Goede morgen seizoentjes,
Technieker kon niet komen wegens ziekte. dan maar direct een nieuwe datum afgesproken. waren dan eens vroeg op zei ventje.
hebben gisteren "philly cheesesteaks" gedaan. ik had daarvoor roquefort nodig en room. dus is ventje te voet naar de carref. gewandeld. bij het uitpakken merkt hij dat hij drie pakjes roquefort mee heeft. geen nood, die raken ook wel op.
Vandaag naar de dokter voor de uitslag van de bloedafname. Hopelijk zijn mijn waarden genormaliseerd en de K-markers weg. qua weer ziet het er goed uit. maar ik denk niet dat we gaan bbq-en. ventje moet nog mijn leesvoer gaan halen en kan desgewenst wel vlees halen. ik had verleden week gevraagd of onze beenhouwer rundshart kon verkrijgen. ik heb twee mooie sneden, de rest is voor iemand wiens kat die dat regelmatig eet. zij maakt eten voor haar kat omdat het dier niet tegen industrieel gemaakte voeding kan. nu zit die mooi in zijn pels.het beestje krijgt ook af en toe een eendagskuiken. ( zoo zielig die kuikentjes) chapeau, je moet het maar doen. elke dag eten maken voor je dier. maar dat is dan omdat je het graag ziet. wij gaan pizza eten met de rest van de roomroquefort en wat geraspte kaas.
voor wie ik ook bewondering heb is Janet van de poezenhaven. probleemkatjes nog een thuis geven omdat ze bv onzindelijk worden door ouderdom. katjes met ataxie. ( Peter, faitlyn en nog enkele) verlamming( Brandon uit Malta) blind ( Zipi) katjes met dwerggroei en autisme.(Bartje- nu helaas overleden) en dat allemaal zonder subsidie. en zelf heeft ze lichamelijke problemen. Huub springt in, kan veel zelf en dochter, schoonzoon en de twee kleinkinderen helpen waar ze kunnen. Kalaini is nog klein, maar toont de katjes hoe ze met hun puzzelspeelgoed moeten spelen. ze hebben ook nog opvanghonden zoals Einstein. Een loebas die niet meer weet dat hij een hond is.
Clive: mijn ramen moeten ook eens gedaan worden maar 't schiet er altijd bij in. ik kan niet op 't laddertje en als ik wil dat ze gedaan worden dan moet ik met twee woorden spreken. maar ze gaan gedaan worden tegen de tijd dat neef en zijn gezin naar hier komt. stuurde gisteren een mms naar anne-sophie: geen antwoord. ook goed, dan hoeven we niet te gaan om de tweeling te zien zei ventje.
ik heb wel het nieuwe adres van de mensen van de frituur. je hebt gelijk goede buren zijn goud waard. wij zien de onze nu bijna nooit. alleen als er een pakje bij ons is. voor de rest wordt er gecommuniceerd met mms. vooral door overbuurvrouw.
ik dacht dat ik een filmpje had van ons Gimly spelend met de laserpointer. helaas vergeten op de record knop te duwen.

er komt wel nog een gelegenheid.
Helena: zoveel commando's voor een watermeter in een put? kan die vent dat deksel niet zelf opheffen? en stofvrij zijn ook nog? wie in zijn goedwerkende brein gaat daar gaan afstoffen? Dat hemd van je oudste: zo'n model heeft ventje ook, gekocht voor de receptie. hij wilde iets anders dan hoge kragen. en met zo'n hemd moet hij geen stropdas dragen. ( heeft daar een hekel aan)
Bekske: zou jij ook kinderplaatjes kunnen maken?
ventje heeft gisteren een nieuwe serie ontdekt. over een journalist in Japan. ik heb dan een beetje met de boerderij gespeeld en criminal case. daarvoor hadden we naar 'departure' gekeken maar ventje dacht dat het' Manifest' was. daar ben ik ook aan begonnen maar dan stoppen ze met zo'n serie en als ze die terug uitzenden zit je plots drie of vier seizoenen verder. dat is ergerlijk. ik heb nu weer aircrash investigations opgenomen. en een nieuw seizoen van SVU.
ik ga mijn medicijnen in nemen en een potje yohurt eten. daarna aankleden. heb dan nog een half uurke om tot rust te komen. sinds ik een watteschijfje met lavendel cologne tussen mijn bh gestoken heb zegt iedereen dat ik zo goed ruik. moet ook die vele hoofdpijnen aankaarten bij de dokter. ze komen waarschijnlijk van mijn nek. en het is bijna altijd 's avonds.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel