Coronavirus
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Het gaat/ging in eerste instantie over de hygiëne die Sousske (de nieuwe Ice ???) te berde bracht
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dood door griep is niet veroozaakt door minder hygiëne. Trouwens , wat was er toen minder hygiënisch dan nu ? Toen zich dagelijks met pompwater wassen is niet minder hygiënisch dan alle dagen onder de douche staan. De was doen met de zepen die er toen waren was zelfs gezonder dan wat je nu allemaal in je wasmachine stopt en voor allergieën zorgt. ( de was werd toen effecief nog gekookt - de "kookwas" - en niet zoals nu op amper 30 graden C ) PFOS en PFAS bestonden toen ook nog niet. , en het immuunsysteem van de kinderen werd getrained om allerhande bacteriën de baas te kunnen. Een betere hygiëne zorgt er trouwens voor dat je minder in contact komt met bacteriën en schimmels , maar houdt virussen helemaal niet tegen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 29 aug 2022, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ik kan niet goed volgen: betere hygiëne - zoals handen wassen bv - houdt virussen dus niet tegen, maar eerder schreef je dat handen wassen nodig wasEen betere hygiëne zorgt er trouwens voor dat je minder in contact komt met bacteriën en schimmels , maar houdt virussen helemaal niet tegen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Als er iemand in je handen spuwt , wat doe je dan ? Het griepvirus verspreidt zich net zoals corona via de lucht door hoesten ( speekseldruppels ) , niezen en via de uitgeademde lucht .... Al die druppels komen op je eigen handen terecht , en daarna op al wat je aanraakt.Wil. schreef: ↑29 aug 2022, 13:55Ik kan niet goed volgen: betere hygiëne - zoals handen wassen bv - houdt virussen dus niet tegen, maar eerder schreef je dat handen wassen nodig wasEen betere hygiëne zorgt er trouwens voor dat je minder in contact komt met bacteriën en schimmels , maar houdt virussen helemaal niet tegen.![]()
Stop ermee en maak je niet verder belachelijk.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 29 aug 2022, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Betere hygiëne is dus tóch een bonusFred1950 schreef: ↑29 aug 2022, 15:09Als er iemand in je handen spuwt , wat doe je dan ? Het griepvirus verspreidt zich net zoals corona via de lucht door hoesten ( speekseldruppels ) , niezen en via de uitgeademde lucht .... Al die druppels komen op je eigen handen terecht , en daarna op al wat je aanraakt.Wil. schreef: ↑29 aug 2022, 13:55Ik kan niet goed volgen: betere hygiëne - zoals handen wassen bv - houdt virussen dus niet tegen, maar eerder schreef je dat handen wassen nodig wasEen betere hygiëne zorgt er trouwens voor dat je minder in contact komt met bacteriën en schimmels , maar houdt virussen helemaal niet tegen.![]()
Stop ermee en maak je niet verder belachelijk.
Ik denk dat we het hier nog allemaal eens zullen geraken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Bedoelt ge hiermee dat men in 1920 zijn handen niet waste , behalve na contact met een griep patient. ?
Geef eens een voorbeeld van persoonlijke "betere hygiëne" die nu wordt toegepast en niet in 1920.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Misschien omdat de magazijnen nog vol zitten en die producten tenslotte toch betaald zijn?Waaarom hangt in elk ziekenhuis ontsmetting gel aan elke kamer en bij de dokter in de wachtkamer?
Men zou eens moeten te weten komen hoeveel mensen dat eigenlijk nog gebruiken. De huisarts is hier nog altijd op afspraak. Zou iedereen die ontsmettingsgel gebruiken?