Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

23 mei 2022, 16:44

Ondertussen in China , de cijfers dalen er , weliswaar moeizaam , maar ze dalen. :) Wil-met-zijn-punt mag nu op zijn kop gaan staan en duzend keer beweren dat omikron niet tegen te houden is , hij heeft ongelijk. :twisted: :mrgreen:

Untitled64.png
Untitled64.png (25.1 KiB) 928 keer bekeken

Wil.

23 mei 2022, 19:00

Larie en apenkool.

1. de cijfers die China vrijgeeft zijn nooit betrouwbaar geweest en zijn dat ook nu niet.

2. de grote baas van de WHO, Tedros Adhanom Ghebreyesus die nochtans goede maatjes is met China, spreekt de aanpak van de Chinezen tegen. Dit gaat niet lukken, zegt hij (hij leest mijn postings, vermoed ik :lol: )

Afbeelding

Googelvertaling:

"Het hoofd van de Wereldgezondheidsorganisatie zegt dat de extreme aanpak van China om het coronavirus in te dammen onhoudbaar is vanwege de zeer besmettelijke aard van de ommicron-variant"

Dr. Michael Ryan, hoofd noodgevallen van de WHO, zei (...) dat vaccinatie-inspanningen moeten worden voortgezet en benadrukte dat “een strategie die alleen gericht is op onderdrukking, voor geen enkel land een duurzame manier is om uit de pandemie te komen.”

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Golf 5

23 mei 2022, 19:11

Wil : Bij jou is dat ook larie en apenkooi

Ommicron-variant Wij zijn daar ook niet tegen geschermd .
Nu zou Astrazeneca beschermen tegen ommicron .Zoek het maar eens op .

https://www.proximus.be/pickx/nl/223189 ... d-in-de-eu

Het EMA bevestigde het nieuws nog niet, maar gaf op 19 mei wel aan dat een commissie (Committee for Medicinal Products for Human Use, CHMP) aanbeveelt om de derde dosis van het vaccin goed te keuren.

https://www.hln.be/nieuws/tot-1-7-miljo ... J8siq8yVak

Tot 1,7 miljoen coronavaccins dreigen straks in de prullenbak te belanden
BINNENLANDDe komende maanden dreigen in België tot 1,7 miljoen coronavaccins in de vuilnisbak te belanden omdat ze hun vervaldatum bereiken. Dat bevestigt de Taskforce Vaccinatie na eerdere berichtgeving in Le Soir. “Maar we stellen alles in het werk om het aantal te vernietigen vaccins zo veel mogelijk te beperken”, reageert woordvoerder Christopher Barzal.

Ons land beschikt momenteel over een reserve van 8,8 miljoen vaccins, een aantal dat hoger ligt dan de huidige behoefte. Sinds de start van de coronapandemie heeft ons land ook al bijna 13 miljoen vaccins gedoneerd, maar de voorbije maanden is de nationale en internationale vraag sterk gedaald. “Tegelijkertijd hebben de vaccins een beperkte houdbaarheid van zes tot twaalf maanden. Op hun vervaldatum moeten de vaccins onverbiddelijk worden vernietigd, volgens de geldende farmaceutische normen”, aldus de taskforce.

Ons land die smijten met euro's of dat niks is . Is niet met vaccin dan is met medicatie .

Is daar boekhouding niet van jou welste .Bij de regering hoog loon maar ze bakken er
niks van . Toren hoge schulden .Idem Wallonië ( Belastingbetaler zal wel betalen ) euro meer of minder maakt niet uit .

Wil.

23 mei 2022, 19:29

Golf 5 schreef:
23 mei 2022, 19:11
Wil : Bij jou is dat ook larie en apenkooi
Met die pokken houden ze die inderdaad best in de kooi. Voorlopig niet naar de zoo gaan, Golf!

Fred1950

23 mei 2022, 21:34

Wil. schreef:
23 mei 2022, 19:00
.....
....

"Het hoofd van de Wereldgezondheidsorganisatie zegt dat de extreme aanpak van China om het coronavirus in te dammen onhoudbaar is vanwege de zeer besmettelijke aard van de ommicron-variant"

Dr. Michael Ryan, hoofd noodgevallen van de WHO, zei (...) dat vaccinatie-inspanningen moeten worden voortgezet en benadrukte dat “een strategie die alleen gericht is op onderdrukking, voor geen enkel land een duurzame manier is om uit de pandemie te komen.”

Bron
Ieder zijn mening , nietwaar. Dit is inderdaad een mening en geen exact-wetenschappelijke bewering. China zal bewijzen dat uitroeiing van omicron in eigen land mogelijk is ( waarom niet trouwens .... ).

Wil.

23 mei 2022, 21:56

Als het over koken gaat, schat ik de mening van Jeroen Meus al wat hoger in dan die van Bart Peeters.
Hier gaat het over virussen en een epidemie bestrijden. De mening van Tedros of die van Fredje?

'Opinions are like ass holes; everyone has got one'.

Wil.

23 mei 2022, 21:58

China zal bewijzen dat uitroeiing van omicron in eigen land mogelijk is ( waarom niet trouwens .... ).
Natuurlijk! Over een paar jaar heeft ieder het te pakken gehad. Het wordt een gewone griep, zoals reeds het geval is in tal van landen. En ondertussen doen de meest bizarre verhalen de ronde over wat er in Shanghai zoal gebeurt.

Fred1950

23 mei 2022, 23:11

Wil. schreef:
China zal bewijzen dat uitroeiing van omicron in eigen land mogelijk is ( waarom niet trouwens .... ).
Natuurlijk! Over een paar jaar heeft ieder het te pakken gehad. Het wordt een gewone griep, zoals reeds het geval is in tal van landen. En ondertussen doen de meest bizarre verhalen de ronde over wat er in Shanghai zoal gebeurt.
De overgrote meerderheid in China is overtuigd van het nut van een lockdown. Een aantal kan zich niet aanpassen en gaat uit de bol , en DIE komen uiteraard in de media schijnwerpers van de anti-China propagandisten terecht.

Binnenkort ( ergens in juni ) gaan onze reserves aan vaccins over datum zijn en zullen ze vernietigd worden , en dat terwijl Afrika smeekt om vaccins. Geen kat in onze media die hierover miauwt. Uiteraard doet geen kat dat , zelfkritiek past niet bij een "democratie".

Wil.

23 mei 2022, 23:20

Fred1950 schreef:
23 mei 2022, 23:11
Wil. schreef:
De overgrote meerderheid in China is overtuigd van het nut van een lockdown. Een aantal kan zich niet aanpassen en gaat uit de bol , en DIE komen uiteraard in de media schijnwerpers van de anti-China propagandisten terecht.
Neen. Er is nauwelijks nog een Chinees te vinden die dit gelaten ondergaat. De lockdown duurt al bijna 2 maanden. Lockdown = opgesloten in eigen appartement of in 'staatsappartement'
(...) en dat terwijl Afrika smeekt om vaccins.
Niet één of ander land, neen, volgens Freddy is 'Afrika' in de greep van corona. :roll: Jongens toch...

Wáár in Afrika smeekt men eigenlijk om vaccins, Fredje? :lol:
De ene leugen na de andere.

Dicksy

24 mei 2022, 09:16

Fred1950 Gisteren,23.11
Binnenkort ( ergens in juni ) gaan onze reserves aan vaccins over datum zijn en zullen ze vernietigd worden , en dat terwijl Afrika smeekt om vaccins. Geen kat in onze media die hierover miauwt. Uiteraard doet geen kat dat , zelfkritiek past niet bij een "democratie".
Komaan Fred mocht het zo zijn zoals u beweerd dan toch ergens de kerk een beetje in het midden houden hè. Na onze afgedankte auto’, frigo’s, autobanden……enz nu ook die (bijna) vervallen vaccins naar daar sturen? Vooraleer die vaccins ter plaatse zijn zijn ze zeker al vervallen, het organisatorisch talent van onze Belgische politiek kennende. Dat ze wat minder besteld hadden en desnoods voor dat geld vaccins gekocht hadden voor die landen met een langere houdbaarheidsdatum. Maar ja, overal moet er wat geld blijven plakken.

Wil.

24 mei 2022, 09:53

Kleine greep uit de Chinese ontevredenheidstrommel:

Afbeelding

Fred1950

24 mei 2022, 10:23

Wil. schreef:
23 mei 2022, 23:20
[....
Wáár in Afrika smeekt men eigenlijk om vaccins, Fredje? :lol:
De ene leugen na de andere.
Moest er geen nood zijn aan goedkope vaccins , dan bestond er ook niet iets zoals COVAX

https://ec.europa.eu/international-part ... ble-all_en

Fred1950

24 mei 2022, 10:27

Wil. schreef:
24 mei 2022, 09:53
Kleine greep uit de Chinese ontevredenheidstrommel:

....
... door een kleine greep uit de miljarden populatie...

Ik schreef toch dat dergelijke feiten gretig worden uitvergroot door onze Westerse anti-China propagandisten. En jij zet ze hier op senriorennet nog eens extra in de verf.

Wil.

24 mei 2022, 10:49

Met hoeveel mensen is het protest van mei '68 gestart, Fred?

Onder de waterlijn borrelt er vanalles. Je ziet slechts het puntje van de ijsberg.

Shanghai kan enkel door massale politiemacht en alomtegenwoordige camera's in toom worden gehouden. De dictatuur in actie. 8)