In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Proficiat aan MM en echtgenoot.
Hallo iedereen,
Clive: gelukkig dat alles oké was bij de dermatoloog. Manlief had jaren geleden een klein puistje op de neus , dat stilletjes aan groter werd. Op mijn aanraden ging hij bij de dermatoloog en het bleek kwaadaardig te zijn. Ze heeft het eruit gesneden en daar zie je nu niks meer van. Ik dacht ook altijd bruine vlekjes dat die gevaarlijk konden zijn, maar ze hoeven daarvoor niet bruin te zijn.
MJ: prettige vakantie.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
wilde eend schreef:
Waarom we geen melding meer krijgen van berichten op dit forum weet ik niet ,
ben nochtans "geabonneerd" maar het is wel vervelend het forum
dan te moeten gaan zoeken 5 dagen geleden ... Iemand een oplossing ???
Wilde eend je kan erover lezen bovenaan bij: "Wijzigingen Forum"
je moet wel een stukje teug gaan in de pagina's, er zijn meer klachten heb ik gezien
ik ben geen abonnee, ik lees het zo wel elke dag...

Ze zouden ermee gestopt zijn als ik het goed lees
Goede avond en een goede nachtrust straks aan allen
Waarom we geen melding meer krijgen van berichten op dit forum weet ik niet ,
ben nochtans "geabonneerd" maar het is wel vervelend het forum
dan te moeten gaan zoeken 5 dagen geleden ... Iemand een oplossing ???
Wilde eend je kan erover lezen bovenaan bij: "Wijzigingen Forum"
je moet wel een stukje teug gaan in de pagina's, er zijn meer klachten heb ik gezien
ik ben geen abonnee, ik lees het zo wel elke dag...
Ze zouden ermee gestopt zijn als ik het goed lees
Goede avond en een goede nachtrust straks aan allen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-

Goede morgen allemaal
Het wordt weer een zonnige dag
oefenen voor de hitte die er aankomt
Hoewel een goeie regenbui welkom zou zijn
voor mens, dier en tuinen.....
Een aangename dinsdag allemaal en
hou het gezond en koel
Veel sterkte aan wie het nodig heeft
Het is niet altijd even gemakkelijk.....
groetjes en tot.................
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
iedereen bedankt voor de huwelijksverjaardagswensen in welke vorm dan ook. ( misschien zijn er nog kaartjes onderweg? want het is weer dinsdag en donderdag post.)
het was leuk in de wellness. zo'n infraroodcabine kan ik iedereen aanraden. ik geraakte aan geen kanten in die jacuzzi. heb ik ventje dan maar van laten genieten. hadden er steunrails gehangen dan was dat gegaan. Tieneke zei dat ze niet eens wist dat ik geen trappen kon doen, ze heeft het nu met eigen ogen gezien. ze was wel een beetje geschrokken. vandaag zie ik ze terug voor mijn pedicure.
met een beetje vertraging zijn we dan bij Tom gaan eten. ventje zei dat zijn vlees prefect was. ik had de salade met gerookte zalm en garnaaltjes maar het was deze keer fantasie sla. je kent dat wel met kleurtjes en frullentjes. ventje had gevraagd hoe de scampi Tom werd gemaakt. dat is geflambeerd. hij zei dat hij al mensen gehad hadden die vonden dat ze te lang moesten erop wachten. een spaghetti is rap gemaakt maar in die scampi kruipt tijd.
Suus zou vandaag twee pakjes opsturen met post nl. het probleem is dat we nooit weten wanneer die hier langs komt.
ventje gaat straks mijn leesvoer gaan halen en naar de beenhouwer.
na heel veel over en weer gemessenger (tot rond 11.30u!) zijn ze er eindelijk uit geraakt van die burendrink. het worden tapas in plaats van paella. wij lusten geen mosselen, carolien kan er niet tegen en buurvrouw ook niet. joyce zei dat paella zonder mosselen als een cafè zonder bier was. ( zij is dol op zeevruchtenschotels) buurman V en buurvrouw V gaan ze maken. het kost ons 10 euro de man maar aangezien ik nooit veel eet 's avonds gaan we voor 1 persoon. ventje zegt dat ik de laatste tijd als een mus eet. ik heb gewoon geen echt hongergevoel meer. en zeker met die warmte. al mogen wij niet klagen met de zeebries.
buren 4 zijn weeral aan het verbouwen. nu de badkamer. tot ver in september verboden te parkeren. en ze zeggen niets. ze zitten zelfs niet meer in de burengroep op messenger.
het moet daar iets scheef zijn gelopen op de laatste burendrink voor de pandemie vermoed ik.
ja, dat was het zo ongeveer.
fijne dag aan alle seizoentjes keep safe en cool. knuffel
iedereen bedankt voor de huwelijksverjaardagswensen in welke vorm dan ook. ( misschien zijn er nog kaartjes onderweg? want het is weer dinsdag en donderdag post.)
het was leuk in de wellness. zo'n infraroodcabine kan ik iedereen aanraden. ik geraakte aan geen kanten in die jacuzzi. heb ik ventje dan maar van laten genieten. hadden er steunrails gehangen dan was dat gegaan. Tieneke zei dat ze niet eens wist dat ik geen trappen kon doen, ze heeft het nu met eigen ogen gezien. ze was wel een beetje geschrokken. vandaag zie ik ze terug voor mijn pedicure.
met een beetje vertraging zijn we dan bij Tom gaan eten. ventje zei dat zijn vlees prefect was. ik had de salade met gerookte zalm en garnaaltjes maar het was deze keer fantasie sla. je kent dat wel met kleurtjes en frullentjes. ventje had gevraagd hoe de scampi Tom werd gemaakt. dat is geflambeerd. hij zei dat hij al mensen gehad hadden die vonden dat ze te lang moesten erop wachten. een spaghetti is rap gemaakt maar in die scampi kruipt tijd.
Suus zou vandaag twee pakjes opsturen met post nl. het probleem is dat we nooit weten wanneer die hier langs komt.
ventje gaat straks mijn leesvoer gaan halen en naar de beenhouwer.
na heel veel over en weer gemessenger (tot rond 11.30u!) zijn ze er eindelijk uit geraakt van die burendrink. het worden tapas in plaats van paella. wij lusten geen mosselen, carolien kan er niet tegen en buurvrouw ook niet. joyce zei dat paella zonder mosselen als een cafè zonder bier was. ( zij is dol op zeevruchtenschotels) buurman V en buurvrouw V gaan ze maken. het kost ons 10 euro de man maar aangezien ik nooit veel eet 's avonds gaan we voor 1 persoon. ventje zegt dat ik de laatste tijd als een mus eet. ik heb gewoon geen echt hongergevoel meer. en zeker met die warmte. al mogen wij niet klagen met de zeebries.
buren 4 zijn weeral aan het verbouwen. nu de badkamer. tot ver in september verboden te parkeren. en ze zeggen niets. ze zitten zelfs niet meer in de burengroep op messenger.
ja, dat was het zo ongeveer.
fijne dag aan alle seizoentjes keep safe en cool. knuffel
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Manlief is wat ziekjes en is gisteren naar de dokter gegaan, moet een paar daagjes rusten. Maar hij voelt zich vandaag al wat beter dan gisteren.
Heb de strijk al heel vroeg in de ochtend gedaan, kwestie van de hitte voor te blijven. Badje is ook al genomen en boven is alles opgeruimd, bed opgemaakt en gestofzuigd. Zonnescherm is al terug naar beneden.
Beneden is ook al alles gedaan, daar heb ik vlug gestofzuigd en gesteamd. Moet nu enkel nog de keuken en de living doen, deze stofzuigen en daar ook eens met de steamer langs gaan, dan is alles terug netjes.
En dan ga ik er ook een rustige dag van maken, heb heel veel zin om te tekenen. Dat kan ik op het boventerras doen, straks is daar de zon weg en dan kan ik in de schaduw buiten werken. Ga me toch wel beschermen met een zonnecrème.
Zo, ik hoop dat jullie allemaal een fijne dag hebben en blijf lekker binnen in de koelte als je buiten enkel zon hebt. Liefs en een hele dikke knuffel voor iedereen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Oma C : dank u voor de info van het forum . Nu komen de berichten voorlopig terug binnen.
Clive : beterschap voor uw echtgenoot .
Voor alle seizoentjes : we proberen het koel en rustig te houden . Meer kunnen we niet doen hé. Deze periode gaat ook wel weer voorbij ....
Groetjes aan iedereen !!
Clive : beterschap voor uw echtgenoot .
Voor alle seizoentjes : we proberen het koel en rustig te houden . Meer kunnen we niet doen hé. Deze periode gaat ook wel weer voorbij ....
Groetjes aan iedereen !!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Voor het eerst in weken weer gefietst.
Zalig, zelf mijn dagelijkse boodschappen gedaan.
Voorraad ingeslagen voor de warme periode.
Hoef ik niet buiten te komen.
Voorlopig heb ik het hier best fris.
Een aangename ontdekking was het nieuwe fietspad.
Op een punt waar het altijd problemen gaf.
Nu hoef ik daar niet meer af te stappen.
Voor de rest blijven de fietsers hier in de stad snelheidsmaniakken en onvoorzichtig!
Me dunkt dat verkeersregels niet gelden voor mijn stadsgenoten.
Is dat nu zo moeilijk om aan de juiste kant te fietsen en niet in tegenrichting?
Er hangen al wat wasjes aan de draad.
Straks niet vergeten de vuilzakken buiten te zetten.
Omdat het zo warm is beginnen ze om zes uur met de ophalingen.
Hou het hoofd koel!
Zalig, zelf mijn dagelijkse boodschappen gedaan.
Voorraad ingeslagen voor de warme periode.
Hoef ik niet buiten te komen.
Voorlopig heb ik het hier best fris.
Een aangename ontdekking was het nieuwe fietspad.
Op een punt waar het altijd problemen gaf.
Nu hoef ik daar niet meer af te stappen.
Voor de rest blijven de fietsers hier in de stad snelheidsmaniakken en onvoorzichtig!
Me dunkt dat verkeersregels niet gelden voor mijn stadsgenoten.
Is dat nu zo moeilijk om aan de juiste kant te fietsen en niet in tegenrichting?
Er hangen al wat wasjes aan de draad.
Straks niet vergeten de vuilzakken buiten te zetten.
Omdat het zo warm is beginnen ze om zes uur met de ophalingen.
Hou het hoofd koel!
-

Goede morgen allen, schaapjes zijn erover geraakt
en ik heb toch goed geslapen
een warme dag in 't verschiet
hou het rustig en drink op tijd iets fris
Sterkte en moed aan wie het nodig heeft...
Groetjes allen en tot later.....
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
goede morgen seizoentjes,
na een periode van piekeren over mijn moeder heb ik vannacht zeer goed geslapen. het geklop, geklief en geboor zelfs niet gehoord.
ik kwam net van de pedicure toen er hier een huurbestelwagen stopte. met twee dozen. een hele grote en een platte. die gast hoefde niet eens aan te bellen. en wat zat er allemaal in? Suus had in die grote rechtopstaande doos een ruime vaas, en een boeket witte bloemen laten zetten. er zitten ook lelies in wat zij niet wist dat giftig is voor katten. een minichrystantmum is wel afgekraak tijdens het transport. ventje heeft die in zo'n schaal voor drijflichtjes gedaan. we hebben het boeket voor de veiligheid onder het afdak gezet. hier binnen kan je geen bloemen houden. er is hier precies te weinig licht voor ze. ze had een groter boeket verwacht. op foto toont dat altijd mooier. (weet ik uit ondervinding) er zat ook een grote kaart met wensen in. en ventje kreeg een pakketje van 3 belgische bieren. en dan dacht ik aan schoonmoeder die ventje opbelde de dag zelf en vroeg of ze wist wat er 25 jaar geleden gebeurd was. niets zeker zei ze.
dat mens is heel goed in ontkennen.
op mijn pagina 1 like van derde nichtje maar veel van ventjes oud collega's en vrienden wel op zijn pagina ( ventje zei altijd: vrienden zijn door de staat opgedrongen collega's
) ook enkele buren hebben gereageerd.
mijn moeder is erdoor. geen hoest meer, had zelfs geen koorts. morgen mag ze weer buiten. morgen is het boodschappen dag.
moet nog een kaartje maken voor een verjaardag. ik heb tijd want de dag van haar verjaardag viert ze in het buitenland. ze komen niet eerder thuis dan eind augustus. en met de post van tegenwoordig.....
ventje moest gisteren van mij naar the african queen uitkijken terwijl ik was gaan mediteren ( lees rusten) als ik dat doe al hij ook naar bed ga slaap ik niet voor het licht uit is. dus ik lag al goed te dutten toen hij boven kwam.
doordat we Suus uitgebreid bedankt hadden was het later dan anders toen we gingen eten. mijn gsm gaf geen verbinding. ventjes wel. zal ze vandaag nog een messengertje sturen. ik vermoed dat Jo een deel betaald heeft in die twee kadoo's. in elk geval was het een zeer fijne attentie zelfs mijn moeder moest het toegeven.
ik ben maar 1 keer overladen met kadoos toen ventje met 33 stuks terug kwam uit kosovo.
twee maanden later kwam Mies in ons leven.
vrijdag naar de dokter. bespreking van mijn bloed en gemoedstoestand want dan is ze in verlof. ik kan gelukkig terecht bij dr jonathan. die weet ook van de situatie.
rest mij nog julle een fijne dag te wensen keep safe en cool. knuffel!
na een periode van piekeren over mijn moeder heb ik vannacht zeer goed geslapen. het geklop, geklief en geboor zelfs niet gehoord.
ik kwam net van de pedicure toen er hier een huurbestelwagen stopte. met twee dozen. een hele grote en een platte. die gast hoefde niet eens aan te bellen. en wat zat er allemaal in? Suus had in die grote rechtopstaande doos een ruime vaas, en een boeket witte bloemen laten zetten. er zitten ook lelies in wat zij niet wist dat giftig is voor katten. een minichrystantmum is wel afgekraak tijdens het transport. ventje heeft die in zo'n schaal voor drijflichtjes gedaan. we hebben het boeket voor de veiligheid onder het afdak gezet. hier binnen kan je geen bloemen houden. er is hier precies te weinig licht voor ze. ze had een groter boeket verwacht. op foto toont dat altijd mooier. (weet ik uit ondervinding) er zat ook een grote kaart met wensen in. en ventje kreeg een pakketje van 3 belgische bieren. en dan dacht ik aan schoonmoeder die ventje opbelde de dag zelf en vroeg of ze wist wat er 25 jaar geleden gebeurd was. niets zeker zei ze.
mijn moeder is erdoor. geen hoest meer, had zelfs geen koorts. morgen mag ze weer buiten. morgen is het boodschappen dag.
moet nog een kaartje maken voor een verjaardag. ik heb tijd want de dag van haar verjaardag viert ze in het buitenland. ze komen niet eerder thuis dan eind augustus. en met de post van tegenwoordig.....
ventje moest gisteren van mij naar the african queen uitkijken terwijl ik was gaan mediteren ( lees rusten) als ik dat doe al hij ook naar bed ga slaap ik niet voor het licht uit is. dus ik lag al goed te dutten toen hij boven kwam.
doordat we Suus uitgebreid bedankt hadden was het later dan anders toen we gingen eten. mijn gsm gaf geen verbinding. ventjes wel. zal ze vandaag nog een messengertje sturen. ik vermoed dat Jo een deel betaald heeft in die twee kadoo's. in elk geval was het een zeer fijne attentie zelfs mijn moeder moest het toegeven.
ik ben maar 1 keer overladen met kadoos toen ventje met 33 stuks terug kwam uit kosovo.
twee maanden later kwam Mies in ons leven.
vrijdag naar de dokter. bespreking van mijn bloed en gemoedstoestand want dan is ze in verlof. ik kan gelukkig terecht bij dr jonathan. die weet ook van de situatie.
rest mij nog julle een fijne dag te wensen keep safe en cool. knuffel!
Cats Rule!
-
Heel over en weer geraakt naar de bib en mijn buit bedraagt zes boeken.
Op de terugweg was er omleiding wegens wegenwerken.
Gelukkig ken ik mijn weg in het stad.
Ik ben langs een hele boel binnenstraatjes terug thuis geraakt zonder de werf te moeten passeren.
Stel je voor in de week heb ik de taxichauffeur de weg moeten wijzen om uit onze wijk uit te geraken.
Nu dat verandert hier ook om de twee dagen hoor!
Hoe ik morgen heen en weer naar het ziekenhuis geraak dat weet ik nu nog niet.
In elk geval niet met een taxi...50€ sorry maar dat is er over.
Ik zal eens uitvissen hoe dat met de bus gaat.
En hopen dat dat voertuig over airco beschikt.
Ik ben daar niet voor maar zo stilaan begin ik te bedenken dat ik toch graag in één kamer zou willen.
Verder gebeurt er hier niet veel speciaals.
Op de terugweg was er omleiding wegens wegenwerken.
Gelukkig ken ik mijn weg in het stad.
Ik ben langs een hele boel binnenstraatjes terug thuis geraakt zonder de werf te moeten passeren.
Stel je voor in de week heb ik de taxichauffeur de weg moeten wijzen om uit onze wijk uit te geraken.
Nu dat verandert hier ook om de twee dagen hoor!
Hoe ik morgen heen en weer naar het ziekenhuis geraak dat weet ik nu nog niet.
In elk geval niet met een taxi...50€ sorry maar dat is er over.
Ik zal eens uitvissen hoe dat met de bus gaat.
En hopen dat dat voertuig over airco beschikt.
Ik ben daar niet voor maar zo stilaan begin ik te bedenken dat ik toch graag in één kamer zou willen.
Verder gebeurt er hier niet veel speciaals.
-
Goede avond allemaal,
Ik neem straks een 'lauwe' douche dat is heerlijk
niet koud, dan krijg je pas warm...
en dan m'n koffertje in...ik slaap gewoon in
m'n longshirt en zonder deksel, heerlijk koel
als dat windje door de kamers gaat als alles openstaat
Allen een goede avond en straks hopelijk en heerlijke nacht
morgen nog een paar gr warmer
Zopas de planten bij schoondochter gaan water geven
ik laat de grote goed drinken in een emmer water
tot ze uitgebubbeld zijn, en nadien de kleintjes
dan kunnen ze er 2dagen tegen en moet ik niet
elke dag door de hitte lopen
Nu nog de blauwe en de witte zak buiten zetten
vuilkar begint morgen al om 6u
Slaapwel allemaal straks, en tot morgen
Ik neem straks een 'lauwe' douche dat is heerlijk
niet koud, dan krijg je pas warm...
en dan m'n koffertje in...ik slaap gewoon in
m'n longshirt en zonder deksel, heerlijk koel
als dat windje door de kamers gaat als alles openstaat
Allen een goede avond en straks hopelijk en heerlijke nacht
morgen nog een paar gr warmer
Zopas de planten bij schoondochter gaan water geven
ik laat de grote goed drinken in een emmer water
tot ze uitgebubbeld zijn, en nadien de kleintjes
dan kunnen ze er 2dagen tegen en moet ik niet
elke dag door de hitte lopen
Nu nog de blauwe en de witte zak buiten zetten
vuilkar begint morgen al om 6u
Slaapwel allemaal straks, en tot morgen
-
aheum oma-C ik slaap nog steeds met een Sole Mio deken en een laken en had het op een gegeven moment koud vannacht....