In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (3)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

25 mei 2022, 18:32

Remie schreef:
25 mei 2022, 16:31

Stond toch echt wel 'n straf windje, moest daardoor soms flink op pedalen en kreeg onderweg plots 'n fikse hypo..!
Maar daarvoor heb ik altijd alles bij in mijn mandje.
[/color][/i]
Mijn papa zaliger gaf zich zelf nog insuline met de glazen spuiten (Ik heb toen nog hem aangeleerd)
Het kon alleen in de buik of de billen. Armen was moeilijker. Dat deed ik toen als ik er was...
Pa pa was 27j diabeet, en is er NIET aan gestorven. Zijn ogen gingen achteruit en moest op het laatst af en toe gelaserd worden. Zijn voeten werden 100% verzorgd door een medische pedicure.
En in zijn mandje had hij altijd een cola blik, druivensuiker en een appel bij.
gewoon even zeggen :oops:
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

25 mei 2022, 19:33

jadi schreef:
25 mei 2022, 18:32

Het kon alleen in de buik of de billen. Armen was moeilijker. Dat deed ik toen als ik er was...
Afbeelding
Mijn papa zaliger gaf zich zelf nog insuline met de glazen spuiten (Ik heb toen nog hem aangeleerd)

Mijn opa deed dat ook met die enorme glazen spuiten kan ik me nog herinneren.. brrrrr, stelt het nu niks meer voor..!

ponneke

26 mei 2022, 00:36

Goede avond/nacht allen
Hoop dat ik nooit suikerziekte krijg, want ik vind het maar niks, al dat geprik Afbeelding

Sarina toch, is steeds lachen met jou, geestig! Afbeelding

Die foto's van mijn gsm halen...ik vind ze niet eens op het geheugenkaartje terug! Zit al 2 dagen te zoeken
Maar ooit vind ik ze hoor of ik verander mijn naam in slungela

Enfin, welterusten dat ga ik zo ook doen!

Afbeelding

Remie

26 mei 2022, 05:45

Afbeelding

Afbeelding

Voor allen met ziektes of andere narigheid, STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding Pak maar hoor, 'k ben de beroerdste niet..! :lol:

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

mama-inge

26 mei 2022, 07:14

Goedemorgen en een fijne donderdag
Wij gaan straks naar vrienden van ons, op verjaardagsvisite

Beterschap voor de zieken

Remie

26 mei 2022, 09:34

Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk zit ik met mezelf in tweestrijd, weet nou niet goed wat ik ga doen, fietsen (het weer hè, is ‘n ? hier op dit ogenblik) of mezelf hier thuis vermaken met bijvoorbeeld wat nuttigs. :wink:

Weet U dat ook weer..!

Afbeelding ‘n zwaai voor allen die ik vergeten ben Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

jadi

26 mei 2022, 10:47

Afbeelding
Goede morgen iedereen,
Zon komt, zon gaat, raar weertje
Ik weet nog niet wat de dag hier brengt
Tegen vanavond ga ik het weten
Fijne dag iedereen
toedeloe
menu: aperitief met hapjes, varkenshaasje met worteltjes en nieuwe patatjes, zomerfruitsla voor dessert. Daarna koffie met zelf gebakken cake
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

26 mei 2022, 11:23

hallooooo een goeie morgen allemaal

efkes in de rapte want ik wil nog een kuiswerkje doen voor de middag en we hebben lang geslapen want ik had een slechte nacht met veel krampen en ik moest al van 5u deze morgen recht zitten in bed door de krampen en mijn benen die pijn deden en dus heb ik dan nog een katteslaapje gedaan terwijl ik recht in bed zat maar das natuurlijk niet ideaal hé en zeker niet voor mijn pijnlijke rug

mama-inge ook al de boodschappen gedaan gisteren , en de kinderen hebben zeker ook vrijaf tot maandag ? en veel plezier nog op dat verjaardagsfeestje

Sarina tis toch zo'n schatje hé Myla , en ze leert snel hoor als mijn ventje met haar bezig is
en wat een mooie foto's weer

Remie oei een hypo , goed opletten hoor als je ver van huis bent
en weer mooie kiekjes genomen in de polders , leuk

marietteke wij doen ook regelmatig van alles weg , want in al die jaren hebben we veel te veel dingen die we toch niet nodig hebben

jadi sterkte voor jou ventje want die bestraling zal niet van de poes zijn , zoveel
en dan maar hopen dat het goed komt , we zullen duimen hoor

ponneke weer laat bezig geweest , jij bent zeker een avondmens zo te zien

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina, Willempie

nog een fijne donderdag verder

hieronder nog enkele fotootjes van gisteren uit onze tuin achteraan onder het afdak waar de vogeltjes komen eten

een mussenjong dat eten krijgt van de mama mus

en daaronder een mezenjong dat al naar de voederschaal meekomt met de mama mees

daaaaaag

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
Bert

26 mei 2022, 11:40

Hey leuterkes,

ik heb dus reeds genoten van mooie foto's. Dank jullie om die hier te plaatsen!
Gisteren voor niets geen zin, laptop is ook niet open geweest dus had ik nu eerst wat leeswerk.
Maar moest gisteren in de voormiddag wel mee om boodschappen naar de plaatselijke supermarkt.
Vandaag is een vreemde dag vind ik, ik denk steeds dat het zondag is 🙄🙄 en morgen zal het dan maandag zijn zeker??
In elk geval, alles is potdicht en gaan we nog maar eens nergens heen vandaag......
Moet nog even kijken of er ergens iets van sport is op TV, op Canvas of Eurosport of zo. Als het geen voetbal is ben ik al content.
Nu nog wat ronddwalen op sennet.....Dus, tot latersss...

