In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
HVT : fijn dat voor jou tenminste het gips er af mag ... Komt wel goed : "met geduld en boterhammen "...
Clive : ik duim volop mee dat Matice weer begint te eten en dat hij zich beter voelt . Jammer genoeg is het warme weer ook spelbreker . Soms eten de dieren dan ook minder .
Voor de arme dieren buiten , zorg ik volop voor vers water en voor de vogels blijf ik 4 seizoenen graantjes in een dispenser hangen . Die sukkelaars vinden niet veel te eten bij deze droogte .....
Ook geef ik ze elke dag minstens een appel in stukjes in de hoop dat ze wat vocht binnen krijgen ..
Aan alle seizoentjes : we maken er maar het beste van .... rustig houden en binnen blijven ...
Heel veel groeten aan iedereen , zo vergeet ik niemand ..

Clive : ik duim volop mee dat Matice weer begint te eten en dat hij zich beter voelt . Jammer genoeg is het warme weer ook spelbreker . Soms eten de dieren dan ook minder .
Voor de arme dieren buiten , zorg ik volop voor vers water en voor de vogels blijf ik 4 seizoenen graantjes in een dispenser hangen . Die sukkelaars vinden niet veel te eten bij deze droogte .....
Ook geef ik ze elke dag minstens een appel in stukjes in de hoop dat ze wat vocht binnen krijgen ..
Aan alle seizoentjes : we maken er maar het beste van .... rustig houden en binnen blijven ...
Heel veel groeten aan iedereen , zo vergeet ik niemand ..

-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
HVT: goed dat het gips eraf is, nu kun je je vrijer bewegen. Elke dag een beetje beter.
Clive: de duimen staan omhoog voor Matice. Dat hij vlug mag genezen .
Logisch dat jullie ongerust zijn, het is die onwetendheid.
De ukjes zijn naar huis, manlief brengt ze weg. Dochter gaat ook naar huis.
Denk dat Spaanse woef een beetje moet bekomen , zo 2 dagen jong geweld is hij niet gewoon.
Vandaag de ganse dag binnen gebleven. Als ik hiernaast kijk bij de buren, die zitten de ganse dag buiten
(in deze temperaturen). Ze zitten in het zwembad, maar dan nog, die hitte voel je nog steeds. Kan toch
niet gezond zijn.
Vandaag zeker 20 wespen gehad in de keuken. We weten niet langs waar die komen, vermoedelijk in
de buurt van de dampkap . Waarschijnlijk door de hitte. De laatste weken had ik af en toe een wesp in de keuken.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Slaapwel allemaal, voor straks....hopelijk is het niet te warm
om te slapen, en er komt onweer en regen is gezegd
dan kan het een beetje afkoelen...
clive veel sterkte voor Matice, ik denk dat ook de hitte
hem niet bevalt zoals het bij de mensen is,
ik eet ook veel minder met die warmte
Helena, veel sterkte met alleen de brace, en goed
dat het zo warm is dan kan je sowieso niet veel doen...
Anjelier er zit toch nergens een wespennest.?
je hoort er veel van tegenwoordig, heel vervelend is dat...
Veel sterkte wie het nodig heeft...
Slaaplekker en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik hoop dat iedereen de heatwave heeft overleeft? mijn moeder moest haar B12 spuit gaan halen bij de dokter en heeft afgebeld.
ik zou eerlijk gezegd hebben, ik ook. het is nu 20° maar we hebben geen regen gezien. allez, nu nog niet maar wat niet is kan komen. Gimly zit buiten. gisteren ook in de schaduw. er zit hier een nachtegaaltje. dat was hij gisterenavond in de gaten aan het houden. ventje heeft een teljoor water gezet. zo'n vogeltje kan heel mooi zingen. ik dacht al dat ik het al eerder gehoord had maar dan aan de straatkant en redelijk dicht bij het raam. Gimly heeft zich gisteren geen vin verroerd. 't was te warm om te bougeren.
wij hebben brood gegeten en 's avonds heb ik een koppel fricandellen ( aka curryworsten) naar binnen gespeeld. ventje wilde nog brood en dus nog picolo's afgebakken.
