Coronavirus
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dit schreef iemand in Oct 2020:door Wil. » 5 minuten geleden
En als je die griepspuit niet wil, word je dan uitgesloten uit de visclub? Mag je dan niet meer in een fitnessclub binnen? Ben je dan verplicht om in het binnenland op vakantie te gaan? Mag je niet meer bij sommige collega's in huis komen? Word je dan beschimpt als je geen mondmasker draagt? Enz.
Nu is het algemeen goed om dit te zeggen en zelfs te schrijven, toen......... Hoe een dubbeltje toch rollen kan, niet?'Zeg nu zelf: je kunt corona net zomin stoppen met maatregelen als dat je een verkoudheid zou kunnen vermijden...das toch pure logica'?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Als er iemand is die zowat álles weet over vaccins en virussen, dan is het toch wel Faucci, hé?

Faucci heeft al 2 keer covid gekregen ...
Bekijk hier een kort filmpje (1') met al die Pinokkio's naast elkaar.

Faucci heeft al 2 keer covid gekregen ...
Bekijk hier een kort filmpje (1') met al die Pinokkio's naast elkaar.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Follow the science ...
'Gevaccineerde mensen dragen het virus niet in zich en worden niet ziek'
Dat zegt Rochelle Walensky, directeur van de CDC, de hoogste gezondheidsinstantie in de VS op 26/10/21 - d.w.z. na 1,5 jaar covid ervaring. De CDC bepaalt wanneer een gebied in lockdown moet, welke bedrijven gesloten moeten worden, wie zijn job verliest, wanneer mondmaskers moeten gedragen worden en door wie.

'Gevaccineerde mensen dragen het virus niet in zich en worden niet ziek'
Dat zegt Rochelle Walensky, directeur van de CDC, de hoogste gezondheidsinstantie in de VS op 26/10/21 - d.w.z. na 1,5 jaar covid ervaring. De CDC bepaalt wanneer een gebied in lockdown moet, welke bedrijven gesloten moeten worden, wie zijn job verliest, wanneer mondmaskers moeten gedragen worden en door wie.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nee , ze kunnen na vaccinatie alleen maar besmet geraken en lopen er dan drie dagen ziek van ... ( waarvan getuigen )
ik vrees dat de hersenen van veel Amerikanen door corona beschadigd geraakt zijn ....
-
Niet alleen bij Amerikanen. Het is nu aangetoond dat mensen hun oriëntatievermogen compleet verliezen. Wanneer ze in Oekraïne zijn, denken ze dat ze in de Balkan zitten.
Ook gewoon logisch nadenken is een kenmerk dat sterk ingeboet heeft sinds corona. Op de vraag hoe lang een 30-Watt lampje brandt met 1kg waterstof bv. krijg je ....... enz. enz.
Ook gewoon logisch nadenken is een kenmerk dat sterk ingeboet heeft sinds corona. Op de vraag hoe lang een 30-Watt lampje brandt met 1kg waterstof bv. krijg je ....... enz. enz.

Unicef schrijft op de website dat van alle covid overlijdens er 17.200 of 0,4% kinderen of adolescenten zijn (onder 20j.) Dat zijn er minder dan 8000 per jaar.
In 2018 (nog vóór covid) zijn er 140.000 kinderen jonger dan 5 jaar gestorven aan mazelen. Dat is 17 keer méér dan er kinderen gestorven zijn aan corona (en bij mazelen worden enkel de 1 tot 5-jarigen geteld).
https://www.who.int/news-room/fact-shee ... il/measles
T.g.v. corona en de onduidelijkheid over het nut van vaccinatie bij jonge kinderen, is ook het aantal vaccinaties tegen mazelen afgenomen. Dat resulteert in méér doden bij kinderen. Het is een nevenverschijnsel van corona en van de manier waarop deze epidemie werd aangepakt.
Ook voor andere vaccinaties stelt de WHO vast dat er een vermindering is van het aantal ingeënte kinderen. Dat leidt onvermijdelijk tot meer doden.
In 2018 (nog vóór covid) zijn er 140.000 kinderen jonger dan 5 jaar gestorven aan mazelen. Dat is 17 keer méér dan er kinderen gestorven zijn aan corona (en bij mazelen worden enkel de 1 tot 5-jarigen geteld).
https://www.who.int/news-room/fact-shee ... il/measles
T.g.v. corona en de onduidelijkheid over het nut van vaccinatie bij jonge kinderen, is ook het aantal vaccinaties tegen mazelen afgenomen. Dat resulteert in méér doden bij kinderen. Het is een nevenverschijnsel van corona en van de manier waarop deze epidemie werd aangepakt.
Ook voor andere vaccinaties stelt de WHO vast dat er een vermindering is van het aantal ingeënte kinderen. Dat leidt onvermijdelijk tot meer doden.

Jockey - Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Wil begrijp me niet verkeerd, ik twijfel niet aan Uw woorden maar sta me toe te twijfelen aan de gegevens van die landen.Wil. schreef: ↑10 jul 2022, 11:04De vaccins die wij hier ingespoten krijgen, zijn de naam vaccin niet waardig. 3 of 4 spuiten per jaar en nóg ziek worden ....???
Er zijn heel veel Afrikaanse landen waar bitter weinig mensen gevaxt werden, maar toch zijn de statistieken van die landen benijdenswaardig. Kijk hier voor het aantal doden per miljoen en het totale bevolkingsaantal:
Ook in het Verre Oosten zien we gelijkaardige resultaten:
Vietnam - Cambodja - Thailand - Japan - India - Taiwan enz. : allemaal landen met minder dan 0,05% overlijdens op 2,5 jaar! En dan kennen we de cijfers binnen de werkende bevolking niet eens. Die zijn waarschijnlijk nog eens 10 keer lager want corona is een ziekte die oude mensen treft.
Ook in ons land sterven er meer kinderen in het verkeer dan aan corona. Zo uitzonderlijk is dat.
Oude mensen met onderliggende ziekten zijn degenen die zichzelf moeten beschermen en voor wie anderen voorzorgsmaatregelen moeten nemen.
Uit dit alles komt naar voor dat het gevaar van corona zwaar wordt overschat, maar een hoop mensen blijven zich belangrijk vinden zolang het verhaal maar blijft rondgaan. Een handvol bedrijven verdienen er goed aan zolang de overheden hun bevolking maar op de prikbank blijven leggen.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
-
Het zou toch wel ongelooflijk straf zijn als ál die (voornamelijk) Afrikaanse landen tegelijk een vlaag of epidemie van ont-cijfering meemaken, nietwaar?

Vaccinaties: ik begin mijn twijfels te hebben ...
Na een Wob-verzoek (Wet openbaarheid van bestuur) blijkt dat 437.593 van de 11 miljoen verzekerden van het Duitse ziekenfonds TK in 2021 een medische behandeling moesten ondergaan voor bijwerkingen van vaccinatie.
Dat is 1 op de 25.
De overheid gaf voordien een verhouding van 1 op 5.000 vaccinaties waarna een medische behandeling nodig was.
Hier een tabelletje met de bijwerkingen na alle andere vaccinatie in 2019 en 2020 (jaren zonder covidvaccins)

Na een Wob-verzoek (Wet openbaarheid van bestuur) blijkt dat 437.593 van de 11 miljoen verzekerden van het Duitse ziekenfonds TK in 2021 een medische behandeling moesten ondergaan voor bijwerkingen van vaccinatie.
Dat is 1 op de 25.
De overheid gaf voordien een verhouding van 1 op 5.000 vaccinaties waarna een medische behandeling nodig was.
Hier een tabelletje met de bijwerkingen na alle andere vaccinatie in 2019 en 2020 (jaren zonder covidvaccins)

Elk jaar worden in Duitsland zo'n 25 miljoen mensen gevaxt tegen de griep. 700.000 kinderen krijgen vaccinaties tegen de gebruikelijke ziektes (mazelen, bof enz.)
60 miljoen Duitsers kregen in '21 een coronaprik. Dat is 2,4 keer meer dan tegen de griep. Als de coronaprik even 'veilig' of even onschuldig zou zijn als de griepspuit, dan zou je naar verhouding evenveel nevenverschijnselen zien opduiken (zo'n 2,4 keer meer) maar het zijn er 30 keer meer...
Hmmm ....

60 miljoen Duitsers kregen in '21 een coronaprik. Dat is 2,4 keer meer dan tegen de griep. Als de coronaprik even 'veilig' of even onschuldig zou zijn als de griepspuit, dan zou je naar verhouding evenveel nevenverschijnselen zien opduiken (zo'n 2,4 keer meer) maar het zijn er 30 keer meer...
Hmmm ....

Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
https://www.hln.be/gent/waarnemend-burg ... ~a8456c5d/
Waarnemend burgemeester Filip Watteeuw heeft corona, vermoedelijk opgelopen tijdens de Gentse Feesten: “Ik ga in isolatie maar blijf werken”
Watteeuw was zondagnacht nog aanwezig bij het optreden van Raymond aan Sint-Jacobs. Dat hij het virus opliep op de Gentse Feesten, lijkt een evidentie te zijn. Vermoedelijk maakt zowat half feestend Gent nu een coronabesmetting door, al dan niet met symptomen. Of die Gentse Feesten-piek ook in de cijfers te zien zal zijn, valt af te wachten. Zelftests worden daar immers niet in opgenomen.
Wie vertelde dat geen kwaad kon festivals was ook één van de virologen , maakte zich geen zorgen , zouden ze het nog zelf weten .
Er is geen enkel land die nog kan zeggen er zijn geen besmettingen plus apenpokken , en daar zijn er ook al aan gestorven deze week .
Waarnemend burgemeester Filip Watteeuw heeft corona, vermoedelijk opgelopen tijdens de Gentse Feesten: “Ik ga in isolatie maar blijf werken”
Watteeuw was zondagnacht nog aanwezig bij het optreden van Raymond aan Sint-Jacobs. Dat hij het virus opliep op de Gentse Feesten, lijkt een evidentie te zijn. Vermoedelijk maakt zowat half feestend Gent nu een coronabesmetting door, al dan niet met symptomen. Of die Gentse Feesten-piek ook in de cijfers te zien zal zijn, valt af te wachten. Zelftests worden daar immers niet in opgenomen.
Wie vertelde dat geen kwaad kon festivals was ook één van de virologen , maakte zich geen zorgen , zouden ze het nog zelf weten .
Er is geen enkel land die nog kan zeggen er zijn geen besmettingen plus apenpokken , en daar zijn er ook al aan gestorven deze week .
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Er is nu een lichte stijging in het Gentse te zien ( onderaan https://gent.buurtmonitor.be/dashboard/ ... 19-update/ ) , maar of die te wijten is aan de Gentse feesten is nog te bezien. Wel een feit is dat men blijkbaar niet meer naar de huisarts gaat als men door een zelftest ontdekt dat men besmet is , en dus wordt ge dan ook niet meer geteld. Als mijn dierenartse van in de vijftig zo reageert , wat moet het dan zijn bij de jongeren die alleen maar wat keelpijn ondervinden. De jongens en meisjes van plezier zullen zelfs niet meer in quaranaine gaan , dat is "niet leuk".