In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

10 mei 2022, 10:42

Goede morgen seizoentjes,

Tens is goed toegekomen en al gebruikt. op level 1 voel ik niets. op 2 wel en daar zijn we gisteren gebleven. vandaag 3 want je moet alle levels (5) overgelopen zijn tot je de intensiteit die je nodig hebt, krijgt. ik vinnd het wel heel handig maar het is jammer genoeg geen 30 min maar slechts 20. maar je kan het meenemen in een doosje als je ergens naar toe gaat.
we dachten dat Gimly er door was omdat hij gisteren heel de dag niet ziekjes was, maar jammer genoeg lag het vanmorgen vol.
ik heb gisteren niet zo goed ingeslapen als de andere dagen. en ook nu ben ik pas op.
Clive: In hun huizen dan van de mensen? het is mij al opgevallen dat sommige gevels en interieurs op elkaar gelijken. en je kent mij hè: als het maar misdaad is. dat is mijn favoriete genre. ik kijk ook wel naar een romcom of een echte lach je krom komische film. ik ben in het bezit van een paar films die in deze tijd niet politiek correct meer zijn. ( smokey and the bandit) nu zouden ze daar ferm in geknipt hebben.
dan hoeft het voor mij niet meer. trouwens de enige van die film die nog leeft is Sally Field. en de familie van Burt Reynolds is kwaad op haar van wege een paar uitspraken. ben trouwens benieuwd hoe dat process van Depp vs heard gaat aflopen. die trien zat daar te acteren! en als hij toch zo'n vent is zoals ze beweerd; zou hij dan zolang bij Vanessa gebleven zijn? zou Vanessa dan niet zelf klacht neergelegd hebben?
'ollejeswood. veel geblaat, weinig wol.
Jou Matice wordt wel heel verwend. maar het is een ander ras en dat moet je nog gewoon worden. ( denk ik) het is geen labrador zoals die van mijn schoonbroer die een volledige overgebleven bami schotel opvrat en ja, dan wilde ie 's avonds natuurlijk geen blik honden voer van een goedkoop merk. hoe zou je zelf zijn? Wij gingen er mee gaan wandelen en elke schelp in mijn handen kraakte hij kapot. ( vooral die scheermessen) we waren eens naar de carwash en Popeye zat achteraan. nou, lang heeft dat niet geduurd. voor ik het wist zat die op mijn schoot vooraan. te trillen. heb hem dan maar getroost. en dat vond hij de normaalste zaak van de wereld. Pas toen waren die borstels niet zo eng. wat ik wel erg vind en nog is dat hij zijn laatste dagen in de garage doorbracht op katvoer. ( de kinderen waren zogezegd allergisch) nu heeft frè ook een hond maar Noël is een golden. die zit voor de meeste tijd buiten. zodat de buren flodder niet op hun terrein komen want die hebben het poortje naast hun gesloopt om te kunnen binnenkijken bij frè en zijn madam. katten lopen daar ook maar die laat de hond gewoon lopen. toen we daar waren heeft de hond ventje net gemist anders was het spelen geweest. ventje zegt ook dat hij elke hond aankan of die nu agressief is of niet. tsja, er moet dan iets van waar zijn.
Oma C: wat zei de dokter? hoop dat je je beter voelt.
en nu rap pillen paken en een yoghurtje eten. vandaag is het lasagne en morgen gehaktballen in de tomaten saus. donderdag is dan weer donderdag en frituureten. ik heb nog wat scampi en st-jacobs vlees in de diepvries. dat is rap klaar moest ventje donderdag geen vis vinden.
fijne dag seizoentjes en keep safe, knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

10 mei 2022, 11:13

Goede bijna middag allen, efkes in de rapte... :roll: :oops:
Ik ben net terug van spoed ... ik moest gisteren van de huisarts direct naar spoed
met dat been en daar hebben ze me gehouden tot nu voor allerlei onderzoeken,
er is niks gebroken of gebarsten en geen bloedklonters in het been
ik ben daar moeten overnachten op de spoeddienst... XRay-, CTscan, EEg en zoveel meer
gelukkig is alles goed... ik mag er niet veel op lopen of staan
en nu voorlopig met steunkousen aan en veel rusten
onkruid vergaat niet :) en voor de pijn heb ik straffe pillen meegekregen en AB
want de pijn is nog wel hevig
Groetjes en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

