit ga ik me aankleden en om 10 uur ben ik ribedebie. eens zien hoe lang ik er weer over ga doen. ik ken nu ook de naam van de andere secretaresse en ga haar de volgende keer met haar naam aanspreken. eens kijken hoe haar gezicht staat.
Oma C: wat leuk dat je dochter nog eens komt. geniet er maar van!
Gimly heeft zijn eten gehad.
gisteren chili noedels met kip uitgeprobeerd maar ventje wilde er geen saus bij en het was dus droog. ik heb alleen de noedels opgegeten.
het zoontje van de schoenmaker die bij de politie oostende zit, rijdt achteruit naar zijn deur omdat hij nog moet inladen.
lui of niet lui?
ik heb gisteren 4 kaartjes gemaakt. die voor de buurmannen en voor moederdag. ventje heeft de zijne al mee want hij moet na de garage om die papieren. anders moest ik het opsturen. ik neem het mijne mee donderdag.
als ik terug ben van de dokter ga ik het kaartje voor de geboorte maken maar ik ga wachten tot ze thuis zijn. ik wil geen risico nemen mocht er toch eentje overlijden. ik weet ook wel dat de wetenschap van vroeggeborenen beter is dan vroeger toen ze onder de buizenstoof werden gelegd in een schuif. dat was dan zeker survival of the fittest. ( en te denken dat ik die afbeelding in mijn handen gehad heb en gedacht heb, die moet ik binnenkort maken)
ventje komt naar beneden, die moet dan straks vertrekken. de afspraak is om 10 uur. 't is een korte onderhoudsbeurt.
gisteren at ik perzikken yoghurt en die lust Gimly dus niet. wel ananas en kers. en Vinny at alle smaken. als het maar eetbaar was, dacht Vinny. die was ook een tunayunkie eerste klas. Gimly lust geen vis.
Gimly wil nu een knuffelsessie in zijn zetel maar ventje is bezig met zijn gsm op fb.
ik heb weer hoofdpijn, zal wel van mijn nek komen. ik heb zo'n rollertje met verfrissende gel en meestal helpt dat. of eau de cologne met lavendel. voordeel is dat ik dan ook beter slaap. zal die op de boodschappenlijst moeten zetten.
moet ook niet vergeten fastum te vragen. en de info die ik gelezen heb op libelle over zo'n machientje.
als ventje weg is, ga ik pillen pakken, eten en me aankleden en dan ben ik weg.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Sinds gisteren ben ik groottante van de tweeling. Miel en Gust zijn 8 weken te vroeg geboren. ze had te veel complicaties. ze liggen in de couveuse voor zeker 8 à 9 weken. nu vraag ik mij af of die covidbesmetting bij haar man niet geleid heeft tot die vroeggeboorte want de buurvrouw van moeder is ook te vroeg bevallen. nu ja, ze zijn er en hopelijk houden ze er niets aan over.
schoonzus is aan 8 maanden te vroeg geboren en ventje aan 7. ikzelf ook aan 8. ik had op de doop gemerkt dat nichtje heel vaak naar haar buik greep. alsof er daar een voetje of een vuistje duwde. ( ze lagen yin/yan) ik had haar ook horen zeggen tegen schoonloeder dat ze moest meewerken of dat ze anders haar kindjes op de vloer van het cafè kocht. er was dus al iets mis.
Clive: dat het suikerfeest was voor de moslims heb ik goed gemerkt, ja. die kinderen liepen hier hyper van die suiker rond.
en van mijn eigen snoepjes ben ik afgebleven maar ik had een zak met verschillende snoepsoorten erbij gekregen ( wijlen mijn vader zou gezegd hebben: die heb je bijbetaald) die heb ik dan gisterenavond met ventje open gedaan en een paar snoepjes uitgeprobeerd. wel een advocaatijsje gegeten. nu zijn ze op en woensdag komt de diepvries toch en hopelijk heeft ie er mee.
ventje moet vandaag met tuutje naar de garage maar hij is nog niet opgestaan. 't zal weer op 't laatste zijn. ik moet naar de dokter maar na mijn pillen en fruit ga ik me aankleden en om 10 uur ben ik ribedebie. eens zien hoe lang ik er weer over ga doen. ik ken nu ook de naam van de andere secretaresse en ga haar de volgende keer met haar naam aanspreken. eens kijken hoe haar gezicht staat.
Oma C: wat leuk dat je dochter nog eens komt. geniet er maar van!
Gimly heeft zijn eten gehad.
gisteren chili noedels met kip uitgeprobeerd maar ventje wilde er geen saus bij en het was dus droog. ik heb alleen de noedels opgegeten.
het zoontje van de schoenmaker die bij de politie oostende zit, rijdt achteruit naar zijn deur omdat hij nog moet inladen.
ik heb gisteren 4 kaartjes gemaakt. die voor de buurmannen en voor moederdag. ventje heeft de zijne al mee want hij moet na de garage om die papieren. anders moest ik het opsturen. ik neem het mijne mee donderdag.
als ik terug ben van de dokter ga ik het kaartje voor de geboorte maken maar ik ga wachten tot ze thuis zijn. ik wil geen risico nemen mocht er toch eentje overlijden. ik weet ook wel dat de wetenschap van vroeggeborenen beter is dan vroeger toen ze onder de buizenstoof werden gelegd in een schuif. dat was dan zeker survival of the fittest. ( en te denken dat ik die afbeelding in mijn handen gehad heb en gedacht heb, die moet ik binnenkort maken)
ventje komt naar beneden, die moet dan straks vertrekken. de afspraak is om 10 uur. 't is een korte onderhoudsbeurt.
gisteren at ik perzikken yoghurt en die lust Gimly dus niet. wel ananas en kers. en Vinny at alle smaken. als het maar eetbaar was, dacht Vinny. die was ook een tunayunkie eerste klas. Gimly lust geen vis.
Gimly wil nu een knuffelsessie in zijn zetel maar ventje is bezig met zijn gsm op fb.
ik heb weer hoofdpijn, zal wel van mijn nek komen. ik heb zo'n rollertje met verfrissende gel en meestal helpt dat. of eau de cologne met lavendel. voordeel is dat ik dan ook beter slaap. zal die op de boodschappenlijst moeten zetten.
moet ook niet vergeten fastum te vragen. en de info die ik gelezen heb op libelle over zo'n machientje.
als ventje weg is, ga ik pillen pakken, eten en me aankleden en dan ben ik weg.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allen,
Een heerlijk zonnetje maar 's morgens nog wel fris
Mooi toch hoe alle bomen groen worden en
de bloemen beginnen te bloeien
clive ik heb vannacht voor de eerste keer
niet moeten rondwandelen van de pijn,
en dat doet deugd,
4à5x opstaan om te plassen dat ben ik gewoon
Ik ga straks nog een beetje huistaken doen
want die heb ik wel proberen zo goed mogelijk
bij te houden, ik kan niet zitten met de vingers spelen.
M-M succes bij de dokter en hopelijk goede uitslagen
Proficiat ook met de tweeling in de familie
hopelijk zijn ze gezond en groeien ze goed op
anjelierken, Helena, Bekske, en alle seizoentjes
een fijne dag, geniet ervan...als je kan...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Voila we zijn terug van de Brico met 3 zakken van 20 liter potgrond.
Onze tuut heeft dus al gereden deze week.
Zoals altijd weer ruzie met die stomme kar met scheve wielen in de Brico.
Een lieve medewerker zag mij sukkelen en bood aan een andere te gaan halen op de parking.
Hij was zelf aan het zeulen met poutrelles.
Ik heb gezegd dat ik mijn plan wel zal trekken, maar dat ik het wel fijn vond zijn aanbod.
Nu even bekomen van alle exploten en deze namiddag eens goed nadenken hoe ik er ga aan beginnen.
Eerst moet de zon weg van het balkon boven.
Dat moet eerst en vooral proper zijn voor ik er de bakken aan hang.
Het was best al warm, maar misschien is dat van erreuzze omdat ik met de auto was, dat ik al zweette.
Gezien de snelheidsbeperkingen hier, ben ik niet sneller dan 50km per uur geweest.
In de wijk zelf geldt overal 30km per uur.
Tja, Clive, wie gaat het in mijn plaats doen?
Huisarts was absoluut niet verwonderd dat ik zei dat ik dikwijls moe was.
Dat ik maar één groot ding per dag kon doen.
Ik vergat volgens haar wat er allemaal naast dat grote ding nog moest gebeuren alle dagen...
Oei er komen wolkjes aangezet.
Ja maar ik wil deze namiddag nog buiten spelen...
Onze tuut heeft dus al gereden deze week.
Zoals altijd weer ruzie met die stomme kar met scheve wielen in de Brico.
Een lieve medewerker zag mij sukkelen en bood aan een andere te gaan halen op de parking.
Hij was zelf aan het zeulen met poutrelles.
Ik heb gezegd dat ik mijn plan wel zal trekken, maar dat ik het wel fijn vond zijn aanbod.
Nu even bekomen van alle exploten en deze namiddag eens goed nadenken hoe ik er ga aan beginnen.
Eerst moet de zon weg van het balkon boven.
Dat moet eerst en vooral proper zijn voor ik er de bakken aan hang.
Het was best al warm, maar misschien is dat van erreuzze omdat ik met de auto was, dat ik al zweette.
Gezien de snelheidsbeperkingen hier, ben ik niet sneller dan 50km per uur geweest.
In de wijk zelf geldt overal 30km per uur.
Tja, Clive, wie gaat het in mijn plaats doen?
Huisarts was absoluut niet verwonderd dat ik zei dat ik dikwijls moe was.
Dat ik maar één groot ding per dag kon doen.
Ik vergat volgens haar wat er allemaal naast dat grote ding nog moest gebeuren alle dagen...
Oei er komen wolkjes aangezet.
Ja maar ik wil deze namiddag nog buiten spelen...