In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (3)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Bert

15 jun 2022, 07:48

Goede morgen

Afbeelding

An-W

15 jun 2022, 08:18

Goedemorgen allemaal ,

Het belooft een warmere dag te worden . Ik elk geval meer zon dan gisteren.
Gisteren werd hij bij ons in NH pas om 4 uur een beetje zonnig en ik vond het kil.

Wij gaan straks naar Haarlem om even te winkelen en rond te kijken.

Fijne woensdag allemaal .
Beterschap voor de zieken en een knuffel voor wie het nodig heeft .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
Bert

15 jun 2022, 08:38

Hoe gaat het met de arm, An-W?

An-W

15 jun 2022, 09:16

Bert schreef:
15 jun 2022, 08:38
Hoe gaat het met de arm, An-W?
De wond is rustig , maar de hechtingen trekken een beetje . Volgende week donderdag mogen ze eruit.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

ponneke

15 jun 2022, 10:55

Goedemorgen vanuit het al warm genoeg Limburg
Bedden afgehaald, meteen nieuwe frisse lakens er op
En dan nog wat kleine klusjes, relaxed want puber is een dagje de hort op Afbeelding
Menu voor straks frietjes met koude schotel gerookte zalm
En nadien hondenschool, zie het helemaal zitten!

Mooie bloemenplaatjes en natuur zag ik weer voorbijkomen!
Fijne dag verder, geniet van wat je doet of plant
Afbeelding

jadi

15 jun 2022, 11:48

Afbeelding
Goede morgen deze morgen
Wakker geworden van de kraan die al naarstig de tuingrond aan het weg scheppen was. Het huis van de dokters begint al een gans ander zicht te krijgen.
Stof binnen , en lawaai niet te doen, maar het is maar tijdelijk
Lang aan de telefoon gehangen met dochterlief, ze heeft op woensdag een verlofdag. Zodat gans de voormiddag er bij is ingeschoten. Niet erg zo'n momenten zijn gouden momenten.
En HH loopt niet weg
Wat de dag verder bied weet ik niet.
Het is zalig fris in huis, gans de nacht zijn de vensters open gebleven.
Ik wens jullie allen een fijne woensdag toe
toedeloe
menu: spaghetti bolognese à la Jadi

Afbeelding
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

marietteke

15 jun 2022, 15:24

hallo
s dit wat u bedoelt????? Dit is dus met de haakjes van quote..
Bertje , zo gedaan , kopieren en dan plakken tussen haakjes ,
was daarvoor altijd eo , en met den deze lukt het niet grrrrrrrrrr!

ponneke , frisse lakens ,
heb ik ook juist gedaan ,

Sarina , wat mooie plekjes daar in Mortsel ,
ik ben er nog nooit geweest ,

an w , ja is lastig zo'n hechtingen ,
gelukkig mogen ze er volgende week weer uit

mama igne , week doormidden , :lol: :lol:

Remie , zalig fietsweertje vandaag ,

jadi , haha ik ben ook knapperig hoor

lenk sita bloemeke gerda
en iedereen 'n fijne avond nog
geluk vind je onverwacht

marietteke

15 jun 2022, 15:28

hallo
Wat bedoelt u met uw tekst in een kaderke plaatsen?/quote]
effe proberen
potverdorie gaat niet :evil: :mrgreen:

en ok
maar nu blijft ook mijn andere tekst erbij staan
geluk vind je onverwacht
Bert

15 jun 2022, 16:33

maar nu blijft ook mijn andere tekst erbij staan
Marietteke, ik begrijp nog niet goed wat u precies in die quote wil plaatsen.
Als je een tekstje kopieert en dan tussen die haakjes plaatst, dan moet dit volgens mij toch wel lukken.
En daarna de cursor onder de quote plaatsen om uw tekst te typen. Zoals ik nu heb gedaan.

Afbeelding

zonnebloemetje

15 jun 2022, 17:32

hallooooo een goeie namiddag iedereen

ja tis alweer warmer dan gisteren maar gelukkig is er nog een fris noordenwindje dat deugd doet om de nachten goed te laten afkoelen
hier bij ons is het binnen 20° en das best aangenaam
deze morgen was ik al om 6u wakker en ben ik er dan ook dadelijk ingevlogen en heb ik eerst de boven gepoetst terwijl mijn ventje nog lag te ronken
ik heb dan ook al om 6u alles open gezet zowel boven als beneden en er kwam een frisse wind binnen die dadelijk alles nog wat koeler maakte
en ik had om 7.30u al gedaan met de boven te poetsen en tegen dan was mijn ventje ook wakker en zo moest ik dan niks meer van kuiswerkjes doen overdag in die warmte en gisteren en eergisteren heb ik ook al mijn poetswerkjes gedaan voor gans de week want in die warmte doe ik dat niet
en vrijdag neem ik zeker congé en 's middags gaan we eten op verplaatsing want dan is het mijn verjaardag en zal ik er eens van profiteren sè

marietteke wat een mooie fotootjes van de hondjes en zet maar regelmatig eens wat fotootjes hoor
en waar gaan jullie volgende week aan de kust ?????????????,

jadi oei al dat stof binnen , daar ben ik geen fan van hoor
en ik heb ook spaghetty klaar gemaakt deze middag met kippengehakt en veel verse groentjes

Ponneke hopelijk was het niet te warm in de hondenschool , want de zon geeft goed van katoen vind ik

Sarina gelukkig zal die warmte niet lang duren hoor zodat alles terug kan afkoelen
en wat een mooie foto's

An veel shopping plezier vandaag

Bertje al een vroege ochtendwandeling gemaakt zeker vandaag met dat goed weer

mama-inge op boodschappen tocht geweest , goed zo

Remie weer mooie foto's van jou fietstochtjes waar we kunnen van meegenieten
en naar de koers gekeken zeker deze namiddag ????????????? hier staat de tv ook aan op de koers

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina, Willempie

geniet nog van jullie woensdag verder

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
Sita

15 jun 2022, 18:11

Afbeelding

Goedemiddag iedereen,

Er zit een jonge tortelduif op mijn tuintafel.
Ik hoop dat ze haar weg weer vindt. Het wordt poetsen straks :lol:

Bloemeke, 'Ochtendstond heeft goud in de mond' voor jou.
Vrijdag een feest- en rustdag, geniet er maar van.

Marietteke, blijf maar foto's posten van Sookie en Vinnie, ik ben er een liefhebber van.
Van alle foto's die hier geplaatst worden trouwens.
Met de hulp van Bert lukt het wel een quote plaatsen.

Er staat nog een grote afwas op mij te wachten.
Ik heb vol-au-vent klaargemaakt en daar heb je wat voor nodig.
Zal er dan maar eens aan beginnen.
Een vrijwilliger om af te drogen ... ??? :P

Fijne avond nog iedereen.

Lenk

15 jun 2022, 18:58

Zo ik kom nog een binnenwaaien, alhoewel er niet veel wind is

Vandaag waren de temperaturen nog een beetje te doen vond ik. Het is binnen 21 graden aan de zuidkant en 20 aan de noordkant. Heerlijk fris. Maar aan de zuidkant waar onze leefruimte is zijn de luiken dicht, de rolluiken naar beneden en de koepel is langs buiten afgedekt met een zonwerende doek afgedekt. Als het blijft aanhouden worden ook de ramen op de zuidzijden van een buiten zonwerende folie voorzien.

Gisteren mijn afscheidsetentje met mijn dienst gefietst, was gezellig, eten was lekker en we hebben rustig zitten keuvelen. Mijn leidinggevend heeft een mooie niet op het hart trappende speech gedaan. Dus ook leuk
Mijn cadeau was uiteraard het etentje en ook een puzzel, heerlijk is deze. Het is een puzzel van 2000 stuks met in het midden een foto van de collega's van mijn dienst, en daarrond kleine foto's van vroeger en nu. Keileuk, daarna terug gefietst het was 13 km dus best te doen en ik was op 45 minuten thuis

Zo en nu komen de laatste dagen heel kortbij nog 15 te gaan hé. voilà voor al die de telling kwijt zijn. Sarina juist hoor.

Foto's heel veel gezien hier en allemaal even mooi of leuk. Ik geniet ervan. Dus mensen blijven plaatsen hé

Sita ja onze nek aan nek race zijn altijd geweldig hé. Ik doe de puzzel van Remie open en dan als hij gemaakt is druk om de tijd op te slaan altijd zo van, wat wordt het vandaag. Wel vandaag slaag jij weer met glans en wimpel met een toptijd waar ik niet aan kon tippen. Ik blijf dit leuk vinden

Sita, ik kom niet afdrogen hoor maar breng je vaat maar hier, ik steek hem wel in de vaatwasser en dan kan je die proper meenemen. Kostprijs een portie vol au vent voor 2 personen, kleine eters

Wij hadden hier laatst een jong ekster aan de achterdeur die was aan het glas aan het pikken. Zag zichzelf waarschijnlijk zo grappig

Zonnebloemeke alvast een fijne verjaardag vrijdag geniet ervan en zekers niet werken hé. Het is jouw dag. Hopelijk wordt het niet te warme dat je van je etentje kan genieten.

Ponneke jij bent een betrouwbare fokker dat lees ik wel. Zo veel liefde zowel werk zoveel werk voor een gezond nestje.

Zonnebloemeke en Jadi en lekker spaghettisaus vind ik ook heerlijk. Toen de kinders nog thuis waren maakte ik ook een spaghettisaus met veel groenten en veel smaak. Ventje lust geen geplet gehakt maar wel balletjes maar ik vind dat niet hetzelfde. Voor mij maak ik dat niet maar heb er wel soms veel zin in.

Zo ik brei een einde aan mijn epistel. Wie ik niet vernoemde niet de bedoeling maar voor je pensioen wordt de gatenkaas in de hersenen groter hé.
Sita

15 jun 2022, 23:32

Lenk schreef:
15 jun 2022, 18:58
Sita, ik kom niet afdrogen hoor maar breng je vaat maar hier, ik steek hem wel in de vaatwasser en dan kan je die proper meenemen. Kostprijs een portie vol au vent voor 2 personen, kleine eters
Dat lijkt me een goeie deal 👍🏻 😉

Heel fijn dat je afscheid zo goed meegevallen is.
Je collega’s wisten wel waar ze jou een plezier mee konden doen.
Het komt nu wel erg dichtbij.

Slaapwel iedereen 😴

ponneke

16 jun 2022, 00:35

Goede avond/nacht allemaal
Heerlijk was het in de hondenschool! Heel open gelegen, frisse woei erdoor, zeer aangenaam
Voor de gelegeneheid met een van de ouderen gaan trainen, verrassend goed gewerkt met haar, ze had er zelf ook zin in! Vanwege de hitte, geen hondenschool vrijdag...

Lenk, ik snak naar een foto van die mooie puzzel please????
Moet wel lachen met "geplet gehakt", dat is toch altijd gemalen/geplet? Dan zou ik wat gehakt opzijhouden en enkele balletjes rollen voor hem, vist hij ze maar uit de saus Afbeelding

Alweer leuke foto's gezien hier, is altijd genieten hoor!
Zo te lezen heeft iedereen genoten vandaag : goed zo!
Rest me jullie nog goedenacht te wensen
Afbeelding

Remie

16 jun 2022, 05:16

Afbeelding