In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeie middag allen, zopas een ferm onweer gehad
met een flinke regenbui, mar dat was goed, de grond
is dankbaar voor al het nat...en hier en daar weer schade
heb ik gelezen....
Erg voor wie het meemaakt... Sterkte!
Ik hoor het weer rommelen in de verte nu...het komt weer terug
en morgen zou het volgens de weerman nog erger worden...
code oranje waar het nu nog code geel is...
Helena, succes met de El-fiets en een helm is geen
overbodige luxe....toen ik nog fietste heb ik mijn helm
zeker 10 jaar aangehad ook als het nog niet moest...

Hij zit nog steeds in mijn fietstas die helm
Beter voorkomen dan genezen.... en "de mensen"
zien het al lang niet meer, ze zijn het al gewoon
Daar met je niet op letten....
Geniet nog van de dag ...wat ie ook brengt.... en tot later
met een flinke regenbui, mar dat was goed, de grond
is dankbaar voor al het nat...en hier en daar weer schade
heb ik gelezen....
Ik hoor het weer rommelen in de verte nu...het komt weer terug
en morgen zou het volgens de weerman nog erger worden...
code oranje waar het nu nog code geel is...
Helena, succes met de El-fiets en een helm is geen
overbodige luxe....toen ik nog fietste heb ik mijn helm
zeker 10 jaar aangehad ook als het nog niet moest...

Hij zit nog steeds in mijn fietstas die helm
Beter voorkomen dan genezen.... en "de mensen"
zien het al lang niet meer, ze zijn het al gewoon
Daar met je niet op letten....
Geniet nog van de dag ...wat ie ook brengt.... en tot later
Laatst gewijzigd door Oma-C op 20 mei 2022, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Goede morgen allen,
de regen die gaat komen bedoel ik dan,
met het plaatje, hier is voorlopig nog zon...
Hoewel....er is een hevig weertje beloofd...
Ik wacht op de verpleegster en kwam efkes lezen
Een fijne dag verder en sterkte voor iedereen...
en een mooi weekend straks
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT, proficiat met de aankoop van jouw elektrische fiets, het zal even wennen zijn. Ik draag altijd, of het nu licht is of donker een fluohesje en mijn helm. En voor als het donker is, heb ik nog een afneembaar lampje dat ik op de achterkant van mijn helm kan zetten. Mijn huisdokter zei eens tegen mij dat een zelfde fietsongeluk , zonder helm een revalidatie van minstens 1 jaar meer eist dan datzelfde ongeluk met helm. Iets om over na te denken. Dus zet hem a.u.b. altijd op. En draag ook altijd een fluohesje. Ik moet als ik ergens naar toe fiets altijd een heel gevaarlijke 4 vaksbaan over, waar de auto' weinig respect hebben voor de fietsers. Toen ik mijn rode minifiets kreeg van manlief was de voorwaarde dat ik steeds een helm droeg en daar houd ik me aan.
Gisteren kletsnat geworden tot op het bot en zo moest ik dan met een door en door natte jeans , nog naar de RX en naar de pneumologe. Leuk
Straks alles halen bij de apotheek.
Deze ochtend heel vroeg opgestaan en de keuken en de living al grondig gedweild. Alles laten drogen en alles teruggezet en dan ben ik manlief wakker gaan maken, die werkt vandaag van thuis uit, dus hoef ik hem niet meer te storen en moet hij niet van verdieping verhuizen.
Ga nu eerst boven alles opruimen en de badkamer afvegen, het droogrek in de gang leegmaken en tenslotte daar stofzuigen en bedje opmaken natuurlijk.
En dan nog een machine was instoppen, ( was achter met mijn was omdat mijn oude machine vorige vrijdag de pijp aan Maarten had gegeven) en dan ben ik ongeveer bij. Morgen dan wel een heel grote strijk doen.
En dan de benedenverdieping nog met nat afvegen en ook daar alles dweilen. Dan is mijn huisje weer proper.
Ben benieuwd wat voor weer we vandaag gaan krijgen, hoop dat er dan nergens schade is.
Anjelier, jij had wat water onder de velux, maar ik zou me daar niet teveel zorgen om maken, de wolkbreuk van gisteren was abnormaal. Ook hier werd alles pikdonker, net toen ik naar de tram liep om naar het ziekenhuis te gaan. Toen ik moest uitstappen, kreeg ik alles over mij heen.
Manlief was gisteren tuinhuis gaan nakijken of daar water instond, maar dat was gelukkig niet zo.
Vrees wel dat de wandeling met Matice er vandaag bij gaan inschieten.
Oma-C, hoop van harte dat je met de nieuwe behandeling al een klein beetje minder pijn hebt.
Zo, ga er terug aan beginnen. Ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een fijne vrijdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Weeral een onverwachte dagvulling vandaag.
Ex-collegaatje gaat met pensioen.
Ik mag naar het pensioenfeestje deze namiddag.
Vervoer is al geregeld.
Student is veiligheidshalve met de auto gaan werken.
14km in zo een hondenweer gelijk gisteren dat hoeft nu ook weer niet.
Zelf ben ik mijn oude herstelde fiets gaan halen bij de fietsenmaker.
Ik heb zelfs vervoer geregeld naar de fietsenmaker.
Er zijn hier een boel haltes afgeschaft tot eind juni.
Moet je al een kilometer te voet of meer eer je aan een halte bent.
Die fiets bolt nu ook weer als vanzelf en ik rammel niet meer.
Voor zolang dat duurt op die"historisch verantwoorde, uit China afkomstige" kasseien hier.
Nu eens prakkeseren wat ik deze namiddag ga aandoen.
Ik heb sinds er geen lentefeesten en trouwen en communiefeesten meer zijn geen mooie kleren meer.
Voorlopig ook geen budget meer...
Het geld vliegt hier buiten dat het niets is....
Het begint hier te overtrekken.
Dames geniet van jullie dagje.
Ex-collegaatje gaat met pensioen.
Ik mag naar het pensioenfeestje deze namiddag.
Vervoer is al geregeld.
Student is veiligheidshalve met de auto gaan werken.
14km in zo een hondenweer gelijk gisteren dat hoeft nu ook weer niet.
Zelf ben ik mijn oude herstelde fiets gaan halen bij de fietsenmaker.
Ik heb zelfs vervoer geregeld naar de fietsenmaker.
Er zijn hier een boel haltes afgeschaft tot eind juni.
Moet je al een kilometer te voet of meer eer je aan een halte bent.
Die fiets bolt nu ook weer als vanzelf en ik rammel niet meer.
Voor zolang dat duurt op die"historisch verantwoorde, uit China afkomstige" kasseien hier.
Nu eens prakkeseren wat ik deze namiddag ga aandoen.
Ik heb sinds er geen lentefeesten en trouwen en communiefeesten meer zijn geen mooie kleren meer.
Voorlopig ook geen budget meer...
Het geld vliegt hier buiten dat het niets is....
Het begint hier te overtrekken.
Dames geniet van jullie dagje.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
amai, ik geraakte niet wakker. best want morgen is het weer vroeg dag want ik moet bellen. en ik ben daar altijd zenuwachtig voor van wat zal ze nu uit d'r botten slaan?
zitten hier te wachten op levering van de parasols.
gisteren met 4 uur vertraging regen en onweer gehad maar heel lang heeft het niet geduurt. enfin, de plantjes hebben hun portie water gehad. in de namiddag hadden wij alweer zon.
gisteren wilde ventje na het bekijken van de film pride and prejust and zombies ( naar dat boek van Jane austen) naar de frituur voor mij maar ik had er geen zin meer in. het was al laat. ik heb dan 4 eitjes gekookt. 2 voor ventje en 2 voor mij want we hadden 's middags al een kippensnitsnel gegeten. en als je laat gaat, dan heb je kans op veel volk. en ik had geen zin in vettig eten gisteren.
vandaag bewolkt weer en ik denk dat we nog regen gaan krijgen. vandaag komt ook de diepvries en ik weet niet wat we nodig hebben.
sinds vandaag moet je een leveringstoeslag betalen op je bestelling van enkele euro's. leven wordt duurder, die producten zijn al duur en een soort "verzendingskosten" betalen? ik denk dat we ons lidmaatschap gaan opzeggen.
eten? vandaag rolmops en pseudo haaienvinnensoep. moet nog de kipblokjes uithalen. voor morgen geen idee en ook niet voor zondag.
ventje moet dan na de levering om aardappelen en limoenen.
ik ga vannacht weer lucht hebben in mijn buik door die ajuinen. in brugge zeggen ze beter in de wijde wereld dan in de nauwe buik. ventje mag dan eens zijn gsm geven want daar staat een waterpas op om te gaan zien waar de weegschaal het beste staat.
er moet vandaag gestofzuigd worden. de swiffer vind ik pakt niet zo veel op. ventje ging gisteren een kastje voor de pc in elkaar steken. maar besloot een dag rust in te lassen. na al dat tuin werk heeft die last van zijn knieën en rug. ik denk dat als hij het zaterdag niet ineen steekt het wel voor dinsdag zal zijn want maandag heb ik mijn behandeling.
voor de kaartjes maaksters onder ons: ik heb van de week een beterschapskaartje in pyramide gedaan. dat is geloof ik 4D? schoonzus vond het mooi, ik vind het moeilijk ze te maken. Sunitha geeft die altijd bij als wijze van kadootje als je besteld. gebasserd op wat je besteld hebt. bv bij de mannenkaartjes zat er ook een moterpyramide in.
zo, we gaan eens kijken als de tablet de boerderij vrij geeft en ik moet de dader vinden in criminal case.
Fijne dag seizoentjes keep safe+ knuffel
amai, ik geraakte niet wakker. best want morgen is het weer vroeg dag want ik moet bellen. en ik ben daar altijd zenuwachtig voor van wat zal ze nu uit d'r botten slaan?
zitten hier te wachten op levering van de parasols.
gisteren met 4 uur vertraging regen en onweer gehad maar heel lang heeft het niet geduurt. enfin, de plantjes hebben hun portie water gehad. in de namiddag hadden wij alweer zon.
gisteren wilde ventje na het bekijken van de film pride and prejust and zombies ( naar dat boek van Jane austen) naar de frituur voor mij maar ik had er geen zin meer in. het was al laat. ik heb dan 4 eitjes gekookt. 2 voor ventje en 2 voor mij want we hadden 's middags al een kippensnitsnel gegeten. en als je laat gaat, dan heb je kans op veel volk. en ik had geen zin in vettig eten gisteren.
vandaag bewolkt weer en ik denk dat we nog regen gaan krijgen. vandaag komt ook de diepvries en ik weet niet wat we nodig hebben.
sinds vandaag moet je een leveringstoeslag betalen op je bestelling van enkele euro's. leven wordt duurder, die producten zijn al duur en een soort "verzendingskosten" betalen? ik denk dat we ons lidmaatschap gaan opzeggen.
eten? vandaag rolmops en pseudo haaienvinnensoep. moet nog de kipblokjes uithalen. voor morgen geen idee en ook niet voor zondag.
ventje moet dan na de levering om aardappelen en limoenen.
ik ga vannacht weer lucht hebben in mijn buik door die ajuinen. in brugge zeggen ze beter in de wijde wereld dan in de nauwe buik. ventje mag dan eens zijn gsm geven want daar staat een waterpas op om te gaan zien waar de weegschaal het beste staat.
er moet vandaag gestofzuigd worden. de swiffer vind ik pakt niet zo veel op. ventje ging gisteren een kastje voor de pc in elkaar steken. maar besloot een dag rust in te lassen. na al dat tuin werk heeft die last van zijn knieën en rug. ik denk dat als hij het zaterdag niet ineen steekt het wel voor dinsdag zal zijn want maandag heb ik mijn behandeling.
voor de kaartjes maaksters onder ons: ik heb van de week een beterschapskaartje in pyramide gedaan. dat is geloof ik 4D? schoonzus vond het mooi, ik vind het moeilijk ze te maken. Sunitha geeft die altijd bij als wijze van kadootje als je besteld. gebasserd op wat je besteld hebt. bv bij de mannenkaartjes zat er ook een moterpyramide in.
zo, we gaan eens kijken als de tablet de boerderij vrij geeft en ik moet de dader vinden in criminal case.
Fijne dag seizoentjes keep safe+ knuffel
Cats Rule!
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
Hallo iedereen,
Bekske: mooi plaatje, die bloemen zijn cosmosbloemen , denk ik.
HVT: proficiat met de aankoop van een EL fiets, eenmaal je dat gewend bent , wil je geen andere fiets meer. En in het begin is het een beetje zoeken .
Straks naar zoonlief , we zijn oppas voor de ukjes vandaag. Ze komen later thuis van hun werk. We gaan op tijd doorrijden, want met het voorspelde onweer, je weet nooit.
Nu schijnt de zon nog , maar voor hoelang?
Dames, tot morgen allemaal.
Bekske: mooi plaatje, die bloemen zijn cosmosbloemen , denk ik.
HVT: proficiat met de aankoop van een EL fiets, eenmaal je dat gewend bent , wil je geen andere fiets meer. En in het begin is het een beetje zoeken .
Straks naar zoonlief , we zijn oppas voor de ukjes vandaag. Ze komen later thuis van hun werk. We gaan op tijd doorrijden, want met het voorspelde onweer, je weet nooit.
Nu schijnt de zon nog , maar voor hoelang?
-
Goede middag bijna,
De zon kruipt weg ik vrees dat ze straks weer een
serieuze bui gaan geven... als er komt wat voorspeld is
Hopelijk nergens schade dan; het had in de regio
gisteren al zo lelijk gedaan..
clive andere medicatie is altijd hopen dat het beter is
ik heb al veel minder pijn, het blauwe verkleurt
en trekt weg, wel nog altijd een gloeiend heet been
en zeker met zo'n verband errond
Helena, geniet van het feestje, altijd leuk om
oud-collega's te zien, geniet ervan...
anjelierke, oppas voor de kindjes, ze hebben
geluk met zo'n grootouders
altijd klaar!
M-M een fijne vrijdag...
Bekske, fris plaatje met leuke bloemetjes
Alle seizoentjes hou het veilig als de bui komt....
grts en tot.........
De zon kruipt weg ik vrees dat ze straks weer een
serieuze bui gaan geven... als er komt wat voorspeld is
Hopelijk nergens schade dan; het had in de regio
gisteren al zo lelijk gedaan..
clive andere medicatie is altijd hopen dat het beter is
ik heb al veel minder pijn, het blauwe verkleurt
en trekt weg, wel nog altijd een gloeiend heet been
en zeker met zo'n verband errond
Helena, geniet van het feestje, altijd leuk om
oud-collega's te zien, geniet ervan...
anjelierke, oppas voor de kindjes, ze hebben
geluk met zo'n grootouders
M-M een fijne vrijdag...
Bekske, fris plaatje met leuke bloemetjes
Alle seizoentjes hou het veilig als de bui komt....
grts en tot.........
-
Goede avond allemaal,
Vanmiddag een hevige regenbui gehad maar geen onweer
en eens er alles uitgevallen was is de zon teruggekomen...
We hebben geluk gehad, geen schade goddank
Ik hoop dat bij jullie ook geen schade is en dat het
onweer niet te hevig was, wij hadden geen
gedonder of bliksem....alleen regen...
nu mag het s' nachts nog een paar dagen 'zacht regenen'....
want het meeste is nu weggespoeld door de hevigheid
daar heeft de grond niks aan....
Slaapwel straks en tot morgen,
(ik ben aan de beterhand)
Vanmiddag een hevige regenbui gehad maar geen onweer
en eens er alles uitgevallen was is de zon teruggekomen...
We hebben geluk gehad, geen schade goddank
Ik hoop dat bij jullie ook geen schade is en dat het
onweer niet te hevig was, wij hadden geen
gedonder of bliksem....alleen regen...
nu mag het s' nachts nog een paar dagen 'zacht regenen'....
want het meeste is nu weggespoeld door de hevigheid
daar heeft de grond niks aan....
Slaapwel straks en tot morgen,
(ik ben aan de beterhand)
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
gisteren vroeg naar bed gegaan. ik voelde me niet al te goed en ja, ik moest er vandaag ook weer vroeg uit want als het 9 uur is moet ik bellen, willen of niet.
Peter had 12 limoenen achtergehouden voor mij, de nieuwe liggen in zijn winkel. een klant dacht dat omdat hij ze achter de toog legde ze ging wegsmijten. neen, zei hij, ze zijn voor een klantje, die wil geen groene maar wel deze. toen ventje er om kwam vertelde hij dat. ze moeien zich ook nog met hetgeen mijn klanten willen zei hij. resultaat was een klein flesje vol limoensap. ( 0.5 l) vandaag nog een paar halen en we kunnen het weekend door. omdat het slecht weer was, had ventje een zak schepsnoep mee omdat hij ook van die framboosjes en bramen gevonden had. en voor ventje waren het neuzen en andere snoepjes. hij had ook in de mix zwarte anijsmuizen gestoken maar ik had er nog een paar. was wel fijn. geen rolmops gegeten, ik had er geen zin meer in en was bang dat ze op mijn maag gingen blijven liggen.
met het laten open staan van een spelletje moet ik nu de tablet weer opladen. hoop dat ik vandaag geen storingen heb bij de boerderij.
de parasols zijn toegekomen via een andere firma en die waren erg laat. de diepvries heeft zich niet laten zien gisteren. ach ja.
we zouden vandaag pizza met kazen eten en zondag kip. maandag zal een snelle hap zijn want ik moet voor mijn behandeling. en dan gaat ventje als ik bij moeder zit naar de lidl ginder om dingen die we niet in de buurgemeente kunnen vinden want het is nu betalend parkeren en die parking staat altijd bomvol. pas in oktober kunnen we weer naar ginder gaan als er iets in promo staat. naar nog een andere rijden we niet want die baan daar staat altijd file. het is ook de baan die je moet nemen als je het vliegtuig uit oostende neemt. mensen die aan dat vliegplein wonen zien dikwijls een jet landen en dan een limousine wegrijden. dat is nu ene die niet klaagt dat er een vrachtvlucht om 3 uur 's nachts over de huizen denderde. schoonbroer en schoonzus wonen wel aan de spoorbaan naar station brugge en zeggen daar niets meer van te horen. in loudwater woonden ook wij aan een spoorweg en ja, je went er echt aan. er vloog ook een vliegtuig op een bepaald tijdstip over het huis. dan kon ik weten als ik buiten zat of er veel vliegverkeer op heatrow was. ( vertragingen enz) ik las toen veel want de bib was met de bus te bereiken. en de boeken waren gratis ( ik weet niet of dat nog zo is?) daar heb ik de hele HP reeks gelezen om tot de vaststelling te komen dat Lotr veel beter was. Tolkien boven! ook daar de ciderhouse rules gelezen maar die mocht ik niet verlengen. was gereserveerd. heb toen de film gezien en pas toen we terug waren het boek op de kop getikt in originele versie. gisteren was ik naar een van mijn romcoms aan het kijken en ventje wilde weten hoe het ging aflopen! dat is nog nooit gebeurd.
het moet zijn dat het verhaal hem boeide.
Gimly is precies niet in zijn haak. ligt het aan het weer of dat wij gisteren vroeg naar boven waren wat menneerke altijd wil. seffens ligt hij weer over zijn g*t.
dinsdag naar de dokter op controle en om te vertellen of die tens goed bij me past. gisteren heb ik hem gebruikt terwijl ik de pseudo haaienvinnensoep maakte. moet nu nog een manier vinden om die tapiocaparels beter op te lossen. ventje vond de soep goed maar nu zat er te weinig zout in. ipv een bouillonblokje gebruik ik een soeplepel vloeibare bouillon. nu had ik dat niet gedaan.
Oma C: ben blij dat je aan de beterhand bent. met andere medicatie gaat het soms beter. en dat been zal niet lang te warm blijven nu de temp. flink aan het zakken zijn. het scheelt een vest, zeggen we hier. toen ik hier ook de thuisverpleging nodig had kon ik van 3 van de 4 geen staat maken op het tijdstip. van 1 wel: Rappe Rita, zoals ik haar noemde. een ex hospitaal verpleegster. ze heeft me eens gedouched en mijn haar gewassen en heel de badkamer stond onder water. Brecht vergat altijd een slipje aan te doen. ( bij mij hè, niet bij zichzelf) en ging op een gegeven moment bij een bejaard vrouwtje ( na mij) en vergat ook haar onderbroekje. hij heeft het haar moeten uitleggen en dan moest ze lachen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
gisteren vroeg naar bed gegaan. ik voelde me niet al te goed en ja, ik moest er vandaag ook weer vroeg uit want als het 9 uur is moet ik bellen, willen of niet.
Peter had 12 limoenen achtergehouden voor mij, de nieuwe liggen in zijn winkel. een klant dacht dat omdat hij ze achter de toog legde ze ging wegsmijten. neen, zei hij, ze zijn voor een klantje, die wil geen groene maar wel deze. toen ventje er om kwam vertelde hij dat. ze moeien zich ook nog met hetgeen mijn klanten willen zei hij. resultaat was een klein flesje vol limoensap. ( 0.5 l) vandaag nog een paar halen en we kunnen het weekend door. omdat het slecht weer was, had ventje een zak schepsnoep mee omdat hij ook van die framboosjes en bramen gevonden had. en voor ventje waren het neuzen en andere snoepjes. hij had ook in de mix zwarte anijsmuizen gestoken maar ik had er nog een paar. was wel fijn. geen rolmops gegeten, ik had er geen zin meer in en was bang dat ze op mijn maag gingen blijven liggen.
met het laten open staan van een spelletje moet ik nu de tablet weer opladen. hoop dat ik vandaag geen storingen heb bij de boerderij.
de parasols zijn toegekomen via een andere firma en die waren erg laat. de diepvries heeft zich niet laten zien gisteren. ach ja.
we zouden vandaag pizza met kazen eten en zondag kip. maandag zal een snelle hap zijn want ik moet voor mijn behandeling. en dan gaat ventje als ik bij moeder zit naar de lidl ginder om dingen die we niet in de buurgemeente kunnen vinden want het is nu betalend parkeren en die parking staat altijd bomvol. pas in oktober kunnen we weer naar ginder gaan als er iets in promo staat. naar nog een andere rijden we niet want die baan daar staat altijd file. het is ook de baan die je moet nemen als je het vliegtuig uit oostende neemt. mensen die aan dat vliegplein wonen zien dikwijls een jet landen en dan een limousine wegrijden. dat is nu ene die niet klaagt dat er een vrachtvlucht om 3 uur 's nachts over de huizen denderde. schoonbroer en schoonzus wonen wel aan de spoorbaan naar station brugge en zeggen daar niets meer van te horen. in loudwater woonden ook wij aan een spoorweg en ja, je went er echt aan. er vloog ook een vliegtuig op een bepaald tijdstip over het huis. dan kon ik weten als ik buiten zat of er veel vliegverkeer op heatrow was. ( vertragingen enz) ik las toen veel want de bib was met de bus te bereiken. en de boeken waren gratis ( ik weet niet of dat nog zo is?) daar heb ik de hele HP reeks gelezen om tot de vaststelling te komen dat Lotr veel beter was. Tolkien boven! ook daar de ciderhouse rules gelezen maar die mocht ik niet verlengen. was gereserveerd. heb toen de film gezien en pas toen we terug waren het boek op de kop getikt in originele versie. gisteren was ik naar een van mijn romcoms aan het kijken en ventje wilde weten hoe het ging aflopen! dat is nog nooit gebeurd.
het moet zijn dat het verhaal hem boeide.
Gimly is precies niet in zijn haak. ligt het aan het weer of dat wij gisteren vroeg naar boven waren wat menneerke altijd wil. seffens ligt hij weer over zijn g*t.
dinsdag naar de dokter op controle en om te vertellen of die tens goed bij me past. gisteren heb ik hem gebruikt terwijl ik de pseudo haaienvinnensoep maakte. moet nu nog een manier vinden om die tapiocaparels beter op te lossen. ventje vond de soep goed maar nu zat er te weinig zout in. ipv een bouillonblokje gebruik ik een soeplepel vloeibare bouillon. nu had ik dat niet gedaan.
Oma C: ben blij dat je aan de beterhand bent. met andere medicatie gaat het soms beter. en dat been zal niet lang te warm blijven nu de temp. flink aan het zakken zijn. het scheelt een vest, zeggen we hier. toen ik hier ook de thuisverpleging nodig had kon ik van 3 van de 4 geen staat maken op het tijdstip. van 1 wel: Rappe Rita, zoals ik haar noemde. een ex hospitaal verpleegster. ze heeft me eens gedouched en mijn haar gewassen en heel de badkamer stond onder water. Brecht vergat altijd een slipje aan te doen. ( bij mij hè, niet bij zichzelf) en ging op een gegeven moment bij een bejaard vrouwtje ( na mij) en vergat ook haar onderbroekje. hij heeft het haar moeten uitleggen en dan moest ze lachen.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!
-

Goede zaterdagmorgen allemaal,
Hier schijnt nu en dan een zon en
tussendoor zijn er zware wolken
ze hebben nog regen daarboven...
zoon heeft gisteren mijn boodschappen
gebracht, ik kan weer verder
en er is altijd eten nodig, vooral met die
vele medicamenten die ik moet innemen
Ik wens jullie allen een fijn weekend, en geniet van wat kan,
groetjes allen en tot.........................
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren samen met Matice gaan slapen, dat is vroeg, zo rond 21:00H. Vanochtend werd ik wakker van Matice, het was dan ook al 06:30H. Hij was aan het blaffen. Ben dan naar beneden gegaan en hem uit zijn kamer gelaten en hij moest dringend, dringend pipi doen. Nadat hij dat gedaan had, is hij op dit " vroege " uur gaan tunnelen, want die ligt nog buiten op het gras. Manlief was nog niet wakker en heb mijn een cappuccino gemaakt met magere melk. Heb die tas naar beneden gedaan en ben begonnen aan de strijk. En terwijl heb ik nog een serieuze machine bonte was ingestopt. Die is om 09:00H uitgedraaid en deze was is dusdanig gesorteerd dat hij allemaal in de droogkast kan. De strijk ervan is voor vanavond of voor morgenochtend. En dan ben ik bij met de was en de strijk. Heb nu een machine ophangwas gestreken en een hele hoop keukenhanddoeken. Die was leg ik morgen weg. Nu nog de vaatwasser leegmaken en dan overal stofzuigen. En dan voor 12:30H terug naar de apotheek, want ze hadden 1 bepaalde medicatie voor mijn longen niet. Gelukkig ligt de apotheek op stapafstand.
Morgen naar het verjaardagsfeestje van baby E. Het voorlopig enigste kleindochtertje van mijn naaste buren. Geschenkje heb ik al. De mama ( mijn ex-buurmeisje) had het liefst kleertjes voor tegen begin / medio september, dan kan het al flink afkoelen. Heb een leggingkje gekocht met aan de onderkant van de pijpjes een bloemetjesrand, dan het bijpassend gebloemd kleedje erbij, een jasje van dat anorakstof in dezelfde kleur en een haarbandje met hetzelfde patroontje dan het kleedje en dan de onderkant van de pijpjes. En de hoofdkleur is lichtbeige. Manlief was erbij toen ik het kocht en vond het een prachtige en lieve combo. De kleine wordt al 1 jaar. Volgend jaar zal ze wel speelgoed kiezen, denk ik. Nu heeft baby E. nog niet echt door wat ze krijgt, als ze ouder wordt wel en dan zijn ze niet zo blij met kleding. Dat merk ik aan de 2 andere kindjes die al ouder zijn, die zijn nu al heel teleurgesteld als uit hun geschenkje kleren komen.
Ben de wasmachine volledig gewoon. Maar zoals alles tegenwoordig heeft ook deze machine een touchscreen. En 1 draaiknop waar de programma's opstaan. Had dan wel ook een heel goede en uitgebreide uitleg gekregen in de elektrozaak van de verkoper en een samenvatting van de technieker die de machine kwam plaatsen en aansluiten. En ze hebben de oude meegenomen. Maar wat was het vuil onder de oude machine, heb dat meteen schoon gemaakt. Bah.
Zo, zit nog in pyjama, maar ga nu meteen de 2 benedenverdiepingen stofzuigen en de vaatwasser leegmaken. Dan naar de badkamer om te douchen, weet al wat ik ga aandoen en dan de slaapkamer opruimen en het bed opmaken , de pyjama's klaarleggen voor vanavond en dan de badkamer opruimen en afvegen en gang en beide stofzuigen. Dan dus naar de apotheek. En dan een boodschappenlijst maken en dan boodschappen gaan doen. Manlief zei juist al bloemetjes mee te brengen voor op tafel.
Zo, sorry voor dit lange ego-bericht. Ik ga niet alle namen noemen , maar wens ieder van jullie een mooie zaterdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hier staat ook een berg strijk te wachten.
De slaapkamer is al opgeruimd.
Kleren op zijn plaats, was in de kast.
Al een deeltje klaar gelegd om mee te nemen naar zee volgende zondag.
De keuken staat te dansen, de living vraagt om een stofzuig beurt.
In de hall staan grote vuile voetstappen van wandelschoenen of werkschoenen.
Het gras is ondertussen een halve meter hoog.
Nog een week...
Ben benieuwd door wie en hoe het gaat gemaaid worden.
Mijn boek moet met spoed uit gelezen worden want ik moet het binnenbrengen in de bib.
Klein probleem: ik moet die dag naar de oogarts op controle.
Dat betekent een halve dag met verwijde pupillen rondlopen.
Ofwel dus op zondag naar de bib, wil ik nieuwe hebben.
Ofwel maandag alleen inleveren, maar geen nieuwe.
Nog eens extra op een andere dag naar de bib.
Ik doe niet dan rondcrossen voor eten en lectuur de laatste tijd.
In huis doe ik niet anders dan tafels dekken, eten maken, tafels afruimen en afwasmachines inladen en uitladen, wassen en strijken....
De tuin schreeuwt om aandacht, och arme...
En nog altijd geen nieuws van het thuishulpkantoor.
Ze gingen bellen als er een plaatsje was voor mij.
Me dunkt het zal niet meer lukken voor de grote vakantie denk ik.
Zo af en toe doet stilte toch deugd, ben vergeten mij hoorhulpen in te doen...
Ineens besef ik dat.
Moet nog afspraak maken voor driemaandelijks nazicht.
Niet vergeten te vragen hoe dat zit met het zand op strand.
Waarschijnlijk best thuis laten denk ik.
Zelfs als het minder weer is gaan zus en ik meestal toch een strandwandeling maken.
Hopelijk zijn de toiletten ook in de week bemand.
Oef, en dan staan de dahlia nog te wachten om uit te planten.
Met de bollen ga ik dit jaar niet teveel werk hebben, want het loof is al goed verstorven.
Geen lijstjes meer maken en met de dag leven, denk ik maar....
Wie zin heeft mag altijd een handje komen toesteken.
De slaapkamer is al opgeruimd.
Kleren op zijn plaats, was in de kast.
Al een deeltje klaar gelegd om mee te nemen naar zee volgende zondag.
De keuken staat te dansen, de living vraagt om een stofzuig beurt.
In de hall staan grote vuile voetstappen van wandelschoenen of werkschoenen.
Het gras is ondertussen een halve meter hoog.
Nog een week...
Ben benieuwd door wie en hoe het gaat gemaaid worden.
Mijn boek moet met spoed uit gelezen worden want ik moet het binnenbrengen in de bib.
Klein probleem: ik moet die dag naar de oogarts op controle.
Dat betekent een halve dag met verwijde pupillen rondlopen.
Ofwel dus op zondag naar de bib, wil ik nieuwe hebben.
Ofwel maandag alleen inleveren, maar geen nieuwe.
Nog eens extra op een andere dag naar de bib.
Ik doe niet dan rondcrossen voor eten en lectuur de laatste tijd.
In huis doe ik niet anders dan tafels dekken, eten maken, tafels afruimen en afwasmachines inladen en uitladen, wassen en strijken....
De tuin schreeuwt om aandacht, och arme...
En nog altijd geen nieuws van het thuishulpkantoor.
Ze gingen bellen als er een plaatsje was voor mij.
Me dunkt het zal niet meer lukken voor de grote vakantie denk ik.
Zo af en toe doet stilte toch deugd, ben vergeten mij hoorhulpen in te doen...
Ineens besef ik dat.
Moet nog afspraak maken voor driemaandelijks nazicht.
Niet vergeten te vragen hoe dat zit met het zand op strand.
Waarschijnlijk best thuis laten denk ik.
Zelfs als het minder weer is gaan zus en ik meestal toch een strandwandeling maken.
Hopelijk zijn de toiletten ook in de week bemand.
Oef, en dan staan de dahlia nog te wachten om uit te planten.
Met de bollen ga ik dit jaar niet teveel werk hebben, want het loof is al goed verstorven.
Geen lijstjes meer maken en met de dag leven, denk ik maar....
Wie zin heeft mag altijd een handje komen toesteken.
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31
url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/zomer]
[/url]
Hallo iedereen,
Hier zon met toch wel wat wind.
Oma-C: ja, wij staan altijd klaar voor de ukjes . Volgende week staan er ook een paar dagen gepland. Zoonlief en schoondochter hebben verschillende " meetings" en dan kun je vaak niet op tijd naar huis vertrekken. Voor hun is het een hele geruststelling dat wij de ukjes opvangen, want de opvang sluit om 18 u ( en dat halen ze niet).
Clive: ik geef de ukjes ook altijd kleding voor hun verjaardag . Enkele dagen voor hun verjaardag gaan we shoppen , en mogen ze zelf kiezen ( wat ze heel leuk vinden). Ukkepuk en ukkemeisje 1 verjaren in dezelfde maand op 3 dagen na elkaar , dus dat komt goed uit. Natuurlijk nemen ze nadien die kleding direct mee naar huis . Op het verjaardagsfeestje nemen we niks meer mee, ze hebben het al gekregen.
Deze voormiddag naar een tuinbeurs in de buurt geweest. Had er meer van verwacht, er stonden maar 4 standen met bloemen en planten. Meer dan de helft bestond uit eten en drinken, een klein gedeelte tuinmeubelen, mini-speeltuin voor kinderen.
[/url]Hallo iedereen,
Hier zon met toch wel wat wind.
Oma-C: ja, wij staan altijd klaar voor de ukjes . Volgende week staan er ook een paar dagen gepland. Zoonlief en schoondochter hebben verschillende " meetings" en dan kun je vaak niet op tijd naar huis vertrekken. Voor hun is het een hele geruststelling dat wij de ukjes opvangen, want de opvang sluit om 18 u ( en dat halen ze niet).
Clive: ik geef de ukjes ook altijd kleding voor hun verjaardag . Enkele dagen voor hun verjaardag gaan we shoppen , en mogen ze zelf kiezen ( wat ze heel leuk vinden). Ukkepuk en ukkemeisje 1 verjaren in dezelfde maand op 3 dagen na elkaar , dus dat komt goed uit. Natuurlijk nemen ze nadien die kleding direct mee naar huis . Op het verjaardagsfeestje nemen we niks meer mee, ze hebben het al gekregen.
Deze voormiddag naar een tuinbeurs in de buurt geweest. Had er meer van verwacht, er stonden maar 4 standen met bloemen en planten. Meer dan de helft bestond uit eten en drinken, een klein gedeelte tuinmeubelen, mini-speeltuin voor kinderen.