Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

24 mei 2022, 10:52

Fred1950 schreef:
24 mei 2022, 10:23
Wil. schreef:
23 mei 2022, 23:20
[....
Wáár in Afrika smeekt men eigenlijk om vaccins, Fredje? :lol:
De ene leugen na de andere.
Moest er geen nood zijn aan goedkope vaccins , dan bestond er ook niet iets zoals COVAX

https://ec.europa.eu/international-part ... ble-all_en
Covax is meer dan een jaar geleden opgericht omdat men toen dacht dat Afrika weer eens vergeten zou worden.

Afrika is echter niet door Covid geraakt geweest. Enkel Zuid-Afrika is een paar keer in het nieuws geweest maar het meest bevolkte land - Nigeria - telt zo goed als geen doden.

Ik vroeg je welk land er om vaccins smeekt in Afrika. Hele grote en veelbetekenende stilte in de garage van Fred. Zo kennen we jou: je verzinsels voor waarheid nemen terwijl die ballonnetjes met één speldenprik tot niks worden herleid.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

24 mei 2022, 11:23

Wil. schreef:
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
23 mei 2022, 23:20
[....
Wáár in Afrika smeekt men eigenlijk om vaccins, Fredje? :lol:
De ene leugen na de andere.
Moest er geen nood zijn aan goedkope vaccins , dan bestond er ook niet iets zoals COVAX

Covax is meer dan een jaar geleden opgericht omdat men toen dacht dat Afrika weer eens vergeten zou worden.

Afrika is echter niet door Covid geraakt geweest. Enkel Zuid-Afrika is een paar keer in het nieuws geweest maar het meest bevolkte land - Nigeria - telt zo goed als geen doden.

Ik vroeg je welk land er om vaccins smeekt in Afrika. Hele grote en veelbetekenende stilte in de garage van Fred. Zo kennen we jou: je verzinsels voor waarheid nemen terwijl die ballonnetjes met één speldenprik tot niks worden herleid.
Ge hebt een kort geheugen. Ooit , jaren geleden heb ik hier beweerd dat veel zwarten in midden Afrika nog pure homo sapiens zijn zonder spoortjes van neanderthaler genen , en dat het misschien daardoor is dat ze resistenter zijn aan corona. En of dat nu een verzinsel is of niet , dat laat ik nu weeral aan u over. De Fredse garage draait goed , hoor . :)

Ze hebben in elk geval gesmeekt om de vaccins zelf te mogen maken maar Pfizer en consoorten lossen hun patenten niet. Het is geen kwestie van tekorten , het is een kwestie van prijs die voor die landen bij aankoop veel te hoog voor hen is.

En daarom zouden WIJ onze reserves kunnen schenken i.p.v. ze te vernietigen. Maar nee , het transport ervan kost teveel , nietwaar. Het transport van oorlogsmateriaal naar Oekraïne , dat is dan weer geen probleem. "Democratie" en mensenrechten bij ons ? Waarvoor staat dat eigenlijk ? 8O :roll:

Wil.

24 mei 2022, 12:05

Fred1950 schreef:
24 mei 2022, 11:23
Wil. schreef:
Fred1950 schreef:

Ge hebt een kort geheugen. Ooit , jaren geleden heb ik hier beweerd dat veel zwarten in midden Afrika nog pure homo sapiens zijn zonder spoortjes van neanderthaler genen , en dat het misschien daardoor is dat ze resistenter zijn aan corona. En of dat nu een verzinsel is of niet , dat laat ik nu weeral aan u over. De Fredse garage draait goed , hoor . :)
Lekker freewheelen, Fred? :lol:
'k Zal eens meedoen, sé: misschien ... misschien zijn de Afrikanen wel besmet door een buitenaards wezen dat geëxperimenteerd heeft met hun dna. Daarom zijn ze misschien ook zwart geworden, hé? Misschien ...

Allemaal dwazernijen die in jouw garage tot bloei kunnen komen.

Je bent in vorm, zoveel is duidelijk.
Ze hebben in elk geval gesmeekt om de vaccins zelf te mogen maken maar Pfizer en consoorten lossen hun patenten niet. Het is geen kwestie van tekorten , het is een kwestie van prijs die voor die landen bij aankoop veel te hoog voor hen is.
Wanneer was dat, Freddy-boy? Al snel bleek dat Afrika eigenlijk geen behoefte had aan breed uitgerolde vaccinatieprogramma's. Het aantal doden door corona is verwaarloosbaar als je de totale bevolkingsgrootte in overweging neemt.

Jij kwam hier in je eigen stijl weer debiteren dat 'Afrika' smeekt om vaccins. Voor de dag ermee, Fredje. Welk land smeekt erom? Over 'Afrika' als geheel zwijg ik gewoon; te dom voor woorden.
En daarom zouden WIJ onze reserves kunnen schenken i.p.v. ze te vernietigen. Maar nee , het transport ervan kost teveel , nietwaar.
De kost is niet het punt.
Er is GEEN BEHOEFTE aan vaccins in Afrika. Gesnopen?

Wil.

26 mei 2022, 12:17

De vaccinaties houden een besmetting met omikron niet tegen, zo blijkt uit een studie van Sciensano. Dat was nochtans ooit gezegd. De exacte wetenschappers moesten op hun woorden terugkomen.

Om efkes over na te denken:

Afbeelding

Golf 5

26 mei 2022, 13:02

Wil: je was toch voorstander vaccin ???
En nu moet je efkes nadenken ( Mens kan toch snel veranderen )

Brol is enige woord dat er bijpast vaccin .

Helpt gewoon niet .

Fred1950

27 mei 2022, 11:04

China : het virus overwinnen doet men daar zoals het hoort .... :)

Untitled66.png
Untitled66.png (26.56 KiB) 891 keer bekeken

Taïwan : bij de andere "vrije" en "democratische" Chinezen daarentegen .... :(

Untitled65.png
Untitled65.png (26.79 KiB) 891 keer bekeken

Wil.

27 mei 2022, 11:19

Tja, Fred, je slikt het allemaal gemakkelijk, hé?

Uit Chinese overheidsbron: hoeveel Oeigoeren zitten er nog in een 'herbronningskamp'?
Bijna geen!

Afbeelding

Fred1950

27 mei 2022, 11:20

Wil. schreef:
27 mei 2022, 11:19
Tja, Fred, je slikt het allemaal gemakkelijk, hé?

Uit Chinese overheidsbron: hoeveel Oeigoeren zitten er nog in een 'herbronningskamp'?
Bijna geen!

Afbeelding
Zijn die allemaal overleden aan covid ??? :mrgreen:

Wil.

27 mei 2022, 11:26

Nigeria -215 miljoen mensen - "Kijk ma, zonder handen"

Afbeelding

Geen enkele Nigeriaan werd maandenlang opgesloten. Geen doden.

Fazal

28 mei 2022, 10:17

Er hangen ons nog veel ergere pandemieën boven het hoofd

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... b9c36f4671

Fred1950

28 mei 2022, 10:38

Fazal schreef:
28 mei 2022, 10:17
Er hangen ons nog veel ergere pandemieën boven het hoofd

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... b9c36f4671
Allemaal veroorzaakt door de klimaatopwarming .... ( en de wereldwijde contacten door vliegtuigreizen en import van exotisch voedsel ).

Fred1950

28 mei 2022, 14:31

De Sciensano ambtenaren maakten gisteren blijkbaar ook de "brug" ( liever lui dan moe , weet je wel )
Normaal wordt er iedere vrijdag een "WEKELIJKS EPIDEMIOLOGISCH BULLETIN" vrijgegeven. Gisteren konden we daarachter fluiten. :evil:

Wil.

28 mei 2022, 15:37

Ze hebben door dat wie almaar opnieuw 'Wolf, Wolf!' roept zonder dat er iets aan de hand is, niet meer wordt geloofd.

Golf 5

08 jun 2022, 13:44

Maak me geen zorgen verteld viroloog De Gucht

Klein beetje stijging corona , waarom dat melden als je u geen zorgen maakt in de krant .

De kranten zijn de ziekmakers van deze tijd :evil:

tokkio

08 jun 2022, 15:40

Fred1950 schreef:
28 mei 2022, 14:31
De Sciensano ambtenaren maakten gisteren blijkbaar ook de "brug" ( liever lui dan moe , weet je wel )
Normaal wordt er iedere vrijdag een "WEKELIJKS EPIDEMIOLOGISCH BULLETIN" vrijgegeven. Gisteren konden we daarachter fluiten. :evil:
Nee Fred, ze zijn aan het uitzoeken of het nu B4 of de B5 variant is, maar van Ranst zegde dat we ons geen zorgen moesten maken, en Sciensano telt "maar" 1500 besmettingen per dag.....
En in Nigeria is boco haram dodelijker dan covid......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.