Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

09 jul 2022, 00:29

Het nieuwe beestje noemt BA2.75 oftewel Centaurus
8O

Dicksy

09 jul 2022, 06:21

Fred1950 Gisteren, 23:35
Als ge de pieken hier en in andere landen bekijkt lijkt het toch weinig met seizoenen te maken te hebben , eerder met het opduiken van nieuwe varianten. Het corona virus blijkt toch in het creëren van nieuwe varianten een kampioen te zijn.
Als ze telkens er een variant opduikt klaar gaan staan met een spuitje dan duurt het geen 5 jaar meer of uw lijf is een trizee.
En zoals die terechte vraag gesteld werd door de zoon van voorn:
Mijn zoon had op faceboek een goede vraag voor Van Ranst en Co.
Jullie hadden toch gezegd dat het virus niet tegen zomertemperaturen kon
Blijkt blijkbaar nonsens.
Ze weten het dus ook niet en daarom klasseer ik die spuitjes nu ook in de map nonsens.
Ik laat die kelk nu eens aan mij voorbij gaan en ik zal niet de enige zijn heb ik zo’n vermoeden.

Fred1950

09 jul 2022, 08:12

E.T. schreef:
09 jul 2022, 00:29
Het nieuwe beestje noemt BA2.75 oftewel Centaurus
8O
Is men terug aan het aftellen ? Hier toch alleszins niet. BA.5 is nu de meest actieve variant aan 't worden. Van de oer Wuhan Alfa variante is al lang geen sprake meer.

@Dicksy
Je zult volgens mij toch maar best een boosterke in september laten zetten. ( ps. de tekst hierna zit in het prentje , komt niet van mij )

Untitled80.png
Untitled80.png (136.19 KiB) 936 keer bekeken

Wil.

09 jul 2022, 08:47

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

09 jul 2022, 23:37

65+ en niet verplicht geldt ook voor allen. Ja maar en ja maar, tegen die tijd is't weer veranderd.
Die op reis wilden gaan zeiden dat corona nog niet uitgeroeid was en konden niet gaan, een korte trip dichtbij zou wel gaan
Is mss de EU beter gevaccineerd dan in sommige werelddelen?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

voorn

10 jul 2022, 08:20

ALLE VIER 3 KEER INGESPOTEN; EN TOCH DEZE WEEK LICHTE CORONA;

Fred1950

10 jul 2022, 08:55

voorn schreef:
Uiteraard. Zes maanden na de laatste spuit is de immuniteit al bijna op NUL gezakt. En daarbij komt nog dat die immuniteit opgebouwd werd voor een welbepaalde variante ( ook als je erdoor besmet geweest zijt en ervan genezen waart ) , en een stuk minder immuun bent voor nieuwere varianten.

Ik heb al van minsten twee personen vernomen dat ze al drie keer besmet zijn geweest ( en er ook ziekjes van werden ). Als ge uzelf niet afschermt gaat ge het te pakken krijgen , en wat nog erger is , het aan anderen doorgeven. "Vlaanderen feest" ? Het virus feest mee ! :twisted:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 10 jul 2022, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

10 jul 2022, 09:04

door Fred1950 » 4 minuten geleden
voorn schreef: ↑39 minuten geleden
Uiteraard. Zes maanden na de laatste spuit is de immuniteit al bijna op NUL gezakt. En daarbij komt nog dat die immuniteit opgebouwd werd voor een welbepaalde variante ( ook als je erdoor besmet geweest zijt en ervan genezen waart ) , en een stuk minder immuun bent voor nieuwere varianten.
Dus zoals ik al eerder schreef:
Als ze telkens er een variant opduikt klaar gaan staan met een spuitje dan duurt het geen 5 jaar meer of uw lijf is een trizee.
en:
Ze weten het dus ook niet en daarom klasseer ik die spuitjes nu ook in de map nonsens.
Ik laat die kelk nu eens aan mij voorbij gaan en ik zal niet de enige zijn heb ik zo’n vermoeden.
Dweilen met de kraan open noem ik dat

Artesia

10 jul 2022, 09:08

voorn schreef:

Geen enkel vaccin genomen en nog nooit Corona gehad 8)
Schoonzus is qua vaccins een 'trizé' en jawel..........ze kreeg nadien prompt Corona!

Fred1950

10 jul 2022, 09:12

Dicksy schreef:
.....
Er is wel een essentieel verschil. Zonder dat restje immuniteit door de spuitjes geraak je op intensieve , met de spuitjes ga je thuis kunnen uitzieken.

Enne ... bij overleden corona patiënten heeft men zowat overal restjes van het virus kunnen aantreffen , ook in de hersenen. Dat corona hersenen aantast heb ik hier al eens geschreven , en dat is duidelijk zichtbaar bij sommige van onze politiekers , bij Biden , bij Poetin en Zelensky :lol:
Artesia schreef:
voorn schreef:

Schoonzus is qua vaccins een 'trizé' en jawel..........ze kreeg nadien prompt Corona!
Ge kunt ook corona hebben zonder er maar één symptoom van te vertonen. Die noemt men dan "asymptomatische" besmette personen , en dat zijn dan de zwaarste verspreiders van het virus omdat ze zich ongeremd gedragen.

Diegenen die gevaccineerd werden gaan ook eerder effectief reageren ( bvb. met koorts ) tegen het virus omdat hun immuunsysteem het heeft kunnen opsporen.

Door de virus zelf gaat ge u niet ziek gevoelen , dat beestje kunt niet voelen. Het is door de reactie tegen het virus ( niezen , hoesten , snotteren , koorts ) dat ge u ziek voelt en dat het immuunsysteem u aanmaant om in bed te kruipen.

Wil.

10 jul 2022, 11:04

De vaccins die wij hier ingespoten krijgen, zijn de naam vaccin niet waardig. 3 of 4 spuiten per jaar en nóg ziek worden ....???

Er zijn heel veel Afrikaanse landen waar bitter weinig mensen gevaxt werden, maar toch zijn de statistieken van die landen benijdenswaardig. Kijk hier voor het aantal doden per miljoen en het totale bevolkingsaantal:

Afbeelding

Ook in het Verre Oosten zien we gelijkaardige resultaten:

Vietnam - Cambodja - Thailand - Japan - India - Taiwan enz. : allemaal landen met minder dan 0,05% overlijdens op 2,5 jaar! En dan kennen we de cijfers binnen de werkende bevolking niet eens. Die zijn waarschijnlijk nog eens 10 keer lager want corona is een ziekte die oude mensen treft.
Ook in ons land sterven er meer kinderen in het verkeer dan aan corona. Zo uitzonderlijk is dat.
Oude mensen met onderliggende ziekten zijn degenen die zichzelf moeten beschermen en voor wie anderen voorzorgsmaatregelen moeten nemen.

Uit dit alles komt naar voor dat het gevaar van corona zwaar wordt overschat, maar een hoop mensen blijven zich belangrijk vinden zolang het verhaal maar blijft rondgaan. Een handvol bedrijven verdienen er goed aan zolang de overheden hun bevolking maar op de prikbank blijven leggen.
Laatst gewijzigd door Wil. op 10 jul 2022, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Artesia

10 jul 2022, 11:09

Fred1950 schreef:
10 jul 2022, 09:12
Dicksy schreef:
.....
Er is wel een essentieel verschil. Zonder dat restje immuniteit door de spuitjes geraak je op intensieve , met de spuitjes ga je thuis kunnen uitzieken.

Enne ... bij overleden corona patiënten heeft men zowat overal restjes van het virus kunnen aantreffen , ook in de hersenen. Dat corona hersenen aantast heb ik hier al eens geschreven , en dat is duidelijk zichtbaar bij sommige van onze politiekers , bij Biden , bij Poetin en Zelensky :lol:
Artesia schreef:
voorn schreef:

Ge kunt ook corona hebben zonder er maar één symptoom van te vertonen. Die noemt men dan "asymptomatische" besmette personen , en dat zijn dan de zwaarste verspreiders van het virus omdat ze zich ongeremd gedragen.

Diegenen die gevaccineerd werden gaan ook eerder effectief reageren ( bvb. met koorts ) tegen het virus omdat hun immuunsysteem het heeft kunnen opsporen.

Door de virus zelf gaat ge u niet ziek gevoelen , dat beestje kunt niet voelen. Het is door de reactie tegen het virus ( niezen , hoesten , snotteren , koorts ) dat ge u ziek voelt en dat het immuunsysteem u aanmaant om in bed te kruipen.
Als het om 'gewone' griep gaat zijn de ongevaccineerden dan ook 'superverspreiders'? Komaan seg! Die spuiten ondermijnen gewoon het immuumsysteem! Het is absoluut niet normaal dat men 4 spuiten nodig heeft om dezelfde kwaal tegen te gaan! En afkomen met de 'nieuwe varianten is ook zever want zo blijft dat spel bezig en tijdens 'gewone' griepseizoenen hoor je nooit iets over 'varianten' die ineens opduiken.

E.T.

10 jul 2022, 11:57

Varianten ontkennen is hetzelfde als het zonlicht niet willen zien :mrgreen:

Elke winter is het "bang" afwachten welke de griep variant zal zijn die de bovenhand neemt, en of die opgenomen is in het spuitje.

Fred1950

10 jul 2022, 12:10

Er bestaan maar "enkele" griepvarianten ( stammen ) , en die komen om de beurt eens in de winter hun kop opsteken als de "seizoensgiep" . Die muteren amper. Men wordt nog steeds met de Spaanse Griep variante N1N1 van 100 jaar geleden gevaccineerd , alhoewel die variante misschien al uitgestorven is. Men mag geen appelen met citroenen vergelijken , griep en corona zijn allebei virussen , maar daar houdt het ook bij op. Hun gedrag is totaal anders , corona is bijvoorbeeld gans het jaar door actief.

Door de maatregelen van de voorbije jaren kreeg het griepvirus zo goed als geen kans om ergens door te breken. Dat bewijst op zich dat het griepvirus minder besmettelijk is dan corona , want die laatste deed "zijn werk" ondanks die maatregelen nog steeds behoorlijk met allerhande piekjes het ganse jaar door.

@Wil.
Ge haalt Taiwan aan ! Hebt ge hun piekcijfers op CSSE al eens goed bekeken ? 8O Het is niet omdat ze zich een periode hebben kunnen afschermen ( of per toeval ) dat ze niet getroffen kunnen worden. Er zit geen logica achter het aantal corona doden. De enige bron van verspreiding is onderling menselijk contact , dat weet jij toch ook. Bekijk meteen ook maar eens de pieken van Indië.

@Artesia
Vaccins ondermijnen het immuunsysteem niet. Die geven het immuunsysteem een schop onder de kont om meer soldaten tegen het virus te mobiliseren. Je moet natuurlijk over een degelijk immuunsysteem beschikken , ouderlingen en mensen die een kankerbehandeling ondergaan hebben die bvb. al niet. Enne... alles is puur chemie zoals het roesten van ijzer , maar dan wel van een uitzonderlijk complexe aard.

Wil.

10 jul 2022, 15:54

Fred1950 schreef:
10 jul 2022, 12:10
@Wil.
Ge haalt Taiwan aan ! Hebt ge hun piekcijfers op CSSE al eens goed bekeken ?
Taiwan heeft dubbel zoveel inwoners als belgië. Hun piekgetallen qua overlijdens liggen in absolute cijfers al lager dan die van belgië onder de Delta golf. En die piek moet je dan nog eens halveren. Waarover heb jij het eigenlijk, man?

Taiwan heeft 319 doden per miljoen inwoners. belgië heeft er 2.735. Taiwan dus minder dan 1/8ste van ons.
Die cijfers betreffen 2,5 jaar!
Er is in al die landen bijgevolg niets aan de hand. Maar de farma-industrie wrijft zich in de handen, zolang er verdwaasden en gebrainwashten blijven rondlopen. Als je het belletje telkens laat rinkelen als de hond eten krijgt, dan gelooft hij na een tijd dat elke keer dat het belletje te horen is, er ook eten komt en begint hij te kwijlen.
Er zit geen logica achter het aantal corona doden. De enige bron van verspreiding is onderling menselijk contact , dat weet jij toch ook. Bekijk meteen ook maar eens de pieken van Indië.
Die pieken mogen we negeren. Wat heeft corona op 2,5 jaar kunnen aanrichten in India? Ik zal het je zeggen: 0,037% overlijdens. Pandemie! Pandemie! :lol: