In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (3)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Lenk

10 jun 2022, 20:29

Ponneke, Sarina en Jadi jij ook

Jullie hebben me een week geïnspireerd, ik heb een week gepiekerd ook snachts.

Ik heb besloten om niet te reageren. Ze mag zelf afkomen. Haar smileys laat ik even achterwegen dat waren druppels maar jullie weten ook hoe lang mijn rug me gekweld heeft ze wist dit maar in die meer dan 2 maand niet naar mijn toestand vragen en zelfs niet vragen of ze kan helpen.

Zo en nu diepe zucht 1 probleem schouder over, nog 1 te gaan.

Nu beentjes op en subiet een glaasje wijn met dessertje na een lekkere pasta.

Ik ga eruit nu

Remie

11 jun 2022, 05:46

Afbeelding

Remie

11 jun 2022, 05:49

Afbeelding

Afbeelding

Voor allen met ziektes of andere narigheid, welgemeend STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding Neem gerust hoor, 'k ben de beroerdste niet..! :lol:

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

mama-inge

11 jun 2022, 07:22

Goedemorgen en een fijne dag
Het was gezellig gisteren en we waren laat thuis.
Zo werk te doen en de wasmachine staat ook al te draaien
Zwembad hier inn het dorp bestaat 25 jaar en heeft een open dag, dus misschien gaan we nog even zwemmen

Remie

11 jun 2022, 09:12

Afbeelding

Zo, met mijn administratieve klusjes op dit Afbeelding Geitending ben ik klaar voorlopig.
Doe dat graag in de vroege ochtend, dan zijn er praktisch geen dingen waardoor ik afgeleid zou kunnen worden.
Mooi weer, dus ik ben ermee weg Afbeelding
Afbeelding
Voor allen met ziektes of andere narigheid, welgemeend STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

Weet U dat ook weer..!

Afbeelding ‘n zwaai voor allen die ik vergeten ben Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

An-W

11 jun 2022, 09:25

Goedemorgen allemaal ,

Gisteren is mijn drukverband na 1 dag al verwijderd ( moest eigenlijk maar 2 dagen , dus niet zo erg ) , want ik hield vocht vast in arm en dan werkt zo'n verband averechts . Moest de rest van de dag arm hoog in mitella en nu is mijn arm niet meer dik gelukkig. Grote pleister erop die ik na 5 dagen eraf mag doen en voorzichtig afspoelen , drogen aan de lucht.
Ik moet over krap 2 weken terug voor de hechtingen eruit , maar mag niet tillen en rustig aan met die arm , anders wordt het een lelijk litteken.

Sarina wat een prachtige natuur in jouw omgeving , ik bewonder jouw foto's . Zo'n achteruitkijk spiegel zou ik zeker doen . Wij vinden het in elk geval heel handig ( zeker als er ineens laagvliegende wielrenners opdoemen en voorbij scheuren :lol: ) en het geeft een veilig gevoel inderdaad . Nu rijden wij al niet zo erg hard hoor , wij doen max 20 km/uur terwijl hij 25 of wel meer kan halen .

Remie , wat is de polder ook mooi toch ? Ik geniet er net als jij ook altijd van .

Marietteke lekkere pannenkoek , ik krijg smultrek ervan :P Veel plezier aan het zeetje .

Lenk , knuffel voor jou . Jouw dochter zal zich ooit nog eens achter haar oren krabben hoop ik.
Sarina , jouw kind ook al ? ook voor jou een knuffel .

Sita , Remie en Bert problemen met electronica en/of computer ? Ik heb er geen kaas van gegeten , maar wens jullie veel wijsheid en oplossingen .

Ik ga nu eerst koffie drinken .
Fijne zaterdag allemaal .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

11 jun 2022, 10:56

Afbeelding
Goede zondagmorgen iedereen,
Ik ben wat haastig, ik wil een groot deel van het wasgoed nog kunnen buiten hangen . En ik wil.... teveel om op te noemen
Ventje en ik heb dus nog een week "congé" straks gaan we met ons gezin plus de liefjes eten voor Vaderdag.
Morgen is er een babyborrel in de familie dus dan gaat het niet.(wij gaan niet naar de babyborrel, geschenk al gegeven)
Ik wens iedereen een super fijne dag toe
toedeloe
menu: voetjes onder tafel op verplaatsing.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

11 jun 2022, 11:48

halloooo een late goeie morgen allemaal

efkes in de rapte want mijn ventje en ik hebben al een beetje vroeg een buitenwerkje gedaan in de friste deze morgen en nu ben ik aan de wekelijkse wasjes bezig en mijn pot soep staat ook al te koken en ik ben ook een broodje aan' t bakken
we hebben samen het overdekt terras gekuist waar we gisteren in de late namiddag aan begonnen waren maar om alles in één keer te doen dat was teveel voor mij want dat kunnen mijn benen en mijn rug niet meer aan
maar nu ben ik blij dat we al vroeg gestart waren deze morgen want het begon toch al warm te worden en doordat ik vorige week die inspuiting heb gekregen met cortisone heb ik dan daar altijd wat bijwerkingen van zoals nogal rap te warm hebben als ik iets doe en das dan toch zo'n drie weken dat ik daar last van heb
dus nu de andere werkjes van de zaterdag nog en deze namiddag is het dan enkele uurtjes rusten in onze zetel

allé ik ga verder doen sè

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina, Willempie

nog een aangename zaterdag verder
en voor de zieken vlug beterschap en niet al teveel pijn

daaaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

ponneke

11 jun 2022, 13:42

Goedemiddag lieve leuterkes, ik wens je een fijn weekend toe
Even wat rust in de tent, dus maar snel komen groeten voor er weer wat tussenkomt
Puber lijkt tot rust gekomen, en doet of er niks gebeurde de laatste dagen, gaat die schrikken als hij denkt dat ik alzheimer heb..... Afbeelding

Al administratie gedaan (rekeningen betalen) en wat handwas weggewerkt
Alles proberen te ordenen en aantekenen wat deze week allemaal gebeurde, en wat nog in planning staat (en wat alles al kostte....)

Lenk, die dochter van je komt zichzelf nog wel tegen en zal aan de lijve ondervinden wat ze jou aandeed - alleen jammer dat jij zolang moet wachten daarop

An_W fijn dat je arm nu weer wat beteris, de genezing is nu kwestie van tijd

Jadi, zo snel dat je zelfs de zaterdag overslaat? Afbeelding maar toch bedankt voor de koffie met lekkers!

Sarina, dat is iets wat ik ook graag doe : mooie huizen spotten!

Marietteke, ik wou dat ik enkele dagen bij jou in de kost kon komen, lijkt me heerlijk!

Genoeg voor nu, even rust, en straks het moment suprème!
Fijn weekend verder, geniet van het mooie weer!

Afbeelding
Sita

11 jun 2022, 13:56

Goedemiddag iedereen,
Remie schreef:
10 jun 2022, 18:06

Wat 'n gekloot is dat toch iedere keer bij u met dat inloggen, jammer..!

Zo zijn er met mij ook nog (enkele?) Luitjes die pas na uren een mail ontvangen dat er weer gepost is op een onderwerp waar we 'n abonnement hebben, wordt ook maar niet opgelost..!
Remie, af en toe heb ik niet het geduld om te blijven proberen, dan laat ik het maar.
Het is frustrerend :x
Ik heb de klachten gelezen over de te late mails als je ergens geabonneerd bent.
Zelf heb ik nergens een abonnement, dus ik weet niet of dat bij mij ook het geval is.

Marietteke, je doet er meer dan één watertanden met die lekkere pannenkoek van jou.
Ik denk dat ik er vanavond ook eens ga bakken 😋

Sarina, mijn commentaar op jouw foto's wordt eentonig maar ik vind ze mooi en kijk er met plezier naar. Laat maar komen.