Morgen gaat ventje ook alles meenemen voor het kippestoofpotje. vandaag moet hij echter naar de drankencentrale. het bier voor Frè gaan halen. die drinkt liever 'n stella omdat dit langs zijn kanten veel gedronken wordt.( aan de kanten van Kortijk) gisteren kreeg ik een mms van anne-sophie dat het wijntje en de pralienekes op hun bestemming waren. ik heb geantwoord dat het hun maar moest smaken.Margaux lust geen chocolade omdat dit niet vegan is. ( en te veel caloriën, te veel verzadigde vetten,blablabla.) schoonzus lust heel graag vis. ik had het die maandag over verse wulken.
de baron zijn ontbijt is ook al gebracht en nu is het aan het regenen. ik ben op de weegschaal gaan staan en er zijn weer enkele grammetjes af. mocht ook wel. jammer dat ik toch niet in mijn trouwkleedje kan. er missen heel veel accesoires. mijn oorclips zijn weg, mijn ketting is gebroken en ik heb maar 1 trouwschoen meer. mijn kapsel kan niet nagemaakt worden. dat was een exclusieve creatie van een kapsalon in de smedenstraat. zij deden aan wedstrijden mee. het was een homokoppel. je moest meer dan een jaar wachten eer je daar op leercontract kon gaan. en je moest twee testen doen. 1 bij de eigenaar en 1 bij zijn partner.
ik belde gisteren naar moeder om te checken of ze geen last had van de warmte en die zei dat ik mijn kaartje vergeten was. ik zal het toch krijgen want de 16 de augustus heb ik weer een behandeling.
Anjelier: wespen en een uitgeteld spaanse woef. hoe oud is hij nu al?
bekske: elke dag een plaatje.
Helena, fijn dat je van het gips af bent. ik zit momenteel in een leesdip.
Clive: natuurlijk denken we aan Matice, 't is je kindje hè.
Wilde eend, ons is het verboden vogelvoer te geven. ( die meeuwen hè) en ik heb geen boom om het in te hangen.
Oma C: jij kan je nog bezig houden met de koers edm.
gisteren heeft ventje incecticide moeten spuiten. is wel veilig voor dieren. maar in de keuken was het niet te doen van de vliegen. jammer zei hij dat het niet helpt tegen de maden. Gimly heeft zojuist zijn maaginhoud terug aan de vloer gegeven. tè gulzig geweest. het is gal vermengt met eten. wij zijn al gewoon te letten op de kleur en de hoeveelheid. ik denk dan aan janet die vele poezen heeft. van elk wordt de stoelgang gecontroleerd Wie spuugt vliegt naar de DA. Suus ging begin maandag beginnen met kattenbak training. ik zette ooit een kat die al 16 jaar lang geen kattenbak gebruikt had in een geinprovisseerde kattenbak en hup, voila. Engelse buurvrouw stond verstomd. jammer dat die dochter zo'n kreng was. zat zelf onder de sloef van haar 'richaard'. die wist alles beter. het was dan ook van Richard said this and Rchard said that. yes, yes football, wembley zou mijn vader geantwoord hebben. ik heb ze nog gezien die oude inkomtorens ervan. de metro naar London passeerde daar. ( even bovengronds) en wat voor stadion is dat nu? met een halve boog? echt rare jongens die britten.
Fijne dag seizoentjes keep safe and cool, knuffel.
ik hoop dat iedereen de heatwave heeft overleeft? mijn moeder moest haar B12 spuit gaan halen bij de dokter en heeft afgebeld.
ik zou eerlijk gezegd hebben, ik ook. het is nu 20° maar we hebben geen regen gezien. allez, nu nog niet maar wat niet is kan komen. Gimly zit buiten. gisteren ook in de schaduw. er zit hier een nachtegaaltje. dat was hij gisterenavond in de gaten aan het houden. ventje heeft een teljoor water gezet. zo'n vogeltje kan heel mooi zingen. ik dacht al dat ik het al eerder gehoord had maar dan aan de straatkant en redelijk dicht bij het raam. Gimly heeft zich gisteren geen vin verroerd. 't was te warm om te bougeren.
wij hebben brood gegeten en 's avonds heb ik een koppel fricandellen ( aka curryworsten) naar binnen gespeeld. ventje wilde nog brood en dus nog picolo's afgebakken.
Morgen gaat ventje ook alles meenemen voor het kippestoofpotje. vandaag moet hij echter naar de drankencentrale. het bier voor Frè gaan halen. die drinkt liever 'n stella omdat dit langs zijn kanten veel gedronken wordt.( aan de kanten van Kortijk) gisteren kreeg ik een mms van anne-sophie dat het wijntje en de pralienekes op hun bestemming waren. ik heb geantwoord dat het hun maar moest smaken.Margaux lust geen chocolade omdat dit niet vegan is. ( en te veel caloriën, te veel verzadigde vetten,blablabla.) schoonzus lust heel graag vis. ik had het die maandag over verse wulken.
de baron zijn ontbijt is ook al gebracht en nu is het aan het regenen. ik ben op de weegschaal gaan staan en er zijn weer enkele grammetjes af. mocht ook wel. jammer dat ik toch niet in mijn trouwkleedje kan. er missen heel veel accesoires. mijn oorclips zijn weg, mijn ketting is gebroken en ik heb maar 1 trouwschoen meer. mijn kapsel kan niet nagemaakt worden. dat was een exclusieve creatie van een kapsalon in de smedenstraat. zij deden aan wedstrijden mee. het was een homokoppel. je moest meer dan een jaar wachten eer je daar op leercontract kon gaan. en je moest twee testen doen. 1 bij de eigenaar en 1 bij zijn partner.
ik belde gisteren naar moeder om te checken of ze geen last had van de warmte en die zei dat ik mijn kaartje vergeten was. ik zal het toch krijgen want de 16 de augustus heb ik weer een behandeling.
Anjelier: wespen en een uitgeteld spaanse woef. hoe oud is hij nu al?
bekske: elke dag een plaatje.
Helena, fijn dat je van het gips af bent. ik zit momenteel in een leesdip.
Clive: natuurlijk denken we aan Matice, 't is je kindje hè.
Wilde eend, ons is het verboden vogelvoer te geven. ( die meeuwen hè) en ik heb geen boom om het in te hangen.
Oma C: jij kan je nog bezig houden met de koers edm.
gisteren heeft ventje incecticide moeten spuiten. is wel veilig voor dieren. maar in de keuken was het niet te doen van de vliegen. jammer zei hij dat het niet helpt tegen de maden. Gimly heeft zojuist zijn maaginhoud terug aan de vloer gegeven. tè gulzig geweest. het is gal vermengt met eten. wij zijn al gewoon te letten op de kleur en de hoeveelheid. ik denk dan aan janet die vele poezen heeft. van elk wordt de stoelgang gecontroleerd Wie spuugt vliegt naar de DA. Suus ging begin maandag beginnen met kattenbak training. ik zette ooit een kat die al 16 jaar lang geen kattenbak gebruikt had in een geinprovisseerde kattenbak en hup, voila. Engelse buurvrouw stond verstomd. jammer dat die dochter zo'n kreng was. zat zelf onder de sloef van haar 'richaard'. die wist alles beter. het was dan ook van Richard said this and Rchard said that. yes, yes football, wembley zou mijn vader geantwoord hebben. ik heb ze nog gezien die oude inkomtorens ervan. de metro naar London passeerde daar. ( even bovengronds) en wat voor stadion is dat nu? met een halve boog? echt rare jongens die britten.
Fijne dag seizoentjes keep safe and cool, knuffel.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Matice ziet er iets beter uit en is zeer zeker wat levendiger. Grijpt nu ook terug naar zijn speelgoed. Maar hij heeft nog niets gegeten , ondanks dat ik zijn voeding met allerlei lekkers, heb klaar gezet. Misschien dat hij straks toch wat gaat eten, ik hoop het echt.
Dank jullie allemaal voor de duimen en de beterschapswensen voor hem.
Wij hebben deze ochtend voor alle zekerheid het boventerras terug onder zeil geplaatst, kwestie van de eventuele regen voor te zijn. Alleen kun je dat haast niet. En als ik echt wil buiten gaan zitten , beneden staan ook tuinstoelen en een tuintafel. Die pakken we enkel in de winter in.
Ga het vandaag toch ook nog wat rustig aandoen. Slaap slecht , pieker constant over Matice als ik voor de zoveelste keer wakker wordt. Stom, ik weet het.
Zo, ik ga doordoen aan het HH. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.
-

Goede morgen alle seizoentjes,
Ik heb de woensdagse taken al gedaan
beter in de vroege koelte want overdag is het niet te doen......
Vermoeiend is die warmte wel pppfff
clive ik hoop dat Matice spoedig beter is....veel sterkte
M-M Op Google kan je tips vinden tegen maden en vliegen
zijn er teveel om ze hier te zetten
Ik wens jullie allen een fijne dag vandaag
geniet van wat kan en mag maar blijf aub voorzichtig
C is weer aan een opmars bezig
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Tot hiertoe nog niet teveel last van de warmte gehad.
Zo blij met mijn zonnewering in de keuken, ex-speelhoek.
Vannacht goed geslapen ondanks 28°C in de slaapkamer.
Gisteren wel binnen gebleven.
Die "verplichte" rust zal er ook wel voor iets tussen zitten.
Zo blij dat ik mijn tanden terug met mijn rechterhand kon poetsen!
Rap content hé!
Mijn scheve midden vinger is terug recht.
Al veertien dagen niet gebruikt om vodden uit te wringen en zo nog wat.
Linker schouder blijft protesteren tegen teveel werk.
Poes was ontsnapt naar de zolder.
Als ze me hoorde met de ontbijtspullen was ze rap weer beneden.
Ah ja dat smeerkaasrestje op het papiertje kon ze toch niet laten voorbijgaan.
Het heeft hier al een beetje geregend.
Alles staat vierkant open.
Toch erg dat je dat niet kan 's nachts, met al die oneerlijke mensen hier.
Dames en dieren maak er wat van vandaag.
Zo blij met mijn zonnewering in de keuken, ex-speelhoek.
Vannacht goed geslapen ondanks 28°C in de slaapkamer.
Gisteren wel binnen gebleven.
Die "verplichte" rust zal er ook wel voor iets tussen zitten.
Zo blij dat ik mijn tanden terug met mijn rechterhand kon poetsen!
Rap content hé!
Mijn scheve midden vinger is terug recht.
Al veertien dagen niet gebruikt om vodden uit te wringen en zo nog wat.
Linker schouder blijft protesteren tegen teveel werk.
Poes was ontsnapt naar de zolder.
Als ze me hoorde met de ontbijtspullen was ze rap weer beneden.
Ah ja dat smeerkaasrestje op het papiertje kon ze toch niet laten voorbijgaan.
Het heeft hier al een beetje geregend.
Alles staat vierkant open.
Toch erg dat je dat niet kan 's nachts, met al die oneerlijke mensen hier.
Dames en dieren maak er wat van vandaag.
-
Hier een onweersbui momenteel....
Veel gerommel maar voorlopig
nog geen bliksem en geen regen
Sterkte Helena, die rustperiode zal je deugd doen
doe maar voorzichtig aan je hebt je handen voor alles nodig!
Veel gerommel maar voorlopig
nog geen bliksem en geen regen
Sterkte Helena, die rustperiode zal je deugd doen
doe maar voorzichtig aan je hebt je handen voor alles nodig!
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Oma-C: vermoedelijk zal er ergens een wespennest zijn, want dit is niet normaal. Manlief had al eens gekeken , maar niks gezien. Vandaag echter nog geen wesp gezien. Toen we hier onlangs met de buren buiten zaten , had ik 2 vliegenmeppers op tafel gelegd, want ze vlogen rond ons.
MM: Spaanse woef is 6 jaar. Is al 5 jaar bij ons.
Manlief is op boodschappen ( dat doet hij niet veel), maar de ukjes hadden de yoghurt en de peren opgegeten ( iets wat manlief elke dag eet)
We hebben al gepoetst, ik ga in de namiddag boven een beetje poetsen. Buiten doe ik niks, het heeft hier deze voormiddag een klein beetje geregend(mag natuurlijk meer ).
Dames, tot morgen allemaal.
-

Gezellige avond allemaal, hier alleen vanmorgen
wat gerommel gehad en 21regendruppels
Wel warm terug...ook al staan de ramen allemaal open
en zit er een heerlijk windje
Maak het beste van de dagen voor het weekend...
ik moet de vuilzakken nog buitenzetten vanavond
Slaapwel allemaal en tot morgen..
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond, Dames,
Hier ons ook kalm gehouden, evenals gisteren. Morgen zal ik eens wat beginnen te doen aan ons mini-huishoudinkje...... Wat flipperen en wat stof afnemen. Het is dan wel een feestdag, maar we doen wat we willen wanneer we willen en wat we op dit moment kunnen..... zoals zovelen onder ons, nietwaar?
MH kan erover meespreken, alsook Clive en omaC, en ook wilde eend, Bekske, en, wie ik hier vergeet, sorry.....
Clive, Mattice blijft hier ook in onze gedachten, en natuurlijk duimen we mee, dat weet je wel. Hopelijk is het enkel te wijten aan het weder, iedereen reageert anders op de warmte of de koude ...... het kan ook zijn dat hij iets verkeerd heeft gegeten......
Vrijdag weet je misschien meer ........
Hier heeft het vandaag wat 'gerommeld' en wat geregend, maar niet genoeg voor al het groen tevreden te stellen, vrees ik..... morgen misschien beter?.......
Vandaag een kaartje gemaakt, dat was even geleden. Zal terug in gang moeten schieten, eerst nog wat jarigen en jubileums maken en dan zou ik graag al eens wat bekijken voor de eindenaars-kaartjes..... ja, nog vroeg, maar tussendoor moet het toch gebeuren, anders krijg ik alles niet tijdig klaar.
Ben ook in panne gevallen met mijn stikmachine, toen ik voor kleindochter wat aan het maken was, dus val ik in kosten..... zal eens uitkijken voor een nieuwe, niet te duur, voor wat het nog moet presteren........ eigenlijk is het zo stom dat ik, op mijn
Hier ons ook kalm gehouden, evenals gisteren. Morgen zal ik eens wat beginnen te doen aan ons mini-huishoudinkje...... Wat flipperen en wat stof afnemen. Het is dan wel een feestdag, maar we doen wat we willen wanneer we willen en wat we op dit moment kunnen..... zoals zovelen onder ons, nietwaar?
MH kan erover meespreken, alsook Clive en omaC, en ook wilde eend, Bekske, en, wie ik hier vergeet, sorry.....
Clive, Mattice blijft hier ook in onze gedachten, en natuurlijk duimen we mee, dat weet je wel. Hopelijk is het enkel te wijten aan het weder, iedereen reageert anders op de warmte of de koude ...... het kan ook zijn dat hij iets verkeerd heeft gegeten......
Vrijdag weet je misschien meer ........
Hier heeft het vandaag wat 'gerommeld' en wat geregend, maar niet genoeg voor al het groen tevreden te stellen, vrees ik..... morgen misschien beter?.......
Vandaag een kaartje gemaakt, dat was even geleden. Zal terug in gang moeten schieten, eerst nog wat jarigen en jubileums maken en dan zou ik graag al eens wat bekijken voor de eindenaars-kaartjes..... ja, nog vroeg, maar tussendoor moet het toch gebeuren, anders krijg ik alles niet tijdig klaar.
Ben ook in panne gevallen met mijn stikmachine, toen ik voor kleindochter wat aan het maken was, dus val ik in kosten..... zal eens uitkijken voor een nieuwe, niet te duur, voor wat het nog moet presteren........ eigenlijk is het zo stom dat ik, op mijn
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Sorry, verkeerde toets ...
Wou zeggen dat het misschien stom is om op mijn leeftijd nog een nieuw stikmachine te (moeten) kopen.... we zien wel....
Dames, ik ga afsluiten.....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Wou zeggen dat het misschien stom is om op mijn leeftijd nog een nieuw stikmachine te (moeten) kopen.... we zien wel....
Dames, ik ga afsluiten.....
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-

Goedemorgen alle seizoentjes,
je kan buiten een douche nemen nu
het is niet koud en de regen doet deugd
jammer dat het dan donker is binnen
alles staat open, alleen in 't oog houden
als het wat harder gaat regenen dat het niet
binnen regent....
Dag Bekske, bij jou ook regen
M-J, valt in kosten voor een naaimachine
jammer, kan het oude niet nagekeken worden?
en eventueel gerepareerd? ik zeg maar wat hé
Alleen voor kleine reparaties....
Allen een fijne donderdag en wie feestdag houdt
een fijne 21 juli, ik doe niet mee alle dagen zijn eender
voor mij, zelfs een weekend zijn gewone dagen
Groetjes allen en tot..................