In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi

07 jul 2022, 11:27

Afbeelding
Goede morgen iedereen,
Durf het bijna niet meer zeggen ,maar het is weer even rap rap.
Ik heb van alles gelezen vlug en teveel om alles te onthouden
En nu naar AZ Groeninge vertrekken. We hebben in de tijd dat we er naartoe rijden al vier windmolens zien bouwen . Bedoel aan de vierde zijn ze net begonnen. Wel nog geen wieken op.
Ik wens jullie allen een super dagje toe
toedeloe
menu: traiteur dienst Colruyt voor ventje lasagne (met pijnstiller en speciaal mondspoelwater op voorhand) Hopelijk kan hij het eten.. den duts. En ikke linguin met ham en kaas
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

grootjegerda

07 jul 2022, 12:55

Sarina, wat weer prachtige foto`s
kan hier enorm van genieten.
Dankjewel :)

Fijn om te horen dat het beter met je man gaat,
en hij weer op de auto gaat.
Wens hem succes :)
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

zonnebloemetje

07 jul 2022, 16:04

hallooooo een goeie namiddag iedereen

wij nemen vandaag eens een dagje congé
deze morgen waren we om 8.30u al in Oostende om naar de markt te gaan en als we zo vroeg zijn dan kunnen we de auto dicht bij de markt parkeren want ik kan niet ver meer stappen en als het nog zo vroeg is dan is er ook nog niet veel volk en dat hebben wij liever
en nadat ik het nodige had gevonden op de markt zijn we nog een gezellig terras gaan doen om van een koffietje te genieten en daarna nog wat gaan shoppen in de winkelstraat en meer moet da nie zijn hé
en we hadden geluk want het is droog gebleven en het was ook niet koud daar aan 't zeetje uit de wind
en nadat we dan nog bij Myla zijn langs geweest zijn we dan frietjes gaan halen voor deze middag en dat smaakte ook eens hoor want waar wij gaan zijn de frietjes goed dik en dat hebben wij graag en ze zijn ook echt goed van smaak en das ook belangrijk vinden wij
en na de middag dan nog wat gerust in de zetel en daarjuist van een koffietje genoten met een lekker stuk zelf gebakken cake er bij

Sarina mooie fotootjes hoor van jou en wat goed dat jou ventje zich weer beter voelt

jadi gaat het een beetje met jou ventje ????????????
het zal een lastige periode zijn voor jullie maar het is het resultaat dat telt hé , sterkte hoor

gerda hopelijk ook al weer beter met jullie

Remie ben jij al wat beter ?????????????????, ik hoop echt van wel hé

An leuk dat jullie op baby bezoek zijn geweest

mama-inge ja ik ben de laatste tijd nogal vroeg uit bed maar ik moet iedere nacht zo'n 5à6 keer uit bed omdat ik alsmaar krampen krijg in mijn benen en voeten en soms kan ik tegen de ochtend er niet meer terug in omdat ik dan echt niet meer kan liggen want zodra ik mij wil leggen krijg ik terug kramp door die ziekte in mijn spieren

ponneke druk bezig met de hondjes zeker

Lenk alles goed met Lenka na haar operatie ?????????????????

marietteke dat ziet er lekker uit hoor en dat zal zeker gesmaakt hebben daar aan 't zeetje

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina, Willempie

nog een fijne donderdag verder

nog wat foto's van mijn Cycas terrasplant die pas een nieuwe kroon bladeren heeft gekregen

daaaaaaaag

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

grootjegerda

07 jul 2022, 16:26

Afbeelding

Zonnebloemetje, wat een prachtige plant!
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

Lenk

07 jul 2022, 16:51

Ik heb vannacht naast haar bench geslapen. Ik had 3 dekbedden samen geplooid zodat ik iets of wat van matras had. Lenka was heel benieuwd en dacht jé ik ga bij het vrouwtje slapen. Bij nader inzien koos ze toch maar voor haar vertrouwd plaatsje.

Ze heeft rustig liggen snurken zonder veel gewoel en tegen de ochtend lag ze lang uit op haar linkerzijkant zoals dikwijls.

Ze is nog wel moe nu maar geeft geen pijn aan ze wil gewoon slapen ik laat ze haar zin doen. Voor de rest eet ze als niet anders

grootjegerda

07 jul 2022, 17:28

Goed bezig Lenk,
fijn dat Lenka geen pijn heeft en toch lekker eet.
Afbeelding

Lenk

07 jul 2022, 20:15

Hahaha grappig hier zitten allemaal echte dierenliefhebbers. :lol: :lol: :lol: :lol: Lenka wordt verwend en stelt het goed. Maar niemand die vraagt hoe het ligt op een vloer waar je 3 dekbedden opgeplooid hebt tot matras. Niemand die vraagt hoe stijf en stram ik was en of ik een beetje geslapen heb. :lol: :lol: :lol: :lol:
Grappig echt grappig

Sarina ik dacht laatst nog zou het niet goed doen dat je ventje eens mee met je op toer gaat. Jij doet zo rustige plaatsjes aan dat zoiets voor hem toch ook ontspanning moet geven. Maar wie ben ik om zich daarin te moeien. Stel dat je liever alleen op trot gaat (op de hort voor de Nederlanders). En ik geniet ook van je foto's allemaal zo dicht bij mij ik geraak er met de fiets maar mij zo onbekend dus heerlijk

