In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelier

03 mei 2022, 13:18

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: proficiat , dat alles goed mag gaan met de tweeling.

Clive: knuffelsessie met Matice , eens ze dat gewend zijn moet je dat dagelijks doen. Wij hebben hier ook zo van die "rituelen" :D .En als je het eens vergeet, zal hij er wel voor zorgen dat je het niet vergeet.

Manlief heeft de haag al gesnoeid, ook bij de buren. Ik heb rabarber geoogst om er confituur van te maken. Die confituur is voor morgen, die staat nu nog te "trekken". Ik doe er steeds abrikozen bij, de helft rabarber en de helft abrikozen, heel lekker.

Het nieuwe kippetje van zoon legt ook al eitjes. Gisteren vond ik een heel klein wit eitje, dus die is ook aan de leg :D . De wonde op haar kop is goed genezen, haar pluimtjes staan daar wel nog overeind, je kunt ze gemakkelijk herkennen , net een "punker" :D Met de andere kippen lukt het.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

03 mei 2022, 20:46

Afbeelding

Fijne avond verder en straks slaapwel
Sterkte wie het nodig heeft en....
tot morgen :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

04 mei 2022, 04:20

Afbeelding

Oma-C

04 mei 2022, 09:45

Afbeelding

Goede morgen allemaal :wink:
zonnig weer, geniet ervan.... van wat kan...
en maak het beste van deze dag :)
Dag Bekske ook groetjes en tot later

Muddy Maddy

04 mei 2022, 10:33

Goede morgen seizoentjes,

Met de dokter over de uitslag gesproken en die was niet goed. vervolgens heeft ze een TENS aangeraden omdat neurostimulators alleen worden ingepland na zeer zware criteria. en ze ziet niet dat dr achternaamgenoot en dr Cliqteur daar mee akkoord gaan. ik ook niet. na 3 jaar behandelen al uitbehandeld? dat is rap je handen van je patiënt trekken omdat ze een mening heeft, zich inleest enz.
zo'n TENS is niet goed koop.
het zal nadenken worden.
ventje zat bij zijn moeder en Suus heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om te videobellen. wel kort want dan belde ventje dat hij er aan kwam. maar we hadden eerst gewoon zitten typen.
de tweeling dan: eentje weegt 1700 gr en de tweede 1100 gr. heeft ventje bij zijn moeder gehoord. hun moeder zou al weer thuis zijn. dat wordt dan flink lastig. elke dag naar de NiCu en terug.
gisteren geprobeerd haaienvinnensoep na te maken en het is bijna helemaal gelukt. de volgende keer wat meer tapicoca gebruiken en zien dat die parels opgelost geraken. natuurlijk met dat ventje zo laat thuis was hebben we geen spaghetti moeten eten na het broodje. dat is dan voor vandaag en morgen eten we belegde broodjes omdat de notaris komt. ik wilde burgers gaan eten maar juist dan is de jeugd van tegenwoordig daar. ventje moet 's morgens boodschappen doen en pas na de notaris gaan we naar de knotwilg. of niet, dat hangt er vanaf.
ventje heeft nu al moeite de plantjes in leven te houden.
deze middag gaan we hier aan de slag met stofzuiger en mop. dat stond gisteren al op mijn lijst maar dan kreeg ik bericht van Suus.
vrijdag is de badkamer dan aan de beurt. als ik dat nu bijhou ben ik blij want ventje is niet echt gemotiveerd om iets te doen. :roll: als die maar spelletjes kan spelen....
vandaag moeten ook de belastingen gedaan worden. elk jaar is dat een ramp. gezeur van hoeveel krijg ik terug enz. gelukkig hebben we nog 3 aftrekposten. in september is tuutje afbetaald. hij is dan 5 jaar. de garage had een goedkopere optie gevonden maar dan was het dus 5 jaar ipv 4 jaar.
Suus vertelde dat Jo nadat ventje haar de les gespeld had, 's nachts nog naar rotterdam is terug gekeerd. ze was van streek dat hij zo boos en bruut was en ventje heeft al hogere koppen op hun plaats gezet. Suus heeft gezegd dat dat nu eenmaal een belg is. ik weet zeker dat peggy en kris als ze nog tegen suus praten het daar niet mee eens zijn. maar dat is ventje. die heeft haar zijn gedacht gezegd. wat ze gedaan heeft met Suus kon voor hem niet. voor mij ook niet. maar ik had Jo al geblokkeerd bij hun eerste fysieke ruzie toen Suus ze buiten gezet heeft.
ander nieuws heb ik niet.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!

mariajohanna

04 mei 2022, 11:11

Eindelijk, ..... eindelijk geraak ik hier nog eens.....
Geloof het of niet, het is hier véééél drukker dan vroeger in ons (rustig) huis.
Akkoord, je doet het jezelf aan..., dat denken jullie toch? Vergeet het hoor, het 'overkomt' je gewoon, geloof me maar, juist gelijk je moet geloven dat je als 'gepensioneerde' geen tijd meer hebt.....
Trouwens, wie eens naar ons wil komen, MH, 'be my gaste' (hopelijk goed geschreven ! ) zeg wanneer je aan 'De Arm' toekomt, en ik kom je persoonlijk aan de bushalte halen ! (ook kwestie dat het een stukje wandelen nog is! ).
Als er nog 'liefhebbers' zijn..... even een belletje of we niet 'belet' zijn, zou handig zijn.....

Hier even wat troubbles gehad met manlief zijn bloeddruk, was even geleden, en het zou mijn schuld eens kunnen zijn, deze keer, omdat ik moeilijkheden had om er eentje te splitsen en daarom besloten had om de éne dag een heel te geven en de volgende dag geen. Klopt dus niet he, zal ik nooit meer doen. Heb nu een doosje gaan halen (kopen) om medicatie te splitsen, met succes !
Enfin, kinesist was hier juist, zag de toestand, en belde per direct naar onze nieuwe huisarts.... probleem 'opgelost'.
Hopelijk zijn we nu weer een tijdje 'gerust'.....

Mei is hier een drukke maand. Met alles doen we niet mee, maar een 'moederdagontbijt' of een ritje met de 'bakfiets' (noemt wel anders) dat slagen we niet af ! En nog zo van die dinged waar ik zo direct niet kan opkomen....

Dat is het zo wat, de gazet langs mijne kant !

Heb intussen wat bijgelezen en ook al wat vergeten... sorry daarvoor...

OmaC, nog veel hinder aan de knieen? Als ze alle kleuren van de regenboog krijgen dan is het aan de beterhand, zegt men. Ja, 'zegt men' maar dat doet niets aan de pijn die nog overblijft..... Ik hoop echt dat de pijn verdwijnt, gelijk met de regenboog, of nog sneller..... maar je kan het niet kiezen, jammer genoeg.....
Courage hoor, het verdwijnt wel weer......

En nu weet ik niet meer wat ik allemaal gelezen heb... sorry. Niet slecht bedoeld..

Intussen tijd om aan het eten te beginner, het is simpele: vispannetje en rosti's uit de diepvriezer, ik heb plaats nodig, heb nu maar een kleine vriezer en daar ben ik nog niet aan gewoon.... het is dikwijls lastig als je er iets wil in stoppen en je hebt geen plaats.... grrrr

Dames, ik ga het hierbij laten, voor de moment.

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende :D
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

04 mei 2022, 14:04

Deze voormiddag voorzien om naar de bakker en de beenhouwer te gaan.
Kwam er een mailtje van de bib dat mijn boek dat gereserveerd was binnengekomen was.
Dat dan in passant ook maar gaan ophalen en de uitgelezenen binnen brengen.
In het voorbijgaan in de fietsenwinkel binnengestapt voor uitleg over elektrische fietsen.
Het duizelt me nog steeds...Nu weet ik het helemaal niet meer.
Een kort proefritje gedaan met ene die me wel aanstond.
In de week voor die zorgvolmacht geweest naar de notaris, nog wat uitleg gevraagd via mail.
Dadelijk antwoord.
Amai wat een verschil met de vorige notaris.
Het moet weer allemaal ineens gebeuren.
Afspraak gemaakt met de fietsenmaker om mijn fiets binnen te doen voor nazicht na volgende week.
Een nieuwe elektrische fiets is minstens drie maand wachten.
We hebben geduld.
Nog niets beslist.
Ook eens een paar helmen gepast.
Ik ga daar eens werk van maken.
Ze hadden er mooie blauwe.
Mooi van vorm ook.
Het blijft een mottig ding op je hoofd.
Clive welk merk heb jij?

De zon schijnt, ik ga nog proberen bloemetjes te planten en te strijken...
Of helemaal niets doen behalve koken is ook een optie.

anjelier

04 mei 2022, 16:06

Afbeelding

Hallo iedereen,

De confituur is gemaakt en staat af te koelen, heb 9 potjes, is genoeg. Ik mix die op het einde, zodat die gemakkelijk uitsmeert. Manlief eet ook graag rabarberconfituur.

HVT: wij hebben ook elektrische fietsen van het merk Gazelle. In het begin moet je daar mee leren rijden, want het is toch anders dan een gewone fiets .Het gaat ook sneller. Maar eenmaal je het kan , is het plezant.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

04 mei 2022, 20:22

Goede avond allemaal, hier rustig want het rechtse been
blijft blauw en zwart hoeveel ik ook smeer :roll: :oops:
en 's nachts gloeit het als een kacheltje zodat ik altijd
ijs moet blijven leggen...
Ja M-J het zal wel eens beteren dat hoop ik ook
het is nu 8 dagen geleden dat ik viel... :oops:
De fietsers zijn thuis en ze danken jou M-J :wink:
je weet waarom :)

Slaapwel straks allemaal en tot morgen maar weer....
Eerst nog de vuilzak buiten zetten voor ik het vergeet :roll:

clive

05 mei 2022, 08:13

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren niet hier geraakt .

Oma-C, het spijt me te lezen dat jouw knieën nog steeds zo'n pijn doen. Ik had zo gehoopt dat het beter ging zijn. De kinderen terug thuis en als ik me niet vergis, komt dochter zondag naar jou toe. Dat is toch al 1 lichtpuntje.

Muddy Maddy, proficiat met de tweeling. En hopen dat ze zonder complicaties groeien en zwaarder worden, zodat het 2 flinke baby's worden. Gisteren had ik bezoek van ex buurjongen van hiernaast met zijn vriendin en hun baby A. Wat een zalig kind is dat. Moet nog 6 maanden worden en die heeft hier geen enkele keer gehuild. Het is een echt lachebekje. Hij voelde zich goed op mijn schoot. Had hem een babyknuffeltje gekocht en er zijn naam op laten borduren. Daar was hij meteen op aan het sabbelen. Zalige baby.

MJ, fijn dat je de tijd vond hier iets te komen posten. En jullie hebben tijd tekort :D , dat is alleszins beter dan jullie te vervelen, dat zou ook niet leuk zijn. Zo'n pillendoosje om de medicatie te halveren heb ik ook, het is een blauw. Ik heb dat ooit gekocht voor Simon, onze Jack Russel, die moest de laatste 2 jaar van zijn leventje enorm veel pillen slikken, dierenarts zei altijd dat het een wandelende apotheek was. En daar hij zo klein was, moest hij vaak een halve pil nemen en met dat doosje ging dat perfect. Ik ga je even waarschuwen, als je dat doosje afwast, wees dan voorzichtig, want dat is heel scherp. En ik kan het weten, want heb daar een venijnige snee mee opgelopen.

HVT, jij bent een bezig bijtje en nu zo te lezen, vooral de tuin aan het doen. Het is er dan ook het weer voor. Probeer af en toe wel wat te rusten :oops: .

Anjelier, lekkere confituur gemaakt. En manlief doet dan de haag van de buren ook, wat lief van hem.
En ja, die rituelen van onze viervoeters, ik vind dat prachtig. We houden ze dan ook in stand hé.
Heb gisteren nog aan jou moeten denken. Ik had tomatensoep gemaakt met balletjes, maar ik heb jouw tip in acht genomen, niet warm in de koelkast gezet en zeer zeker de room nog niet toegevoegd. Dus 2 tips eigenlijk, waarvoor dank.

Het is al na 08:00H, ga naar de badkamer douchen en mij verzorgen en dan doe ik meteen de bovenverdieping. die heb ik gisteren grondig gepoetst, dus dat is maar opruimen, badkamer afvegen, bed opmaken, de pyjama' voor vanavond klaar leggen en stofzuigen.
Vandaag dan de eerste verdieping grondig doen en als ik de keuken doe, eerst de combi oven uitwassen met een product. Is vlug gedaan, want hij is niet echt vuil, daar ik dit meermaals doe.
En om 14:00H even stoppen en met Matice gaan wandelen.

Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bekske

05 mei 2022, 08:15

Afbeelding

Oma-C

05 mei 2022, 09:52

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes,
ja ik moet ook op gang komen na een vervelende nacht
maar ik heb de tijd aan mezelf, de HH werkjes doe ik
tussendoor en met de Franse slag omdat het efkes niet
anders kan :roll: :oops: nadien wordt het weer beter gedaan :?

Ik wens jullie allen een fijne donderdag, nog geen zon vandaag
we zien wel of ze komt, maar een beetje regen daar zou de aarde
ook dankbaar voor zijn :?
Groetjes allen en tot later....

Muddy Maddy

05 mei 2022, 09:53

Goede morgen seizoentjes,

ventje is op grote boodschap. Eerst naar de carref. en dan de drankencentrale en de apotheek.
ik heb gisteren nieuws gekregen van de kleintjes. ze zullen ze goed uit elkaar kunnen houden: ene heeft blond haar, de andere bruin. ze zijn dus tweeëig. eentje is nu 43 cm en de andere 44 en beide wegen nu ongeveer 1.6 kg. nichtje is al thuis maar met een keizersnee is dat niet evident. maar elke dag gaat het beter met haar en de kleintjes. ze doen het zo te horen goed. ze gaan alle dagen naar de Nicu om hen te zien. en ze tellen af wanneer ze ( nog 7 weken) hun kunnen meenemen.
vandaag die zorgvolmacht gaan ondertekenen. en hopen dat moeders muts aan de goede kant staat. ik weet al dat ze zal zeggen tegen de notaris dat ze haar huis niet verkoopt. en dat is gewoon omdat ze de schatting niet mocht weten. wel, nu moeder, ik wil het al niet meer. als ik zie welke kosten ik ga moeten maken om het te kunnen verkopen.... 't sop is de kool niet waard. als ik denk aan wat er daar allemaal uit dat huis gaat moeten.... de moed zakt in mijn schoenen.
we eten vandaag belegde broodjes. hebben gisteren dan de spaghetti gegeten die de dag voordien met die pseudo- haaienvinnensoep die ventje eten en drinken vind niet opgegeten was. hij zei dat Tante Thèrsese, de zus van zijn loeder, ook tapioca in haar soepen deed. Nonkel Jean hebben ze eindelijk gevonden. die was al enkele maanden vermist. hij zit nu in kortemark in een WZC en is pottedoof. vandaar dat hij zijn gsm had weggesmeten. ik vond dat al raar dat die zonen hem niet als vermist opgaven. Nonkel jean is de broer van Tante thèrese en ventjes loeder. hij is 91. Tante Thèrese is 96. die is blind en ook pottedoof. maar zij zit al lang in een WZC. wij zijn er nog voorbij gereden toen ventje nog een kostuum moest passen in de Ieperse kazerne. het is het oude moederhuis, die nu een WZC is. En ventje kan nog na al die jaren de weg in Ieper. ook in brugge weet hij elke straat liggen. ik zou er verloren lopen. Als ze een straatnaam noemen moet ik vreselijk lang denken.
en dan zegt ventje zaak x en zaak Y lagen daar. en dan zegt me dat nog niets. stad brugge is voor een groot gedeelte uit mijn geheugen gewist. maar eenmaal daar komt het wel weer terug. ons vader had ook zoiets. en die kon een weg terug vinden dat de anderen niet meer wisten. dat kan ik ook. iemand zei dat wij een ingebouwd compass hebben. ooit in engeland: om het goed te maken had mijn collega vaan tuesdays tots me uitgenodigd om mee naar een kasteel van de heritage te gaan kijken. ze was natuurlijk hopeloos verdwaalt. ik zei tegen haar dat ze 2 x links moest afslaan bij de eerste gelegenheid daarna 1 x rechts en dan rechtdoor tot ze niet meer kon. en wat stond er daar? juist. een bord naar dat kasteel. Ben je hier al geweest zei ze verbaasd. ik zei neen, dat is iets dat ik van mijn vader geleerd heb als je de weg kwijt bent. ik had die truck ook moeten toepassen toen ik in Kortrijk was voor de PETscan. maar ventje had al de weg uitgestippeld. geen rekening houdend met de brug die afgebroken was. onlangs met de doop hebben we die bewuste brug overgereden.
Clive: das leuk hè als een kleintje niet weent maar lustig brabbelend op je schoot zit. Toen ventje de eerste keer Suzanne in zijn armen hield gaf hij ze vlug terug: dat wriemeld zei hij. 't is geen pop hè. Ik heb hen beloofd dat ze een keer naar mij en nonkel moeten komen en joepie zei justine: suzanne gaat de zee zien. natuurlijk. wij wonen dicht aan de duinen. een 2 tal km er vandaan. kunnen langs het ford napoleon gaan. dat is voor mij de kortste weg. die trap naar boven in de duinen kan ik niet meer nemen.
Helena: wat is het nu geworden: niets gedaan en gewoon gekookt? ik heb geen fiets en ook gene op electriek. ik vind ze gevaarlijk: net als die hybride wagens hoor je ze niet afkomen. en langs hier hebben ze ( volgens hun) alle voorrang van rechts, links en weet ik nog meer. en die gaan qua rapte nogal een trein. ik denk niet dat ventje na de ondertekening nog naar de knotwilg zal willen gaan. hij vind naar mijn moeder gaan al vermoeiend genoeg. ze zuigt je energie precies leeg. zeker als je rekening moet houden met haar moodswings. de laatste keer zag ik direct dat ze viesgezind was. heb dat gezicht al jaren gezien. toen ventje weg was heeft ze het dan gezegd. ze manipuleert ook het feit dat ze hartpatiënte is.
ik moet nog een kaartje schrijven. Buurman V is jarig.
fine day seizoentjes en keep safe+knuffel
Cats Rule!

Helena van Troje

05 mei 2022, 12:15

Opstaan, douchen, de boven in orde, eten, vaatwasser uitruimen en alles wegzetten in de kasten, stukje valies gemaakt, de strijk voor het grootste deel weg gewerkt...even uitblazen...
En regenen dat dat hier doet! Die buienradar is ook voor geen haar te vertrouwen. Ik heb nog geen druppel gezien. Had ik het geweten, ik had al een was opgehangen. Zeveraars!
Ondertussen schijnt de zon.
Zal die was dan maar insteken.

Je moet niet rap rijden met je elektrische fiets hé MM!
Mijn eerste gezinshulp had ook een elektrische fiets.
ik reed die gewoon voorbij met mijn gewone fiets...
Ik ga daar trouwens eerst mee oefenen op, de parking van de Carrefour als de winkel toe is.
Het is niets doen en alleen maar koken geworden.

Prettige dag nog aan allen.

Oma-C

05 mei 2022, 16:02

Afbeelding

Hier nog een schijntje zon van: 'ik wil wel maar ik kan niet'
Nog een fijne dag verder en vanavond een zalige rust...

Hier wordt het gewoon spaghetti Bolognese straks
smakelijk allemaal.... en tot morgen :wink: