In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
voor iedereen strakjes
SMAKELIJK en geniet van jullie avond
hier is het een vers gebakken broodje , mjammie
daaaaaaag

SMAKELIJK en geniet van jullie avond
hier is het een vers gebakken broodje , mjammie
daaaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
Hoi hoi leuterkes
Zonnebloemeke ik ben blij je te lezen. Hopelijk is jouw broer toch nog sterk genoeg om Covid te verslagen zodat hij niet te ziek wordt.
Ponneke, wat een gekluns zeg daar in het ziekenhuis. Hopelijk lukt de tweede keer. En ja zeg dat puber nog eens niet naar de apotheker wil gaan. Plezant is anders. Hopelijk komt hij ooit tot inzicht dat het zonder jou helemaal de soep indraait.
Sarina, proficiat voor jou< schoonvader 90, je hebt alleszins lekker weer voor het feestje, niet zo warm, heerlijk . Wel mijn moeder is ook 90 jaar.
Sita bij jou ook weer iets dragelijk van temperaturen binnen. Nog twee frisse nachten te gaan dus profiteren om te koelen. We zijn met het puzzelen van Remie zijn puzzeltjes weer fameus haasje over aan het doen hé wij twee.
Inge, extra toertje gedaan en je HH klusjes.
Remie hou gaat het met jou. Laat eens iets weten aub. Wordt je beter of slechter? Ik hoop op beter maar je bent wel erg stil.
Jadi, bijna van het ziekenhuis geloop vanaf. Hopelijk voor altijd, zodat hij terug kan aansterken en jullie lekker kunnen gaan eten voor jullie huwelijksverjaardag.
Bertje tja even weer vermist. Hopelijk niet voor lang
marietteke nog gefietst vandaag. Ik hoop echt dat je van je schrik afkomt.
Gerda ik mis je precies even, maar zal aan mij liggen zekers
An nog een late verjaardagswens voor je dochter.
Hier weer een druk dagje, naar moeder gereden met de boodschappen en uiteraard daar een paar uur gezeten. Ik had haar recent een parasol gekocht, dus die lekker open en konden we lekker in de tuin zitten ipv in de hete veranda.
Daarna terug naar huis en tja weeral prijs aan de Kennedytunnel hé. Van Antwerpen LO tot de afrit Rumst hebben 1 uur 30 minuten gereden ipv een half uur tot drie kwart uur. Pff file en nog eens file en dat op een zaterdag.
Na het middageten boontjes geplukt lekker vers voor deze avond en nog een portie om in de vriezen. Als deze subiet gaar zijn kan Lenka er ook van krijgen die is daar kei gek van, die vindt dat zo lekker.
We eten daarbij lekkere aardappelen jawel ook uit de eigen tuin, met lams en lookboter en muntsaus.
Morgen de saustomaten plukken in de serre. Kan ik ze verwerken tot ja idd saus voor in de winter. Goed dat ze er nu zijn en dat ik dat werkje niet moet doen bij 34 graden.
mijn plannen voor op mijn verjaardag te gaan fietsen vallen in het water, bij 34 graden fiets ik niet hoor. Lekker binnen in de koelte. Het is hier vandaag afgekoeld tot 22 graden, heerlijk zo. Morgen nog alles vroeg openzetten om alles af te koelen zodat we er tegen kunnen binnen.
En nu naar ons eten kijken
Iedereen een goede avond en lekker slapen met dit fris weer in de nachten.
Zonnebloemeke ik ben blij je te lezen. Hopelijk is jouw broer toch nog sterk genoeg om Covid te verslagen zodat hij niet te ziek wordt.
Ponneke, wat een gekluns zeg daar in het ziekenhuis. Hopelijk lukt de tweede keer. En ja zeg dat puber nog eens niet naar de apotheker wil gaan. Plezant is anders. Hopelijk komt hij ooit tot inzicht dat het zonder jou helemaal de soep indraait.
Sarina, proficiat voor jou< schoonvader 90, je hebt alleszins lekker weer voor het feestje, niet zo warm, heerlijk . Wel mijn moeder is ook 90 jaar.
Sita bij jou ook weer iets dragelijk van temperaturen binnen. Nog twee frisse nachten te gaan dus profiteren om te koelen. We zijn met het puzzelen van Remie zijn puzzeltjes weer fameus haasje over aan het doen hé wij twee.
Inge, extra toertje gedaan en je HH klusjes.
Remie hou gaat het met jou. Laat eens iets weten aub. Wordt je beter of slechter? Ik hoop op beter maar je bent wel erg stil.
Jadi, bijna van het ziekenhuis geloop vanaf. Hopelijk voor altijd, zodat hij terug kan aansterken en jullie lekker kunnen gaan eten voor jullie huwelijksverjaardag.
Bertje tja even weer vermist. Hopelijk niet voor lang
marietteke nog gefietst vandaag. Ik hoop echt dat je van je schrik afkomt.
Gerda ik mis je precies even, maar zal aan mij liggen zekers
An nog een late verjaardagswens voor je dochter.
Hier weer een druk dagje, naar moeder gereden met de boodschappen en uiteraard daar een paar uur gezeten. Ik had haar recent een parasol gekocht, dus die lekker open en konden we lekker in de tuin zitten ipv in de hete veranda.
Daarna terug naar huis en tja weeral prijs aan de Kennedytunnel hé. Van Antwerpen LO tot de afrit Rumst hebben 1 uur 30 minuten gereden ipv een half uur tot drie kwart uur. Pff file en nog eens file en dat op een zaterdag.
Na het middageten boontjes geplukt lekker vers voor deze avond en nog een portie om in de vriezen. Als deze subiet gaar zijn kan Lenka er ook van krijgen die is daar kei gek van, die vindt dat zo lekker.
We eten daarbij lekkere aardappelen jawel ook uit de eigen tuin, met lams en lookboter en muntsaus.
Morgen de saustomaten plukken in de serre. Kan ik ze verwerken tot ja idd saus voor in de winter. Goed dat ze er nu zijn en dat ik dat werkje niet moet doen bij 34 graden.
mijn plannen voor op mijn verjaardag te gaan fietsen vallen in het water, bij 34 graden fiets ik niet hoor. Lekker binnen in de koelte. Het is hier vandaag afgekoeld tot 22 graden, heerlijk zo. Morgen nog alles vroeg openzetten om alles af te koelen zodat we er tegen kunnen binnen.
En nu naar ons eten kijken
Iedereen een goede avond en lekker slapen met dit fris weer in de nachten.
-
Bert
Hey leuterkes,
beter laat dan nooit

Ik kom even een bezoekje brengen aan al de zieken hier. Het is me wat tegenwoordig.
Zopas ook een zelftest gedaan want al gans de dag een pijnlijke keel. Geen koorts, maar ik vertrouwde het zaakje toch niet. Test: negatief.
Veel heb ik niet verricht vandaag, zoals gewoonlijk hé.....Lekker lui bij de tv
Sarina, proficiat met de verjaardag van uw schoonvader. Mooie leeftijd, 90 is niet voor iedereen weggelegd.
Bloemeke, hopelijk komt het in orde met uw broer.
En Celine op bezoek geweest met Myla. Is waarschijnlijk reeds een mooi hondje geworden?
Marietteke, volhouden hé met de fiets. Komt wel weer goed maar de schrik zit er nu wat in hé.
Ponneke, idd, wat een gekluns. Ik heb enkele jaren terug een coronaro gehad maar was langs de lies dat ze naar binnen gingen in een slagader.
Lenk, een druk gedoe hé aan de Kennedytunnel. Altijd file, niet te doen.
Jadi, ik hoop voor jullie dat het nu mag afgelopen zijn met de lange ritten naar het ziekenhuis en dat uw ventje nu volop kan herstellen.
An-w, blijkbaar heb ik weer iets gemist. Ook nog een late proficiat voor uw dochter.
Remie, alles kits???
Als ik iemand vergeten ben, sorry, maar is niet met opzet hoor.
Ik wens jullie nog een fijne avond verder.
Tot latersss...
beter laat dan nooit
Ik kom even een bezoekje brengen aan al de zieken hier. Het is me wat tegenwoordig.
Zopas ook een zelftest gedaan want al gans de dag een pijnlijke keel. Geen koorts, maar ik vertrouwde het zaakje toch niet. Test: negatief.
Veel heb ik niet verricht vandaag, zoals gewoonlijk hé.....Lekker lui bij de tv
Sarina, proficiat met de verjaardag van uw schoonvader. Mooie leeftijd, 90 is niet voor iedereen weggelegd.
Bloemeke, hopelijk komt het in orde met uw broer.
En Celine op bezoek geweest met Myla. Is waarschijnlijk reeds een mooi hondje geworden?
Marietteke, volhouden hé met de fiets. Komt wel weer goed maar de schrik zit er nu wat in hé.
Ponneke, idd, wat een gekluns. Ik heb enkele jaren terug een coronaro gehad maar was langs de lies dat ze naar binnen gingen in een slagader.
Lenk, een druk gedoe hé aan de Kennedytunnel. Altijd file, niet te doen.
Jadi, ik hoop voor jullie dat het nu mag afgelopen zijn met de lange ritten naar het ziekenhuis en dat uw ventje nu volop kan herstellen.
An-w, blijkbaar heb ik weer iets gemist. Ook nog een late proficiat voor uw dochter.
Remie, alles kits???
Als ik iemand vergeten ben, sorry, maar is niet met opzet hoor.
Ik wens jullie nog een fijne avond verder.
Tot latersss...
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedenavond allen ,
Bedankt voor de felicitaties voor mijn oudste dochter .
Z'bloemeke , gefeliciteerd met de verjaardag van Celine .
Bert , gelukkig geen corona .
Lenk fijn met moeders onder de nieuwe parasol .
Ben je morgen jarig ?
Remie , hoe gaat het daar ?
Ik ga verder tv kijken met mijn vlierbessensapje en brietje erbij .
Fijne rustige avond allemaal .

Bedankt voor de felicitaties voor mijn oudste dochter .
Z'bloemeke , gefeliciteerd met de verjaardag van Celine .
Bert , gelukkig geen corona .
Lenk fijn met moeders onder de nieuwe parasol .
Ben je morgen jarig ?
Remie , hoe gaat het daar ?
Ik ga verder tv kijken met mijn vlierbessensapje en brietje erbij .
Fijne rustige avond allemaal .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
An neen ik ben morgen niet jarig ik ben jarig op het toppunt van de hitte op een zaterdag
Ik ga nu een wijntje nemen, ik ga wijnen, wijnen, wijnen. En een nootje. Ik wilde een ijsje van de ijskar maar mijn ……..’ die wist wat ik wilde en de ……’ uithangde zodat ik geen ijsje had. Hij stelde voor morgen gaan we ja dada ik had nu goesting. Brrr
Ik heb gezegd dat ik in het vervolg voor hem ga zorgen als hij voor mij doet. Niets dus, mijnheer zijn Lekkerlei is steeds in huis wie zorgt daarvoor,….ik vraag eens iets en kan op mijn kin kloppen.
Ik ga nu een wijntje nemen, ik ga wijnen, wijnen, wijnen. En een nootje. Ik wilde een ijsje van de ijskar maar mijn ……..’ die wist wat ik wilde en de ……’ uithangde zodat ik geen ijsje had. Hij stelde voor morgen gaan we ja dada ik had nu goesting. Brrr
Ik heb gezegd dat ik in het vervolg voor hem ga zorgen als hij voor mij doet. Niets dus, mijnheer zijn Lekkerlei is steeds in huis wie zorgt daarvoor,….ik vraag eens iets en kan op mijn kin kloppen.
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35

@Lenk e.a., het gaat redelijk met me, lees en zie hier niet alles, sorry..!
Totaal (nog) geen puf en blijf daarom toch nog even op de achtergrond met heel af en toe ’n vlugge blik hier…
Puzzeltje is voor mij (voorlopig nog) alleen maar kopiëren en plakken hier.. niks meer of minder……, en voor degene die het zich af zouden kunnen gaan vragen.. ‘hij leeft nog’ zolang hij dit kan posten..!
Komt weer goed zoals meestal…., ‘k hoop op uw begrip…
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne zondag
De boel staat hier tegen elkaar open voor frisse lucht.
Vanmorgen een wasje draaien en verder niet veel.
Vanmiddag op verjaardagsvisite naar mijn moeder.
En daarna waarschijnlijk nog even met de hond het bos in, ze wonen aan de rand van een groot natuurgebied
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
De boel staat hier tegen elkaar open voor frisse lucht.
Vanmorgen een wasje draaien en verder niet veel.
Vanmiddag op verjaardagsvisite naar mijn moeder.
En daarna waarschijnlijk nog even met de hond het bos in, ze wonen aan de rand van een groot natuurgebied
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
Goedemorgen allemaal ,
Lenk spookte door de krochten van het sennet vannacht

Inge , gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder .
De ijsjes van Sarina zien er heerlijk uit .
Remie , sterkte en beterschap.
Ponneke , bedankt voor de knuffel .
Ik heb een was in de machine ( dat mag ik op zondag
) .
Vanmiddag fietsen

Fijne zondag allemaal , tot later , toedeloeeeeee .
Lenk spookte door de krochten van het sennet vannacht

Inge , gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder .
De ijsjes van Sarina zien er heerlijk uit .
Remie , sterkte en beterschap.
Ponneke , bedankt voor de knuffel .
Ik heb een was in de machine ( dat mag ik op zondag
Vanmiddag fietsen

Fijne zondag allemaal , tot later , toedeloeeeeee .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Bert
Dag allemaal,
ik zal niet lang blijven, kwestie van jullie niet te besmetten.
Jaja, ik heb het vlaggen. Mijn covid test gisteren was dan wel negatief maar ik heb toch een flinke verkoudheid.
Weinig geslapen, lag daar te rillen, zweten, hoesten, loopneus, hoofdpijn, huid deed pijn.....Deze morgen dan een verstopte neus, een zwaar hoofd (maar dat heb ik sowieso
) en alle bijkomstigheden.
Voel me echt niet lekker in mijn vel.
Voelt meer aan als griep. Morgen naar meneer doktoor als het niet beter is want ik ken dat al, het gaat zomaar niet over. Zijn agenda staat vol om online een afspraak te maken maar een telefoontje kan ook nog hé.
Voila, een beetje mijn beklag gedaan sé.

Nog een fijne zondag allemaal.
ik zal niet lang blijven, kwestie van jullie niet te besmetten.
Jaja, ik heb het vlaggen. Mijn covid test gisteren was dan wel negatief maar ik heb toch een flinke verkoudheid.
Weinig geslapen, lag daar te rillen, zweten, hoesten, loopneus, hoofdpijn, huid deed pijn.....Deze morgen dan een verstopte neus, een zwaar hoofd (maar dat heb ik sowieso
Voel me echt niet lekker in mijn vel.
Voelt meer aan als griep. Morgen naar meneer doktoor als het niet beter is want ik ken dat al, het gaat zomaar niet over. Zijn agenda staat vol om online een afspraak te maken maar een telefoontje kan ook nog hé.
Voila, een beetje mijn beklag gedaan sé.
Nog een fijne zondag allemaal.
-
Bert , ik zou er toch nog een keer een covid test aan wagen .
Er heerst bijna geen griep en de stam die heerst zat in de griepprik .
De zelftest voor covid slaat namelijk niet aan bij milde symptomen , maar zou nu wel duidelijkheid moeten geven bij deze zware symptomen . ( vertelde onze huisarts
In elk geval , beterschap hoor !
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een late goeie morgen allemaal
het was weer een frisse nacht en dat heb ik graag
hier had ik alles open gezet en deze morgen was het hier 17° binnen en lekker fris
en dus heb ik al alles aan de zonnekant terug dicht gedaan , kwestie van het binnen een beetje koel te houden en nu is het hier 18° en das best aangenaam
gerda wat een leuke afbeelding
Bertje oei oei das niet goed als je je niet goed voelt , dus zoals An zegt je vandaag best nog eens testen als je nog een test in huis hebt tenminste want de apotheek is de zondag gesloten hé
vlug beterschap hoor
An geniet van je fietstochtje want de volgende dagen zal het waarschijnlijk te warm worden om te fietsen
mama - inge veel plezier op het verjaardagsfeestje en proficiat voor de jarige
Sarina terwijl het nog niet te warm is profiteren om wat werkjes te doen , groot gelijk
want ik ga dadelijk ook nog eens met mijn zeemvel rond om al het stof weg te vegen en das dan ook gedaan
Remie doe maar rustig aan hoor , we horen je wel als je terug beter bent
Lenk ai ai zo vroeg wakker en komen spoken op sennet , ja moet kunnen hé
ponneke al een beetje terug op je plooi na je ziekenhuis bezoek ?????
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina,
nog een aangename zondag verder
daaaaaag

het was weer een frisse nacht en dat heb ik graag
hier had ik alles open gezet en deze morgen was het hier 17° binnen en lekker fris
en dus heb ik al alles aan de zonnekant terug dicht gedaan , kwestie van het binnen een beetje koel te houden en nu is het hier 18° en das best aangenaam
gerda wat een leuke afbeelding
Bertje oei oei das niet goed als je je niet goed voelt , dus zoals An zegt je vandaag best nog eens testen als je nog een test in huis hebt tenminste want de apotheek is de zondag gesloten hé
vlug beterschap hoor
An geniet van je fietstochtje want de volgende dagen zal het waarschijnlijk te warm worden om te fietsen
mama - inge veel plezier op het verjaardagsfeestje en proficiat voor de jarige
Sarina terwijl het nog niet te warm is profiteren om wat werkjes te doen , groot gelijk
want ik ga dadelijk ook nog eens met mijn zeemvel rond om al het stof weg te vegen en das dan ook gedaan
Remie doe maar rustig aan hoor , we horen je wel als je terug beter bent
Lenk ai ai zo vroeg wakker en komen spoken op sennet , ja moet kunnen hé
ponneke al een beetje terug op je plooi na je ziekenhuis bezoek ?????
marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, Ponneke, Sarina,
nog een aangename zondag verder
daaaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
ponneke - Lid geworden op: 16 mar 2022, 10:56
Goedemiddag leutertjes
Heb schandalig lang op bed gelegen, en dan mezelf verwend in de badkamer
Mocht toch niks de eerste 3 dagen, dus ik ben braaf
De pols nog wat stijf maar verder wel OK, en handig die stickers om mee te douchen
Oei Bertje, heb jij het weer vlaggen met dat vieze C-beest? Sterkte ermee...
Bij Sarina en Bloemetje alles stofvrij, leuk! Ik ga straks met de swipper rond, maar eerst nog wat eten
Geniet van je wandeltocht Sarina, en wij straks of zo van de mooie foto's!
Lenk zitten spoken vannacht hier, kon je niet slapen? Of op zoek naar je geliefde ijsje? Die hussie van je is ook niet braaf, alleen maar werken kan niet. Gelukkig zorgde Sarina voor wat lekkers! Heb er hier ook zo eentje die denkt dat ik inktvis ben....
Inge, geniet van het verjaardagsfeestje en proficiat aan de jarige
Gerda, jij geniet blijkbaar van de warmte...heel knap hoor, zelf vind ik het maar niks
Iedereen verder een fijne zondag, mijn broodje wacht op me (of dacht je dat puber wat zou klaarmaken?)

Heb schandalig lang op bed gelegen, en dan mezelf verwend in de badkamer
Mocht toch niks de eerste 3 dagen, dus ik ben braaf

De pols nog wat stijf maar verder wel OK, en handig die stickers om mee te douchen
Oei Bertje, heb jij het weer vlaggen met dat vieze C-beest? Sterkte ermee...
Bij Sarina en Bloemetje alles stofvrij, leuk! Ik ga straks met de swipper rond, maar eerst nog wat eten
Geniet van je wandeltocht Sarina, en wij straks of zo van de mooie foto's!
Lenk zitten spoken vannacht hier, kon je niet slapen? Of op zoek naar je geliefde ijsje? Die hussie van je is ook niet braaf, alleen maar werken kan niet. Gelukkig zorgde Sarina voor wat lekkers! Heb er hier ook zo eentje die denkt dat ik inktvis ben....
Inge, geniet van het verjaardagsfeestje en proficiat aan de jarige
Gerda, jij geniet blijkbaar van de warmte...heel knap hoor, zelf vind ik het maar niks
Iedereen verder een fijne zondag, mijn broodje wacht op me (of dacht je dat puber wat zou klaarmaken?)