In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mama-inge

08 jul 2022, 12:25

An-W schreef:
08 jul 2022, 09:39
Sarina schreef:
08 jul 2022, 09:36
e]Amai 8O dat is bij jullie toch anders dan bij ons in belgie, iedereen is hier al op vakantie, is dat in Nederland altijd zo???
Hier op ons kleine postzegeltje hebben we vakantiespreiding , zodat niet iedereen tegelijk met vakantie gaat :lol:

Van 16 juli t/m 28 augustus krijgt Noord-Nederland vakantie, Midden-Nederland gaat van 9 juli t/m 21 augustus op vakantie en van 23 juli t/m 4 september krijgt Zuid-Nederland zomervakantie.
Ik vind de vakantie dit jaar voor alle regio's hier in Nederland behoorlijk laat.

grootjegerda

08 jul 2022, 12:30

Mijn 2 kleindochters krijgen vandaag vakantie
(Regio midden)

Mijn kleinzoon volgende week vrijdag
(Regio Noord)
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

mama-inge

08 jul 2022, 15:49

Na mijn huishoudelijke klusjes nog naar de winkel geweest voor wat boodschappen
Hond uitgelaten
En de kinderen van school gehaald
Kraantje bij ons in de achtertuin aan het graven, zaten we al 2 weken op te wachten en nu stond hij vanmiddag ineens op de stoep

marietteke

08 jul 2022, 16:22

Afbeelding
hallo
ni veel te vertellen ,
ik wens dat de zieke vlug weer beter mogen worden ,
en voor iedereen nog een fijne dag verder 8) 8)
geluk vind je onverwacht

zonnebloemetje

08 jul 2022, 16:59

halloooo

wat kan een lekker koffietje toch goed smaken hé

dus laat het jullie maar smaken hoor

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

ponneke

08 jul 2022, 23:13

Goede avond allen
Ben wel even komen kijken (heel snel), en dan weer verder met de boel hier, en puber wegjagen elke keer
Je raadt het, die was al 2 dagen thuis dus, en kan niet hebben dat ik hier rustig in m'n PC-hoekje zit
Ga die buiten in een wei zetten, katie daar gaan mekkeren Afbeelding

Lenk, hoedje af dat je naast je hond gaat liggen, maar heb je niet wat tuinstoelkussens? Ik kocht enkele jaren terug een soort veldbed om op te liggen als er puppies zijn, want die laat ik ook niet alleen
Maar ik hoop dat je de stijfheid kan verdragen, en dat Lenka goed is opgeknapt intussen?

Was net even in de hondenschool om m'n kop leeg te maken (en het huis even uit te zijn) en dat heeft goed gedaan!
Daarstraks slecht nieuws gehad, we krijgen geen puppies over 4 weken, ze is niet drachtig - wat heb ik er naar uitgekeken....dit is dus even slikken.

Voordien nog als een haas wezen winkelen, dat was ook de 1ste keer deze week. Wat vliegt de tijd toch met dit leuke weer, en de stoorzender in de buurt :roll:

Zo Sarina, raak jij nu zo slecht binnen? wat mag er schelen? Zoals je zegt, constant iets of iemand....
Dus maar even alles kopiëren voor ik post, of ook foetsie.
Acha, en jij wast de poes dus af en toe? leuk om weten, deed ik vroeger nooit...
Vele veilige kilometers met je venteke op de e-bike!

Zonnebloemetje, je loopt er wel de kantjes af de laatste tijd, maar het is je gegund hoor! Afbeelding
Trouwens, prachtige plant heb je daar, hou maar in ere!

Jadi, lukt het een beetje met je ventje? Heb echt met jullie beiden te doen...

Voor ik het vergeet trouwens aan alle zieken veel sterkte en snelle beterschap
Bah, na de MRI eind van de maand moet ik voor een speciaal onderzoek een dag in opname voor iets met een camere in m'n pols naar m'n hart? Heb niet alles verstaan van de schrik, maar het klonk maar raar... en ben er dus niet gerust in.

Zo, nu even verder voor de doggies zorgen, die hebben daar recht op (en ik ook) Goedenacht voor meteen, en droom zacht en alvast een fijn weekend!
Afbeelding

ponneke

08 jul 2022, 23:15

Deze vond ik net nog :

Als je moeilijke woorden stilaan vergeet ...