En een e-bike zo een luxe. Ik wilde het eerst niet maar door Covid dacht ik,, ik ga nooit meer met de trein naar het werk dus ik koop een e-bike. Ik ben er in 2 jaar slechts 6 keer naar het werk gewest de rest privé. En de luxe zou ik nooit meer willen missen. Ik zelf rijdt gemiddeld een 20 km per uur dus rustig aan je kan vanalles zien maar een bergje op of een vals plat geen probleem door mijn fiets voel ik dat zelfs niet die vangt dit op. Om nu 25 te gaan crossen vind ik erover. Voor mij is de luxe belangrijk

Zonnebloemeke een heel speciale plant. Ik ga dinsdag naar de markt ook heel vroeg zo rond 8 uur en dan is het nog rustig. Ik hou echt niet zo van gesjok achter mensen bij drukte nergens niet.

Jadi ik heb zo een medelijden met jouw ventje en jouw ook hoor. Hopelijk is deze ellende van korte duur. Ik duim hoor en zal ook nog een kaarsje branden.

marietteke

07 jul 2022, 21:27

Afbeelding
weeral bedtijd ,
ik kom iedereen nog 'n fijne nachtrust wensen ,

Lenk , haha , ja wat doet 'n mens zoal voor zijn geliefde diertje
...dus samen op de grond slapen , ,
als dat geen liefde is :lol: :lol:

Sarina , geniet samen met je ventje ,
van jullie fietstochtjes hoor :lol:

bloemeke , waauw mooie plant ,

jadi , sterkte lieveke ,

Remie hopelijk al wat beter vandaag ,

ponneke , haha , ik krijg dat allemaal op hoor ,
ben ook wel 'n "zoetebek" :lol: :lol:
geluk vind je onverwacht

Remie

08 jul 2022, 03:58

zonnebloemetje schreef:
07 jul 2022, 16:04
Remie ben jij al wat beter ?????????????????, ik hoop echt van wel hé
Nou Z-Bloemetje, 't lukt nog niet erg..! :(
Zal (ooit) wel weer op z'n pootjes terechtkomen... hoop ik toch..!
Soms (vaak) kan ik er niet al te best van slapen, net als nu weer bijvoorbeeld..!

Afbeelding

Afbeelding

mama-inge

08 jul 2022, 06:57

Goedemorgen en een fijne vrijdag
Gisteravond de eindfilm van groep 8 gezien
En een positief woordje voor elk kind door de juf, mooi gedaan.
Kind mag ook nog uitslapen en hoeft pas om half 11 op school te zijn.
Jongste natuurlijk niet blij, want die moet wel om half 9.
Vandaag de huishaatklusjes doen

Remie, rustig aan en beterschap
Leuk, stijf van het slapen naast lenka?
Vannacht wel in je eigen bed geslapen?

mama-inge

08 jul 2022, 08:36

Nee, volgende week moeten ze ook nog heen.
Maandag en dinsdag opruimen
Dinsdag heeft oudste kennismaking op zijn nieuwe school
Woensdag snoep strooien (groep 8 ) en fiets hem eruit.
Donderdag vossenjacht
Oudste is daarna vrij/ vakantie
Jongste moet vrijdag ochtend tot 12 uur nog naar school

zonnebloemetje

08 jul 2022, 09:07

hallooooo een frisse goeie morgen allemaal

wij gaan dadelijk de nodige boodschappen doen
maar eerst wil ik iedereen nog een fijne dag toewensen en een goed begin van het weekend
en voor de zieken vlug beterschap en een spoedig herstel

ik kom later nog terug maar nu heb ik niet veel tijd

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

08 jul 2022, 09:39

Sarina schreef:
08 jul 2022, 09:36
e]Amai 8O dat is bij jullie toch anders dan bij ons in belgie, iedereen is hier al op vakantie, is dat in Nederland altijd zo???
Hier op ons kleine postzegeltje hebben we vakantiespreiding , zodat niet iedereen tegelijk met vakantie gaat :lol:

Van 16 juli t/m 28 augustus krijgt Noord-Nederland vakantie, Midden-Nederland gaat van 9 juli t/m 21 augustus op vakantie en van 23 juli t/m 4 september krijgt Zuid-Nederland zomervakantie.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

08 jul 2022, 09:55

Goedemorgen allemaal ,

Z'bloemeke , wat een prachtige Cycas terrasplant heb jij .

Remie , je was zo goed bezeig elke dag grote stukken fietsen en nu in de lappenmand.
Beterschap hoor .

Bert, ook jij wordt nog steeds gemist :(

Lenk , wat lief dat jij naast Lenka hebt gebivakkeerd. Dat is pas echte ( dieren ) liefdeAfbeelding

Sarina , wat fijn allebei een e-bike . Veel fietsplezier hoor !

Jadi , veel sterkte hoor . Afbeelding

Wij gaan zo naar de markt Afbeelding

Fijne vrijdag allemaal en tot laters toedeloe .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

grootjegerda

08 jul 2022, 10:06

Afbeelding