In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

28 jul 2022, 08:08

Afbeelding

De dames waren gisteren van het winkelen laat in de middag thuis met tassen vol..! 8O
Naar verluidt blijven de winkels in Waddinxveen vandaag gesloten “UITVERKOCHT”

Straks ga ik proberen mee te gaan om de wekelijkse boodschappen te doen hier in het dorp, ‘k blijf in de Afbeelding PINDA wachten… kan ik mooi ’n beetje mensjes kijken. 😊

Voor allen met ziektes of andere narigheid, welgemeend STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding Neem gerust hoor, 'k ben de beroerdste niet..! :lol:

Afbeelding ‘n zwaai voor allen die ik vergeten ben Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

An-W

28 jul 2022, 09:56

Goedemorgen allemaal ,

Lenk , dat is zeker zo dat je bij spit/ischias wel moet blijven bewegen , kalm aan , geen aardappels rooien inderdaad :lol:

Remie , blijf je in de auto zitten ? Rijdt jouw vrouw zelf geen auto ?

Ponneke , dat verhaal van je teen klinkt heel vervelend . Fijn dat je gelachen hebt op de hondenschool.

Sarina , jouw man een ongeval op werk . Sterkte en beterschap voor hem.

Marietteke aan het oefenen hier haha .

Inge , ga je nog kamperen ?

Ik ga vanmiddag naar jongste dochter .
Mijn man gaat wat rommelen in de tuin , verder snoeien ( coniferen ) enzo .

Fijne dag allemaal , toedeloeeeee
Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Remie

28 jul 2022, 10:07

An-W schreef:
Niet meer (sinds de Pinda kwam), laat haar rijbewijs ook niet meer verlengen, persoonlijk vind ik dat heel jammer, maar zij vond zichzelf de laatste tijd 'n gevaar op de weg. Tja... wie ben ik dan hè.....

Inderdaad, 'k ben gewoon mensjes gaan kijken deze keer nog, was jammer genoeg niet druk, vakantietijd en wij waren nogal vroeg.
Halftien waren we alweer thuis met de buit..!

An-W

28 jul 2022, 10:53

Remie schreef:
28 jul 2022, 10:07
An-W schreef:
Niet meer (sinds de Pinda kwam), laat haar rijbewijs ook niet meer verlengen, persoonlijk vind ik dat heel jammer, maar zij vond zichzelf de laatste tijd 'n gevaar op de weg. Tja... wie ben ik dan hè.....

Wat jammer inderdaad Remie . Nu moet ik wel af en toe autorijden ( omdat mijn man dat niet meer mag ) . Het is nog steeds niet mijn 'hobby' zeg maar , maar ik ben wel blij dat ik mijn rijbewijs niet heb laten verlopen ( ik had zeker 10 jaar niet meer zelf gereden ) . Ik vond/vind mijzelf ook altijd een 'gevaar op de weg' terwijl dat helemaal niet zo is volgens mijn dochters . En ik rij een automaatje ( Aygo ) , dat is ook wel makkelijk :wink:
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

ponneke

28 jul 2022, 11:26

Goedemorgen leutertjes!
Even wat komen zeggen, voor ik verder doe aan de grootste poetsklus van de week
Op tijd een pause inlassen moet en kan nietwaar?
Afbeelding

Ook het weer is prima, zonning, briesje en niet te warm

Oeie Sarina, dus gisteren nog gauw naar de spoed met je ventje, hoop dat hij er niet teveel last van heeft...

Ik wist niet dat rijbewijzen vervallen in NL? Gelukkig is dat hier (nog) niet!
Een rijbewijs halen is duur, en je kan het zomaar nodig hebben, want je hebt niet steeds een chauffeur bij de hand als je dringend om een boodschap of zo moet. Ik zou niet weten wat beginnen zonder 8O

An, veel plezier bij je dochter straks en kleinzoon!

Inge ook weer aan de HH-klusjes, er is niks mis met de kinderen hun spullen zelf op te ruimen hoor, je bent de meid toch niet?

Alle anderen hier, geniet van het weer en de leuke dingen. Voor de zieken veel beterschap!

Zo mijn koffie is alweer op, dus gauw weer aan de slag - tot laterse
Bert

28 jul 2022, 12:27

ponneke schreef:
28 jul 2022, 11:26
Ik wist niet dat rijbewijzen vervallen in NL? Gelukkig is dat hier (nog) niet!
Een rijbewijs halen is duur, en je kan het zomaar nodig hebben
Hey leuterkes,

jawel hoor ponneke, ik heb een Europees rijbewijs en dat moet elke 10 jaar vernieuwd worden.
Het is nu niet zo dat je daarvoor een examen moet afleggen hé. Gewoon een nieuw aanvragen voor de vervaldatum. Binnen 3 jaar ben ik ook aan de beurt.
Er is al veel gebeurd hier, maar had nog geen tijd om alles te lezen.
Deze voormiddag mijn jaarlijkse klus, de garage onderste boven keren en weer toonbaar maken.
Ben om 9 uur begonnen en nu pas klaar. Ik heb geen idee hoe dat zo smerig kan worden, die wordt bijna niet gebruikt. Enfin, het is weer in orde tot volgend jaar.
Nu een hapje eten en ondertussen wat afkoelen. De druppels lopen van mijn voorhoofd.....
Tot latersss...

Remie

28 jul 2022, 12:38

Bert schreef:
28 jul 2022, 12:27
ik heb een Europees rijbewijs en dat moet elke 10 jaar vernieuwd worden.
Het is nu niet zo dat je daarvoor een examen moet afleggen hé. Gewoon een nieuw aanvragen voor de vervaldatum. Binnen 3 jaar ben ik ook aan de beurt.

Nu een hapje eten en ondertussen wat afkoelen. De druppels lopen van mijn voorhoofd....
In zo'n geval kan 'n doucheje ook effe 'n uitkomst zijn..! :wink:

Wat dat rijbewijs betreft, in mijn geval ben ±€ 350,00 armer en is nog maar voor 5 jaar geldig als je 75 jaar (net als ik nu) of ouder bent Bert. :(
Bert

28 jul 2022, 14:14

Remie, dat doucheke heb ik sowieso genomen en het heeft me deugd gedaan.
Heb mijn rijbewijs even boven gehaald, is 10 jaar geldig. En was effekes mis, is nu nog maar 2 jaar om te vernieuwen. Wat dat kost weet ik niet, is in elk geval niet gratis.
Maar ik moest wel vernieuwen destijds want mijn vodje uit de jaren '70 was niet meer leesbaar en ik niet meer herkenbaar. 🤣
In Belgie is er ook een dienst voor personen met een beperking (CARA) en in veel gevallen moet men door hen een nieuw rijbewijs halen en dat kan wat kosten en is ook beperkt in duur.

An-W

28 jul 2022, 16:59

Klein woordgrapje :P

Afbeelding

marietteke

28 jul 2022, 17:22

Afbeelding
hallo
de schrik van elke fietser ..dat is vallen ,
ik heb mijn eb nu al 7 jaar , nooit iets tegen gekomen ,
vanmorgen ben ik daar 'n petat gegaan , op betonnen weg ,
was op 'n fietsweg , maar er staan hier en daar zo'n hekjes ,
waar je zigzag moet rijden , doen ze speciaal voor de harde rijders hé ,
daar kwam daar 'n tegenligger afgevlogen , ik moest mij opzij gooien ,
zo ging ik van de fietsweg af n en reed op zandweggentje ,
toen ik terug het baantje op reed , was er 'n borduur die nogal hoog was
had ik dus niet gezien , en bonk daar ging ik tegen de vlakte ,
die stomme coureur reed gewoon verder ,
terwijl ik daar plat op mijne buik lag ,...grrrr..
ben nog wel recht gekropen , mijn knie helemaal bebloed en open ,
ook boven op mijn voet 'n serieuse wonde
en het ergste is mijn wijsvinger , helemaal rood en pijnlijk
ga nog wachten tot morgen , mischien is het dan beter ...of ..erger :(
en nu ik met mijn pc muis moet scrollen , doet het ook pijn ,
allee dit was mijn dagje dus

ik wens iedereen nog 'n fijne avond
geluk vind je onverwacht

Lenk

28 jul 2022, 17:46

Oei oei oei Marietteke. Ik zou toch even lang spoed gaan hoor. Al is het gewoon om naar de wonden te laten kijken en te laten verzorgen. Of je moet bij je dokter nog terecht kunnen. Veel beterschap hoor

Ponneke ook al gewond aan haar voet.

An geweldige woordspeling

Remie en Bert ik heb ook een rijbewijs maar ik rij ook al zeker 10 jaar niet meer.

Bert goed aan het opruimen en opkuisen geweest. Tja met dit weer ben je snel bezweet hé

Sarina ook al naar de spoed met het ventje. Hopelijk valt alles wat mee.

Hier een rustig dagje, deze ochtend met de kindjes naar het speeltuintje achter de hoek en deze namiddag naar de Tour de France femmes gezien. Amai wat een valpartijen. Dat was nu letterlijk een hoop vrouwen. En dan op het laatste rijdt er nog een verkeerd. tja

Daarna nog even gepuzzeld. Amai ik heb er een knoeiboel van gemaakt. Proficiat aan Remie die op de eerste plaatste staat daarnet

Zo nu eten maken. Bloemkool en aardappelen uit de tuin met worst en witte saus

Dada
Sita

28 jul 2022, 18:30

Afbeelding

Goedenavond iedereen,

Alles gelezen en goedgekeurd of ... meegeleefd met degenen die pech hadden.
Marietteke toch en dat nu je bijna jarig bent (heb ik ergens gelezen).
Hopelijk valt alles mee, ook voor de anderen die gekwetst zijn.
Beterschap aan allen en een spoedig herstel.

Rustige avond nog gewenst en tot later.

Remie

28 jul 2022, 18:31

marietteke schreef:
28 jul 2022, 17:22
die stomme coureur reed gewoon verder, terwijl ik daar plat op mijne buik lag ,...grrrr..
Verdorie Marietteke, mag hopen dat u er geen (zeer) ernstige mankementen aan over gaat houden..! Afbeelding
En het advies van Lenk vind ik nog zo gek niet..!
Wat 'n enorme grote LUL die coureur..! :evil:

zonnebloemetje

28 jul 2022, 19:05

halloooo een goeie avond allemaal

deze namiddag nog wat nodige boodschappen gedaan en ook naar de apotheek om een goeie hoestsiroop want ik lig ganse nachten te hoesten en overdag moet ik ook alsmaar hoesten
ik heb me wel al getest op corona , eerst vorige vrijdag en dan gisterenavond nog eens en de test is altijd negatief , dus goed hé en nu maar hopen dat ik rap een beetje beter ben want mijn huisarts is nog altijd in verlof tot maandag en zijn agenda om een afspraak te maken staat al voor gans volgende week vol

marietteke toch zo slecht gevallen , misschien zou het toch beter zijn om efkes langs de spoed te gaan zoals Lenk zegt en die wonden eens te laten nakijken en zeker ook je vinger
veel beterschap en hopelijk komt het rap weer goed en een dikke knuffel van mijn ventje en van mij

Sita mooie foto hoor van die Astilbe , wij hadden dat vroeger ook in onze tuin en ook witte

Lenk al goed gewoon dat je op pensioen bent zo te zien , en met Lenka alles goed ??????

An goed hoor met die cakes

Bertje de garage weer opgekuist , amai das flink van jou :wink: :lol:

ponneke vlug beterschap met jou pijnlijke teen

Remie voor taxi chauffeur gespeeld , goed hoor

Sarina oei je ventje werk onbekwaam , hopelijk is het niet te erg hoor en een spoedig herstel

mama-inge de kinderen mogen ook wel eens opruimen vind ik

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina, Willempie

nog een gezellige avond verder
en nu ist tijd voor het avondeten sè

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

28 jul 2022, 20:38

Goedenavond allemaal ,

Ik kom allereerst een paar mensen even beterschap/sterkte wensen .

Sarina , sterkte met de lekkage en beterschap voor jouw man .

Z'bloemeke , beterschap met je hoest . Hopelijk kan je snel terecht bij je huisarts.

Marietteke , ai gevallen . Beterschap voor al jouw kneuzingen .

Ponneke , beterschap met je teen .

Sita, Inge , Bert , Remie , Lenk , Jadi halloooo .

Fijne rustige avond allemaal .
Afbeelding