Dingske kwam Pierke tegen op de markt in Kortrijk.
Pierke vroeg : 'Heb je nog iets van Fons gehoord ? 'k Heb hem al lang niet meer gezien".
"Maar die is toch gestorven, Pierke".
"Dat wist ik niet. Wanneer dan en wat heeft hij gehad ?"
"Hij leed aan een hartziekte en toen heeft hij een pesewever gekregen. Dat was allemaal goed en wel, ze hebben een runderfoto genomen en er was niets op te zien.
Daarna zat hij in zijn rechter knie met een pijnlijke musicus die maar niet wou genezen.
Daar kwam nog een bungalow in zijne rug bij.
Na enkele maanden werd hij ziek aan de protestant. En nu is hij overleden.
'k Ben hem gaan groeten in het dolfinarium in Kortrijk.
Hij lag er heel mooi geopenbaard en ik ben ook naar de begrafenisfeest geweest
in de St-Maartenskerk van Kortrijk.
De pastoor heeft een schone homofilie gehouden.
Na de viering werd hij niet op het kerkhof begraven.
Ze brachten hem naar de crêmerie' in Kortrijk, hij kreeg daar een verrassing.

Remie

09 jul 2022, 05:37

Afbeelding

Afbeelding

zonnebloemetje

09 jul 2022, 07:25

hallooooo een goeie morgen allemaal

ik ben al meer dan een uur op want tis zaterdag en ik ben al vroeg aan van alles bezig en later op de dag doe ik dan niet veel meer en terwijl het nu nog fris is , is dat mooi meegenomen want in die warmte doe ik niet zoveel
mijn ventje slaapt nog maar dat zal waarschijnlijk niet lang meer duren want ik hoor juist de wekkerradio die begint te spelen

Remie er toch nog niet helemaal door zo te zien , wat jammer dat je nu dat het mooi weer is je fietstochtjes moet missen , veel beterschap en hopelijk komt alles weer in orde zodat je je weer goed voelt

Lenk alles terug goed nu met Lenka ????????en ja ze heeft geluk dat ze jou heeft als baasje die zo goed voor haar zorgt

ponneke wat een goeie mop , ha ha ha
en wat jammer dat er geen puppies komen
en dat onderzoek via je pols naar je hart dat zal waarschijnlijk een " coronaro" zijn
mijn ventje heeft dat ook al gekregen maar wees maar niet ongerust het zal wel meevallen en als de uitslag maar goed is want das het belangrijkste , veel sterkte en succes

Sarina wat ambetant dat je zo slecht binnen geraakt bij sennet
ik heb het deze week ook al eens gehad maar dan was er wel iets mis denk ik bij sennet want op andere hoekjes kwam er ook niemand schrijven en dus was het voor iedereen zo denk ik
en wat een mooie fotootjes van jou lieveke en hoe oud is ze nu ?????????????
nog veel fietsplezier voor jou en je ventje met de nieuwe fietsen en geniet er van

marietteke vandaag terug met fiets weg met je zusje zeker ???? geniet er maar van
en hoe is het nog met de puppy , ze is alweer gegroeid zeker ???????????

mama-inge nog een weekje school daar bij jullie en de kinderen zullen blij zijn zeker dat het dan vakantie is

gerda is jou been nu al genezen ????? vlug beterschap hoor

An alles goed daar met jou dochter en de baby ??????
en die Cycas plant heb ik al enkele jaren maar in de winter moet die binnen want ze is jammer genoeg niet winterhard

Bertje hallooooo alles goed daar bij jou ??????

Sita zijn de werken deze week nu al gevorderd want de bouw gaat al bijna in verlof denk ik

allé ik ga dadelijk alles klaar zetten op ons overdekt terras zodat we buiten kunnen ontbijten

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina, Willempie

nog een gezellige zaterdag

daaaaaaag

Afbeelding

An-W

09 jul 2022, 09:38

Goedemorgen allemaal ,

Mooie foto's van Sarina's Lieveke voorbij zien komen , een echt fotomodel :lol:

Ponneke , goed om jezelf denken hoor . Leuke mop haha.

Z'bloemeke , koffie met taart zag ik , heerlijk .

Vanmiddag komen mijn broer en schoonzus op de thee ( daarvoor zijn ze op kraamvisite bij mijn jongste dochter en daarna gaan ze naar het theater ) . Die zijn altijd volgeboekt :lol: Ik zou moe daarvan worden .

