geen verbinding maken bepaalde PC en telefoon Telenet Wifree-opgelost
-
carlie - Lid geworden op: 21 jun 2009, 13:11
Vroeger was er wel geen probleem en waarom nu wel ? En bytheway op mijn tablet en mijn smartphone heb ik ook geen wifree...
windows 11 / Intel r core tm i7 8550 cpuc@ 1.80 ghz 1.99 ghz/ ram 8 gb / 64 bits x 64/antivirus Telenet/windows firewall/Malware en CCleaner op pc
-
is dit misschien het probleem ? Info van telenet : Staat je Wi-Free aan, maar kan je toch niet aanmelden?
Mogelijk proberen te veel gebruikers aan te melden op Wi-Free. Probeer het later opnieuw.
Thuis verbind je altijd met je eigen wifi-netwerk. Aanmelden met Wi-Free kan niet op je eigen modem, ook niet als je ‘TelenetWiFree’ bij je beschikbare netwerken ziet staan. Je eigen wifi heeft altijd voorrang. Zo heb je thuis de beste verbinding.
Het Wi-Free signaal is mogelijk te zwak. Je toestel kan daardoor geen verbinding maken en vraagt opnieuw je wachtwoord. Je hoeft dit niet opnieuw in te voeren. Je toestel verbindt als het een sterker Wi-Free signaal vond.
windows 11 / Intel r core tm i7 8550 cpuc@ 1.80 ghz 1.99 ghz/ ram 8 gb / 64 bits x 64/antivirus Telenet/windows firewall/Malware en CCleaner op pc
-
Maar ja, dan zou er toch ook een probleem zijn met die andere pc die wel op wifree kan ? Sterke of zwakke kaarten.. en wat met mijn tablet en smartphone die ook geen wifree kunnen hebben ..carlie schreef: ↑28 aug 2022, 14:55is dit misschien het probleem ? Info van telenet : Staat je Wi-Free aan, maar kan je toch niet aanmelden?
Mogelijk proberen te veel gebruikers aan te melden op Wi-Free. Probeer het later opnieuw.
Thuis verbind je altijd met je eigen wifi-netwerk. Aanmelden met Wi-Free kan niet op je eigen modem, ook niet als je ‘TelenetWiFree’ bij je beschikbare netwerken ziet staan. Je eigen wifi heeft altijd voorrang. Zo heb je thuis de beste verbinding.
Het Wi-Free signaal is mogelijk te zwak. Je toestel kan daardoor geen verbinding maken en vraagt opnieuw je wachtwoord. Je hoeft dit niet opnieuw in te voeren. Je toestel verbindt als het een sterker Wi-Free signaal vond.
-
-
Computer is heropgestart. Tablet en smartphone ook op vakantie gebruikt met plaatselijke verbinding. Ik denk dat daar misschien het probleem moet gezocht worden ? Alhoewel, zoals reeds eerder gezegd : met mijn smartphone kan ik alleszins wel ergens anders op wifree. Pc en tablet nog niet getest ergens anders.
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Ik heb nog nooit gehoord dat je modem de eigen verbinding neemt, die zend namelijk uit. De modem zelf is verbonden aan de kabel.
Deze zend twee signalen uit, eigen signaal en wifree-signaal, allebei beveiligd want je moet je inloggen op de twee wil je die gebruiken.
Verwijder je eigen wifiverbinding uit de instellingen van je computer en hij zal automatisch wifree nemen. Je hoeft dus niet uit huis te gaan om te testen.
Later kan je weer de WPA-sleutel invoeren voor je privé wifi verbinding.
-
janneke dust2 - Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Je kan nooit een internetverbinding krijgen op je eigen WiFree met uw inloggegevens.
Je kan enkel een verbinding maken via WiFree van een andere modem.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019
-
sacho - Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08
Als je uw eigen wifi-verbinding uit je computer instellingen verwijderd wel, dan ben je een gast(een vreemde persoon). Je moet daarna wel je WPA sleutel weer invoeren om weer normale wifi verbinding te hebben.
Kijk eerst een of je wifree instellingen goed staan.
Ga naar 'mijn telenet' en klik op je thuisnetwerk.
Daar klik je onder je modem op 'modem details'

zorg dat alles is ingeschakeld

-
pc is terug opgestart. Tablet en smartphone niet gebruikt met plaatselijke verbinding op vakantie.
-
Dat weet ik. Thuis ga ik niet op Wifree maar op de modem. Dat is mijn probleem niet. Ik herhaal nog even mijn probleem : Met mijn pc, tablet, smartphone kan ik geen wifreeverbinding meer maken in mijn tweede verblijf. Vroeger was dit wel mogelijk. Met andere pc's kan ik wel op Wifree in tweede verblijf. De vraag is : wat is er mis..
-
Alles is ingeschakeld bij Modemdetails.sacho schreef: ↑30 aug 2022, 17:03Als je uw eigen wifi-verbinding uit je computer instellingen verwijderd wel, dan ben je een gast(een vreemde persoon). Je moet daarna wel je WPA sleutel weer invoeren om weer normale wifi verbinding te hebben.
![]()
-
Dat weet ik.janneke dust2 schreef: ↑30 aug 2022, 16:51Je kan nooit een internetverbinding krijgen op je eigen WiFree met uw inloggegevens.
SeniorenNet