Energieprijzen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

01 sep 2022, 09:50

door Wil. » 5 minuten geleden
Dat de netbeerders zoals Fluvius en Fluxys hun opbrengsten per KWh eens ( tijdelijk ) op de factuur op NUL brengen ! Dat geld komt sowieso toch maar altijd in de zakken van steden en gemeenten terecht.
Ja, en die hebben toch geld genoeg. Ze kunnen gemakkelijk een half jaar zonder die inkomsten!
Ook bij de gemeenten is de parabel van de krekel en de mier van toepassing. Zie de fusiegesprekken tussen Mechelen en Boortmeerbeek. Of onze gemeente met zijn buurgemeente, gelukkig afgeketst omdat ons gemeentebestuur niet wilde opdraaien voor het gevoerde beleid van de krekel.
De mier zal dat half jaar zonder inkomsten best kunnen overbruggen. 🤔

audibac

01 sep 2022, 10:02

Op mijn jaarafrekening van 2021 betaalde ik 460€ aan groene stroom certificaten , distributie kosten an andere taksen , dat was 38€ per maand aan taksen .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

Charlie Maru

01 sep 2022, 10:10

Fred1950 schreef:
01 sep 2022, 09:05
Ik snap het niet meer ... media zitten maar te vitten op prijsstijgingen en "politiek" wil die prijzen plafonneren , maar geen kat roert zich hoe men de kosten van de burger ook naar beneden kan halen door te sleutelen aan de netbeheerderskosten. Ik tracht hieronder iedereen nog maar eens wakker te schudden dat het Belgische staats-graaigebroed bewust of onbewust met rust gelaten wordt ,

Fred1950 schreef:
31 aug 2022, 10:50
......
Dat de netbeerders zoals Fluvius en Fluxys hun opbrengsten per KWh eens ( tijdelijk ) op de factuur op NUL brengen ! Dat geld komt sowieso toch maar altijd in de zakken van steden en gemeenten terecht. Maar dat is "politiek" niet haalbaar , zeker ? :evil: Staats-graaigebroed mag geen pijn gedaan worden. :evil:

Van wat ik jaarlijks betaal aan electriciteit gaat heel precies 50 % naar netbeheerders , moet dat ? :roll:
Uw volgende factuur zal er zowat zo uitzien Fred:
Dan ga je 3-4x keer minder netkosten betalen.......
Een goede reden tot feesten dan.........of niet soms......? 8)
Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

wardje

01 sep 2022, 10:33

Het hoffelijke Overlegcomité , tot spijt van wie het benijd had Zuhal Demir gelijk.
Nadert het definitieve einde van Vivaldi, die de onbeslisbaarheid van eigen daadkracht niet meer kan camoufleren.
Waarom dit getreuzel?
Groene Tinne heeft al maanden haar mond vol over het feit dat ze de winsten van de energiebedrijven gaat afromen, maar daar blijft het dan bij.
DE waarheid is al onze politiekers zetelen en hebben belangen in een of ander energie bedrijf.
Hoor SLIMME De Croo nog zeggen we gaan Poetin pijn doen , NU horen we hem die woorden niet meer zeggen.
Begin mij af te vragen , waarom ging men zich moeien met die oorlog?
Is Zelinsky een heilige , met al wat ik al gelezen heb , zit ook veel venijn in , en een grote koppigheid , had hij met Poetin onderhandeld was het nooit zo ver gekomen , tot slotte na iedere oorlog moet je toch samen terug aan tafel zitten , dat was na de Wereldoorlogen ook zo ; maar neen eerst veel bloedvergieten en miserie met energieebevooradingen , enz , Mensdom

Wil.

01 sep 2022, 11:05

wardje schreef:
01 sep 2022, 10:33
Is Zelinsky een heilige , met al wat ik al gelezen heb , zit ook veel venijn in , en een grote koppigheid , had hij met Poetin onderhandeld was het nooit zo ver gekomen , tot slotte na iedere oorlog moet je toch samen terug aan tafel zitten , dat was na de Wereldoorlogen ook zo ; maar neen eerst veel bloedvergieten en miserie met energieebevooradingen , enz , Mensdom
Ja, Wardje, in Dag Allemaal ga je die informatie niet lezen, denk ik.

Bekijk de data waarop dit werd gepubliceerd.

Afbeelding
====================================================
Afbeelding
====================================================

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

01 sep 2022, 11:17

Een vraag die u ook altijd stelt:
Geef de link eens waar dat uit komt om een eigen gedacht te vormen. Misschien dat we dan het standpunt van de andere kant ook eens kunnen lezen.
Als u het gelezen hebt mag u dat hier ook vermelden maar in zulke zaken telt toch nog altijd om twee klokken te horen luiden.

Wil.

01 sep 2022, 11:42

https://www.ukrinform.net/rubric-polyti ... eting.html
en

https://www.reuters.com/world/europe/uk ... 021-04-20/

en

https://www.france24.com/en/europe/2021 ... to-end-war

Het punt is echter dat Wardje hier komt verkondigen dat het nooit zo ver was gekomen als Zelenski had
onderhandeld met Poetin en dat dit te maken heeft met zijn koppigheid.

Wanneer Zelenski meerdere keren vraagt om samen te komen en te praten in het jaar 2021 - nog vóór de 'speciale operatie' begon - dan kun je niet zeggen dat Zelenski degene is die niet wil onderhandelen.
Het zou natuurlijk kunnen dat Zelenski met Poetin wou praten over de visverloven op de Dnjepr maar dat hij niet wou 'onderhandelen'.

Wil.

01 sep 2022, 11:51

Reeds in 2019!

Ukraine's Zelensky offers to meet Putin for first talks
Monday, July 08, 2019 — updated on October 01, 2020
https://www.monitor.co.ug/uganda/news/w ... ks-1836154

6 maart 2020 in The Guardian:

On the war, Zelenskiy has been criticised within Ukraine for engaging with Putin, while Russia is still occupying Crimea and fuelling the war in east Ukraine. But he said he was focused on human lives over territory, and pointed to a recent prisoner swap as a sign of progress: “Who is this all being done for? For people. What’s the point of returning our territory if a million people die?”

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... al-end-war

googelvertaling:

Wat de oorlog betreft, is Zelenskiy in Oekraïne bekritiseerd omdat hij zich t.o.v. Poetin had geëngageerd, terwijl Rusland nog steeds de Krim bezet en hij (=Poetin) de oorlog in Oost-Oekraïne aanwakkert. Maar Zelensky zei dat hij gefocust was op mensenlevens boven territorium, en wees op een recente ruil van gevangenen als een teken van vooruitgang: “Voor wie wordt dit allemaal gedaan? Voor mensen. Wat heeft het voor zin om ons territorium terug te geven als een miljoen mensen sterven?”
Laatst gewijzigd door Wil. op 01 sep 2022, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

benq

01 sep 2022, 12:05

Fred1950 schreef:
31 aug 2022, 22:42

Isolatie , kan men verdedigen ,
voor oude huizen van voor 1940, wacht maar binnen 10 of 15 jaar dan beginnen de daken te rotten en overal condens.

en kameraad van mij heeft prijs, woont in een app blok, buiten muren 4 jaar geleden opgespoten nu natte plakken in living en keuken.
resultaat U moet verluchten hè meneer
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Wil.

01 sep 2022, 12:13

Dat is correct ook, hé? Als je één aspect van een probleem aanpakt en je weet dat er nog één of twee andere aspecten mee gemoeid zijn, wat moet je dan doen?

Dicksy

01 sep 2022, 12:26

door Wil. » 33 minuten geleden
Reeds in 2019!

Ukraine's Zelensky offers to meet Putin for first talks
Monday, July 08,........enz......
Als ik die twee links lees valt het mij wel een beetje op, te veel zelfs, dat Zelensky toch niet al te serieus genomen wordt/werd. En dit zowel tijdens de ambtsperiode van Trump als door Poetin en toen ging het nog alleen maar over de bezetting van de Krim. Dat Poetin niet bereid was tot onderhandelingen, of het op de lange baan schoof kan ik nog ergens verstaan maar dat de VS hetzelfde deden stemt toch tot nadenken.

Wat mij in die tweede link vooral opvalt in de zin is dat rood geaccentueerde:
"besprak Zelenskiy ook zijn ongewenste rol bij de poging tot afzetting van Donald Trump"
Door wie of wat heeft hij zich laten (mis)leiden (de Democraten die al wisten dat Trump niet her verkozen zou geraken? :roll: - beloftes e.d.....) als hij zelf aangeeft dat het voor hem een 'ongewenste rol' was. We zullen het wellicht ooit lezen in zijn memoires.

Wil.

01 sep 2022, 12:37

Het gaat hier over energieprijzen. Onderwerp elders aansnijden.

Dicksy

01 sep 2022, 12:45

door Wil. » 4 minuten geleden
Het gaat hier over energieprijzen. Onderwerp elders aansnijden.
Het is een gevolg op uw reactie net als uw reactie op die van Wardje.

Fred1950

01 sep 2022, 13:13

Charlie Maru schreef:
01 sep 2022, 10:10

Uw volgende factuur zal er zowat zo uitzien Fred:
Dan ga je 3-4x keer minder netkosten betalen.......
Een goede reden tot feesten dan.........of niet soms......? 8)
Afbeelding
Die zou er ook kunnen uitzien met 15-20 keer minder netkosten , en die is wat draaglijker voor de consument , nietwaar.

3554a7a220c340a992be2cfd67011521.jpg

@Wil. Waarom in godsnaam zit ge deze topic met uw Zelensky gepraat/prentjes te vervuilen . :evil:

Wil.

01 sep 2022, 13:25

Ik zag dat jij al zoveel plaatjes had geplakt, dus dacht ik: dat laat ik niet gebeuren. Daar ga ik los over. :lol: