Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

25 apr 2022, 08:59

twistenopdemaan schreef:
25 apr 2022, 07:50
Er is voor het eerst ook een geval van mysterieuze hepatitis, een ontsteking van de lever, bij kinderen in ons land ontdekt. Dat heeft de Wereldgezondheidsorganisatie WHO gemeld. Gezondheidsinstituut Sciensano verwacht dat er de komende weken nog verschillende mogelijke gevallen zullen opduiken. Te wijten aan besmetting door gevaccineerde ouders. Al maar goed dat ik niet gevaccineerd ben dan.
Gaat men weeral met dergelijke en walgelijke zever beginnen ? :evil: Verdomme toch .... wat idioten allemaal niet uit hun kloten kunnen slaan ( en fantaseren ). :roll:

Wil.

25 apr 2022, 13:41

Ik zou toch maar voorzichtig zijn. Een FFP2-masker altijd en overal als er kinderen in de buurt zijn, dat is geen luxe!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

benq

25 apr 2022, 17:11

Wil. schreef:
25 apr 2022, 13:41
Ik zou toch maar voorzichtig zijn. Een FFP2-masker altijd en overal als er kinderen in de buurt zijn, dat is geen luxe!
FFP3 is veel beter maar ja ook duurder hé :wink:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

tokkio

25 apr 2022, 17:53

Sciensano meldt een stijging van "andere varianten" , dus geen Delta , omicron of omicron BA.2 . De GEMS is ook al ontbonden , dus ....
Is Sciensano voor het volk, of luisteren die naar de Pfarma bedrijven,Pfizer heeft nog nooit zoveel winst gemaakt,maken de Chinese pfarma bedrijven ook zulke megawinsten op kap van de bevolking.....
Mensen sterven nu eenmaal,dat is de natuurlijke cyclus, een geboren, sterft men som na een korte tijd som na een heel lange, ik lees dat de oudste mens gestorven is op zijn 119 jaar,misschien heeft die een banale griep gehad,of gaan ze zeggen dat het van een corona variant is.
Nu zeggen ze dat men 3 maand moet wachten vooraleer men een "boosterprik" kan krijgen(halen)wie ze vroeger gehad heeft , heeft meer kans om in het hospitaal te geraken.......
Alles moet nu via een pilletje of een spuit komen, pressies of ons eigen afweer systeem niet meer werkt.
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... erstoornis
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

26 apr 2022, 22:50

Corona wordt nu endemisch in de VS. Dat wil zeggen dat het virus quasi permanent aanwezig is onder de bevolking, maar het 'doet' zo goed als niks meer.

Wat men in de VS vaststelt (en die indruk heb ik hier bij ons ook), is dat er heel veel gevallen opduiken van mensen die even de symptomen krijgen (hoesten, niezen, verzwakt voelen) maar ze gaan er niet meer voor naar de dokter. Ze zieken het uit.
Daardoor zijn er in de VS véél minder vastgestelde gevallen maar de natuurlijke immuniteit raakt snel op een hoog niveau. Ook zwaar zieke mensen en overlijdens komen steeds minder voor (ook bij ons).

Eigenaardig is dat men vastgesteld heeft dat mensen meer ziek werden op plaatsen waar de lockdown tegenover Omikron strikter werd nageleefd.

Nieuw: in de VS is nu bijna 20% van de vastgestelde gevallen het virustype Ba 2. 12. 1 en dat is een subvariant van Ba 2. In New York State is het meer dan 25% van de vastgestelde gevallen. Dat wordt dus de nieuwe, dominante variant.

Ba 2. 12. 1 raast weer door de bevolking omwille van zijn besmettelijkheid én omdat Ba 2. 12. 1 de vaccinatie-immuniteit weet te ontwijken (zgn. immune escape) maar wanneer Omikron reeds doorgemaakt is, heeft Ba2.12.1 géén vat op de persoon. Het is bijna jammer te noemen dat lockdowns werden ingesteld om omikron te bestrijden (wat de Chinezen nog altijd blijven proberen).

In Mississippi zouden hospitalen nu ook de covidbesmette patiënten NIET meer scheiden van de gewone patiënten, wat de druk op de hospitalen behoorlijk vermindert.

Hier de evolutie van de verschillende varianten in de VS:

Afbeelding

Golf 5

28 apr 2022, 07:01

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... li=BBqiQ9V

LONDEN De Britse regering heeft bij hun behandeling van de rusthuisbewoners tijdens de pandemie de wet overtreden. Tot dat besluit is de Londense High Court gisteren gekomen.

En dat is in ons land niet beter , sturen de mensen ook naar huis of terug naar wzc .

Twee vrouwen, wiens vader door een coronabesmetting gestorven is in een rusthuis, dienden een klacht in tegen het ministerie van Volksgezondheid en de gezondheidsinstantie Public Health England. In die rechtszaak viel gisteren een uitspraak. In hun vonnis beschuldigen de rechters de regering ervan onvoldoende rekening te hebben gehouden met de risico's die de asymptomatische verspreiding van het virus inhield voor ouderen en kwetsbare bewoners. Ondanks de groeiende bewustwording over asymptomatische besmettingen in maart 2020, nam de minister van Volksgezondheid geen bijkomende maatregelen, stelde de rechtbank.

Wil.

28 apr 2022, 09:19

Maart 2020, hé? :roll:

Golf 5

28 apr 2022, 11:04

Britse regering verantwoordelijk voor coronadoden in rusthuizen
Gisteren om 17:05

Als je niet goed kan lezen zet dan uwe bril op .

Wil.

28 apr 2022, 11:34

Het is ouwe koek want het gaat over de feiten die 2 jaar geleden gebeurd zijn. OK, daar mag wel eens over gepraat worden, maar het is onbelangrijk voor de geëvolueerde situatie van vandaag.

Het VK heeft nu te maken met de recentste variant en in feite is die een zegen voor de mensheid. Ba2.12.1 besmet je nog, maakt je tegelijk immuun maar het aantal mensen dat eraan overlijdt is verwaarloosbaar. Verwaarloosbaar in relatie tot wat de griep aanricht en wat andere ziektes teweegbrengen want elke dood wordt binnen een familiekring altijd als een bijzondere gebeurtenis ervaren.

sibarita

30 apr 2022, 00:11

© belga
Sinds 2017 moeten farma- en medtechfirma's in het Transparantieregister hun financiering van de Belgische zorgsector bekendmaken. Voor het onderzoeksproject OpenPharma analyseerden Knack, De Tijd, Le Soir en Médor de opgegeven geldstromen. Onder de meer dan 30.000 ontvangers sprong één naam meteen in het oog: Sciensano. Waarom zou die federale overheidsinstelling, die een cruciale rol speelt in het beheer van de coronacrisis, geld aannemen van farmaceutische bedrijven?

Lees verder in Knack

Om het geld danst de beer !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

URSULAMI

01 mei 2022, 05:44

[attachment=0]11802026_original.jpg[/attachment]

Wil.

06 mei 2022, 09:52

Op een grote 2 jaar tijd zijn 15 miljoen mensen gestorven aan corona.

Op diezelfde tijd zijn 20 miljoen mensen gestorven van de honger. Dat is ook een 'ziekte' waar de overheden iets kunnen aan doen, maar aangezien ze daartegen geen spuitje kunnen maken (en verkopen), laten ze het zo.
Voor de overheid opent dit fenomeen ook geen deur tot meer controle over de bevolking (pasjes, uitgaansverbod, lockdown, slimme camera's).

Jammer, toch?

Fred1950

06 mei 2022, 11:05

Wil. schreef:
06 mei 2022, 09:52
....
Op diezelfde tijd zijn 20 miljoen mensen gestorven van de honger. Dat is ook een 'ziekte' waar de overheden iets kunnen aan doen, ....
Ondertussen eet Zelensky zoete broodjes van zijn tarwe. :twisted:

Wil.

06 mei 2022, 13:55

Wat Zelenski hier bij corona komt doen, snap ik niet. Maar ja, jouw 'logica' is van een andere planeet.

Fred1950

06 mei 2022, 15:13

Wil. schreef:
06 mei 2022, 13:55
Wat Zelenski hier bij corona komt doen, snap ik niet. Maar ja, jouw 'logica' is van een andere planeet.
Het is jouw vervolg op de honger in de wereld , en die zal nu nog stijgen omdat er geen graan meer uit de haven van Odessa kan vertrekken. Een beetje associatief denken , dat kan jij ook nog leren ( en Zelensky kan die tarwe nu allemaal zelf verorberen vooraleer die begint te schimmelen )
-----------------------------
BtW , de ouderen boven de 80 die thuis wonen gaan nu toch een extra booster krijgen. Dat bleek eerst niet nodig te zijn. Dit zijn nu éénmaal de gevolgen als de politiek zichzelf tot epidemioloog bombardeert , dan komt hun logica naar boven ( en die is blijkbaar al even straf als je jouwe , mijnheer Wil-met-punt :lol: ).