Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Sousske

28 aug 2022, 08:34

Dicksy schreef:
27 aug 2022, 21:34
door Fred1950 » 30 minuten geleden
Neen. Dat vaccin beschermt u niet , het zorgt ervoor dat ge zelf beter gewapend geraakt tegen het virus. Ge krijgt hierdoor geen glazen stolp over je heen waar het virus niet door kan , of wat dacht je.

Na vaccinatie bouwt ge antistoffen op tegen het virus , en als ge dan besmet geraakt wordt ge hierdoor minder ziek , of helemaal niet als uw afweersysteem snel genoeg kan reageren -- zoals bij de meeste jonge mensen
Hun eerdere verklaringen waren nochtans heel anders. Ze hebben ze pas bijgesteld/verandert nadat werd vastgesteld dat gevaccineerden toch nog besmet konden geraken en daarom is de opmerking van Sousske:
Hij was gevaccineerd dus eigenlijk had hij niet eens mogen ziek worden door corona. Daar ging het toch om in de 1ste instantie, of niet?
meer dan terecht.
Klopt, ik heb altijd geweten dat het de bedoeling van een vaccin is om niet besmet te raken met het virus, en niet anders.
Waarom dan laten vaccineren met een gifspuit dat zijn werk niet doet?
Je gezondheid is het kostbaarste bezit. :)

Fred1950

28 aug 2022, 09:04

Sousske schreef:
....

Klopt, ik heb altijd geweten dat het de bedoeling van een vaccin is om niet besmet te raken met het virus, en niet anders.
Onverbeterlijk , die antivaxers ... :lol: Men moest alle vaccin weigeraars die iemand anders hebben besmet voor de rechter dagen wegens fysieke verwondingen. :twisted:

Dicksy

28 aug 2022, 09:12

door Fred1950 » minder dan een minuut geleden
Sousske schreef: ↑31 minuten geleden
....

Onverbeterlijk , die antivaxers ... :lol: Men moest alle vaccin weigeraars die iemand anders hebben besmet voor de rechter dagen wegens fysieke verwondingen. :twisted:
Als men alle gevaccineerden van hetzelfde laken een broek moest geven als gij die ‘antivaxers’ toewenst kon ik in mijn blote kont op straat lopen en niemand zou het eens merken. :lol:

Fred1950

28 aug 2022, 09:16

Wil. schreef:
28 aug 2022, 01:07
....

Dat is mee van de dikste b.s. die ik hier al gelezen heb.
Dit zijn aanbevolen inentingen:

bof (dikoor)
difterie (kroep)
haemophilus influenza type b
hepatitis B
kinkhoest (pertussis)
mazelen
meningokokken type C
pneumokokken
polio (kinderverlamming)
rode hond (rubella)
tetanus (klem)

Voor elk van deze vaccins geldt dat als je ze hebt toegediend gekregen, dat je dan de ziekte niet meer krijgt. ....
Altijd maar blijven hameren met dogma's. :roll: Wie beweert en heeft bewezen dat ge niet meer besmet kunt geraken en er ook niet niet lichtjes meer ziek kunt van worden. Meestal voel je die besmetting niet , of je voelt je een paar dagen "nie goe" .... Iemand van wie het afweersysteem onderdrukt wordt ( o.a. dragers van HIV ) zullen wel anders praten.

Dicksy

28 aug 2022, 09:33

door Fred1950 » 11 minuten geleden
Altijd maar blijven hameren met dogma's. :roll: Wie beweert en heeft bewezen dat ge niet meer besmet kunt geraken en er ook niet niet lichtjes meer ziek kunt van worden. Meestal voel je die besmetting niet , of je voelt je een paar dagen "nie goe" .... Iemand van wie het afweersysteem onderdrukt wordt ( o.a. dragers van HIV ) zullen wel anders praten.
Een reden te meer dat een besmette gevaccineerde net zo verantwoordelijk is voor verdere besmetting. Dat hij zich een paar dagen ‘nie goe’ voelt is bijzaak. Op die paar dagen kan hij evengoed het virus doorgeven en dat is het punt.

frits1955

28 aug 2022, 10:23

En jongens, voor wanneer vaccinatie nr.4? Of is het 5?

Wil.

28 aug 2022, 10:33

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
Voor elk van deze vaccins geldt dat als je ze hebt toegediend gekregen, dat je dan de ziekte niet meer krijgt. ....
Altijd maar blijven hameren met dogma's. :roll: Wie beweert en heeft bewezen dat ge niet meer besmet kunt geraken en er ook niet niet lichtjes meer ziek kunt van worden.

Ik heb met opzet het woord 'besmet' niet gebruikt in mijn reactie.

Wie ingeënt is tegen mazelen kan mogelijk nog hier of daar in aanraking komen met het virus maar hij weet het zelfs niet eens. Hij wordt echter niet meer ziek.

Met corona is dat totaal anders. Als jij dat een vaccin noemt, dan ben je een nuttige idioot van de farmahuizen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

28 aug 2022, 10:38

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
....

Dat is mee van de dikste b.s. die ik hier al gelezen heb.
Dit zijn aanbevolen inentingen:

bof (dikoor)
difterie (kroep)
haemophilus influenza type b
hepatitis B
kinkhoest (pertussis)
mazelen
meningokokken type C
pneumokokken
polio (kinderverlamming)
rode hond (rubella)
tetanus (klem)

Altijd maar blijven hameren met dogma's.
Nu is wetenschap al een dogma geworden. En dat komt uit de mond van iemand die beweert dat hij wetenschappelijk denkt.
(Nu ja, ik weet al veel langer dat het enkel maar een bewering is)

Dicksy

28 aug 2022, 10:47

door frits155 18 minuten geleden
Die tel zijn ze kwijt. Mogelijks tot de ‘oude stocks’ opgebruikt zijn om ze niet te moeten vernietigen. Geld weggooien is niet aan deze regering besteed. 🤔

Wil.

28 aug 2022, 11:10

Dat laatste zou je anders kunnen geschreven hebben: "Geld zomaar verbranden is niet aan deze minister van volksgezondheid besteed".

Fred1950

28 aug 2022, 11:19

Dicksy schreef:
28 aug 2022, 10:47
door frits155 18 minuten geleden
Die tel zijn ze kwijt. Mogelijks tot de ‘oude stocks’ opgebruikt zijn om ze niet te moeten vernietigen. Geld weggooien is niet aan deze regering besteed. 🤔
't Zal zoals met de griepspuit worden : elk jaar ééntje of misschien wel twee. Enne ... diene griep is ook alle jaren meestal dezelfde variante , en toch .... word je er nog ziek van als ge die variante ooit al gekregen hebt. En gij nu ! :mrgreen:

Neem toch eens aan dat ge niet alle virussen zomaar op één hoop kunt gooien. Corona gedraagt zich als een griepvirus. Ooit van het herpes virus gehoord ( koortsblaren , zona ) ? Ook besmettelijk als het zich manifesteert , en ge geraakt het virus op de koop toe nooit meer kwijt. 8O
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 28 aug 2022, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Sousske

28 aug 2022, 11:40

Fred1950 schreef:
28 aug 2022, 09:04
Sousske schreef:
....

We willen enkel jouw oogjes openen Fred. Je wordt belogen langs alle kanten als het om het coronavaccin gaat.

Je kan beter de 'big pharma' en de 'overheid met zijn geldzuchtige experts' voor de rechter dagen wegens fysieke verwondingen die ze aangebracht hebben. Dan pas zou je een held zijn in mijn ogen.

Sousske

28 aug 2022, 11:43

frits1955 schreef:
28 aug 2022, 10:23
Ik vrees dat het een levenslange vaccin wordt, de ratten hebben geld geroken en tamme schaapjes gevonden die bereid zijn deze vaccins te ontvangen. En wij maar belastingen betalen om dat te spijzen. :evil: :evil: :evil:

Sousske

28 aug 2022, 11:46

Dicksy schreef:
28 aug 2022, 09:12
door Fred1950 » minder dan een minuut geleden
Sousske schreef: ↑31 minuten geleden
....

Als men alle gevaccineerden van hetzelfde laken een broek moest geven als gij die ‘antivaxers’ toewenst kon ik in mijn blote kont op straat lopen en niemand zou het eens merken. :lol:
:lol: :lol:

Fred1950

28 aug 2022, 11:47

Sousske schreef:
28 aug 2022, 11:40
.....

We willen enkel jouw oogjes openen Fred. Je wordt belogen langs alle kanten als het om het coronavaccin gaat.

Je kan beter de 'big pharma' en de 'overheid met zijn geldzuchtige experts' voor de rechter dagen wegens fysieke verwondingen die ze aangebracht hebben. Dan pas zou je een held zijn in mijn ogen.
We worden allemaal dagelijks belogen door "hoge pieten" ( met gasprijzen , door Zelensky in Oekraïne ). Het probleem is dat alleen "big pharma" in staat zijn om het eender welk vaccin te ontwikkelen en massaal te produceren. Dat kan de bakker om de hoek niet.

( 't zou allemaal beter worden moesten er geen "Wil-met-punten" bestaan die dividenden van hun gespeel op beurzen uitgekeerd krijgen :twisted: :lol: )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 28 aug 2022, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.