Oudste dochter en baby gaan goed hoor . Gisteren was hielprikje en gehoortest aan huis door zuigelingenzorg in corona-outfit :lol:

Verder niet veel te vertellen . Ik ga zo even een bestelling ophalen bij de Zara ( online in de sale besteld , ik ben gek op uitverkoopjes :P ) .

Fijne zaterdag allemaal .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

grootjegerda

09 jul 2022, 10:49

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

zonnebloemetje

09 jul 2022, 11:10

hallooooo iedereen

ik ben nog volop bezig aan de wekelijkse wasjes maar ze zijn al goed geschoven en de laatste zit nu in de wasmachine en mijn broodje is ook al bijna gebakken
en doordat we deze week zijn gaan shoppen in Oostende heb ik nog wat meer wasjes want voor mij heb ik 4 slaapkleedjes gekocht en voor mijn ventje 3 T-shirts , en nieuwe kledij word hier altijd gewassen voor dat we het gebruiken want wie weet wie er dat al allemaal heeft aangepast en bepoteld
we hebben daarjuist van een koffietje genoten op ons overdekt terras en het was er heerlijk
want ik ben toch ook op pensioen en dus durf ik de laatste tijd al eens meer een rustpauze inlassen want anders zou ik van mijn pensioen wel niks merken als ik altijd bezig ben hé

jadi hoe gaat het nu met jou ventje ?????????????????,
hopelijk gaat het wat om eten binnen te krijgen want zo'n behandeling is niet niks hé
veel sterkte voor jullie allebei en ook van mijn ventje

allé en nu ga ik mijn pot verse soep mixen en opkoken

onze menu voor deze middag
frietjes met vol au vent en verse sla met in stukjes gesneden tomaten
en dat zal smaken sè

daaaaaag

Afbeelding

ponneke

09 jul 2022, 11:35

Goedemorgen allen, ook van mij een fijn weekend
Afbeelding
Voorlopig bewolkt hier, maar de zon komt er zeker door zo te zien

Zonnebloemetje, ik zie jullie zo zitten lekker buiten ontbijten :lol:

Fijn An dat mama en baby goed gaan, haar corona valt dus mee?

Mama-inge, bijna vakantie, en kan je dat duo bezig houden al die tijd?

En ik hoop voor Sita dat de badkamer klaar is, het bouwverlof is effectief begonnen gisteren....

Lenk, alles goed daar met Lenka (en je rug), ze zou wel goed herstellende moeten zijn nu weer?

Meteen nog even wat halen wat ik gisteren vergat...en voor de rest alleen doggies kammen
Geniet van de fijne zaterdag iedereen en tot laterse
Afbeelding

jadi

09 jul 2022, 12:10

Afbeelding
Hallo iedereen,
Hier schijnt het zonnetje maar ik vind het tot nu toe minder warm dan gisteren.
Ik ben druk bezig aan de was en de plas. Tussendoor reeds brood gehaald. Het is een puzzel om nog een bakker open te vinden.
En verder, ja weet ik eigenlijk maar weinig te vertellen
Ventje meer en meer pijn , hals is rood verbrand, jeuk en pijn. Ook het slikken gaat moeilijker en moeilijker. De smaak is bijna volledig weg. En we zijn nog niet net aan de helft. Het slechtste moet nog komen. Moeilijk kunnen slapen, enz... Kortom niks dat deugd. Er zijn 15 beurten voorbij nog 20 te gaan. Hij vermagert, en dat moeten we in het oog houden. Het is nog te lang te gaan.
Buiten mag hij niet in de zon , trouwens waar moet een mens gaan. Het is een risicopatiënt en de corona steekt weer goed de kop op. Dus thuis proberen het zo gezellig mogelijk te maken. Met muziek, boeken , film enz. .
Onze enige uitstap is dus dagelijks naar de kliniek. Met uitzondering in de weekends
Zo hier het verslagje hoe het hier aan toe gaat.
Ik wens iedereen een super fijne dag .Geniet er van.
Aan alle zieke mensen, huisdiertjes veel moed, een dikke voorzichtige knuffel
toedeloe
menu: koude schotel
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

grootjegerda

09 jul 2022, 12:15

Ze hebben van8 hier in de straat huisgehouden
meerdere auto spiegels vernield :?