In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)
-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
tja het is eigenlijk al namiddag ,
maar ik had geen prentje van middag of avond
heerlijk weertje , zo is het goed voor mij ,
bloemeke , ik mis je ook al hoor ,
hopelijk alles ok ,
Sarina , mooi Middelheim ,
zou ik ook nog eens naartoe willen fietsen ,
jadi wat erg alweer voor je ventje ,
hopelijk kan je vlug bij de dokter
an w ook 'n fijne dag
Sita , tof de puzzel hoor ,
Lenk zalig fietsen nu , zo langs de dijk ,
mama igne , genieten van het weekend ,
groot gelijk hoor
ponneke , tof het gaat de goede richting uit voor jullie
Remie , wij denken aan jou ,
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie namiddag iedereen
bedankt iedereen voor de bezorgdheid maar we hebben het de laatste tijd nogal druk
we zijn nu juist terug van het ziekenhuis waar we op bezoek zijn geweest naar mijn broer
hij heeft uitgezaaide kanker die al bijna overal zit ondanks dat hij al 2 jaar hemo krijgt en vorige zaterdag is hij naar het ziekenhuis gebracht omdat hij erg ziek was en ook bijna uitgedroogd was doordat hij al enkele dagen niks meer kon eten en constant moest overgeven en zelfs moest bloed overgeven
op de scanner was te zien dat de kankergezwellen in zijn buik een stuk van zijn darmen hadden dichtgedrukt waardoor er niks meer kon passeren en daardoor heeft hij nu al meer dan een week niks meer gegeten en gisteren hebben ze hem dan na lang overleg met verschillende artsen geopereerd en dat stuk darm waar er niks meer door kon uitgeschakeld en zijn darmen terug aan elkaar gezet zodat alles terug zou kunnen werken en hopelijk is hij nu toch nog een tijdje wat beter maar das afwachten natuurlijk
ik ben eigenlijk ook ongerust over Remie , hopelijk is er vlug beterschap voor hem
en voor de overige zieken ook een spoedig herstel
voor iedereen nog een fijne avond verder
daaaaag
hieronder mijn Cycas terrasplant waarvan de nieuwe bladeren al wat meer openstaan

en hier heeft mijn ventje Myla deze week geleerd om door deze ring te springen en ze doet dat al goed , maar het is echt moeilijk om een mooie foto te nemen als ze springt

bedankt iedereen voor de bezorgdheid maar we hebben het de laatste tijd nogal druk
we zijn nu juist terug van het ziekenhuis waar we op bezoek zijn geweest naar mijn broer
hij heeft uitgezaaide kanker die al bijna overal zit ondanks dat hij al 2 jaar hemo krijgt en vorige zaterdag is hij naar het ziekenhuis gebracht omdat hij erg ziek was en ook bijna uitgedroogd was doordat hij al enkele dagen niks meer kon eten en constant moest overgeven en zelfs moest bloed overgeven
op de scanner was te zien dat de kankergezwellen in zijn buik een stuk van zijn darmen hadden dichtgedrukt waardoor er niks meer kon passeren en daardoor heeft hij nu al meer dan een week niks meer gegeten en gisteren hebben ze hem dan na lang overleg met verschillende artsen geopereerd en dat stuk darm waar er niks meer door kon uitgeschakeld en zijn darmen terug aan elkaar gezet zodat alles terug zou kunnen werken en hopelijk is hij nu toch nog een tijdje wat beter maar das afwachten natuurlijk
ik ben eigenlijk ook ongerust over Remie , hopelijk is er vlug beterschap voor hem
en voor de overige zieken ook een spoedig herstel
voor iedereen nog een fijne avond verder
daaaaag
hieronder mijn Cycas terrasplant waarvan de nieuwe bladeren al wat meer openstaan

en hier heeft mijn ventje Myla deze week geleerd om door deze ring te springen en ze doet dat al goed , maar het is echt moeilijk om een mooie foto te nemen als ze springt

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
nog een fotootje van één van mijn cactussen die in bloei staat

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Eerst en vooral een goede avond allen.
Dank Sita voor de puzzel het ging me goed om te maken.
Zonnebloemetje de hoop zit in een klein hoekje bij mij
Ik hoop echt dat ik mag eerlijk zijn, maar voelt niet zo goed aan voor mij wat je broer betreft.
Maar ik hoop dat hij er mag doorkomen, en nog veel dagen, maanden, jaren bij jullie mag zijn
Een broer noch zus heb ik niet, maar het is familie hé. En daar is een nauwe band mee
denk ik.Ik wens jullie heel veel moed, en leef mee met jullie .Neem aub niet kwalijk voor mijn directheid
Ik maak me al ongerust bij Remie van de dag dat hij geen puzzels meer plaatste.
Maar voor iedereen hoop doet leven
luister maar even. . . voor iedereen die het nodig heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=Qqd0bOtYkkc
Dank Sita voor de puzzel het ging me goed om te maken.
Zonnebloemetje de hoop zit in een klein hoekje bij mij
Ik hoop echt dat ik mag eerlijk zijn, maar voelt niet zo goed aan voor mij wat je broer betreft.
Maar ik hoop dat hij er mag doorkomen, en nog veel dagen, maanden, jaren bij jullie mag zijn
Een broer noch zus heb ik niet, maar het is familie hé. En daar is een nauwe band mee
denk ik.Ik wens jullie heel veel moed, en leef mee met jullie .Neem aub niet kwalijk voor mijn directheid
Ik maak me al ongerust bij Remie van de dag dat hij geen puzzels meer plaatste.
Maar voor iedereen hoop doet leven
luister maar even. . . voor iedereen die het nodig heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=Qqd0bOtYkkc
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Hallloookes allen
Even nu bijleuteren voor ik weer in kam-modus ben
Het leek hier gisterenavond wel Halloween, al dat ongedierte dat ondanks de vliegenramen de weg vonden naar binnen.
Eerst schrik ik me te pletter van zo'n reuze- wesp, noemen ze dat geen hoornaar of zo? Gatver, wat zijn die groot (en gevaarlijk) dus ik erachter met m'n XL-klopper en laddertje door het huis tot ze ergens even bleef zitten en ik haar kon vastkrijgen met een goedgemikte slag. Na 3 mokersslagen bleef ze pas roerloos liggen en durfde ik haar vlug pakken en verwijderen
Tijdje later zie ik één van de honden ergens achteraan gaan....een op het 1ste zicht iel spinnetje met hoge poten, dus mijn zware voet er op (haat die krengen groot of klein) maar tot mijn grote verbazing kwamen er 10-tallen hele kleine spinnetjes onder mijn schoeisel uit
Heb ziten platstampen tot ik er zowat bijviel, krijg er nog kippenvel van!
Weer wat later weer ander ongedierte, dat gelukkig met één trap vermorzeld werd....
Ik ga verder kammen, en m'n nieuwe scheerkop uitproberen om de pootjes bij te werken, kom ik ineens op een spinnetje uit dat een teek-in-wording is, en blijkbaar ergens vast verstopt zat in de vacht van de poten. Dus weer een moord gepleegd.
Zo uitputtend kan honden kammen dus zijn! Was helemaal van slag, en heb de ganse tijd schichtig om me heen gekeken
Meestal wordt ik relaxed van kammen.....voorbij illusie
Fijne avond, geniet van een rustige avond
Even nu bijleuteren voor ik weer in kam-modus ben
Het leek hier gisterenavond wel Halloween, al dat ongedierte dat ondanks de vliegenramen de weg vonden naar binnen.
Eerst schrik ik me te pletter van zo'n reuze- wesp, noemen ze dat geen hoornaar of zo? Gatver, wat zijn die groot (en gevaarlijk) dus ik erachter met m'n XL-klopper en laddertje door het huis tot ze ergens even bleef zitten en ik haar kon vastkrijgen met een goedgemikte slag. Na 3 mokersslagen bleef ze pas roerloos liggen en durfde ik haar vlug pakken en verwijderen
Tijdje later zie ik één van de honden ergens achteraan gaan....een op het 1ste zicht iel spinnetje met hoge poten, dus mijn zware voet er op (haat die krengen groot of klein) maar tot mijn grote verbazing kwamen er 10-tallen hele kleine spinnetjes onder mijn schoeisel uit

