In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelier

22 aug 2022, 16:40

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is hier rustig in ons hoekje.

Manlief is naar dochter om een klusje te doen.
Spaanse woef ligt in de zetel te slapen , en ik zit hier aan de pc. Heb wat info opgezocht over de airfryer. Is dat nu een wondertoestel?
Beste vriendin was daar ook over bezig toen we gingen winkelen.

Heb appelmoes gemaakt van de afgevallen appelen. Er hingen er zoveel aan, nu kan je ze bijna op 1 hand tellen. Door de droogte. Zal dit jaar niet veel fruit moeten oogsten, enkel wat stoofperen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

22 aug 2022, 16:57

Voor detective gespeeld.
Het overlijdensbericht gevonden van mijn marraine.
Ook het adres van een van de zonen.
Mailtje gestuurd met rouwbetuiging en de vraag om een bidprentje en wat meer uitleg.
Ze kunnen maar van mij denken wat ze willen.
Moest ik nu een dapperen chauffeur zijn ik was waarschijnlijk meer op bezoek gegaan.
Maar met openbaar vervoer naar Virton...in mijn eentje, hm, niet echt een optie...

Een goede kennis die alleen gevallen is rijdt als ze het in haar hoofd krijgt naar Zwitserland naar haar vriendin en naar Zweden naar een andere vriendin...Indien geen slaapplaats in Zweden kampeert ze in haar auto.

Verder heb ik weer een proper huis en zie ik weer door mijn ruiten.
Mijn was ophangen mocht ook niet van de poetsvrouw.
Voor ik het door had hing hij op de draad.
Wie weet denkt ze:" Stel dat ze weer valt. Dan zit ik zonder job."

Op naar de tropen de volgende dagen.
Wanneer stopt dat?
Iemand onder jullie ervaring met airco die geen lelijke buiten unit heeft?
Het bestaat, maar ik mag de link hier waarschijnlijk niet plaatsen.

Hou het hoofd koel en de voeten ook...

wilde eend 2

22 aug 2022, 19:29

groetjes aan alle seizoentjes !!
Voor Clive en familie : een fijn verblijf op Texel !!
Afbeelding
Voor iedereen een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken ... en liefst een beetje "fris" ..

Oma-C

22 aug 2022, 20:03

Afbeelding

Een goede avond allemaal,
heerlijk weertje maar het wordt weer armer
rond de 30° en erover... 't mag stoppen zoals nu is het fijn :oops:

wilde eend, een fijne avond terug en hou het gezond :)

Helena, 't zijn gewoontes hé rijden en toeren
je had het moeten onderhouden dan kon je weg als je wou :oops:

anjelierke, ja het fruit en de groentjes, we zullen het voelen.... :roll:

Allen een gezellige avond verder en straks een rustige nacht... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

23 aug 2022, 08:28

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik spring echt maar even binnen, want moet bij een 45 minuten in het ziekenhuis zijn voor een CT van mijn longen, ( met vloeistof, het is nog niet warm genoeg :D ) en daarna terug op controle bij mijn pneumologe.
Die vloeistof wordt heel warm, vandaar mijn eerdere opmerking.

Ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke dag, geniet van de koelte binnen.
Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel.

Bekske

23 aug 2022, 08:31

Afbeelding
clive ik wens je een goede uitslag in ziekenhuis sterkte

Oma-C

23 aug 2022, 09:17

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
we krijgen weer een warme (hete) week
dus voorzichtig zijn, het lichaam
kan er niet meer zo goed tegen
dus amuseren we ons maar binnen en
houden het koel, dat is nog het beste.... :roll:

clive, veel sterkte straks in de kliniek
niet leuk, maar als het moet.....succes :)

Bekske, als je zo rond je kijkt is vriendschap
ver te zoeken.... schieten, messteken en zomeer
het mensdom is aan 't gek worden denk ik :roll:
ze kunnen de weelde niet meer baas.....
en niemand is nog tevreden...:oops:

Sterkte en groetjes aan allemaal :wink:

Helena van Troje

23 aug 2022, 10:09

Oma-C dat was ik gisteren ook aan het denken.
Ik las de krant en dacht dat ik een thriller aan het lezen was.
Ik vind wel dat de berichtgeving heel tendentieus en angstaanjagend is.
En alle commentaar daarrond van alle experten in dit en in dat...

Ik heb een heel lief mailtje gekregen van de zoon van mijn marraine.
Ze is stilletjes in haar slaap overleden, gelijk een kaarsje uitgegaan.
Op de dag na haar 101ste verjaardag.
Nu blijft er niemand meer over van de uitgebreide vriendenkring van mijn ouders.

Heel veel te doen vandaag, waarvan een en ander ook morgen nog kan...
We zullen er eens aan beginnen.

Clive een voordeel ik neem aan dat in het ziekenhuis airco aanwezig is.
Daar was ik mij maar mee aan het troosten op spoed verleden week zondag.
Het is hier fris!

Het zal weer een dagtaak worden van gordijnen open en toe en ventilator op en af.

Tot in den draai!

Muddy Maddy

23 aug 2022, 10:49

Goede morgen seizoentjes,

Hoor ik links en rechts dat het warm is vandaag? aan de kust ( ze) niet hoor! het is hier zwaarbewolkt en wel 20° zegt die meteo maar die voelt niet wat ik voel. koud met regenachtig weer!
ventje kreeg gisterenavond laat een sms van zijn zus om zaterdag te beginnen aan die slaapkamer naar beneden te halen. ik kan niet mee. hopelijk is het rap opgelost. gelukkig hebben wij gezegd om tijdens de week om Lilly te gaan. eind september zou ze dan haar" clean bill of health" hebben. dan is 't aan mij om ze te sterilizeren en die chip op mijn naam te zetten. benieuwd of dat avontuur gaat aflopen. als ik tegen Gimly zeg bv als hij zijn eten weer laat staan dat hij het moet opeten of dat zijn zus het wel gaat doen. dan is het rap op. ik denk dat hij het weet. maar over dat overeen komen? ik hoop van wel. Lilly is niet dominant maar neemt wel initatieven. en de rest volgt. vandaar dat monique denkt dat hij zich niet gaat willen laten doen. en alles gaat imiteren. zo van als zij dat durft, ik ook dan.
Helena & oma c: ik denk er net hetzelfde over. vriendschap is soms ver te zoeken. helena: schoonzus heeft een airco met slangen en geen muurunit. normaal zouden ze dan een venster moeten uitbreken om die 7/7 te laten draaien.
ventje heeft weer iets op fb gezet. met het nieuws over de alweer hogere gas en electriek prijzen had een gezegd dat we allemaal zonnepanelen moesten leggen en windmolentjes in onze hof. 't zal wel zijn: zo'n windmolen maakt enorm lawaai. je hoort die schoepen draaien zo van tjoef-tsjoef-tjoef. ventje schreef dat die aan het dromen was en dat er heel veel gezinsdrama's gaan gebeuren. ventje kreeg nogal veel likes. mijn moeder is haar geld ook daarvoor aan het oppotten om de gas en electriek te kunnen betalen.
clive: Succes! ik heb ook al zo'n vloeistof gekregen maar vond dat niet echt heet. ik kreeg alleen een heel rooie kop. er bleef wel een verpleegster in de ct ruimte achter een scherm. dat machien maakt een geluid als een wasdraaier vind ik maar dan zonder water. ik heb er al gehad met gewone contrast, met radioactieve contrast ( botscan) met kleurcontrast, noem maar op. van die radioactive moest ik een uur terug naar huis en vroeg aan die verpleger die dat inspoot wanneer ik licht ging beginnen geven in het donker. hij keek me met grote ogen aan en zei dat ik hem dan onmiddelijk moest bellen want dat hij dat nog nooit gezien had. heb zijn telefoon nummer nimmer gekregen! *grijns* als alle onderzoeken gedaan zijn wens ik je een fijne vakantie. er is een nieuwe collectie van blond amsterdam uitgekomen zei Jo. ( heb dat eens verteld aan Suus)
ben benieuwd of het warm zal zijn op de burendrink zondag. vandaar die tapas. nu nog op 't boodschappen lijstje bruin bier zetten.
fijne dag seizoentjes, keep safe! knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

23 aug 2022, 15:08

Een verkoelende traktatie voor al wie er zin in heeft :lol:

Afbeelding

anjelier

23 aug 2022, 16:07

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: succes in het ziekenhuis.

De komende dagen kom ik niet online. Moet bij de ukjes oppassen. Zoon en schoondochter hebben 3 lange dagen voor de boeg op hun werk.
Hoop dat het wat meevalt, hun 3 dagen bezig houden en dan met die hitte :oops: . Bij zoon hebben ze geen airco en veel vensters op het zuiden gericht. We doen wel de gordijnen dicht , maar toch.

Manlief had deze ochtend een bloedafname bij de huisarts, is nu naar de apotheek voor medicijnen.
Komt hier juist toe, had zijn mondmasker vergeten. Nu moet hij terug. Ja, bij de apotheker is een mondmasker nog steeds verplicht. Normaal ligt er steeds eentje in de auto, nu niet.
We weten al waar we moeten zijn als we om een nieuwe boosterprik gaan. Is op een ander plaats dan de vorige keer.

Dames, tot de volgende keer.

Oma-C

23 aug 2022, 20:46

Afbeelding

Fijne avond en slaapwel voor later :) en tot morgen :wink:

Bekske

24 aug 2022, 07:58

Afbeelding

clive

24 aug 2022, 08:32

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren een andere pneumoloog gehad wegens afwezigheid van mijn vaste pneumologe tot minstens nu al tot en met november. Hoop dat er niets ernstig is.
CT laten nemen en dan naar de consultatie bij dus een andere, maar heel lieve en attente pneumoloog.
Hij zou voor mij een operatie aan de longen voorstellen in samenspraak met mijn vaste pneumologe.
Maar als die operatie doorgaat is dat pas na februari volgend jaar. Dus we gaan ons daar nog geen zorgen over maken. Ze zouden dan de (kapotte) delen van mijn longen wegnemen en het goede gedeelte als het ware strekken en vastmaken met krammetjes. Het zou mijn levenskwaliteit heel wat verbeteren. Maar zoals gezegd, als die operatie doorgaat is dat pas voor volgend jaar.

Ik ga beginnen met de poets boven, dan ben ik de hitte voor.

Liefs aan elk en maak er een fijne dag van. En natuurlijk een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

24 aug 2022, 09:39

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
geraken we in een sukkelstraatje :roll:
de een na de ander die problemen
met de gezondheid krijgt :oops:
Hopelijk komt het allemaal goed clive
't is altijd afwachten hé veel goede moed
en probeer een beetje rustig aan te doen... :roll:
Heel veel sterkte alvast :)

Bekske, dank voor het ijsje, 't is er weer voor :lol: