In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)
-
Sita
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

*Zorro's zijn kattin en kitten
Goede morgen iedereen
Het slapen is in etappen hier. Ofwel word ik wakker om naar het 2c te gaan, of omdat het te warm is. Het is altijd iets
Gans de nacht met alle vensters open geslapen. Resultaat binnen 24,5u Intussen zijn alle vensters en gordijnen dicht. Kwestie van zeker de grote hitte buiten te houden.
Verder blijven we binnen , met uitzondering ons dagelijks "uitstapje" voor mijn ventje. Maar we stappen in een koele auto (garage) en stappen uit in een rechtstreekse ondergrondse garage.
Verder niet speciaals
Geniet elk op zijn manier van de dag
Toedeloe iedereen
menu: oeuf à la Russe met groentenmacedoin, bloemkool en patatjes (sla en tomatjes lukt niet bij ventje . Het blijft in de keel plakken)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Goede morgen leuterkes
alles potdicht nu. Het was lekker afgekoeld tot 21 graden. Maar dat zal nog wel terug wat oplopen.
Om 8 uur was ik al pasta aan het koken om koude pastasalade te maken voor deze avond. Lekker fris. Deze staat ondertussen al in de koelkast.
Ook een komkommer geblancheerd voor morgen te vullen met tonijnpasta. Staat ook al in de koelkast.
Daarna even door de tuin gewandeld maar nu toch rap binnen het werd me te warm. Zelfs ons koelste plaatsje in de tuin onder de bomen werd me te warm. Er staat bijna geen wind.
Wat de rest van de dag brengt zie ik wel. Geen ronde van Frankrijk maar er zijn nog altijd puzzels in alle vormen en formaten en ook nog een goed boek
Veel beterschap voor de zieken, sterkte voor wie het leven momenteel niet goed loopt en een virtuele knuffel voor wie het kan gebruiken. Virtueel is Covid Proof hé.
alles potdicht nu. Het was lekker afgekoeld tot 21 graden. Maar dat zal nog wel terug wat oplopen.
Om 8 uur was ik al pasta aan het koken om koude pastasalade te maken voor deze avond. Lekker fris. Deze staat ondertussen al in de koelkast.
Ook een komkommer geblancheerd voor morgen te vullen met tonijnpasta. Staat ook al in de koelkast.
Daarna even door de tuin gewandeld maar nu toch rap binnen het werd me te warm. Zelfs ons koelste plaatsje in de tuin onder de bomen werd me te warm. Er staat bijna geen wind.
Wat de rest van de dag brengt zie ik wel. Geen ronde van Frankrijk maar er zijn nog altijd puzzels in alle vormen en formaten en ook nog een goed boek
Veel beterschap voor de zieken, sterkte voor wie het leven momenteel niet goed loopt en een virtuele knuffel voor wie het kan gebruiken. Virtueel is Covid Proof hé.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie warme maandagmorgen allemaal
hier binnen is het aangenaam en alles is al toe aan de zonnekant
wij hebben deze morgen al van ons ontbijt genoten op ons overdekt terras in de schaduw en het was er heerlijk maar nu is het al goed aan 't opwarmen buiten
vandaag doen we het rustig aan maar morgen hebben we het nogal druk
eerst heb ik een afspraak vroeg in het ziekenhuis om enkele onderzoeken te laten doen ivm mijn evenwichtsorgaan omdat ik alsmaar meer problemen heb met mijn evenwicht en alsmaar wil omvallen als ik niks vast heb en ik heb de laatste tijd ook veel last van draaiingen die opeens opkomen zelfs als ik stil zit
en in de namiddag hebben we dan nog een afspraak in het ziekenhuis voor mijn tante van 96 jaar die door haar leeftijd alsmaar slechter ziet en zo zal onze dag goed gevuld zijn
jadi wat een mooi poesje dat kleintje
en tis daar toch warm bij jullie om te slapen , wij hebben een ventilator boven ons bed hangen en das echt aangenaam om te slapen waardoor wij geen last hebben van de warmte , want ik heb de ventilator halverwege de nacht zelfs uitgedaan vannacht omdat ik het niet warm genoeg had
en hopelijk kan jou ventje toch wat eten binnen krijgen , veel sterkte voor jullie alletwee
Sita ook op 't gemakske vandaag , awel groot gelijk tis hier ook zo
An doe maar rustig aan vandaag in de winkel , of is er daar airco ??????
mama-inge al vroeg een wandeling gedaan en de honden hebben ook wel genoten zeker
gerda ook een fijne dag voor jou vandaag
Sarina al vroeg uit de veren met dat warm weer en hopelijk is het daar niet te warm bij jou op het appartement
Lenk ook al goed warm daar bij jullie , onze tuin is zuidgericht en het is hier ook al goed aan 't opwarmen maar 's morgens en in de voormiddag is het hier best aangenaam als de zon hier dan nog niet zit en bij die grote hitte die nu en morgen voorspeld word vinden wij het nu buiten ook al te warm
maar geniet maar binnen van jou puzzels of iets anders , wij blijven vandaag ook binnen
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Ponneke, Sarina,
nog een rustige warme maandag verder
daaaaaaag

hier binnen is het aangenaam en alles is al toe aan de zonnekant
wij hebben deze morgen al van ons ontbijt genoten op ons overdekt terras in de schaduw en het was er heerlijk maar nu is het al goed aan 't opwarmen buiten
vandaag doen we het rustig aan maar morgen hebben we het nogal druk
eerst heb ik een afspraak vroeg in het ziekenhuis om enkele onderzoeken te laten doen ivm mijn evenwichtsorgaan omdat ik alsmaar meer problemen heb met mijn evenwicht en alsmaar wil omvallen als ik niks vast heb en ik heb de laatste tijd ook veel last van draaiingen die opeens opkomen zelfs als ik stil zit
en in de namiddag hebben we dan nog een afspraak in het ziekenhuis voor mijn tante van 96 jaar die door haar leeftijd alsmaar slechter ziet en zo zal onze dag goed gevuld zijn
jadi wat een mooi poesje dat kleintje
en tis daar toch warm bij jullie om te slapen , wij hebben een ventilator boven ons bed hangen en das echt aangenaam om te slapen waardoor wij geen last hebben van de warmte , want ik heb de ventilator halverwege de nacht zelfs uitgedaan vannacht omdat ik het niet warm genoeg had
en hopelijk kan jou ventje toch wat eten binnen krijgen , veel sterkte voor jullie alletwee
Sita ook op 't gemakske vandaag , awel groot gelijk tis hier ook zo
An doe maar rustig aan vandaag in de winkel , of is er daar airco ??????
mama-inge al vroeg een wandeling gedaan en de honden hebben ook wel genoten zeker
gerda ook een fijne dag voor jou vandaag
Sarina al vroeg uit de veren met dat warm weer en hopelijk is het daar niet te warm bij jou op het appartement
Lenk ook al goed warm daar bij jullie , onze tuin is zuidgericht en het is hier ook al goed aan 't opwarmen maar 's morgens en in de voormiddag is het hier best aangenaam als de zon hier dan nog niet zit en bij die grote hitte die nu en morgen voorspeld word vinden wij het nu buiten ook al te warm
maar geniet maar binnen van jou puzzels of iets anders , wij blijven vandaag ook binnen
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, mama-inge, Ponneke, Sarina,
nog een rustige warme maandag verder
daaaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
hallooooo een goeie middag iedereen
ik maak dadelijk een koude schotel klaar en dat zal smaken met zo'n warm weer
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
daaaaaag

ik maak dadelijk een koude schotel klaar en dat zal smaken met zo'n warm weer
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
daaaaaag

ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Goedemiddag, ben ook weer thuis
Eerst kiné, dan snel naar de supermarkt, even naar huis en dan naar mijn afspraak bij de huisarts
En nu ga ik in staking, warmteverlet noem ik dat!
Volle 33° hier buiten en stijgend

En puber zit in die hitte te verven, ja in de volle zon....
Heb net wat heel lekkers gegeten : rolmops in mayonaise met veel ui, heerlijk met dit weer!
Hoewel...Sarina, die mosselen doen me ookk kwijlen hoor!
Mooie foto van lieveke
Jadi : wat een mooie Zorro-poezen!
Beterschap voor de zieken, en net als Lenk een knuffel aan de anderen
Gerda, jouw plaatje maakt m'n dag goed! Bekijk het door een rose bril
Tot laterse

Eerst kiné, dan snel naar de supermarkt, even naar huis en dan naar mijn afspraak bij de huisarts
En nu ga ik in staking, warmteverlet noem ik dat!
Volle 33° hier buiten en stijgend

En puber zit in die hitte te verven, ja in de volle zon....
Heb net wat heel lekkers gegeten : rolmops in mayonaise met veel ui, heerlijk met dit weer!
Hoewel...Sarina, die mosselen doen me ookk kwijlen hoor!
Mooie foto van lieveke
Jadi : wat een mooie Zorro-poezen!
Beterschap voor de zieken, en net als Lenk een knuffel aan de anderen
Gerda, jouw plaatje maakt m'n dag goed! Bekijk het door een rose bril

Tot laterse

-
halloooo allemaal
wij zijn van een koffietje aan 't genieten met wat lekkers er bij
en hier binnen is het echt aangenaam fris 21° nu dat het buiten al 30° is en dus blijven wij gans de namiddag binnen in de koelte
ponneke amai das toch niet te doen om nu te verven in die warmte
en groot gelijk dat je gebruik maakt van dat " warmteverlet " want buiten is het echt te warm om iets te doen vind ik , en die rolmops dat eet mijn ventje ook graag maar ik ben geen vis eter want daarvoor heb ik als kind veel te veel vis moeten eten tegen mijn goesting
allé nu nog een beetje van mijn pensioen profiteren sè nu dat het zoooo warm is
daaaaaaag

wij zijn van een koffietje aan 't genieten met wat lekkers er bij
en hier binnen is het echt aangenaam fris 21° nu dat het buiten al 30° is en dus blijven wij gans de namiddag binnen in de koelte
ponneke amai das toch niet te doen om nu te verven in die warmte
en groot gelijk dat je gebruik maakt van dat " warmteverlet " want buiten is het echt te warm om iets te doen vind ik , en die rolmops dat eet mijn ventje ook graag maar ik ben geen vis eter want daarvoor heb ik als kind veel te veel vis moeten eten tegen mijn goesting
allé nu nog een beetje van mijn pensioen profiteren sè nu dat het zoooo warm is
daaaaaaag

marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
hier staat mijn ventilator ook te draaien ,
ene in de keuken , ene in de living en ene aan mijn slaapkamer ;
ben rond 1 uur naar winkel gefietst ,
amaai ni te doen , ik viel haast om van de warmte ,
veel platte rust gedaan , en koken doe ik niet vandaag
gewoon 'n slaatje ,
allee ik wens iedereen nog een zwoele nacht
geluk vind je onverwacht
-
Bert
Het gaat me nog niet goed af. De hitte zal ook wel meespelen denk ik.
Vandaag niet buiten geweest en rustig naar een mooie film gekeken.
Meer moest het voor vandaag niet zijn. Ben al benieuwd hoe het morgen zal verlopen als het nog warmer zal worden.
Sarina, sita, ponneke, inge, jadi, bloemeke, an-w, lenk, nogmaals bedankt voor jullie medeleven. Het heeft me deugd gedaan.
Nog een fijne avond allemaal.
Vandaag niet buiten geweest en rustig naar een mooie film gekeken.
Meer moest het voor vandaag niet zijn. Ben al benieuwd hoe het morgen zal verlopen als het nog warmer zal worden.
Sarina, sita, ponneke, inge, jadi, bloemeke, an-w, lenk, nogmaals bedankt voor jullie medeleven. Het heeft me deugd gedaan.
Nog een fijne avond allemaal.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede avond iedereen
Ja amai na Kortrijk doorgereden naar Veurne.
We konden niet anders, want mijn ventje geeft nu een allergie op de medicatie die hij krijgt
We waren veel te vroeg, dus de koelte opgezocht van kerk, stadhuis.
Wat een mooi stadhuis heeft Veurne wauw. We doen het zeker over volgend jaar.Nu staat mijn ventje zijn gedachten daar niet op
Op de kop 37¨C , ons ijskreemke smelte zo van het hoorntje (ventje een potje, krijgt koek niet door de keel)
Aan iedereen nog een fijne avond
En nu gaan we wat eten
Aan jullie allemaal een fijne avond
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
hallooooo een goeie avond allemaal
allé tis een warme dag vandaag maar wij hebben er eigenlijk nog geen last van gehad
hier binnen is het goed frisjes en wij zijn binnen gebleven en alles is hier nog toe zoals de ramen en deuren en vannacht zetten wij dan alles terug open als het genoeg is afgekoeld
dus dadelijk nog de vuilzak vullen en buiten zetten en daarna nog een plons doen in een fris badje en dan in de zetel voor de tv
en morgen moeten we vroeg vertrekken naar het ziekenhuis
Bertje doe maar rustig aan hoor met die hitte
mama-inge wat leuk om buiten te koken
marietteke hier staat er ook een ventilator te draaien hoor in de living die zorgt voor luchtverplaatsing met frisse lucht
en dadelijk ook ene in de badkamer die wel deugd doet om in bad te gaan
en vannacht nog een plafondventilator aan op de slaapkamer waardoor wij nooit te warm hebben om te slapen
sarina last van de warmte zo te zien
jadi hopelijk kan de dermatoloog dat probleem oplossen voor jou ventje , sterkte hoor
allé en nu nog naar het weerbericht kijken op VTM met mijn lievelingsweerman Frank Duboccage
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaaaag

allé tis een warme dag vandaag maar wij hebben er eigenlijk nog geen last van gehad
hier binnen is het goed frisjes en wij zijn binnen gebleven en alles is hier nog toe zoals de ramen en deuren en vannacht zetten wij dan alles terug open als het genoeg is afgekoeld
dus dadelijk nog de vuilzak vullen en buiten zetten en daarna nog een plons doen in een fris badje en dan in de zetel voor de tv
en morgen moeten we vroeg vertrekken naar het ziekenhuis
Bertje doe maar rustig aan hoor met die hitte
mama-inge wat leuk om buiten te koken
marietteke hier staat er ook een ventilator te draaien hoor in de living die zorgt voor luchtverplaatsing met frisse lucht
en dadelijk ook ene in de badkamer die wel deugd doet om in bad te gaan
en vannacht nog een plafondventilator aan op de slaapkamer waardoor wij nooit te warm hebben om te slapen
sarina last van de warmte zo te zien
jadi hopelijk kan de dermatoloog dat probleem oplossen voor jou ventje , sterkte hoor
allé en nu nog naar het weerbericht kijken op VTM met mijn lievelingsweerman Frank Duboccage
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaaaag

Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
pff even buiten geweest net, niet te doen zo warm. Hier binnen 23 graden heerlijk te doen wegens alles op de zuidkant dicht getimmerd lang buiten hé. Langs binnen heeft geen enkele zin. Als je langs binnen afplakt kan je raam barsten.
In mijn slaapkamer boven is het koeler dan buiten dus de airco niet opgezet, heeft geen zin als het buiten 34 is en binnen 24 dat is pas energie verspillen ik zie straks wel. Ik heb nog een een coolpack dus dat kan ik eventueel in bed leggen.
Pasta was heerlijk fris, gewoon penne, erwten uit bokaal, ui, kappers, olijven en blokjes ham gemengd met olijfolie en peper en zout. Zo klaar en zo fris en toch smaakt het af
Ventje is even buiten in de tuin met Lenka kan ze haar behoefte doen. Met deze temperaturen wordt er niet gewandeld, de stoep is veel te heet nu en het is veel te warm. Ik heb een extra lekker kophuid knabbel verstopt voor haar. Is ze zot op maar krijgt dit enkel in speciale omstandigheden. Dit wegens teveel calorieën een lab is een eterke en vooral heel veel. Nooit genoeg.
Dit kan ze binnen opeten op haar koelmat want al de vorige kauwbenen zijn in de tuin beland, wegens te warm en te veel moeite om op te eten. De kophuid is makkelijker en heeft ze toch een beetje verzet nu er geen wandeling meer gebeurd wegens de hitte.
Zo nu bankhangen en wat de nacht brengt wat slapen zien we wel
Leuterkes een goede avond en hopelijk wat verkoeling om te slapen zeg ik nu reeds slaapwel
Mss straks ook nog een keer
In mijn slaapkamer boven is het koeler dan buiten dus de airco niet opgezet, heeft geen zin als het buiten 34 is en binnen 24 dat is pas energie verspillen ik zie straks wel. Ik heb nog een een coolpack dus dat kan ik eventueel in bed leggen.
Pasta was heerlijk fris, gewoon penne, erwten uit bokaal, ui, kappers, olijven en blokjes ham gemengd met olijfolie en peper en zout. Zo klaar en zo fris en toch smaakt het af
Ventje is even buiten in de tuin met Lenka kan ze haar behoefte doen. Met deze temperaturen wordt er niet gewandeld, de stoep is veel te heet nu en het is veel te warm. Ik heb een extra lekker kophuid knabbel verstopt voor haar. Is ze zot op maar krijgt dit enkel in speciale omstandigheden. Dit wegens teveel calorieën een lab is een eterke en vooral heel veel. Nooit genoeg.
Dit kan ze binnen opeten op haar koelmat want al de vorige kauwbenen zijn in de tuin beland, wegens te warm en te veel moeite om op te eten. De kophuid is makkelijker en heeft ze toch een beetje verzet nu er geen wandeling meer gebeurd wegens de hitte.
Zo nu bankhangen en wat de nacht brengt wat slapen zien we wel
Leuterkes een goede avond en hopelijk wat verkoeling om te slapen zeg ik nu reeds slaapwel
Mss straks ook nog een keer