10 mei 2022, 11:51

Afbeelding

@ Oma-C,

Ach Oma-C toch. ik zei nog in mijn berichtje dat ik hoopte dat er niets gebroken was, gelukkig is dat niet zo en die andere enge dingen ook niet.
Luister goed naar de dokters a.u.b. en rust zoveel je kan, jouw appartement is toch altijd spic & span, dus dat werk laat je maar even liggen, het loopt niet weg. Ik wens jou een heel spoedig herstel.
Liefs,

Clive, manlief en Matice.

anjelier

10 mei 2022, 13:10

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: goed dat je naar spoed bent geweest, je weet maar nooit. En inderdaad die pijn duurt toch wel lang .Met de zwaardere pillen zou je minder pijn moeten hebben. En rusten, dat doet altijd goed .Spoedig herstel.

Clive: door de hondentherapeut hebben we veel bijgeleerd. Ik had eerst de webinar gevolgd en daarna zijn we samen (met nog een ander koppel) gaan wandelen. Tijdens de wandeling werden dan ook nog persoonlijke instructies gegeven. Je leert veel over het gedrag van honden , en ook waar je moet op letten, je leert de signalen kennen van een bange hond, honden die stress hebben. Was heel leerrijk. Alles werd op een holistische manier gebracht , met het nodige respect voor hond en baasje. Wij waren er heel tevreden over.
Door een aantal dingen te veranderen, bekomt je een goed resultaat .
Want soms denk je dat je goed bezig bent, en doe je het toch "fout".

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

10 mei 2022, 20:25

Voor Oma C :
dat was wel schrikken toen ik las dat je bent blijven overnachten in het ziekenhuis . Maar ik duim volop dat ze je nu kunnen helpen en dat de pijn eindelijk mindert .
Afbeelding
Clive : hoe gaat het met u ? Hopelijk is de hoofdpijn minder ?
Bekske : dank u voor de mooie prentjes elke dag !!!
Aan alle seizoentjes : veel moed en beterschap voor wie het kan gebruiken .
Slaap goed allemaal !

Oma-C

10 mei 2022, 20:43

Afbeelding

Slaap lekker allemaal en tot morgen
ik ga ook proberen te slapen straks
en ik hoop dat het lukt... :roll: :oops:

Bekske

11 mei 2022, 08:34

Afbeelding

clive

11 mei 2022, 09:34

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, dankjewel voor de beterschapswensen. Die zeurende hoofdpijn ga ik volgende week aankaarten bij de huisarts. Denk eerlijk gezegd dat het gewoon van mijn nek komt, die doet al een tijdje pijn. De hoofdpijn is wel dragelijk, maar gewoon heel veel vervelend.

Bekske, weer zo'n mooi plaatje, altijd leuk om te zien als ik mijn computer open :) .

Oma-C, hoop van harte dat jij eindelijk eens een goede nachtrust hebt genoten.

Muddy Maddy, hopelijk is Gimly beter. Matice had gisteren ook gespuwd. Hij wou plots dringend naar buiten, ging vlug met hem mee en opende de deur naar de tuin. Normaal spuwt hij op het gras, maar dat haalde hij ocharme niet meer en hij spuwde op de klinkers. Heb dat opgeveegd met veel huishoudrol en er een gieter water over gegooid. Heb hem dan iets voor zijn maag gegeven. En hem dan op een later tijdstip zijn ontbijt gegeven, wat hij tot mijn verbazing nog op at ook. Brave Matice :) ;

Anjelier, van een therapeut leer je inderdaad echt wel heel veel. Het is zowel naar de hondjes gericht maar zeer zeker ook naar de baasjes toe. Want soms reageren wij goedbedoeld, maar fout.
Ik heb toen Matice nog een pup was , zo'n 4 daagse cursus gevolgd " ken je hond" , gegeven door die therapeut. Daar heb ik echt veel geleerd. Je mocht kiezen of je week 5 een examen deed of niet. Ik heb dat gedaan met de overtuiging dat er geen man over boord was, moest ik buizen. Het was echt geen gemakkelijk examen en tot mijn grote verbazing was ik toch geslaagd, had toen een 7/10. Vond dat dat nog meeviel. Maar ik neem nu nog die cursus wel eens in de hand. Om bijvoorbeeld iets op te zoeken.
Vond het fijn wat je schreef over Spaanse Woef zijn therapeute , namelijk dat ze met veel respect Spaanse Woef maar ook jullie benaderde. Er zijn heel veel therapeuten, maar de goede, die zijn zeldzaam.

Ga mij meteen eens in gang zetten.

Liefs aan elkeen en een knuffel mag ook vandaag niet vergeten worden.

Muddy Maddy

11 mei 2022, 09:44

Gisteren 4 u en 20 min met Suus gekletst. veel gelachen maar ook veel traantjes. Jo is weer boos en ik weet nu waarom haar zeelandse vrienden haar hebben laten vallen. ze heeft nu een opzet zwembad. Pipje zou toch zwanger zijn en de kinderen van haar zus pubereren zich rot. ( en niemand mag iets zeggen)
er is daar een gezin komen wonen via het leger des heils maar die jongens proberen altijd op het tuinhuis van de buurman met de trap naar boven te klimmen. die hebben ook geen opvoeding gehad want als je er iets van zegt dan is het van hou je waffel klerewijf en nog meer van dat fraais. en als ze er dan afvallen en iets breken? nou dat intresseert ze niet. verleden week had Suus weer zalm mee maar niemand behalve pipje at het op. Puk is blijkbaar van mening dat Ik het hem zelf moet komen geven. ook was op een dag een van de katten op zwier geweest en had op het dekbed een lege puntzak friet met nog een klodder mayonaise en het vorkje neer gelegd. eekes jakkes vies! gelukkig gaat ons Gimly niet uit. Suus was de foto van Hans met de frieten voor zijn neus tegen gekomen en ze vond het jammer dat er geen foto's zijn van ventje met Hans. ventje zei dat we toch allemaal samen staan op de trouwfoto's. en Hans moet zijn komen daar spoken want heel de tijd viel de pc om. we hebben dan geroepen, ja Hans we weten dat je er bent hou op met dat geklier. en dan was het gedaan. raar hè.
Oma C: hopelijk heb je met de pijn stilling van de spoed minder pijn en die steunkousen zullen ook wel helpen. ik hoop dat je goed geslapen hebt.
ik moet nu vandaag verder doen met dat kaartje voor buufje. en die voor schoonzus en schoonbroer.
Joyce wil weten waar haar pakje is in de buren chat. ik schreef hier niet. ik vermoed dat mona lisa het heeft maar nog niet wakker is.
soms is dat heel vervelend die burenchat. de ene ping na de andere. :?
morgen is buurman jarig. kaartje moet alleen nog geschreven worden.
Tens toestel uitgeprobeerd tot 5 en dat is goed. dat zijn levels 2, 3 en 4 samen. en die blijft ook het langst.
vandaag gehaktballen in tomatensaus. ben aan het twijfelen of ik er geen parpadelle bij kook.
heb ik al gezegd dat Gimly een nieuwe doos heeft? daar waar de nieuwe kussens in zaten. dat kleine doosje van de tens weigert hij te "passen". :D enfin, deze vrijdag is het de hele zooi dus dat doosje kan dienen voor het papier. In de vuilste job was guga baul ( denk ik) in oostende en had meerdere keren prijs voor het vinden van adressen. amai 100 euro boete om ze vroeger buiten te zetten. en wat als je die ochtend nog op je werk zit? daar denken ze niet aan. je zou als het ware een permit moeten hebben daarvoor. vind ik. maar reken erop dat je dat ook gaat mogen betalen. 't stad werkt niet voor niets. ik vertelde Suus over de prijs van het Verleye pleintje en die waterloop bij de rijke appartementen. ze schrok. die rond dat plein wonen hebben al eens een petitie gedaan maar volgens de mannen die kwamen kijken van het water is er een gat ergens en daar kunnen ze niet aan. nonsence! waar een wil is, is een weg. ook het standbeeld vissersvrouw aan de kerk is een waterfontein maar die werkt ook niet meer. en wij zien met lede ogen aan dat de rijken weer voorgetrokken worden.
ventje moet naar de dranken centrale en ik hoop dat ze mijn sapjes mee hebben want die komen van P&T.
ik ga nu de nieuwe catalogus van H&C doorbladeren en dan kijken of ik weer geen mankementen heb in mijn twee spelletjes.
Fijne dag seizoentjes, nu is het hier al 13° en het zou warmer worden. keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

11 mei 2022, 10:49

Afbeelding

Goede voormiddag allen, :roll:
ik schrok me een hoedje toen ik wakker werd
het was al kwart na 10 en ik had echt geslapen :oops:
ik ben nog nooit in mijn leven zo laat wakker geworden
maar 't zal wel nodig geweest zijn na een paar weken
wakker zijn, enfin ik mag toch niks doen en als m'n zoon
niet gebeld had sliep ik misschien nog 8O :) maar hij belde
om te vragen of ik boodschappen nodig heb,
Eens in de koelkast en de eetwarenkast kijken
en ik laat het hem weten
Heb mijn ontbijtje gehad en de pillen ingenomen
nu elke dag iets beter hoop ik...

Dank voor jullie medeleven en ik hoop ook dat het eindelijk mag stoppen
ik heb nood aan een kleine wandeling (op m'n eigen benen)
groetjes allen en tot later :wink:

Bekske

12 mei 2022, 07:50

Afbeelding

clive

12 mei 2022, 09:04

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, wat een prachtig plaatje :D .

Manlief is weer met de tram werken, dan kunnen Matice en ik hem deze avond gaan afhalen, vind ik leuk voor beiden. Baasje wordt dan begroet alsof hij duizend jaar is weg geweest. Heel grappig om zien.

Oma-C, heb je kunnen slapen deze nacht ? Helpen de pijnstillers een beetje ? Ik hoop van harte van wel.

Anjelier, merk je al vooruitgang bij Spaanse Woef als jij of manlief gaat wandelen ? Dat heeft zijn tijd nodig natuurlijk. Matice trekt de eerste minuten aan de lijn als ik met hem ga wandelen en dan moet hij onmiddellijk zijn grote boodschap doen, dat doet hij in het gras. Ik geef hem dan het commando " wacht" zodat ik het kan oprapen en daar is een rommeltrommel kortbij zodat ik het meteen kan weggooien. En dan trekt hij niet meer aan de lijn, tot hij een andere viervoeter ziet, dan moet ik hem even dicht bij mij houden.

Muddy Maddy, dat was dan een lange babbel met Suus :D . Ik moet altijd glimlachen als je schrijft dat ventje naar de drankencentrale moet, want dat is meermaals per week. Kan hij dan niet beter 1 keer gaan en alles ineens meenemen ? Gimly blij met zijn nieuwe doos ?

Gisteren heb ik echt wel moeten lachen en ik niet alleen. Al een half jaar kom ik als ik met Matice ga wandelen een dame tegen die een Labadoodle heeft, een meisje. Het eerste gesprek is gekomen dat ze een nestje wou en Matice als papa ( en zo worden dus de lijnen bevuild) en natuurlijk zei ik nee. Bovendien mogen wij niet kweken met Matice, want anders wacht er ons een boete van maar liefst 8000€. Maar dit even terzijde. Maar sinds wij die babbeltjes hebben, spreken wij Engels met elkaar, want ik dacht dat zij geen Nederlands kon want zij is Pools en zij dacht dat ik een Israëlische was 8O en dat ik geen Nederlands kon.
Gisteren kom ik ze weer tegen en we waren een babbeltje aan het doen en ineens zegt die in het Nederlands, " verdorie, hoe zeg je dat weer in het Engels". Ik was stomverbaasd en vroeg of Nederlands sprak.
" ja natuurlijk en jij ". Ja, ik ook natuurlijk. We hebben daar gelachen en gelachen. Toen vroeg ze, zullen we toch maar in het Engels doorgaan, want sinds ik met jou praat is mijn Engels veel beter geworden. Daar heb ik dan maar ja op geantwoord. Vond het echt wel grappig .