Heb ziten platstampen tot ik er zowat bijviel, krijg er nog kippenvel van!
Weer wat later weer ander ongedierte, dat gelukkig met één trap vermorzeld werd....
Ik ga verder kammen, en m'n nieuwe scheerkop uitproberen om de pootjes bij te werken, kom ik ineens op een spinnetje uit dat een teek-in-wording is, en blijkbaar ergens vast verstopt zat in de vacht van de poten. Dus weer een moord gepleegd.
Zo uitputtend kan honden kammen dus zijn! Was helemaal van slag, en heb de ganse tijd schichtig om me heen gekeken
Meestal wordt ik relaxed van kammen.....voorbij illusie
Fijne avond, geniet van een rustige avond

-
Blijkbaar wat berichtjes gemist....
Oeps Jadi, nu ook nog bij je ventje een allergie op de medicatie? Die wordt ook niet gespaard. Hoop dat je snel hulp vind voor hem!
Zonnebloemetje, ik wist niet dat je een broer had die in het ziekenhuis ligt met ver gevorderde kanker... ik wens jullie allen heel veel kracht en sterkte toe en hoop dat hij niet te zeer moet lijden
Bertje en Remie, ook verontrustend - allebei... wat is er wel gaande zeg?
Oeps Jadi, nu ook nog bij je ventje een allergie op de medicatie? Die wordt ook niet gespaard. Hoop dat je snel hulp vind voor hem!
Zonnebloemetje, ik wist niet dat je een broer had die in het ziekenhuis ligt met ver gevorderde kanker... ik wens jullie allen heel veel kracht en sterkte toe en hoop dat hij niet te zeer moet lijden
Bertje en Remie, ook verontrustend - allebei... wat is er wel gaande zeg?

-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Zeg Ponneke ik krijg jeuk als ik je bericht lees. Bah ik heb ook zo een hekel aan insecten. Ik hen hier binnen zo een spul staan dat ze bij bakkers en beenhouwers hebben, alle mogelijke horren en nog zitten er beesten overal op waar ik niet wil
Fruitvliegen, blinkende vieze dikke vliegen, enzo voort ik jaag er ook op met mijn mepper van de h.b. Goed spul zonder batterij maar opladen via stopcontact.
Ik walg ervan sinds ik meemaakte dat ventje vlees uit de ijskast op het aanrecht liet ontdooien weliswaar afgedekt maar niet genoeg. De maden kropen eromheen. Siendsdien heb ik een fobie voor beesten
Fruitvliegen, blinkende vieze dikke vliegen, enzo voort ik jaag er ook op met mijn mepper van de h.b. Goed spul zonder batterij maar opladen via stopcontact.
Ik walg ervan sinds ik meemaakte dat ventje vlees uit de ijskast op het aanrecht liet ontdooien weliswaar afgedekt maar niet genoeg. De maden kropen eromheen. Siendsdien heb ik een fobie voor beesten
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne zondag
Ik heb wat last van een stijve nek
Gisternacht verkeerd gelegen en het is vannacht niet echt beter geweest
Voelt wat vervelend
Straks suppen, ben benieuwd
Het is nog niet zo warm en het zonnetje wil er hier ook niet echt door komen
Van beestjes hou ik ook niet, brr
Voor de zieken, beterschap en voor wie het nodig heeft, sterkte
Ik heb wat last van een stijve nek
Gisternacht verkeerd gelegen en het is vannacht niet echt beter geweest
Voelt wat vervelend
Straks suppen, ben benieuwd
Het is nog niet zo warm en het zonnetje wil er hier ook niet echt door komen
Van beestjes hou ik ook niet, brr
Voor de zieken, beterschap en voor wie het nodig heeft, sterkte
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
Bert
Hey leuterkes,
eerst en vooral, sorry dat ik jullie zo lang in het ongewisse heb gelaten
En veel heb ik ook niet gelezen, af en toe een stukje als ik er zin in had.
Mijn laatste berichtje is dan ook al een hele poos geleden en was ook niet bijzonder duidelijk.
Maar alles kwam zo onverwacht, zoals dat altijd gaat met zo'n zaken!
Mijn enige oom die mij dan ook zeer nauw aan het hart lag had plots een beroerte gekregen en met spoed opgenomen. Buren hadden de hulpdiensten opgebeld.
Ik was meteen helemaal van mijn melk want ik kan niet goed tegen slecht nieuws zoals jullie wel weten.
Ook al was de mens 92! Dus onmiddelijk aan de druppelkes voor mijn tikker.
In eerste instantie viel alles nog mee wisten ze te melden in het ziekenhuis toen we daar aankwamen.
Hij was terug bij bewustzijn en herkende iedereen en kon ook gewoon praten tegen ons.
De eerste nacht dan in het ziekenhuis terug een zwaardere beroerte gekregen, half verlamd en in coma. Dat was veel minder natuurlijk.
Geen reactie meer dus als we op bezoek waren en aangezien ik de enige ben die over papieren beschikte die hij had opgemaakt (gelukkig maar) en al zijn zaken regelde kwam alles weeral op mijn schouders terecht. Kinderen had hij niet. En niemand had tijd daarvoor
. Of ze wonen te ver.
Die papieren hadden ze nodig (wilsbeschikking) om te weten wat ze moesten doen in dit geval.
Na 2 dagen is hij overleden. Werd opgebeld midden in de nacht. Dat vond ik dus niet echt nodig want ik kon daar toch niets doen.
Dus vanaf dan begon de verdere miserie. Begrafenisondernemer, notaris enz.....
Hij is nu een poos geleden gecremeerd en de as uitgestrooid, zoals hij het wilde.
Het papierwerk is nog niet helemaal in orde, dat zal ook z'n tijd nodig hebben. En natuurlijk is het weer allemaal voor degene die het zich aan trekt. Bibi dus!!
Dus het was weeral eens hectisch ten huize van.....Heb daar helemaal geen deugd van. Maar het is nu eenmaal de realiteit. Hoort bij het leven.
Ik ben er nog niet helemaal bovenop, dat zal nogmaals z'n tijd nodig hebben. Dus nog niet verlangen dat ik dagelijks zal langskomen hé.
Ik heb precies iets met putten waar ik moeilijk uit geraak.
Maar geen zorgen, het ligt zeker niet aan jullie
.
Ik heb opgemerkt dat Remie er niet meer is. Hopelijk geen slecht nieuws uit deze hoek.
Nu is't tijd voor een lekker koffie.....Zwart, sterk, en zonder suiker
eerst en vooral, sorry dat ik jullie zo lang in het ongewisse heb gelaten
En veel heb ik ook niet gelezen, af en toe een stukje als ik er zin in had.
Mijn laatste berichtje is dan ook al een hele poos geleden en was ook niet bijzonder duidelijk.
Maar alles kwam zo onverwacht, zoals dat altijd gaat met zo'n zaken!
Mijn enige oom die mij dan ook zeer nauw aan het hart lag had plots een beroerte gekregen en met spoed opgenomen. Buren hadden de hulpdiensten opgebeld.
Ik was meteen helemaal van mijn melk want ik kan niet goed tegen slecht nieuws zoals jullie wel weten.
Ook al was de mens 92! Dus onmiddelijk aan de druppelkes voor mijn tikker.
In eerste instantie viel alles nog mee wisten ze te melden in het ziekenhuis toen we daar aankwamen.
Hij was terug bij bewustzijn en herkende iedereen en kon ook gewoon praten tegen ons.
De eerste nacht dan in het ziekenhuis terug een zwaardere beroerte gekregen, half verlamd en in coma. Dat was veel minder natuurlijk.
Geen reactie meer dus als we op bezoek waren en aangezien ik de enige ben die over papieren beschikte die hij had opgemaakt (gelukkig maar) en al zijn zaken regelde kwam alles weeral op mijn schouders terecht. Kinderen had hij niet. En niemand had tijd daarvoor
Die papieren hadden ze nodig (wilsbeschikking) om te weten wat ze moesten doen in dit geval.
Na 2 dagen is hij overleden. Werd opgebeld midden in de nacht. Dat vond ik dus niet echt nodig want ik kon daar toch niets doen.
Dus vanaf dan begon de verdere miserie. Begrafenisondernemer, notaris enz.....
Hij is nu een poos geleden gecremeerd en de as uitgestrooid, zoals hij het wilde.
Het papierwerk is nog niet helemaal in orde, dat zal ook z'n tijd nodig hebben. En natuurlijk is het weer allemaal voor degene die het zich aan trekt. Bibi dus!!
Dus het was weeral eens hectisch ten huize van.....Heb daar helemaal geen deugd van. Maar het is nu eenmaal de realiteit. Hoort bij het leven.
Ik ben er nog niet helemaal bovenop, dat zal nogmaals z'n tijd nodig hebben. Dus nog niet verlangen dat ik dagelijks zal langskomen hé.
Ik heb precies iets met putten waar ik moeilijk uit geraak.
Maar geen zorgen, het ligt zeker niet aan jullie
Ik heb opgemerkt dat Remie er niet meer is. Hopelijk geen slecht nieuws uit deze hoek.
Nu is't tijd voor een lekker koffie.....Zwart, sterk, en zonder suiker
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede zondagmorgen iedereen
De zon hou ik zoveel mogelijk het huis uit. De ramen zijn dicht, en anderen staan nog open. Het is zalig in huis. Hopelijk kunnen we het zo houden op maan-en dinsdag
Drie muren in glas , daar moet je al goocheltoeren mee uithalen om de frisheid te bewaren. Maar het lukt dank zij de screens dat we verleden jaar hebben geplaatst.
Het is nu 24° hetzelfde als de appartementen onder ons.
Wat de dag verder brengt weet ik nog niet.
Och we zien wel
Geniet van de dag
toedeloe
menu: ventje wil zalm uit een doos met patatjes en appelmoes? Tja dan gaan we dit maar klaarmaken hé.
Zoon en ik eten biefstuk friet met de jus van het vlees , lekker vettig en ongezond maar zo lekker
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Sita
Goedemorgen iedereen,
Bloemeke, dat is helemaal geen goed nieuws van je broer. Ik kan me voorstellen dat jij je nu niet zo goed in je vel voelt. Sterkte voor jou en Picasso*.
Ponneke, jij hebt het blijkbaar niet voor "kriebelbeestjes"
In huis heb ik ze ook niet graag maar buiten mogen ze hun gang gaan.
Gelukkig heb je die teek nog vantussen de poten van de hond kunnen halen.
Een voordeel als je je honden zo goed verzorgt, dan ben je er op tijd bij.
Sarina, ik vind bloemenfoto's heel mooi. En je mag er toch verschillende maken van dezelfde bloem(en). Het zou maar jammer zijn dat van elk fotomodel maar één enkele foto gemaakt zou worden. En dan bedoel ik menselijk fotomodel, hè
Met de bloemenfoto's kan je nog verschillende werkjes maken ook, je bent er creatief genoeg voor.
Inge, succes bij het suppen.
Jadi, de zon zoveel mogelijk buiten proberen te houden, dat is ook wat ik doe.
Momenteel 23,5° maar dat zal wel oplopen. Gelukkig zou het woensdag al een beetje koeler worden. Als ik denk aan de mensen in het zuiden van Europa die al dagen in een hittegolf leven en dan die bosbranden... Zij hebben meer pech.
Bert, heel fijn om jou nog eens te lezen, al is het niet met het best mogelijke nieuws.
Er zal nog veel papierwerk aan te pas komen, dat is altijd zo bij een overlijden.
De rest van de familie mag van geluk spreken dat jij dat op jou wil nemen, een grote verantwoordelijkheid.
Doe het maar rustig aan en kom af en toe eens piepen.
Gerda en An, ook een goeiemorgen.
En voor de puzzelliefhebbers...

-
Goedemiddag allen en een fijne zondag!

Wat waren jullie al druk hier, en welkom back Bert, ook al heb je een zware periode achter en voor je. Ik wens je sterkte en wijsheid om erdoor te spartelen. En zoals gezegd, kom af en toe eens piepen, we waren ongerust....
En volgens mij is zonnebloemetje niet veel beter af, afwachten maar. Daar zullen de zenuwen ook wel gespannen zijn nu...
@jadi Ik lees met genoegen de culinaire wensen van je ventje! Dat wil zeggen dat het slikken hem weer beter lukt, en wens jullie heel smakelijk eten
Sita, ik doe m'n best met de doggies, moet er niet aan denken dat ze met hun zotte kop zo'n hoornaar zouden "gaan bewerken", en reken maar dat ze dat doen als ze de kans krijgen. Ze zijn al vaker aan komen lopen met een egel, de darmen eruit hangend, hun bek vol bloed van het gevecht....
En ja, ik ben vaak laat op, dan kan ik in alle rust kammen, is de zon weg waar ik kam en aangenaam..het was daar vannacht nog 17° (met alles open dan). Geloof me, als de onderwol je om de oren vliegt, is het gauw te warm!
Inge, laat maar weten hoe dat suppen meeviel. Moet ik toch eens ergens een locatie vinden waar ze dat doen hier.
Wel, ik heb genoten van mijn wellness-morgen op zondag, en het verfrissende badderen, zalven en poederen
Nu zijn de orchideeën aan de beurt, ik geniet van de nieuwe stekjes die eruit schieten
En natuurlijk niet vergeten :

Tot laterse

Wat waren jullie al druk hier, en welkom back Bert, ook al heb je een zware periode achter en voor je. Ik wens je sterkte en wijsheid om erdoor te spartelen. En zoals gezegd, kom af en toe eens piepen, we waren ongerust....
En volgens mij is zonnebloemetje niet veel beter af, afwachten maar. Daar zullen de zenuwen ook wel gespannen zijn nu...
@jadi Ik lees met genoegen de culinaire wensen van je ventje! Dat wil zeggen dat het slikken hem weer beter lukt, en wens jullie heel smakelijk eten
Sita, ik doe m'n best met de doggies, moet er niet aan denken dat ze met hun zotte kop zo'n hoornaar zouden "gaan bewerken", en reken maar dat ze dat doen als ze de kans krijgen. Ze zijn al vaker aan komen lopen met een egel, de darmen eruit hangend, hun bek vol bloed van het gevecht....
En ja, ik ben vaak laat op, dan kan ik in alle rust kammen, is de zon weg waar ik kam en aangenaam..het was daar vannacht nog 17° (met alles open dan). Geloof me, als de onderwol je om de oren vliegt, is het gauw te warm!
Inge, laat maar weten hoe dat suppen meeviel. Moet ik toch eens ergens een locatie vinden waar ze dat doen hier.
Wel, ik heb genoten van mijn wellness-morgen op zondag, en het verfrissende badderen, zalven en poederen

Nu zijn de orchideeën aan de beurt, ik geniet van de nieuwe stekjes die eruit schieten
En natuurlijk niet vergeten :

Tot laterse