Sarina schreef:
10 jun 2022, 19:41
Sita🌹 Dit is toch raar hoor dat jij zo dikwijls problemen hebt om in te loggen :roll:
Er moet toch hier in dat systeem iets niet goed werken hoor, Kunnen ze er niets aan doen om die hier op te lossen?? Op den duur zullen ze beginnen af te haken want plezant is dat niet :roll:
Ik heb mijn probleem al verschillende keren gemeld en dan zegt men: Je was toch om ... uur aangemeld. En dat is dan wel zo, ik log in maar krijg het bericht dat ik geen toegang heb en dat de toegang geweigerd wordt. Wanneer ik me dan afmeld kan ik weer alles lezen maar niks posten natuurlijk. Ik heb ook al gevraagd of men mijn account niet beter volledig zou verwijderen en er een nieuw aanmaken, daar krijg ik geen reactie op.
Ik heb al verschillende keren gedacht om er dan maar volledig mee op te houden.
Thijli had eveneens inlogproblemen en zij komt ook niet meer...

An-W schreef:
11 jun 2022, 09:25
Sita , Remie en Bert problemen met electronica en/of computer ? Ik heb er geen kaas van gegeten , maar wens jullie veel wijsheid en oplossingen .
Je mag me vooral veel geduld wensen, An.
Beterschap nog met je arm en voorzichtig aan maar.
Misschien kan ik je ook wat geduld wensen :)

Bloemeke, aangename temperatuur om nog wat werkjes te doen, hier toch.

Ponneke, ook voor jou een fijn weekend. Het lijkt weer druk bij jou :mrgreen:

Ik niks speciaals op het programma. Enkel nog een appelcake bakken.
Morgen komt een neef met zijn vrouw op bezoek.
Ik kijk er al naar uit.

Tot later iedereen.

Remie

11 jun 2022, 16:05

Afbeelding

’t Was schitterend weer om even (±1½ uur) in onze achtertuin de polder te kunnen fietsen vanochtend.

Ook duidelijk te zien op de plaatjes hieronder:

Afbeelding
Beelden (11) verspringen

Het is trouwens steeds nog heel mooi weer hier, en als de weersverwachtingen uit gaan komen, zal het nog alleen maar nog mooier/warmer gaan worden aankomende week.
Da’s ’t weertje naar mijn hart..! Sorry Bert..! 😉

Nu zit ik weer aan de Afbeelding en kijk naar de koers op TV.

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Afbeelding ‘n zwaai voor allen die ik vergeten ben Afbeelding

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

marietteke

11 jun 2022, 16:35

Afbeelding
hallo
ik zit effe op m'n "ouwe trage pc , "
mijne nieuwe liet me in de steek ,
morgen mee naar zoon , om te zien wat er mis is ,???

REMIE fiets jij dan ook met "fietsenknooppunten " ,
of weet jij overal je weg ?

sita ja pannekoekejes gaan er bij mij altijd in hoor , :lol: :lol:

bloemeke , heerlijk weertje om in de tuin te werken ,

ponneke , oei zooo boos ,

AN W goed dat het beter is zonder dat spannende verband ,
en de rest heeft tijd nodig , en ook goed naar meneer doktoor luisteren hoor ,
geen zware dingen nemen ,

Lenk , jou dochter gaat op 'n dag wel beseffen ,
wat een moeder betekend

Bertje gerda en iedereen nog 'n fijne dag
geluk vind je onverwacht

zonnebloemetje

11 jun 2022, 17:09

hallooooo een goeie zonnige namiddag iedereen

na twee uurtjes relax in de zetel hebben we nu juist onze koffie gedronken sè
en het deed deugd om daar een tijdje te zitten met de beentjes omhoog want ik voelde alweer van alles die pijn deed van al die werkjes van deze voormiddag
onze menu van deze middag was ook lekker , kalkoenpavee in roomsaus met frietjes en sla en tomaten
en de kalkoenpavee koop ik altijd vers klaar gemaakt in de beenhouwerij zodat ik die alleen maar moet opwarmen en het is echt zeer lekker

marietteke ik heb deze week ook al pannenkoeken gebakken en deze voormiddag heb ik de laatste opgegeten bij de koffie die we in de voormiddag altijd drinken en het smaakte hoor
maar jou pannenkoeken zullen ook wel gesmaakt hebben zeker want ze zien er lekker uit

Remie hier ook warm hoor en warmer hoeft voor mij niet , maar ja we kunnen er toch niks aan veranderen hé

Sita dat probleem heb ik de laatste tijd ook om in te loggen , en mijn icoontje van sennet zit bovenaan in de werkbalk van mijn favorieten en als ik naar seniorennet wil dan klik ik daar op en sinds een tijdje krijg ik ook die melding zoals bij jou maar dan klik ik er nog een tweede keer op en dan zit ik binnen , dus misschien lukt dat bij jou ook ????? en ik blijf altijd ingelogd omdat ik mij nooit uitlog want dat vind ik wel gemakkelijk zo
nog veel bakplezier met de cake

ponneke druk druk druk , efkes uitrusten ook hé

jadi gezellig met de familie op restaurant gaan das altijd leuk hé
wij gaan ook eens graag eten op verplaatsing en de horeca moet ook gesponserd worden hé want das die mensen hun broodwinning waar ze toch veel moeten voor doen en onze centjes doen we toch niet mee als we stoppen met ademen
laat het jullie smaken hoor

An hopelijk heb je geen pijn in jou arm en als het nu beter aan voelt dan zal dat wel beteren hé

mama inge gezellig op het feestje , goed zo

Sarina goed gezegd hoor van jou , en weer leuke fotootjes van jou

Lenk niet teveel piekeren want das niet goed voor jezelf

gerda hopelijk gaat het al wat beter

allé ik ga dadelijk een koekebroodje bakken sè

daaaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

11 jun 2022, 18:24

marietteke schreef:
11 jun 2022, 16:35
ik zit effe op m'n "ouwe trage pc , "
mijne nieuwe liet me in de steek ,
morgen mee naar zoon , om te zien wat er mis is ,???

REMIE fiets jij dan ook met "fietsenknooppunten " ,
of weet jij overal je weg ?
Oei Marietteke, zal ook zeker wel weer goed komen met uw geitending.. zeker weten..!

Nee hoor Marietteke, ik fiets niet op knooppunten.
Soms denkt ik weleens, verdorie waar zit ik nu weer, maar weet dan door mijn oriëntatievermogen toch weer aardig ‘t juiste pad te kiezen om niet te verdwalen.

En als ik ’t helemaal niet meer weet heb ik altijd nog mijn mond bij me, moet ik wel iemand tegenkomen natuurlijk, en da’s soms niet altijd ’t geval, zeker doordeweeks, is dat vaak schaars..!

Aan mijn mobiel heb ik niks, geen internet onderweg, prepaid.
Verbruik voor mij met dat ding, zeker nu ik niet meer vaar, ±€ 20,00 per jaar. Afbeelding

mama-inge

11 jun 2022, 18:53

Fijne avond
Al met al een drukke dag
Door ons feestje/etentje gisteravond waren de kinderen ontzettend laat van bed.
Waardoor ik ook pas later met het werk kon beginnen
Man was ondertussen al de hort op met zijn deel, dus toen hij klaar was, ben ik op pad gegaan
Ondertussen 3 wassen gedraaid en opgehangen
Die liggen net weer gevouwen in de wasmand
En de 4e was ga ik zo op rekjes doen.

Vanmiddag toch ook nog bij het zwembad geweest met de kinderen en de mannen hebben zich prima vermaakt met wat klasgenoten, die daar ook waren.