In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Hallo allemaal,
Hier schijnt de zon al volop
op het terras is het hier nu 27 graden.
Ponneke wat een mooie passiebloem, prachtig!
Sarina alles goed met je mannetje?
An-W maakt lekkere pastaschotel, wat een verwennerij
Mama-inge kan lekker genieten van de vakantie.
Zonnebloemetje gaat het een beetje rustiger aan doen, goed bezig hoor!
Marietteke al vroeg vertrokken met de trein
Lenk hoe gaat het met jou en lenka?
Sita missen we ook, jammer dat ze steeds problemen heeft
Thijli en puzzel missen we al een lange tijd!
Sarina en Ponneke leuk dat jullie komen
Het is nog geen 15 min. rijden van ons huis met de fiets.
zelf ga ik met de auto, bagage mee en natuurlijk onze chelsea
mannetje gaat op de fiets.
Jammer dat Bert nog steeds is ondergedoken
Verder wens ik jullie een zonnige dag verder.
Hier schijnt de zon al volop
op het terras is het hier nu 27 graden.
Ponneke wat een mooie passiebloem, prachtig!
Sarina alles goed met je mannetje?
An-W maakt lekkere pastaschotel, wat een verwennerij
Mama-inge kan lekker genieten van de vakantie.
Zonnebloemetje gaat het een beetje rustiger aan doen, goed bezig hoor!
Marietteke al vroeg vertrokken met de trein
Lenk hoe gaat het met jou en lenka?
Sita missen we ook, jammer dat ze steeds problemen heeft
Thijli en puzzel missen we al een lange tijd!
Sarina en Ponneke leuk dat jullie komen
Het is nog geen 15 min. rijden van ons huis met de fiets.
zelf ga ik met de auto, bagage mee en natuurlijk onze chelsea
mannetje gaat op de fiets.
Jammer dat Bert nog steeds is ondergedoken
Verder wens ik jullie een zonnige dag verder.
-
ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Goedemiddag leutertjes, al dan niet vermist....
Hier is het bijna 30° en toch is er bijna geen zon te zien
Mijn passieflora dankt jullie, ze bloeit trouwens tot de bloemknoppen bevriezen en dat is echt genieten!
An-W jij gaat nu werken uitvoeren? Nieuwe stortbak voor het toilet, en je hebt al gekookt?
Zelf heb ik alleen eitjes gekookt voor de koude schotel straks
Lenk, doet je voet nog pijn, of gaat het al weer wat beter ?
Zo, nu even versnelling hoger schakelen, anders red ik het niet vandaag
Straks leuteren we verder

Hier is het bijna 30° en toch is er bijna geen zon te zien
Mijn passieflora dankt jullie, ze bloeit trouwens tot de bloemknoppen bevriezen en dat is echt genieten!
An-W jij gaat nu werken uitvoeren? Nieuwe stortbak voor het toilet, en je hebt al gekookt?
Zelf heb ik alleen eitjes gekookt voor de koude schotel straks

Lenk, doet je voet nog pijn, of gaat het al weer wat beter ?
Zo, nu even versnelling hoger schakelen, anders red ik het niet vandaag
Straks leuteren we verder

-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie namiddag allemaal
tis vandaag toch niet zo warm als gisteren en ondertussen is er al een noorden windje opgekomen hier waardoor de temperatuur niet zo hoog is
ik ben eigenlijk niet veel van zegs vandaag want ik voel mij niet zo goed in mijn vel
ik heb hier ook al mooie fotootjes gezien , dus daarvoor dank
en dadelijk ga ik ook nog een koekebroodje bakken sè
en voor de zieken vlug beterschap en veel sterkte
voor iedereen nog een fijne woensdag verder
daaaaaaag

tis vandaag toch niet zo warm als gisteren en ondertussen is er al een noorden windje opgekomen hier waardoor de temperatuur niet zo hoog is
ik ben eigenlijk niet veel van zegs vandaag want ik voel mij niet zo goed in mijn vel
ik heb hier ook al mooie fotootjes gezien , dus daarvoor dank
en dadelijk ga ik ook nog een koekebroodje bakken sè
en voor de zieken vlug beterschap en veel sterkte
voor iedereen nog een fijne woensdag verder
daaaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Sita