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

Muddy Maddy

12 mei 2022, 09:17

we hadden gisteren net gedaan met de lunch ( een broodje en oplossoep) of ik kreeg een bericht van Suus.
in paniek en in tranen. ze had haar geöpereerde voet omgeslagen en zat er door. mede dank zij Jo die haar appjes of weet ik wat negeerde omdat Suus een tekening had laten maken voor haar massagekamer maar Suus heeft een eigen smaak en had dat ook laten weten en dus Jo boos en nu negeren. ik heb haar zoveel mogelijk gekalmeerd want nu ze niet meer goed kon lopen moest er iemand om eten voor de 5 katten. dat was op. dat was haar grootste zorg. haar 5 katten.
in elk geval is ze dan weer wat opgebeurd en zou wel iemand vinden die om eten voor de katten wou gaan.
goed dat we net gelunchd hadden. want anders hadden we weer geen eten opgegeten. 's avonds dan een bal gehakt in tomatensaus naar binnen gedraaid. en op dieet maar nog geen gram afgevallen!!! frusterend.
Oma C: ben blij dat je dan heel goed geslapen hebt als het al zo laat was. de pillen doen hun werk.
Clive: wil je me eens uitleggen wat die kipkap is? er moet kip in zitten maar wat is die kap?
ventje is naar de carref. om de grote boodschappen.
hij heeft 't een en 't ander besteld bij H&C waar ze van die heel schattige sierdraakjes hebben. maar tik je het nummer in hebben ze het niet. :cry: we hebben ook nieuwe parasols nodig en een rieten schutting geval van minstens 1.80 m om achteraan te zetten zodat we langer buiten kunnen blijven als de zon naar beneden zakt.
ik zocht gisteren naar een topje die onder een vrij doorzichtig tuniek moet en heb uiteindelijk ventje die net naar de beenhouwer was gegaan en me beneden niet vond, naar boven moeten roepen. blijkt dat ik zeker 4 zwarte jurkjes in de kast heb! waarschijnlijk meer. die kamer moet echt dringend aangepakt worden. daarvoor moeten we echt met twee zijn.
kreeg gisteren tot mijn grootste verbazing een heldere telefoon van mijn schoonloeder! ze zat in haar huis waar ene van de oude buren Maes en tuinbedrijf heeft en die was de tuin aan het doen. zij zat in de buro en kwam ineens mijn telefoonnummer tegen omdat ze net een kaartje van mij ( zelfgemaakt) gevonden had. ze wilde me bedanken en feliciteren dat ik dat kan want zij zei ze heeft daar het geduld niet voor. heb haar dan aan ventje gegeven toen ze er om vroeg. jammer genoeg tegen de middag weer een fraude telefoon met een landnummer uit antwerpen. en ik kan die niet blokkeren! ik moet iets in mijn instellingen veranderen. ik heb ook weer een deel vrienden van vrienden weggegooid uit mijn fb. ik ken die mensen niet. en het is niet omdat ik bevriend ben met die dat ik dat ook met die moet zijn.
gisteren een foto/spreuk naar frè's madam gestuurd via fb maar nog niets gehoord. ook van de tweeling hoor ik niets. we zullen wel aannemen geen nieuws goed nieuws. er zijn genoeg mensen die mijn sarcastische humor niet snappen. en er zijn er die die wel snappen.
Inja bijvoorbeeld. wij voelen elkaar goed aan ondanks dat we verschillen in leeftijd en sterrenbeeld.
en nu ga ik eens kijken of ik mijn instellingen van criminal case kan veranderen.
Fijne dag seizoentjes, is er zon geniet en keep safe + een knuffel
Cats Rule!

Oma-C

12 mei 2022, 10:25

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, :wink:
een zonnige dag, jammer dat ik niet
kan gaan wandelen, maar héééééééél
langzaam begint het been weer mee te willen
de pijn is een ietsepietsie minder heb
ik de indruk en het blauw is aan 't verminderen
klein beetje maar ja geduld is een schone zaak hé
Ik heb vanmorgen weer het gevecht met
de steunkous gewonnen...al doet dat geen deugd :roll: :oops:

Ik wens jullie allen een mooie dag en
probeer gezond te blijven... groetjes... :)

anjelier

12 mei 2022, 22:04

Hallo iedereen,

Clive: in het begin trekt Spaanse woef ook altijd, maar naarmate de wandeling verder gaat , vermindert het.
Wij boeken zeker vooruitgang met hem, maar soms loopt het nog fout. Dat heeft de therapeute ook gezegd, er gaan momenten komen dat het niet lukt. Dat is bij ons ook zo, goede en minder goede dagen. Het is ook van belang hoe de andere hond reageert.
Verder hebben we geleerd hoe we ermee moeten omgaan , vooral kalm en rustig blijven, da's het voornaamste.
Nu zie ik soms de fouten bij andere mensen ( wat ik vroeger niet zag). Ik leer de ukjes ook hoe ze met Spaanse woef moeten omgaan, wat mag en niet mag ( vind dat belangrijk). Zo vermijd je ongelukken. Want vaak heeft het met onwetendheid te maken.

Oma-C: fijn dat je eens goed hebt kunnen slapen, dat doet zo'n deugd.

Ik had gisteren de hoofdkussens gewassen, nu klaagt manlief dat hij op een platte vijg slaapt :D :D . Eigenlijk heeft hij gelijk, het hoofdkussen is platter geworden. Heb de wasinstructies gelezen , en toen bleek dat het niet mocht gewassen worden, liefst droogkuis :oops: . Hij heeft dan een ander bestelt . Het hoofdkussen kan ik nog gebruiken voor Spaanse woef. In zijn mand ligt een hoofdkussen , en ook op de zetel.

Dames, tot morgen allemaal.