In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (4)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

grootjegerda

11 aug 2022, 16:20

Het is op ons terras nu 37 graden.
Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

grootjegerda

11 aug 2022, 16:41

bert, zonnebloemetje en picasso
hoe gaat het met jullie? :(
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

Lenk

11 aug 2022, 19:13

Bert, Zonnebloemeke en Picasso sterkte hoor. Wat moet het zijn voor jullie bij deze temperaturen. Vreselijk. Hou jullie goed hé

Hahah Ponneke ideale man vinden met terugstuur garantie. Geweldig. En de Tsuwermi geweldig gevonden. Dank voor de info over de airco's. Zal nog een gevecht worden om het hier te krijgen.

Gerda, ik heb de indruk dat jij goed tegen de warmte kan

Sita vandaag ben jij weer het haasje hoor. Ik geraakte er niet over

Remie aan de beterhand het werd tijd. Houden zo. Kunnen wij weer genieten van je foto's in het prachtige Nederland waar jij woont. Nog een welgemeende proficiat voor de verjaardag van jullie kind. Hopelijk genoten van het taartje en de koffie of thee

Inge echt hé, wat zijn mannen toch tegendraads

Deze ochtend met Lenka naar de DA extra controle om ons gerust te stellen. Alles was oké. Het waren de knoopjes aan het uiteinde van de wonde die wat voor verdikking hadden gezorgd en er wat langer over deden om te verteren.

Daarna naar de natuurvoedingswinkel voor Lenka haar besteld eten af te halen. Amai dat vlees en vis slaat ook met de maand op. Pff. Maar ja ik ga ze niet op brokken van de A..i zetten. Ocharme dat beestje haar lekkere vlees en vis afnemen, neen hoor. Dan drink ik wel een glaasje wijn minder.

Daarna naar Van Uytstel om bloemen en schors. En daarna naar huis. Lenka is niet in de auto gebleven hoor, ze is overal mee binnen geweest en heeft zich flink gedragen. Mijn klein monster

Deze middag lekker fris binnen, spelletjes gespeeld kruiswoordraadsels gedaan, mijn ventje was voorbeeldig is binnen gebleven en heeft een dutje gedaan. Ik had gesnurk in stereo, man en Lenka.

Nu lekker mezze schotel eten, lekker fris.

morgen moet ik effe naar de winkel en zaterdag effe naar de bakker en voor de rest onder de bomen of binnen. Daarna is het gedaan hoooooooop iiiiiiiikkkkkk

Tjiens Sarina niet gezien vandaag. Niet haar gewoonte

Leuterkes hou nog even vol en veel sterkte en knuffels voor iedereen

ponneke

11 aug 2022, 20:19

Whahaha! Ik zie een paar spiegeleitjes bijna klaar om te smullen : geweldig Gerda! 37° op terras? Dat is niet om in te zitten dus. Wij kunnen tenminste onder onze notenboom iets verkoeling vinden Afbeelding

Goed Lenk, dat je lieverd toch weer helemaal in orde is, opluchting!
En ja, ook hier wordt het vlees met elke levering duurder, ze brengen dat met 100 kg tegelijk.
Hoef ik tenminste niet te sleuren, het wordt zelfs netjes in de vriezer getast.

En ja, ook hier was het vanmiddag stereo in kwadraat :roll:
Trouwens, als je bij bol.com voor middernacht bestelt, komen ze morgen al leveren...niks zelf slepen.

Tot laterse

Lenk

11 aug 2022, 20:45

ponneke schreef:
11 aug 2022, 20:19
Whahaha! Ik zie een paar spiegeleitjes bijna klaar om te smullen : geweldig Gerda! 37° op terras? Dat is niet om in te zitten dus. Wij kunnen tenminste onder onze notenboom iets verkoeling vinden Afbeelding

Goed Lenk, dat je lieverd toch weer helemaal in orde is, opluchting!
En ja, ook hier wordt het vlees met elke levering duurder, ze brengen dat met 100 kg tegelijk.
Hoef ik tenminste niet te sleuren, het wordt zelfs netjes in de vriezer getast.

En ja, ook hier was het vanmiddag stereo in kwadraat :roll:
Trouwens, als je bij bol.com voor middernacht bestelt, komen ze morgen al leveren...niks zelf slepen.

Tot laterse
Boechout is niet zo ver om af te halen. Trouwens haar favorietste winkel, krijgt ze lekkere snoepjes, ten tijde van Corona kwam de eigenaresse tot aan de auto met mondkapje om snoepjes te geven.

Pff ik wilde effe buiten zitten nu ba ba ba zo warm ik ben binnen gevlucht, Lenka is nog met baasje in de tuin. Lenka heeft een stuk kophuid en is lekker aan het knabbelen

Raar maar waar de ramen zijn nog allemaal dicht.

ponneke

11 aug 2022, 22:41

Lenk schreef:
11 aug 2022, 20:45

Boechout is niet zo ver om af te halen. Trouwens haar favorietste winkel, krijgt ze lekkere snoepjes, ten tijde van Corona kwam de eigenaresse tot aan de auto met mondkapje om snoepjes te geven.

Pff ik wilde effe buiten zitten nu ba ba ba zo warm ik ben binnen gevlucht, Lenka is nog met baasje in de tuin. Lenka heeft een stuk kophuid en is lekker aan het knabbelen

Raar maar waar de ramen zijn nog allemaal dicht.
Simpel : die gunt je die leuke airco niet!

ponneke

11 aug 2022, 22:43

Leuke :

Een man wandelt een bar binnen met zijn huisdier, een aap. Hij bestelt een pintje en terwijl hij het opdrinkt, springt zijn aap door heel het café. De aap neemt wat olijven van de bar, en eet ze op. Dan neemt hij enkele schijfjes citroen, en eet ze op. Dan springt hij op de pool tafel, neemt een van de biljard ballen, en tot ieders verbazing, slikt hij ze in een stuk door.
De barman schreeuwt naar de man:
"Heb je gezien wat je aap net deed!?"
"Nee, wat?"
"Hij at net een biljartbal van m'n pool tafel, volledig!"
"Ja, dat verbaast me niets," antwoord de man, "hij eet alles wat ie ziet. Sorry, ik zal voor alles betalen."
De man drinkt zijn pint uit, betaalt alles, en vertrekt.
Twee weken later, komt de man terug in de bar, bestelt een pint, en weer begint de aap rond te springen! Terwijl de man zijn pint aan't leegdrinken is, vindt de aap een kers op de bar, hij neemt het, duwt ze in zijn achterste, haalt ze er terug uit, en eet ze op. Dan vindt de aap een nootje, en stopt ze opnieuw in zijn achterste, haalt ze er terug uit, en eet ze op.
De barman, al walgend:
"Heb je gezien wat je aap nu weer deed?"
"Nee,wat?", antwoordt de man.
"Wel, hij nam een kers en een nootje, duwde die in zijn achterste, haalde die er uit, en at ze op"
"Aja dat verbaast me niet," antwoord de man, "Hij eet nog steeds alles wat ie ziet, maar sinds die biljartbal meet ie alles eerst" Afbeelding

Remie

11 aug 2022, 23:04

Afbeelding

Remie

12 aug 2022, 04:46

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding voor de felicitaties i.v.m. de verjaardag van onze jongste zoon gisteren beste Luitjes. Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

12 aug 2022, 04:50

Afbeelding

Straks, direct als ik onder douche vandaan kom en mijn ontbijt (2 mokken koffie en één boterhammetje) heb gehad, stap ik al vroeg (denk rond de klok van 7:00u) op mijnAfbeeldingvoor ‘n (nu nog) kort fietstochtje.

Afbeelding

En op zo’n manier kunnen wij deze (mooie) tropische dagen heel goed doorstaan..!

In huis kunnen wij het nog steeds tot 24º houden tot het einde van de dag, door op tijd alles dicht te doen en ’s morgens (heel) vroeg en ’s avonds laat alles tegen elkaar open te zetten.
Afbeelding Gina kwam pas net effe na 1:00 uur naar bed, dus lang is alles ( alleen wat dicht moest om insluipers buiten te houden) niet dicht geweest. :wink:

Inmiddels heb ik hier alles alweer tegenover elkaar openstaan, lekker nu (nog) hoor..!

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

AfbeeldingNeem gerust hoor, 'k ben de beroerdste niet..! :lol:

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

An-W

12 aug 2022, 09:01

Goedemorgen allemaal ,

Sarina , prachtige foto's weer . Afbeelding

Vanmorgen staat een bloeddruk controle op het program en zal ook eens een afspraak maken voor mijn nek waar ik al sinds februari ? last van heb , volgens mij zit er iets bekneld .

Rond 12 komt dan iemand iets ( gratis ) ophalen wat ik op de buurt-facebook-pagina gezet heb .

Vanmiddag dan maar even snel de markt heen en weer Afbeelding

Voor de rest niets met die hitte .
Fijne vrijdag en hou het koel .

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

12 aug 2022, 09:30

Afbeelding
Goede al warme morgen,
Eerst de thuisverpleging, en dan controle huidkanker bij de dermatoloog
Zo blijven we bezig.
Daarna toch wel naar huis komen ,om die grote hitte te vermijden.
Ik heb wel deze nacht heel goed geslapen.
En tegen de muggen was ik gewapend met muggenmelk.
Nu is mijn ventje geprikt
Niet te geloven onze slaapkamer heeft dubbele hor.
Een gewone en een screen.
Maar we waren verwittigd dat er veel muggen zouden zijn dit jaar
Fijne dag allen
toedeloe
menu: koude schotel (eitjes zijn al gekookt en patatjes staan af te koelen)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge

12 aug 2022, 09:56

Goedemorgen en een fijne dag
Ik zit achter huis in de schaduw, waar het nu nog zeer aangenaam is.
De honden liggen er lekker bij te slapen

Man is de hort op en heeft oudste zoon mee
Jongste zoon hangt voor de tv, die verveelt zich een beetje, zo alleen
Ook nog geen kinderen buiten op straat waar hij mee kan spelen

Afbeelding

Sarina mooie foto's
Remie je hebt daar een prima plekje in de schaduw

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Laatst gewijzigd door mama-inge op 12 aug 2022, 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Remie

12 aug 2022, 09:59

Afbeelding

Mijn fietstochtje van toch weer ruim ’n uur is gedaan, nu als de gesmeerde bliksem met nog ‘n Afbeelding in de schaduw onder de bomen.

Hij of zij had het vanmorgen ook al best naar z’n zin:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

grootjegerda

12 aug 2022, 10:07

Afbeelding