3️⃣6️⃣

ponneke

26 mei 2022, 12:54

Goedemiddag leuterkes Afbeelding
De tornado van Mr. Propre is hier gepasseerd : keuken en badkamer blinken weer, de kamers, en de hall, klaar voor vandaag!
Afbeelding Dit is dus te huur voor de rest van de dag (en dat op een feestdag...)
Hebben de Nederlanders die ook?

Ondertussen hebben jullie mooie plaatjes gepost die ik bewonderd heb Afbeelding

Mama-inge: veel plezier op je verjaarsfeestje
Sarina, er wordt miljarden verdiend met wapenhandel, ook door de Staat. Bij ons is het verboden, maar ik wil ze de kost niet geven die één of ander illegaal in bezit hebben...en nauwelijks weten hoe ze ermee om moeten gaan. En het dan nog niet eens behoorlijk opbergen. Menig "ongeval" gebeurt doordat kinderen de wapens vinden en ermee gaan "spelen", met de gekende gevolgen
Als je dan weet dat wapendracht zelfs toegestaan is in de USA, kan je toch zo berekenen dat incidenten als dat in Texas veel te vaak gebeuren.

Jadi zit al te aperitieven met lekkere hapjes, en gaat meteen genieten van eenheerlijk menu : laat het je smaken!
Hier zal het een gauw-klaar pot worden, is voor mij ook feestdag...toch? Ik denk aan wortelpuree met spek...
Ik hoop dat je ventje alles goed doorstaat, en niet te ziek word van de bestraling.
Zonnebloemetje, slecht kunnen slapen, en dan verstijfd wakker worden, ik herken dat. Mijn moeder zweerde bij wilde kastanjes onder de matras, misschien toch eens proberen? Baat het niet, schaadt het niet hé!

En ja, hier moet ook de kelder eens leeg geruimd worden, puber stapelt maar alles op in de kelder zodat die stilletjes aan "vol" raakt. Heb al gedreigd een container te laten komen, en er ALLES in te gooien!
Jep, was nog laat bezig (foto's zoeken dit keer), maar het viel nog mee gisteren vind ik. Als het hele huis in rust is, kan ik zulke dingen doen, nu word ik constant gestoord door de honden voor een knuffel of zo, of een onzinnige vraag van de puber, die ik altijd met één oog in de gaten houd (vermoeiend)

Lenk, voel je je niet goed of plaagt je rug je ook? Heb ook wat oei en kajietjes overal, het vochtige weer?

Zo, het is weer etenstijd (broodje nu) en dan platte rust op voorschrift.Heel fijne feestdag allen, geniet ervan!

Afbeelding

zonnebloemetje

26 mei 2022, 15:48

hallooooo een goeie namiddag iedereen

zojuist van een lekkere koffie genoten met een heerlijk taartje er bij met mokka crème au beurre
mjammie dat was echt lekker sè
maar nu ga ik nog een koekebroodje bakken en nog wat kleine werkjes doen , ik zal wel zien hoe het gaat

Bertje gisteren al een rustdagje genomen zie ik , awel groot gelijk hoor
en vandaag is het nu nog een extra rustdagje dan , geniet er van

ponneke oei oei al zoveel gepoetst vandaag, bij mij zijn het maar kleine poetswerkjes vandaag hoor
maar ja gedaan is gedaan hé

allé ik ga verder doen sè
en ook nog eens trakteren

laat het jullie smaken

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

26 mei 2022, 16:20

Afbeelding
Kon ‘t vanochtend toch niet laten om nog even (±1½ uur) op mijnAfbeelding’n stukje te gaan fietsen, ’t weer viel mee, ‘k had op ’n buitje gerekend.. maar niets van dat..!

Daarvan deze plaatjes voor de liefhebber van dit fietstochtje:

Afbeelding
Beelden verspringen
Nu weer kijken naar de koers (Euro Sport) met ’n heerlijkeAfbeelding voor mijn neus en dit Afbeelding geitending om hier weer de foto’s als bijvoorbeeld hierboven te kunnen delen.

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Afbeelding ‘n zwaai voor allen die ik vergeten ben Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

26 mei 2022, 17:57

marietteke schreef:
25 mei 2022, 17:52
wat rommel naar 't containerpark gedaan, daar zijn we weeral vanaf
Afbeelding

Remie

26 mei 2022, 18:45

zonnebloemetje schreef:
26 mei 2022, 15:48
ook nog eens trakteren, laat het jullie smaken
Afbeelding
Afbeelding

Morgen trakteert dit manneke op hagelslag, deelt effe wat makkelijker uit..! :wink:

mama-inge

26 mei 2022, 19:22

Fijne avond

Vanmorgen op tijd gaan rijden naar onze vrienden
Was erg gezellig
Na de middag nog ergens langs om wat op te halen en daarna door naar huis.
2 flinke rondjes gelopen vandaag met de hond.
Vanmiddag in het bos en vanavond met kind een blok om.
Nu met de beentjes omhoog op de bank