Bedankt voor alle reacties op de bloemenfoto's. Ik heb hier ook al mooie exemplaren zien voorbijkomen.
Deze is een verbena uit de tuin van mijn zus.
Remie nog niet langsgekomen met een puzzel. Dat vind ik geen goed teken.
Hopelijk brengen de onderzoeken van deze week wat meer klaarheid.
Hou je sterk en goede moed gewenst.
Lenk, ai van de trap gevallen. Dat zal schrikken geweest zijn.
Je kan je dan zo stom voelen, hé. 't Is te hopen dat alles goed verloopt en dat je niks gebroken hebt.
Mama-inge, jij bent nog jong genoeg om te suppen. Alhoewel ik lees dat er nog kandidaten zijn. Of die het echt willen proberen, daar heb ik grote twijfels over
Sarina, een boze mail sturen, ligt niet echt in mijn aard. Ik heb het al een paar keer gemeld zonder resultaat. Dus ik blijf maar aanmodderen.
Weer mooie, sfeervolle foto's van jouw fietstocht.
Op geen enkel ander forum heb ik problemen met inloggen, An. Het is enkel hier en begonnen met de vernieuwing van de site. Daarvoor ook geen enkel probleem gehad.
Hopelijk kan de nieuwe stortbak snel geplaatst worden.
Jadi, Fortimel ken ik ook. Mijn moeder heeft dat nog een poos gebruikt. Wel duur bij de apotheker, online zal je dat inderdaad goedkoper vinden. Hopelijk vind je een smaak die jouw man lust. Er bestaan verschillende variëteiten.
Grootjegerda, geniet van jouw verlof op de camping. Het zal er in elk geval minder warm zijn aan het meer, dat denk ik toch. Water zorgt voor verkoeling.
En ja, de inlogproblemen blijven bestaan...
Marietteke zal aan het genieten zijn in Blankenberge. Weer voor een fris ijsje in plaats van een warme pannenkoek. Ofwel een pannenkoek met ijs, dat kan ook
Ponneke, zo'n mooie passieflora. Als ik het zo zie, zal je moeten opletten dat hij niet té groot wordt en de rest overwoekert. En wat een prachtige sundaville/mandevilla (of Chileense jasmijn) heb je aan je voordeur staan.
Zonnebloemetje, dat zijn we niet van jou gewend, in een dipje zitten. Hou de moed er in, hoor.
Aan iedereen nog een mooie zomeravond gewenst, beterschap of een beetje goede moed, al naar gelang wat nodig is.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede avond iedereen
Tweemaal gescrold, de derde maal moet ik het geloven.
Ik zie vandaag geen puzzel van Remie
Het gaat blijkbaar niet goed zou je denken.
Remie jongen hou er de moed er in .
We duimen met zijn allen, dat de onderzoeken zijn
vruchten afwerpt.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
Een drukke dag achter de rug
De warmte trek ik slecht, was er even raar van.
Poosje rustig in de schaduw gezeten en toen werd het beter.
Man heeft het eten geregeld, krielaardappeltjes met roerbakgroenten en saté, klaargemaakt op de skotelbraai, ijsje toe, dat ging er allemaal prima in.
Gerda, geniet van jullie vakantie daar aan het water, prachtig plekje
Een drukke dag achter de rug
De warmte trek ik slecht, was er even raar van.
Poosje rustig in de schaduw gezeten en toen werd het beter.
Man heeft het eten geregeld, krielaardappeltjes met roerbakgroenten en saté, klaargemaakt op de skotelbraai, ijsje toe, dat ging er allemaal prima in.
Gerda, geniet van jullie vakantie daar aan het water, prachtig plekje
-
Goedeavond leutertjes,ik kom zo stilletjes weer wat bij van de hitte
Vandaag lukte het niet zo goed, misschien ook door het haasten met alles....
Heb het eten nog klaar gekregen, frietjes met spekjessalade
En toen stond puber te tokkelen dat de bakken voor de dogs niet klaar stonden
Gelijk draaide mijn maag om en weg eetlust
Zelfs niet naar de hondenschool geweest, puur uit chagrijn. De honden voelen dat ook, en dan de hitte erbij was toch geen top idee
Dus mama-inge, je was zeker niet alleen ongepast mottig
Geniet van de vakantie met je familie
Sita, die inlogproblemen worden te gek vind ik, en ik snap dat er nog anderen wegblijven daardoor, vervelend!
En deze kandidaat durft dat echt proberen, ik sta altijd wel open voor wat nieuws, en kan uitstekend zwemmen (als ik daar met m'n toet afdonder)
Die passieflora overwoekrt niet. Als de zijscheuten te lang worden, de heggeschaar of snoeier er in, en de rest bevriest in de winter
Ik heb nog wat heel fraais in bloei staan, trompetbloemenstruik/boom (hoe je die snoeit)

Dit is geen kamperfoelie, want er komen geen besjes aan, maar hele grote soort snijbonen, waar dus de zaden inzitten
Voor nu welterusten, slaap zacht. Spoedig herstel aan de zieken, een knuffel voor de rest

Vandaag lukte het niet zo goed, misschien ook door het haasten met alles....
Heb het eten nog klaar gekregen, frietjes met spekjessalade
En toen stond puber te tokkelen dat de bakken voor de dogs niet klaar stonden
Gelijk draaide mijn maag om en weg eetlust

Zelfs niet naar de hondenschool geweest, puur uit chagrijn. De honden voelen dat ook, en dan de hitte erbij was toch geen top idee
Dus mama-inge, je was zeker niet alleen ongepast mottig
Geniet van de vakantie met je familie
Sita, die inlogproblemen worden te gek vind ik, en ik snap dat er nog anderen wegblijven daardoor, vervelend!
En deze kandidaat durft dat echt proberen, ik sta altijd wel open voor wat nieuws, en kan uitstekend zwemmen (als ik daar met m'n toet afdonder)

Die passieflora overwoekrt niet. Als de zijscheuten te lang worden, de heggeschaar of snoeier er in, en de rest bevriest in de winter
Ik heb nog wat heel fraais in bloei staan, trompetbloemenstruik/boom (hoe je die snoeit)

Dit is geen kamperfoelie, want er komen geen besjes aan, maar hele grote soort snijbonen, waar dus de zaden inzitten
Voor nu welterusten, slaap zacht. Spoedig herstel aan de zieken, een knuffel voor de rest

-

Van8 geen oog dichtgedaan, veel pijn weer
Om 9 uur in het ZH zijn.
zie het somber in.
tot laterrr
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Ponneke , dat is zeker een mooierd bij de voordeur . Wat een plaatje !
En de foto's uit jouw tuin , wooww . Heb jij zo'n grote tuin ?
Inge , bijna vakantie !
Sarina ook al zo'n mooie bloemen foto !
Beterschap met je migraine.
Sita ook al zo'n mooie foto met de verbena . Prachtig .
Gerda , ai veel pijn . Sterkte in het zkh .
Z'bloemeke ook al mottig , beterschap.
Jadi , hoe gaat het met jullie ? Sterkte .
Het stortbakje ( laaghangend reservoir ) bij de wc boven komt gewoon uit de bouwmarkt en heeft mijn man ( onder veel gemopper haha ) geplaatst gisteren . Hij doet het !
Gisteren in de tuin bij schoonzoon even kleinkind bewonderd ( op gepaste afstand en schoonzoon heeft 2 mnd geleden al corona gehad , toen dochter niet , raar he ? ) . Dochter heeft nog veel last van dat nare C-beest . Ze zag er moe uit . Wij hebben proviand gebracht .
Wij gaan volgende week of de week er na toch maar de 2e booster halen , ook al zal dat niet 100 % helpen tegen de c-varianten die nu dominant zijn , maar alle beetjes helpen denk ik dan maar .
Ik mis een hoop namen hier .... Bertje , Remie , Lenk , Thiji . Hopelijk alles goed .
Marietteke is met de trein op pad ?
Hopelijk ben ik niemand vergeten
Fijne donderdag allemaal .

Ponneke , dat is zeker een mooierd bij de voordeur . Wat een plaatje !
En de foto's uit jouw tuin , wooww . Heb jij zo'n grote tuin ?
Inge , bijna vakantie !
Sarina ook al zo'n mooie bloemen foto !
Sita ook al zo'n mooie foto met de verbena . Prachtig .
Gerda , ai veel pijn . Sterkte in het zkh .
Z'bloemeke ook al mottig , beterschap.
Jadi , hoe gaat het met jullie ? Sterkte .
Het stortbakje ( laaghangend reservoir ) bij de wc boven komt gewoon uit de bouwmarkt en heeft mijn man ( onder veel gemopper haha ) geplaatst gisteren . Hij doet het !
Gisteren in de tuin bij schoonzoon even kleinkind bewonderd ( op gepaste afstand en schoonzoon heeft 2 mnd geleden al corona gehad , toen dochter niet , raar he ? ) . Dochter heeft nog veel last van dat nare C-beest . Ze zag er moe uit . Wij hebben proviand gebracht .
Wij gaan volgende week of de week er na toch maar de 2e booster halen , ook al zal dat niet 100 % helpen tegen de c-varianten die nu dominant zijn , maar alle beetjes helpen denk ik dan maar .
Ik mis een hoop namen hier .... Bertje , Remie , Lenk , Thiji . Hopelijk alles goed .
Marietteke is met de trein op pad ?
Hopelijk ben ik niemand vergeten
Fijne donderdag allemaal .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
We zijn weer thuis,
de arts was heel tevreden en hoef voor zover niet weer te komen.
krijg nog wel zorg totdat de wond dicht is,
komen zelfs nog in onze vakantie
almetal goed nieuws,
de arts was heel tevreden en hoef voor zover niet weer te komen.
krijg nog wel zorg totdat de wond dicht is,
komen zelfs nog in onze vakantie
almetal goed nieuws,
-
Goedemorgen leutertjes

Tussen de bedrijven door maar even wat komen zeggen, is een drukdruk - dag hier, en anders is het weer avond voor ik het weet...stomme hh-klusjes
Hier heeft het zelfs wat geregend vannacht, dat is nog eens nieuws hé?
Gerda, alweer (of nog steeds) zoveel last van je been? Goed dat je gelijk naar het ZH kan, want niet slapen sloopt je - veel kracht wens ik je!
Sarina, jij ziet er ook belabberd uit door gebrek aan slaap
En ja, we hebben een behoorlijke tuin, maar dat mag wel met al die honden hé! Er staan gewoon wat eye-catchers in, en de rest is voor de doggies. We hebben ook een vijver, die eens heel mooi was, met bruggetje, watervalletjes en zo, maar dat heeft puber allemmal weten vernielen
An-W, fijn dat je de kleinkinderen en vooral de nieuwgeborene eindelijk kon bewonderen! Doe je voorzichtig met dat C-beest? En nee, dat is niet raar, je dochter heeft nu veel minder weerstand (zwangerschap, bevalling, operatie, zorg voor baby....) en dan moet er niet veel gebeuren.
Sita, mooi is die verbena! Blijf maar lekker foto's posten, ik geniet van elk plaatje!
Jadi, Bloemetje, mama-inge en de anderen, geniet van je dag en wat je doet, al is het hangmat-hangen!

Tussen de bedrijven door maar even wat komen zeggen, is een drukdruk - dag hier, en anders is het weer avond voor ik het weet...stomme hh-klusjes
Hier heeft het zelfs wat geregend vannacht, dat is nog eens nieuws hé?
Gerda, alweer (of nog steeds) zoveel last van je been? Goed dat je gelijk naar het ZH kan, want niet slapen sloopt je - veel kracht wens ik je!
Sarina, jij ziet er ook belabberd uit door gebrek aan slaap

En ja, we hebben een behoorlijke tuin, maar dat mag wel met al die honden hé! Er staan gewoon wat eye-catchers in, en de rest is voor de doggies. We hebben ook een vijver, die eens heel mooi was, met bruggetje, watervalletjes en zo, maar dat heeft puber allemmal weten vernielen

An-W, fijn dat je de kleinkinderen en vooral de nieuwgeborene eindelijk kon bewonderen! Doe je voorzichtig met dat C-beest? En nee, dat is niet raar, je dochter heeft nu veel minder weerstand (zwangerschap, bevalling, operatie, zorg voor baby....) en dan moet er niet veel gebeuren.
Sita, mooi is die verbena! Blijf maar lekker foto's posten, ik geniet van elk plaatje!
Jadi, Bloemetje, mama-inge en de anderen, geniet van je dag en wat je doet, al is het hangmat-hangen!

-
Shoppen op internet:
Twee mannen kijken in een dikke catalogus van een postorderbedrijf.
"Wat een mooie vrouwen staan daar in"
"Ja, dat zijn echt prachtige vrouwen"
"Willen we zo een vrouw uit die catalogus bestellen ?"
"Goed idee, en als het lukt bestel ik er mij ook een"
Drie weken laten zien ze elkaar.
"En is die vrouw die je besteld hebt al aangekomen?"
"Neen nog niet, maar het zal niet lang meer duren, denk ik, want haar kleding is al aangekomen"
Twee mannen kijken in een dikke catalogus van een postorderbedrijf.
"Wat een mooie vrouwen staan daar in"
"Ja, dat zijn echt prachtige vrouwen"
"Willen we zo een vrouw uit die catalogus bestellen ?"
"Goed idee, en als het lukt bestel ik er mij ook een"
Drie weken laten zien ze elkaar.
"En is die vrouw die je besteld hebt al aangekomen?"
"Neen nog niet, maar het zal niet lang meer duren, denk ik, want haar kleding is al aangekomen"
-

goeie Ponneke.
-
Sita
Goedemiddag iedereen,
Mama-inge en ponnenke last gehad van de warmte gisteren, het was wel drukkend warm, vond ik. Begin volgende week nog hogere temperaturen, voorzichtig aan dan iedereen en genoeg water drinken.
Ponneke, jij bent avontuurlijk aangelegd, suppen samen met mama-inge dan
Wat een prachtige tuin heb jij. Ik heb maar een heel klein tuintje, hoor. Zeker niet fotogeniek. Daarom post ik af en toe maar een foto van een bloem anders ben ik snel rond
Gerda, hopelijk mindert de pijn toch nog. Gelukkig had de dokter goed nieuws voor jou. Je vakantie zal nu een beetje zorgelozer van start kunnen gaan. Genieten maar!
Sarina, mooie fotocollage gemaakt van Lieveke en de leeuw. Een poes met grootheidswaanzin?
An, fijn voor jou dat je een handige harry in huis hebt, al is het met gesakker en gebrom, het komt toch in orde en dat is het belangrijkste.
Bloemeke, het is te hopen dat je een betere dag hebt vandaag
Remie is nog niet op het appèl verschenen... Ik hoop dat hij ook goed nieuws heeft, net als Gerda.
Voor degenen die graag puzzelen heb ik op Jigidi een puzzel geplaatst.
Ik doe het enkel maar tot Remie terug is, wil zijn fijne bijdrages niet afnemen.
Puzzelen is voor straks, ik krijg bezoek deze namiddag.

Fijne dag nog iedereen.
Mama-inge en ponnenke last gehad van de warmte gisteren, het was wel drukkend warm, vond ik. Begin volgende week nog hogere temperaturen, voorzichtig aan dan iedereen en genoeg water drinken.
Ponneke, jij bent avontuurlijk aangelegd, suppen samen met mama-inge dan
Wat een prachtige tuin heb jij. Ik heb maar een heel klein tuintje, hoor. Zeker niet fotogeniek. Daarom post ik af en toe maar een foto van een bloem anders ben ik snel rond
Gerda, hopelijk mindert de pijn toch nog. Gelukkig had de dokter goed nieuws voor jou. Je vakantie zal nu een beetje zorgelozer van start kunnen gaan. Genieten maar!
Sarina, mooie fotocollage gemaakt van Lieveke en de leeuw. Een poes met grootheidswaanzin?
An, fijn voor jou dat je een handige harry in huis hebt, al is het met gesakker en gebrom, het komt toch in orde en dat is het belangrijkste.
Bloemeke, het is te hopen dat je een betere dag hebt vandaag
Remie is nog niet op het appèl verschenen... Ik hoop dat hij ook goed nieuws heeft, net als Gerda.
Voor degenen die graag puzzelen heb ik op Jigidi een puzzel geplaatst.
Ik doe het enkel maar tot Remie terug is, wil zijn fijne bijdrages niet afnemen.
Puzzelen is voor straks, ik krijg bezoek deze namiddag.

Fijne dag nog iedereen.