In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

31 aug 2022, 16:11

Afbeelding

Goede middag allen, :wink:
hier is het nog zonnig en warm
bij het minste werkje zweet ik
me te pletter :roll: :oops:
Niks aan te doen....
Ik wens allen een mooie woensdag
ik mag niet vergeten het papier buiten
te zetten, want morgen is het vuilbakken
Ik zal het al eens in het zicht zetten :oops:

M-M er is altijd wel iets met familie hé :roll: :oops:

wilde eend, ja geen nieuws is goed nieuws zegt men
laat ons hopen dat het waar is.....
Als je neef de pc moet opkuisen en er veel updates zijn
kan hij daar wel eens lang aan bezig zijn :? :roll:
Maar het moet bijgehouden worden anders
zegt de pc op een moment, niks meer... die moet bij blijven
Ja dat moet onderhouden worden :wink:

Allen een fijne woensdag nog en tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

01 sep 2022, 08:36

Afbeelding

Oma-C

01 sep 2022, 09:33

Afbeelding

Goede zonnige morgen alle seizoentjes :wink:
Geen nieuws dus de gewone werkjes
Fijne dag allemaal en tot later :)

Muddy Maddy

01 sep 2022, 09:38

Goede morgen seizoentjes,

heel mijn tekst in cyberspace. dus ik ga niet herhalen wat er stond.
enkel jullie een fijne donderdag wensen.
moet nog naar mijn moeder bellen dat de verhuiswerken waarschijnlijk niet doorgaan wegens te weinig volk te veel dozen en de kringloopwinkel die nog moet komen.
fijne dag keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

01 sep 2022, 17:13

Nog een fijne namiddag en een gezellige avond allemaal.
Geniet nog van deze dag verder en
slaapwel voor later vanavond :roll: :wink: tot morgen... :)

anjelierken

01 sep 2022, 22:05

Hallo iedereen,

De ukjes hebben de eerste schooldag achter de rug. Alles is goed meegevallen, ukkepuk naar het eerste leerjaar en ukkemeisje 2 naar het pre-kleuterklasje. Ze ging morgen terug , zei ze :D .
Toen ik kind was, noemde de kleuterklasjes de "freubelklasjes". Nu hoor je dat niet meer .Er zijn zoveel woorden die je niet meer hoort.

Hier nog steeds geen regen gevallen, ik blijf gieten. Ik giet ook bij zoon, als ik er ben. Hij heeft vorig jaar in oktober fruitbomen aangeplant. De eerste jaren moet je die toch water geven. Gelukkig heeft hij grond dat water vasthoudt. 1x in de week is voldoende.

Vanmorgen wilde ik de vissen eten geven ( was wel uurtje vroeger dan anders) en die kwamen niet, alhoewel ze me konden zien. Pas 1 uur later zwommen ze aan de kant voor hun voer. Zouden die ook een ingebouwde klok hebben? Op uur en tijd eten :D .

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

02 sep 2022, 06:47

Afbeelding

Oma-C

02 sep 2022, 09:37

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
het wordt weer een zonnige dag
we zullen niet mogen zeggen dat we
geen zomer hebben gehad dit jaar
Als de winter ook zo wordt dan
staat ons wat te wachten :roll: :oops:

Anjelierken, fijn dat de kleintjes
graag naar school gaan :)
en wie weet hebben de vissen een eigen klok :lol:

Veel sterkte aan hen met pijn.....
En hou het verder veilig......

Muddy Maddy

02 sep 2022, 11:13

morgen toch naar Brugge want ons moeder heeft een hoop papieren van de bank die ondertekend moeten worden. en dan natuurlijk asap in de bank ingeleverd worden. Ze wil gaan eten. voor een keer niet naar de Mister maar ergens anders. ze ging aan Mia vragen of de bistro aan de phare open was. zelf heb ik daar geen idee van want ik woon ginder niet. het probleem zal parking zijn. als ik naar schoonbroer ga, is er ook altijd geen parking. en als ik ga voor mijn behandeling dan is het echt zoeken want die parking aan de school wordt in de zomer als randparking gebruikt en als het school is, voor de school natuurlijk maar nog steeds als randparking. er zijn 100 plaatsen. de verhuis, daar zijn ze nog mee bezig want schoonmoeder moet nog twee kastjes doen. de hele gang staat vol met dozen en dan die buro ( van het merk Mewaf) die ze waarschijnlijk aan de straatstenen niet gaan kwijt geraken. ik vermoed dat ze die naar het containerpark gaan moeten doen. bovendien zei ventje zijn zus, mensen moeten dan door je huis. ??? en die kinèpraktijk dan? voor ze het weten staan de klanten in hun slaapkamers! sinds de pandemie mochten ze de klanten niet naar de wc meer laten gaan. dus het plakaatje om naar boven te gaan werd weggedaan. anders moesten ze na elk toiletbzoek gaan ontsmetten.
Anjelier: fijn dat de ukjes graag naar school gaan en ja, vissen hebben een klok voor eten en andere dingen. toen ventje nog een aquarium had en op missie was, zaten alle corydoras in een hoekje waar ik zat en gingen pas weg als de telefoon rinkelde. elke avond deden ze dat. bij ventje werd er eten gegeven voor hij naar zijn werk vertrok. toen ik er later zelf voor moest zorgen kregen ze om 10 uur hun eten en ze hingen dan al bovenaan. vooral onze diamantgouramys Jan & Daisy ( twee prachtexemplaren) zaten al boven omdat die leven in de bovenste laag van het water.net als de scalaars. ( maanvis) en ik heb ook nog zoengouramys gehad. maar die zijn helemaal niet verliefd :lol: , het is een territoriaal gevecht. en ik heb ook nog zo'n siamese vechtvis gehad. twee vrouwtjes voor hem uitgekozen: hij moest ze niet hebben. :D hij vond zichzelf mooi genoeg. jammer dat je elk jaar een nieuwe moet kopen want die leven maar een jaar en de vrouwtjes 3. idd, het woord freubel wodt niet meer gebruikt. te ouderwets zeker?
er is hier markt maar van de beloofde 12 kramen zijn er maar 3 schreef iemand. ik kan ze vanuit het slaapkamerraam niet zien. ik denk dat dat initatief van 't stad geen lang leven zal beschoren zijn. want na 6 maand ging er een evaluatie zijn. ook de carref. en de brico zouden afgebroken worden voor een grotere carref. omdat de brico meeverhuisd naar de buurtgemeente. maar wat gaan ze dan doen met de intergreerde apotheek, frituur en wassalon? om nog niet te vragen of de bistro er zal mogen blijven staan.
ik heb nieuwe sims gemaakt. de andere waren uitgespeeld.
op de boerderij zijn de kuikens opnieuw begonnen. maar morgen kan ik niet spelen. want ik ben weg en kan die op de gsm niet spelen te klein.
ga mijn goede morgen plaatje zetten.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!

Helena van Troje

02 sep 2022, 18:53

Terug van weggeweest.
Valies is leeg gemaakt.
Het grootste deel op zijn plaats gelegd of onderweg naar boven.
Het was een heel rustige vakantie.
Op dag drie weer eens een aanval van fibromyalgie en diarree.
We zijn toch twee keer gaan zwemmen en hebben korte wandelingetjes gemaakt op het domein zelf.
We hadden toffe tafelgenoten.
Alleen het lawaai aan tafel in het restaurant daar krijg ik het van.

Zondag dus twintig man over de vloer.
Ik stel het plannen nog even uit.
Het zal wel loslopen gezien mijn zus het meeste werk op voorhand doet.
Ik zorg voor het onthaal en de stoelen en de boter en mayonaise...
Ik moet nog iets bedenken als entree.

Nog een rustige avond allen.

Bekske

03 sep 2022, 08:08

Afbeelding

Muddy Maddy

03 sep 2022, 09:08

Helena: Welkom Back! jammer dat je reis een dagje minder was. het lawaai in restaurants, daar krijg ik het ook van. vooral als je gaat naar DWIK of de GW. in die laatste hadden ze een veranda die dienst deed voor de rokende klanten. wel niet aan tafel. of voot hele grote groepen. amai zeg. dat weergalmde in de kleinere zaal.
Zondag dan nog eens 20 man over de vloer krijgen...
Clive zal met een diesel arriveren. eerst de was en de plas en alles uitgepakt voor ze zich zal laten zien. Hoop dat ze een fijne tijd had.

vandaag mijn dochterlijke plicht gaan vervullen door papieren te gaan tekenen en die dan mee te pakken om de 12 de te gaan afgeven in de bank zelf. Mia wil ze daar niet lastig voor vallen. die rijdt al genoeg met haar rond in de bestelwagen. nu ze heeft niets laten weten of dat eten doorgaat. we zullen zien. ik zal alleszins een pantoprozole meenemen want gisteren met ventje een terras gedaan bij Tom en van een wit wijntje het zuur gehad. na 2! pantoprazoles en 1 degistel kwam het zuur niet meer omhoog. heb wel mijn eten voorbereid maar pas na 8 begon ik met maagpufjes en dan had ik geen honger meer. nu staat de afwas te dansen maar ik heb geen tijd. ventje die morgen zijn sabbat houdt, zal er zondag ook niet aan beginnen tenzij hij iets nodig heeft voor de osso bucco die in de afwasbak ligt. het is een heel groot stuk met veel merg. en de Johan stond te watertanden. dat merg met peper en zout op een boterham.... onze beenhouwer is ook zo'n lekkerbek. grote kans dat het daar zondag ook osso bucco is.
wat de verhuis betreft; alles op 't gemakske zei ventjes zus. we hebben vroeger te veel en te rap alles gedaan. maar zolang schoonmoeder slecht te been is (en dat is ze) mag ze niet alleen blijven. en ze krijgt geen operaties meer vanwege haar beginnende dementie.
denk dat ze volgende zaterdag eraan gaan beginnen als alles uit die metalen buro is. ik zeg wel ALS. ik ga wel niet mee. ik zal wel braafjes thuis blijven want ons Gimly is weeral ziek. dubbele haarbal. en twee dienaren die weg zijn? ai. handicap. hij wordt alleen gelaten. en dat wil hij niet. want de dienaar van de rode stip moet er zijn. gisteren er ook eens zijn aandacht mee gepakt. hij is dan boos als ik ermee ophou. :D
ik heb nog een aqarium annecdote. maanvissen ( scalaars) zitten aan de haartjes van je arm als je de filter ververst. dat kieteld. toen ons koppel die we nog van België hadden meegebracht ( voor de verhuis zaten die in quarantene bij de winkel in de smedenstraat.) stierf hadden we er twee in Booker gekocht waar de winkel ginder was. een van die twee heeft zich dan vastgezwommen in een hartvormige steen. 'kijk eens wat ik kan'. we hebben dan geen meer gekocht want onze tijd zat er ver op. de kleintjes hebben we aan 't schooltje van de buurkinderen gegeven en de grote sloeders aan de RSPSA. die moesten ze wel zelf komen vangen! Valium, onze zilverhaai heeft zich goed verzet. en tegen dat de inspecteur de paardekop gevangen had.... drie kwartier! later toen we terug waren zei de vent van de aquariumwinkel waar onze vissen zaten en dus niet te koop waren dat er wel ferme intresse was geweest voor Jan & Daisy, die diamentgouramys. en ook voor de maanvissen. en nog een algeneter. je had er ferm veel geld uit kunnen slaan zei die. want eenmaal terug wilde ventje opnieuw beginnen. dan toch maar niet gedaan. we hadden al logees genoeg. kat Pinkie die omdat hij geen afscheid van mij kon nemen ( ik was werken in de cinema) er vandoor is gegaan en geprobeerd heeft de weg terug te vinden om overreden te worden.
vogel Pierre, die nooit zijn bad wilde pakken en als er iemand op reis ging werden hun huisdieren ( wel geen honden- was verboden) bij ons gedropt. goedkoper dan een hotel. ook een kom goudvissen in zo'n speciaal aquarium waar ze indertijd heel veel reclame voor maakten. die vissen stonden in het donker en dus waren dus aan het verkleuren. wij hebben ze weer mooi rood gekregen.
ventje is terug van de kranten halen en seffens ga ik eerst mijn medicatie nemen en me gaan opmaken.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

03 sep 2022, 09:33

Afbeelding

Goede zaterdagmorgen allemaal :wink:

M-M 't amusement met de paperassen
van mama....ja iemand moet het doen hé
als je alleen bent :)

Welkom terug Helena, fijn dat je een aangename
vakantie had en ja die kwalen gaan overal mee
naartoe.. :roll: gelukkig ben je van die migraine
gespaard gebleven :?
Al zo snel zoveel volk over de vloer...
geen tijd om te bekomen dus :oops: :oops:

Allen een fijne zaterdag, en een goei weekend
Sterkte wie het nodig heeft, en hou het veilig... :roll:

clive

03 sep 2022, 10:15

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wij zijn terug van gisterenavond laat, heel laat, want we hadden na Texel het stadje Alkmaar nog aangedaan.
We hebben een prachtige vakantie gehad, vol met zonneschijn. Wel een akkefietje met Matice gehad toen we op een terrasje zaten en en ONAANGELIJNDE hond, Matice aanviel. Gelukkig reageerde manlief en ik onmiddelijk, manlief nam de aanvallende hond met zijn halsband in de lucht en ik sloeg mijn beide armen om Matice heen en trok hem weg. Een woordenwisseling volgde, maar de eigenaar van het cafeetje, maakte er korte metten mee, zei dat het koppel fout was, liet hen betalen en vroeg hen beleefd het terras te verlaten. Onze Matice had gelukkig niets , maar moest wel getroost worden. En wie kwamen we ' s avonds tegen met alweer een ongelijnde hond, juist ja, dat koppel met Cujo.
Verder was het heerlijk met Matice, hij heeft zich uitstekend gedragen. Van die voornoemde cafébaas kreeg hij na het incident een lekkere kauwkluif.

Toen we uiteindelijk thuis waren al zoveel mogelijk uitgepakt en alle was gesorteerd in verschillend wasmanden en al een machine was ingestopt. Die hangt nu buiten te drogen en mijn tweede machine wit is aan het draaien en kan ik zo meteen ook uithangen. Ondertussen is alles al gestofzuigd. Maar ik kan helaas niet doordoen, want om 13:00H moeten we op het verjaardagsfeestje zijn van het oudste kleinkind van onze buren hiernaast. Heb wel al gezegd dat we niet lang bleven, ik wil nog wat doorwerken en er moet ook nog naar de winkel gegaan worden.

Heb alle diagonaal bijgelezen, HVT, spijtig van dat ene dagje, maar zo heb ik ook mijn momenten in Texel gehad. Dan gingen we even rusten tot ik me terug wat beter voelde.

Zo, ga mijn witte was uithangen en machine nummer 3 instoppen.
Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

anjelierken

03 sep 2022, 11:42

Afbeelding

Hallo iedereen,

Welkom terug aan HVT en Clive.
Ik weet niet of wij enkele dagen weg gaan, er is nog niets over gezegd. Ik moet dat meestal regelen, want manlief doet dat niet. Die gaat wel graag weg , maar voor 1 dag .En Spaanse woef is ook niet zo "happig" om naar het hondenhotel te gaan, hij begint moeilijk te doen volgens de uitbater. Ja, die gaat natuurlijk liever mee, en al die andere honden in het hotel met het nodige lawaai erbij, vindt hij niet leuk. En gezien zijn achtergrondgeschiedenis, dat zal er ook geen goed aan doen. Ja, we zien wel. Iets boeken is vlug gedaan.

Clive: dat akkefietje met die onaangelijnde hond, daar ben ik ook steeds bang voor. Hebben het ook al meermaals meegemaakt. Ik krijg al stress als we op wandeling ergens een loslopende hond zien. Het is al gebeurt, als we het op tijd zien, dat we een andere weg nemen. En er lopen veel onaangelijnde honden rond.
Heb het eens gevraagd aan de hondentherapeut wat je moet doen in dergelijk geval, en zij zei, voor je hond gaan staan en heel luid roepen "Terug", en met je arm hoog wijzend. Bij bange honden helpt dat. Als dat niet lukt, kun je niet veel doen. Er tussen komen, is altijd gevaarlijk.

Nog niet veel regen gezien, enkel wat druppels. Het stof is geblust, zoals ze hier zeggen.

Had eens opgezocht hoe je roestvrij staal moet reinigen, veel van mijn keukenapparaten zijn uit die materie. Daar staan vlug vingers op. Afvegen met een vochtig microvezeldoekje, daarna met olie( mag keukenolie zijn of babyolie) inwrijven en nadien oppoetsen met een droge doek. Heb dat gedaan , en ze blinken precies als nieuw.

Dames, tot morgen allemaal.