In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)
-
ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Goede avond leutertjes
Wat lees ik Bert, al heimwee naar je plant nu?
En er zijn best wel mooie bloemen en planten nu hoor, anders konden al die tuincentra nu wel sluiten....
En die pot zou beeldig staan aan de voordeur!
Zonnebloemtje een beetje op de sukkel snap ik, en ik had nog speciaal schaapjes gepost voor een goede slaap
Verzorg je maar, en anders even die huisarts bellen? Normaal kunnen ze in je medisch dossier lezen (dacht ik) en kon die dat zien...
Dank voor de felicitatie
An, lijkt me heel leuk in zulk een zaak werken! Veel plezier te beleven
Ik had de pedicure aan huis, dat is een pijnlijke sessie geweest phoehoeeeeeeeee!
Zat aan m'n kleine teen iets heel irritants, na behandeling zelfs een open wond die nu deskundig wordt opgevolgd - gelukkig even geen tentoonstelling om te missen,is zo pijnlijk genoeg
Voor elk van u een weldoende nachtrust gewenst!

Wat lees ik Bert, al heimwee naar je plant nu?
En er zijn best wel mooie bloemen en planten nu hoor, anders konden al die tuincentra nu wel sluiten....
En die pot zou beeldig staan aan de voordeur!
Zonnebloemtje een beetje op de sukkel snap ik, en ik had nog speciaal schaapjes gepost voor een goede slaap
Verzorg je maar, en anders even die huisarts bellen? Normaal kunnen ze in je medisch dossier lezen (dacht ik) en kon die dat zien...
Dank voor de felicitatie
An, lijkt me heel leuk in zulk een zaak werken! Veel plezier te beleven
Ik had de pedicure aan huis, dat is een pijnlijke sessie geweest phoehoeeeeeeeee!
Zat aan m'n kleine teen iets heel irritants, na behandeling zelfs een open wond die nu deskundig wordt opgevolgd - gelukkig even geen tentoonstelling om te missen,is zo pijnlijk genoeg

Voor elk van u een weldoende nachtrust gewenst!

-
Bert
Goede morgen....
ben super vroeg vandaag. Ik werd wakker en kon de slaap niet hervatten. Dus maar opgestaan hé.

ben super vroeg vandaag. Ik werd wakker en kon de slaap niet hervatten. Dus maar opgestaan hé.

-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

Vandaag gaat
samen met schoondochter en onze kleindochter Eva shoppen in Waddinxveen.Dus ’n flink stuk van deze dag zal ik mezelf moeten vermaken, is geen enkel probleem voor mij hoor, ik heb tenslotte dit
geitending toch ook nog, wat u trouwens onderhand wel zal weten..! Voor allen met ziektes of andere narigheid, welgemeend STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.
Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Straks een afspraak en daarna boodschappen doen
.
Man is behoorlijk eigenwijs en denkt dat hij van alles wel even kan doen.
Tja door de medicijnen voelt het redelijk goed
Maar van mij moet hij het laten
Want het moet niet erger worden
Ik snap hem ook wel, want hij is geen stil zitten gewend, eigenlijk altijd wel met iets bezig
Straks een afspraak en daarna boodschappen doen
.
Man is behoorlijk eigenwijs en denkt dat hij van alles wel even kan doen.
Tja door de medicijnen voelt het redelijk goed
Maar van mij moet hij het laten
Want het moet niet erger worden
Ik snap hem ook wel, want hij is geen stil zitten gewend, eigenlijk altijd wel met iets bezig
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen ,
Auw Ponneke , beterschap voor je teen .
Remie , wilde je niet gezellig mee winkelen met de vrouwen
Sarina , lief dat jij gaat poetsen bij de buurvrouw voordat ze terug van vakantie komt .
Inge , mannen zijn nu eenmaal eigenwijs he ?
( sorry Bert en Remie , jullie niet hoor
)
Bert , wel een mooie bloempot . Denk er nog maar even over
Straks even naar de markt voor fruit en kaas
Vanmiddag komt vriendin thee leuten
Er zit een was in de machine die zometeen buiten in de tuin gaat drogen

En nu wil ik koffie
Fijne woensdag allemaal . Toedeloeeeeee .
Auw Ponneke , beterschap voor je teen .
Remie , wilde je niet gezellig mee winkelen met de vrouwen
Sarina , lief dat jij gaat poetsen bij de buurvrouw voordat ze terug van vakantie komt .
Inge , mannen zijn nu eenmaal eigenwijs he ?
Bert , wel een mooie bloempot . Denk er nog maar even over
Straks even naar de markt voor fruit en kaas

Vanmiddag komt vriendin thee leuten

Er zit een was in de machine die zometeen buiten in de tuin gaat drogen

En nu wil ik koffie

Fijne woensdag allemaal . Toedeloeeeeee .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Bespaar me An-W..!
Maar zonder gekheid, 't zijn mijn allerbeste meiden deze drie (en de andere zit in Gouda) hoor, maar op dit ogenblik zou het trouwens ook nog effe teveel voor me zijn om gezellig mee te gaan..!
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen deze morgen, alhoewel het is weeral bijna middag.
De tijd vliegt voorbij en vooral in de voormiddag .
Ik ben intussen al vroeg in de weer.
Koude schotel is zo goed als klaar, voor als we terug keren van de radiatherapie
En ik ben ook al naar de Colruyt geweest.
Nu even verpozen, voor mij met een colaatje Z
Ventje met gemengde meloen fruitsla in mini mini blokjes
Het lukt hem joepie
Verder hou jullie goed , en geniet van het moment
Toedeloekes
menu: koude patatjes: yip al klaar,
kabeljauw slaatje: met garnalen yip klaar,
hard gekookt eitje: yip klaar.
Alleen nog de schotel samen stellen met tomaatjes en groenten macedoine (sla lukt ventje nog niet)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie middag iedereen
efkes in de rapte
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
hier spaghetty van het huis met veel verse groentjes
daaaaaaaaaaag en tot later

efkes in de rapte
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
hier spaghetty van het huis met veel verse groentjes
daaaaaaaaaaag en tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
marietteke - Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31

hallo
mijn ventje had 2 zaadjes van zonnenbloemen geplant ,
tussen zijn aardbeitjes , zie hier resultaat ,
vanmorgen gaan strijken en dweilen bij jongste zus ,
haar onderarm ligt in de plaaster , van te vallen verleden week ,
dus dees weeral eens een goed werk gedaan ,
mischien kom ik dan toch nog in de hemel
bloemeke , wat lief dat je dat nog weet ,
ja zijn suiker is redelijk stabiel ,
de diabeten dokter was tevreden ,
over '4 maand terug op kontrol ,
ponneke ik heb dat ook eens gehad ,
dat de dokter iets klein moest wegsnijden aan mijn teentje ,
ik had toen die nacht vreselijke pijn ,
dus 's morgens terug naar dokter
was omdat mijn drukverband te hard was aangespannen ,
en dan was het beter
remie het "kot " voor jou alleen ,
Bertje is 'n heel mooie pot ,
nu nog wat bloemekens erin hé
jadi , al vroeg uit de veren ,
ja "morgenstond heeft goud in de mond " zeggen ze hé
Sarina , ook zo goed voor je medemens , tof !
Ingne zal best wel moeilijk zijn ,
als je man moet stilzitten ,
Lenk grootjegerda
en iedereen nog 'n fijne dag
geluk vind je onverwacht
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een goeie namiddag iedereen
zojuist de wekelijkse boodschappen gedaan en ook juist een beetje laat onze koffie gedronken maar dan eten we vanavond niet vroeg
marietteke wat leuk die zonnebloemetjes in die bak en ze richten zich naar de zon en het licht zo te zien en goed van jou dat je je zusje helpt , dus weer goede punten er bij hoor
en goed dat je ventje goed gekeurd is voor zijn suiker want zo ben je dan weer gerust hé , en als we ouder worden dan moeten al die mankementen toch goed in de gaten gehouden worden
ponneke oei dat geklop is niet zo goed denk ik , dus goed opletten dat het niet te erg word want dan zou het weleens kunnen mislopen en verzweren en dan zal dat antibiotica worden denk ik
hopelijk een spoedig herstel hoor
jadi duurt de behandeling nog lang bij jou ventje ?????? hopelijk met een goed resultaat
Remie eens in je eentje op 't gemakske alleen thuis en baas in je eigen kot
Sarina er zijn verschillende soorten antibiotica waar ik niet tegen kan en ik heb er in het verleden al zoveel moeten nemen dat ik zelf al niet meer weet welke soorten ik wel en niet tegen kan want er komen ook alsmaar nieuwe soorten op de markt en al die namen waar ik niet tegen kan dat kan ik niet onthouden maar dat staat wel allemaal in mijn medisch dossier bij mijn huisarts en die dokter heeft daar echt niet in gekeken en das juist het probleem hé
An ha ha ha ik zit hier te lachen met jou uitspraak ( mannen zijn nu eenmaal eigenwijs )
hmmmm daar zal ik dan maar het mijne over denken en wijselijk zwijgen
en hopelijk een leuke namiddag gehad met jou vriendin
mama-inge desnoods bind je jou ventje vast in de zetel hé want te lang op een stoel zitten met een pijnlijke rug is ook niet goed
Bertje das een mooie pot hoor maar met wat mooie bloemetjes er in zal hij er nog mooier uitzien , en als je nog wat geduld hebt dan kan je er nog mooie herfstbloemen in zetten , tis maar een ideetje hé
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina, Willempie
allé geniet allemaal maar van dat mooi weertje
daaaaaaag

zojuist de wekelijkse boodschappen gedaan en ook juist een beetje laat onze koffie gedronken maar dan eten we vanavond niet vroeg
marietteke wat leuk die zonnebloemetjes in die bak en ze richten zich naar de zon en het licht zo te zien en goed van jou dat je je zusje helpt , dus weer goede punten er bij hoor
en goed dat je ventje goed gekeurd is voor zijn suiker want zo ben je dan weer gerust hé , en als we ouder worden dan moeten al die mankementen toch goed in de gaten gehouden worden
ponneke oei dat geklop is niet zo goed denk ik , dus goed opletten dat het niet te erg word want dan zou het weleens kunnen mislopen en verzweren en dan zal dat antibiotica worden denk ik
hopelijk een spoedig herstel hoor
jadi duurt de behandeling nog lang bij jou ventje ?????? hopelijk met een goed resultaat
Remie eens in je eentje op 't gemakske alleen thuis en baas in je eigen kot
Sarina er zijn verschillende soorten antibiotica waar ik niet tegen kan en ik heb er in het verleden al zoveel moeten nemen dat ik zelf al niet meer weet welke soorten ik wel en niet tegen kan want er komen ook alsmaar nieuwe soorten op de markt en al die namen waar ik niet tegen kan dat kan ik niet onthouden maar dat staat wel allemaal in mijn medisch dossier bij mijn huisarts en die dokter heeft daar echt niet in gekeken en das juist het probleem hé
An ha ha ha ik zit hier te lachen met jou uitspraak ( mannen zijn nu eenmaal eigenwijs )
en hopelijk een leuke namiddag gehad met jou vriendin
mama-inge desnoods bind je jou ventje vast in de zetel hé want te lang op een stoel zitten met een pijnlijke rug is ook niet goed
Bertje das een mooie pot hoor maar met wat mooie bloemetjes er in zal hij er nog mooier uitzien , en als je nog wat geduld hebt dan kan je er nog mooie herfstbloemen in zetten , tis maar een ideetje hé
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina, Willempie
allé geniet allemaal maar van dat mooi weertje
daaaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***