Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

09 mei 2022, 18:36

Wil. schreef:
09 mei 2022, 17:31
Typische drogredenering: "Jij doet het ook!"
Noem jij een steek onder water ook al een redenering :lol:

Wil.

09 mei 2022, 19:32

In de logica is dat zo, ja.

Wellicht besefte men nog niet dat er Fredjes rondlopen die in hun eigen universum leven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

09 mei 2022, 19:44

Wil. schreef:
09 mei 2022, 19:32
In de logica is dat zo, ja.

Wellicht besefte men nog niet dat er Fredjes rondlopen die in hun eigen universum leven.
Over welke "logica" heb je het eigenlijk ? :lol:

Wil.

09 mei 2022, 20:05

Voor jou is het onbekend terrein. In de A2 krijg je dat vak nog niet. En uit wat je zoals schrijft, blijkt dat overduidelijk. Maar ik weet dan weer niks van batterijen. Zo benijden we elkaar. :lol:

Fred1950

09 mei 2022, 22:15

Wil. schreef:
09 mei 2022, 20:05
Voor jou is het onbekend terrein. In de A2 krijg je dat vak nog niet. En uit wat je zoals schrijft, blijkt dat overduidelijk. Maar ik weet dan weer niks van batterijen. Zo benijden we elkaar. :lol:
In de A1 krijg je dat vak zelfs niet , daar krijg je waarschijnlijkheids rekenen en kansberekening , integralen en differentialen wiskunde , theoretische mechanica , en ga zo maar door ....

Logica geef je aan mensen die amper abstract kunnen denken , en dus alles heel "concreet" van naaldje tot draadje uitgelegd moeten worden , bijvoorbeeld aan poetspersoneel. Het is zeer "logisch" uit te leggen dat je met een natte dweil de vloer moet doen , en niet met een droge. :lol: Associaties maken of analyseren , of synthetiseren zit er bij concrete denkers niet of amper in , en dus moeten die zich dus beroep doen op hun "logica". 8) , in de stijl van "het is maar logisch dat .... " enz. A propos , een crimineel denkt vooraf ook heel logisch vooraleer die een mes in je rug plant ....

Wil.

09 mei 2022, 22:41

Ik hoor het al: je kent die dingen allemaal van horen zeggen.
Hoedje af voor wat jij op eigen houtje toch aan kennis hebt vergaard over batterijen, Fred.

Fred1950

10 mei 2022, 00:12

Wil. schreef:
09 mei 2022, 22:41
Ik hoor het al: je kent die dingen allemaal van horen zeggen.
Hoedje af voor wat jij op eigen houtje toch aan kennis hebt vergaard over batterijen, Fred.
Laat die batterijen voor wat ze zijn. Ge gaat met uw taaltje in elk geval geen "ind. ing. elecronica" kunnen klein krijgen , daar ben jij mentaal te zwak voor. :mrgreen:

Wil.

10 mei 2022, 00:35

Laat die batterijen voor wat ze zijn.
Ook dat bewonder ik aan jou: je excelleert, maar toch blijf je bescheiden. 8)

Ge gaat met uw taaltje in elk geval geen "ind. ing. elecronica" kunnen klein krijgen , daar ben jij mentaal te zwak voor.
Ik hoef niet veel te doen. Wat jij zelf doet, doe je beter ...

Wat was dat diploma ook weer? Kom, kom. Niet zwanzen, hé. :lol:

Fred1950

10 mei 2022, 12:16

China vandaag : +- 9.000 nieuwe besmettingen per dag , +- 10 overlijdens per dag

Wij : 4.413 nieuwe besmettingen per dag , +14 overlijdens per dag.

En bedenk dat er 1.400 miljoen Chinezen rondlopen en er amper 11 miljoen Belgen rondlopen.

Untitled69.png
Untitled69.png (67.24 KiB) 840 keer bekeken

Wil.

10 mei 2022, 12:32

Je mag kiezen: al bijna 50 dagen opgesloten zitten in je eigen appartement in Shanghai of Beijing en hapklare brokken afgeleverd krijgen aan de deur, of hier onbekommerd rondlopen, uitgaan, buiten sporten.

Fred1950

10 mei 2022, 19:30

Wil. schreef:
10 mei 2022, 12:32
Je mag kiezen: al bijna 50 dagen opgesloten zitten in je eigen appartement in Shanghai of Beijing en hapklare brokken afgeleverd krijgen aan de deur, of hier onbekommerd rondlopen, uitgaan, buiten sporten.
Toch liever op die manier "veilig" opgesloten zitten dan "vrij" met de schrik om besmet te geraken te moeten rondlopen. "Vrijheid" heeft zijn prijs. Binnen een paar maanden draait de Chinese economie terug in alle vrijheid op volle toeren , hier daarentegen ..... Die opsluiting duurt gewoonlijk maar een drietal weken.

Wil.

10 mei 2022, 22:20

Shanghai: dag 50!

De hond van Pavlov was minder goed geconditioneerd dan jij :roll:

"De angst om besmet te geraken!" - smetvrees er bovenop. Gelukkig heb je nog een 5-liter bidon met ontsmettingsalcohol. :lol:

Wil.

10 mei 2022, 22:33

Afbeelding

Wil.

14 mei 2022, 21:14

Noord-Korea kan omikron niet buiten houden. Nu is het paniek bij Kim. Iedereen muilkorven maar het zal niks helpen. Omikron is vele malen besmettelijker dan dat oorspronkelijke Wuhan-virus.

In China blijven ze ook maar tegen de bierkaai vechten. Nutteloos. Het virus zal de kop blijven opsteken.
Bovendien is China slecht voorbereid: de oudste bevolkingsgroepen zijn bijlange niet voldoende gevaccineerd. Ze doen maar. :roll:

Wil.

16 mei 2022, 23:23

Omikron in Noord-Korea. Dat zou wel eens een trieste zaak kunnen worden.

Enkele punten op een rijtje:

1. Noord-Korea heeft een bevolking die slecht gevoed is. Men mag zelfs van ondervoeding spreken. Hoe weet men dat? Omdat de gemiddelde lengte in N-K kleiner is dan die in Z-K. Dit als gevolg van jarenlange voedingstekorten. Ook op dit ogenblik zijn er weer voedseltekorten in het land.

2. Zieken waar langetermijnopvolging voor nodig is (diabetes, hartziekte) krijgen niet de nodige opvolging.

3. Slechte behuizing

4. Geen goede geneesmiddelen

5. Bijna niemand is gevaccineerd

Het enige positieve: we hebben te maken met omikron, niet met Delta bv. Omikron is veel minder dodelijk gebleken. De vraag is hoe de ziekte zal tekeergaan in Noord-Korea.

Kim noemt de ziekte 'de koorts'.
Nog volgens Kim waren er tot en met 13 mei al 1,2 miljoen gevallen. Daarvan werd 40% ziek.
Omikron gaat op een minimum van tijd de ganse bevolking van N-K te pakken hebben omwille van de enorme besmettelijkheid. Voeg dit samen met een 'pure' maar fysiek verzwakte bevolking en je hebt een perfecte situatie om heel veel doden te zien op korte tijd.

Daarna zal Kim weer op het balkon verschijnen om bejubeld te worden door de overlevenden die zijn leiderschap mogen loven.