Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

23 aug 2022, 12:00

Fauci was één van de weinigen die Trump een beetje redelijkheid kon bijbrengen, alleen daarom verdient hij een standbeeld.

Wil.

23 aug 2022, 15:08

Was zijn job de president redelijkheid bijbrengen?

Of moest hij de volksgezondheid bevorderen door juiste wetenschappelijke informatie te verstrekken? Moest hij niet de implicaties van een covid-epidemie correct kunnen inschatten? Moest hij niet de oorsprong van het beestje trachten te achterhalen?

Door zijn leugenachtige mails heeft hij bewezen dat hij niet de juiste man op de juiste plaats was.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

26 aug 2022, 10:19

In China:

Afbeelding

Ondertussen in Zweden:

Afbeelding

Sousske

27 aug 2022, 17:19

Dicksy schreef:
23 aug 2022, 11:45
Griezelige Dr. Fauci kondigt ontslag aan - zal in december aftreden

Afbeelding

Opgeruimd staat netjes of toch een verlies voor de medische wereld? :roll:
Verlies voor de medische wereld? Ik denk eerder dat de wereld blij mag zijn als hij weg is.
Maar goed, hij heeft al genoeg schade berokkend aan de mensheid met zijn leugens over de vaccin, en dit allemaal om zijn zakjes te vullen.
Je gezondheid is het kostbaarste bezit. :)

Sousske

27 aug 2022, 17:25

Fazal schreef:
16 aug 2022, 19:06
Klopt!
Een kennis van mij was vorig jaar 3 keer gevaccineerd, en is in februari '22 toch nog zwaar ziek geworden ten gevolge van corona. Heb hem laatst ontmoet, in ergens in juli. Hij zag er niet uit, en steunde op zijn wandelstok. "Ik was op sterven na dood" vertelde hij mij, "en ik draag nog altijd de gevolgen". De man moest tegen de muur leunen toen hij met mij aan het praten was.
Er zijn duizenden voorbeelden zoals jouw kennis maar de corrupte media zwijgt daar mooi over.
Je hoort constant over het vaccin maar veel te weinig over de bijwerkingen.

Fred1950

27 aug 2022, 18:28

Sousske schreef:
Fazal schreef:
Klopt!
Een kennis van mij was vorig jaar 3 keer gevaccineerd, en is in februari '22 toch nog zwaar ziek geworden ten gevolge van corona. Heb hem laatst ontmoet, in ergens in juli. Hij zag er niet uit, en steunde op zijn wandelstok. "Ik was op sterven na dood" vertelde hij mij, "en ik draag nog altijd de gevolgen". De man moest tegen de muur leunen toen hij met mij aan het praten was.
Er zijn duizenden voorbeelden zoals jouw kennis maar de corrupte media zwijgt daar mooi over.
Antivaxer ? De man werd ziek door een corona besmetting , niet na of door de vaccinaties. Zonder zijn vaccinaties zat die wellicht al onder grond.

Sciensano cijfers.

21 % minder kans op een besmetting bij mensen ( 18 tot 64 jaar ) die gevaccineerd zijn dan bij niet-gevaccineerden.

Untitled100.png

36,6 % minder ziekenhuisopnames bij 65-plussers die gevaccineerd zijn dan bij niet-gevaccineerde 65 plussers

Untitled101.png

Hou het dus bij gezond verstand en loop die meute antivax onnozelaars niet achterna

Sousske

27 aug 2022, 18:35

Ik zie meer schade door vaccins dan door het virus zelf.

Maar goed, 't is maar wat de corrupte overheid en media ons wilt doen geloven.

Ik heb trouwens 2 keer corona gehad, voelt eigenlijk als een soort griep, niet meer en niet minder.

Sousske

27 aug 2022, 18:38

Fred1950 schreef:
27 aug 2022, 18:28
Sousske schreef:
Fazal schreef:
Klopt!
Antivaxer ? De man werd ziek door een corona besmetting , niet na of door de vaccinaties. Zonder zijn vaccinaties zat die wellicht al onder grond.

Sciensano cijfers.

21 % minder kans op een besmetting bij mensen ( 18 tot 64 jaar ) die gevaccineerd zijn dan bij niet-gevaccineerden.

Untitled100.png

36,6 % minder ziekenhuisopnames bij 65-plussers die gevaccineerd zijn dan bij niet-gevaccineerde 65 plussers

Untitled101.png

Hou het dus bij gezond verstand en loop die meute antivax onnozelaars niet achterna
Ik vrees dat die man meer schade heeft opgelopen door het vaccin dan door corona zelf. Hij was gevaccineerd dus eigenlijk had hij niet eens mogen ziek worden door corona. Daar ging het toch om in de 1ste instantie, of niet?

Fred1950

27 aug 2022, 21:00

Sousske schreef:
27 aug 2022, 18:38
....
Ik vrees dat die man meer schade heeft opgelopen door het vaccin dan door corona zelf.
Waarom zou dat het geval zijn ?

Hij was gevaccineerd dus eigenlijk had hij niet eens mogen ziek worden door corona. Daar ging het toch om in de 1ste instantie, of niet?
Neen. Dat vaccin beschermt u niet , het zorgt ervoor dat ge zelf beter gewapend geraakt tegen het virus. Ge krijgt hierdoor geen glazen stolp over je heen waar het virus niet door kan , of wat dacht je.

Na vaccinatie bouwt ge antistoffen op tegen het virus , en als ge dan besmet geraakt wordt ge hierdoor minder ziek , of helemaal niet als uw afweersysteem snel genoeg kan reageren -- zoals bij de meeste jonge mensen.

Wil.

27 aug 2022, 21:17

Het pokkenvaccin zorgt ervoor dat je helemaal niet ziek wordt. Dat is wat een echt vaccin moet doet. Idem met het vaccin tegen kinderverlamming, tegen bof en al die andere ziektes. Al die vaccins zorgen ervoor dat je niet eens weet of je nog met het virus in contact bent geweest en ze zorgen ervoor dat je de ziektekiemen ook niet doorgeeft.

Het coronavaccin doet dat helemaal niet. Het bouwt bij een aantal personen voldoende weerstand op om niet ziek of niet héél ziek te worden. Sommigen sterven er nochtans tóch nog aan, niettegenstaande ze gevaxt en geboosterd zijn.

Het is de naam vaccin niet waardig.

Dicksy

27 aug 2022, 21:34

door Fred1950 » 30 minuten geleden
Neen. Dat vaccin beschermt u niet , het zorgt ervoor dat ge zelf beter gewapend geraakt tegen het virus. Ge krijgt hierdoor geen glazen stolp over je heen waar het virus niet door kan , of wat dacht je.

Na vaccinatie bouwt ge antistoffen op tegen het virus , en als ge dan besmet geraakt wordt ge hierdoor minder ziek , of helemaal niet als uw afweersysteem snel genoeg kan reageren -- zoals bij de meeste jonge mensen
Hun eerdere verklaringen waren nochtans heel anders. Ze hebben ze pas bijgesteld/verandert nadat werd vastgesteld dat gevaccineerden toch nog besmet konden geraken en daarom is de opmerking van Sousske:
Hij was gevaccineerd dus eigenlijk had hij niet eens mogen ziek worden door corona. Daar ging het toch om in de 1ste instantie, of niet?
meer dan terecht.

Fred1950

27 aug 2022, 23:48

Dicksy schreef:
27 aug 2022, 21:34
....
Hun eerdere verklaringen waren nochtans heel anders. Ze hebben ze pas bijgesteld/verandert nadat werd vastgesteld dat gevaccineerden toch nog besmet konden geraken en daarom is de opmerking van Sousske:
meer dan terecht.
In het begin van de pandemie zijn er die getuigden dat ze twee keer na mekaar besmet zijn geraakt en die getuigen waren toen nog niet gevaccineerd geweest. Of je de ziekte al doorgemaakt maakt , of dat je gevaccineerd bent maakt voor het immuun systeem geen enkel verschil. Het kan zelfs dat je sterker reageert op de tweede besmetting of na een vaccinatie omdat er meer "soldaten" in de strijd worden geworpen. Dat uit zich door hogere koorts te maken.

Diegenen die beweren of ooit beweerd hebben dat je niet meer besmet kon geraken zijn dus totaal fout geweest. Nu is het wel zo dat gezonde jonge mensen onmiddelijk gaan reageren als ze voordien reeds besmet zijn geweest of als ze gevaccineerd zijn geweest en dan geen symptomen meer gaan vertonen , en die geven dan de "schijn" weg dat ze niet meer besmet kunnen geraken. Die zijn helaas wel tijdelijk dragers van het virus en kunnen in die korte periode anderen besmetten.

( al wat ik nu schrijf is oude koek die ik al meer dan een jaar geleden hier ook heb neergepend )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 28 aug 2022, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

28 aug 2022, 00:08

Wil. schreef:
....
Toch wel , maar het corona beestje is het pokken beestje niet. Alles hangt ervan af hoe het afweersysteem er antistoffen tegen aanmaakt en vooral ook waar het virus zich nestelt. Daar heeft het vaccin geen vat op.

Iemand die effectief de pokken heeft gehad , gaat die ook niet meer krijgen. Waarom niet ? Wellicht omdat dat virus zich trager vermenigvuldigt en het immuunsysteem het hierdoor te snel af is.

Mijn dierenartse is al drie keer met corona besmet geweest en telkens met symptomen ( met zelftest vastgesteld ) . De laatste keer liep ze rond met zo goed als een mannenstem. Of ze al dan niet ervoor gevaccineerd is geweest doet er zelfs niet toe.

Ze had dus na de eerste besmetting "in theorie" ook geen tweede of derde keer ziekjes kunnen worden. Dat is bij het corona virus dus niet het geval. Er lopen personen rond die om de haverklap met een snotvalling rondlopen , en nochtans is dat ook telkens een besmetting met hetzelfde ( rhino ) virus. Vaccinatie tegen verkoudheden zouden ook amper werken , net als bij corona is dit niet anders.

Wees dus toch maar gelukkig dat je voor ongeveer 6 maanden na een besmetting of vaccinatie toch nog een weerstand ertegen hebt opgebouwd , zoniet is de kans groot dat je met complicaties door een onderliggende aandoening het ziekenhuis in een kist moogt verlaten.

Immuniteit is geen zwart-wit verhaal en een vaccin is dat ook niet. Alleen computers werken met nullen en enen ( on - off ) , al de rest is "analoge" ( in dit geval biochemische ) techniek.

Wil.

28 aug 2022, 01:07

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
....
Toch wel , maar het corona beestje is het pokken beestje niet. Alles hangt ervan af hoe het afweersysteem er antistoffen tegen aanmaakt en vooral ook waar het virus zich nestelt. Daar heeft het vaccin geen vat op.
Dat is mee van de dikste b.s. die ik hier al gelezen heb.
Dit zijn aanbevolen inentingen:

bof (dikoor)
difterie (kroep)
haemophilus influenza type b
hepatitis B
kinkhoest (pertussis)
mazelen
meningokokken type C
pneumokokken
polio (kinderverlamming)
rode hond (rubella)
tetanus (klem)

Voor elk van deze vaccins geldt dat als je ze hebt toegediend gekregen, dat je dan de ziekte niet meer krijgt. Bij corona heb je nog altijd een grote kans dat je de ziekte krijgt en voor oude mensen met onderliggende ziektes geldt zelfs dat je een redelijke kans maakt om te overlijden.

Dan hoor je soms die lamme excuses 'ja maar het virus is gemuteerd'. Inderdaad, maar ook tegen het oorspronkelijke virus (Wuhan) werkt het vaccin niet zoals het vaccin tegen polio of mazelen. Ook toen al was het een half-en-half vaccin.

Dit noem ik geen vaccin. Het is een commercieel middel van big pharma dat met de hulp van de overheid wordt gepusht. Dat een communist graag achter het kapitalisme gaat aanlopen, had ik niet direct verwacht.

Sousske

28 aug 2022, 08:31

Wil. schreef:
28 aug 2022, 01:07
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
....
Dat is mee van de dikste b.s. die ik hier al gelezen heb.
Dit zijn aanbevolen inentingen:

bof (dikoor)
difterie (kroep)
haemophilus influenza type b
hepatitis B
kinkhoest (pertussis)
mazelen
meningokokken type C
pneumokokken
polio (kinderverlamming)
rode hond (rubella)
tetanus (klem)

Voor elk van deze vaccins geldt dat als je ze hebt toegediend gekregen, dat je dan de ziekte niet meer krijgt. Bij corona heb je nog altijd een grote kans dat je de ziekte krijgt en voor oude mensen met onderliggende ziektes geldt zelfs dat je een redelijke kans maakt om te overlijden.

Dan hoor je soms die lamme excuses 'ja maar het virus is gemuteerd'. Inderdaad, maar ook tegen het oorspronkelijke virus (Wuhan) werkt het vaccin niet zoals het vaccin tegen polio of mazelen. Ook toen al was het een half-en-half vaccin.

Dit noem ik geen vaccin. Het is een commercieel middel van big pharma dat met de hulp van de overheid wordt gepusht. Dat een communist graag achter het kapitalisme gaat aanlopen, had ik niet direct verwacht.
Inderdaad, het gaat allemaal om het geld en niet om onze gezondheid!