In de Vier Seizoenen reeks 27 Zomer 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

03 sep 2022, 12:35

Terwijl ik dan toch aan het lanterfanten ben even binnen springen.
De was zit nog in de wasmand, want er was regen aangekondigd...
Straks nog een klein beetje boodschappen doen voor morgen.
Wat die twintig man betreft:
Ik werk in onderaanneming hé!
Mijn zus doet de groentjes, het brood, het beleg.
Schoonzoon maakt de verse mayonaise, jongste zorgt voor spuitwater en fruitsap.
Iedereen te samen zet de tafels en de stoelen buiten en dekt de tafel.
Normaal gezien krijg ik ook hulp voor de afruim.

Daarnet belde de kersverse achter, achter buur met de uitnodiging om naar hun house warming party te komen.
Deze namiddag, dat wordt een beetje nipt met de voorbereidingen voor mijn "feest"...
Ik heb me dan ook al verontschuldigd voor eventueel lawaai bij ons morgen.
En vooral alleen daar naartoe...en veel vreemde mensen...

Aan iedereen nog een fijne dag gewenst.

wilde eend 2

03 sep 2022, 17:20

Dag seizoentjes allemaal ,
Clive en HVT : terug van weggeweest .:-)
Clive : zo jammer dat het zo dikwijls gebeurt dat baasjes hun hond laten loslopen .. Waar is die hun verstand ??? 8O :roll: / Verder zullen jullie toch wel fijne dagen beleefd hebben . Dat nemen ze je al niet meer af ..////
Hier niet veel nieuws . ... Neef die mijn PC heeft nagekeken kwam tot de conclusie dat het tijd is voor een nieuwe ..... zucht ... Gaat volgens hem niet snel genoeg .... ja, die jeugd ... :roll: :roll: Een nieuwe zou dan Windows 11 moeten zijn . de huidige is 4 jaar oud ...... Dan maar de promoties in de gaten houden ..... Niet makkelijk,
Voor iedereen een fijn weekend , zonder pijn en ongemakken .

Bekske

04 sep 2022, 07:57

Afbeelding
een knusse zondag iedereen ik ben gisteren enorm geschrokken was voor bij een huis en die deden de voordeur open.En er stormde een zware grote hond buiten recht op mijn kleinste die al zoveel angst heeft .De andere twee van mij kropen tegen mij heb met een bang hart de kleinstekunnen oppakken .Ze stonden eerst nog mee te lachen maar als ik zei dat dit nog een staartje kreeg grepen ze naar hun hond .Volgens had ik geen recht om met drie honden tegelijk buiten te komen .Wat hun hond deed vonden zenormaal afijn ja nu telkens oppassen als ik daar voorbij gaat groetje

clive

04 sep 2022, 08:24

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, dat is dan pech met jouw computer en net nu dat het leven zo vreselijk duur geworden is. Ik hoop dat je er eentje naar jouw gading vindt en die betaalbaar is.

Oma-C, jij kunt deze namiddag heerlijk naar de Vuelta kijken. Wat leuk te lezen dat jouw toeristen zo'n fijne vakantie hebben gehad.

Anjelier, ja, ik ben ook altijd gestrest als ik met Matice ga wandelen en ik een loslopende hond zie, meestal draai ik mij dan ook om. En ja, dat tussenkomen tijdens die aanval is inderdaad niet zo verstandig, maar alles gebeurde in een fractie van een seconde en dan kan je niet helder nadenken. Mijn grootste zorg was Matice met mijn beide armen beschermen terwijl manlief de aanvallende hond in de lucht trok. Maar ondanks dat het koppel het terras moest verlaten, was ik er toch een paar uurtjes niet goed van.
En dankjewel voor de poetstip, ga die ook eens toepassen.

HVT, heel veel plezier vandaag met de familie. Geniet ervan.

Muddy Maddy, jij kijkt vast uit naar de komst van Lili. Mooie naam trouwens.

We moeten vandaag even naar de rommelmarkt want mijn manicure heeft daar een standje en die hadden we gisterenavond nog gezien en die had echt graag dat we eens kwamen kijken en dat gaan we dus doen.
Matice mag mee. We gaan daar wel niet lang blijven, want eigenlijk zijn rommelmarkten niet onze dada, maar het is om J. te plezieren. Ik wou namiddag aan de strijk beginnen, maar ga dat morgen pas doen, want hen nog 2 kleine machines te gaan. Wat ik namiddag wel ga doen is tekenen en waterverven . Ik has het hoogstnodige mee naar Texel, moest het daar regenen, maar we hebben alleen zonneschijn gehad. Dus die zak is dicht gebleven. Moet ook nog de map van Matice in orde maken en zijn avonturen erin schrijven met de vele kaartjes erbij in gekleefd. De foto's moet ik nog laten afdrukken, die gaan er dus later er pas in.

Ik wens iedereen een heel mooie zondag. Liefs en een dikke knuffel.

clive

04 sep 2022, 08:27

@ Bekske, lees jou nu pas. Wat moet jij geschrokken zijn. Het zijn dan meestal nog honden die een gebrekkige opvoeding hebben gehad en van eigenaars die hun hond(en), totaal niet onder controle hebben. Ook dit gelukkig goed afgelopen, maar nu zit de angst er natuurlijk in.

Muddy Maddy

04 sep 2022, 10:11

Goede morgen seizoentjes,

Wat lees ik daar allemaal? loslopende honden a la een Rabiese St-Bernard? het recht niet hebben om met drie honden te gaan wandelen? dat laatste zouden ze dan in de US moeten verbieden want daar zijn hondenwandelaars die met jou hond of hondje gaan wandelen als jij niet kan. die zitten dan ook zonder werk. en omdat dit niet veel betaald hebben ze minstens 10 honden mee.
papierwerk is gedaan en ik moet die dus volgende maandag binnenbrengen: de bank is al op de hoogte! toen we naar het eethuisje gingen zwaaide er aan de garages/parkeerplaats een man op een fiets naar Mamsi. ( we zijn haar nu zo gaan noemen omdat ze niet graag ma hoort of moeder en het woordje dat ze echt graag hoort zit er in) Mamsi stapte echter door. Fietser draaide zich om en reed tot haar omdat hij mij gezien had. schoonbroer die naar de mis was geweest van een overleden kennis. Mamsi zei dat ze helemaal niet gezien had dat hij het was. kort babbeltje want schoonbroer wilde wel weten waar we gingen eten. de phare de vie is al heel lang toe en dus was quin préfèreè uitgekozen omdat Mia daar al was geweest. schoonbroer ging chappe gaan liggen bij frè. met we woorden zeg dan hoe het gesmaakt heeft reed hij verder. ( hij weet het zelf al want tijdens de covid is schoonzus er 3 afhaalmaaltijden gaan halen. 2 normale en 1 voor madam vegè.)
enfin, wij naar daar. eerst moesten we door de rookpluimen aan cafè square. er waren verschillende tafeltjes gereserveerd en daar stonden we dan: waar moesten we gaan zitten? heb ventje naar binnen gestuurd en wij 3 zaten binnen. de tafeltjes buiten waren al voor anderen.
ventje en Mamsi hebben stoofvlees met wedges gegeten ( zeer royale portie met Tongerloo bier) en ik twee garnaalkroketten met brood. het brood kwam in een zakje met een botertje. vrij grof brood. dat zakje moest mee omdat Mamsi dat wilde proeven. van het stukje garnaalkroket was ze niet te spreken want die kwamen van de dure viswinkel aan de kerk en te veel dikke patte en garnalen die taai waren. ook ventje kon zijn portie stoofvlees niet op. wel veel meer gegeten dan Mamsi. maar van dat stoofvlees is er geen miniportie zoals bij de spaghetti. eerst zijn we begonnen met een aperitief. ventje luba librè o% en wij cava met limoncello opgeleukt door een takje rozemarijn aan een mini wasspeldje. ik zei tegen de bazin dat ik dat leuk vond en die zei dat hun dochter in Amsterdam stage deed in zo'n horecazaak en dat ze veel gestolen had met d'r ogen. iedereen kreeeg een berg sla met aan d ezijkant tomaten en bij mij waren de tomaten met balsamicoazijn bedruipt en er lag een bosje van die scheutjes op. die vind ik zeer lekker. dus die eraf genomen van de berg sla. en die mee opgegeten met de zeer hete kroketten. dan elk een glaasje water; ik spuit, Mamsi plat en ventje een pepsi. ze heeft net geen 100 euro uitgegeven voor 3. toen wij na de koffie naar huis gingen is ze naar Mia gegaan met de rekening. omdat ze het te duur vond voor de kwaliteit. ventje heeft 's avonds niets meer gegeten. en ik ook niet. hebben tegen Mamsi gezegd waar de beste diepvriesgarnaal kroketten zijn. ze ging kijken in 't klein carrefourtje dat de zondag tot 16 u open is. hier is er na 12.30 niets meer open. als je iets nodig hebt moet je tot 17.30 wachten tot de nachtwinkel open is. toen we aan de lichten de zijbaan namen naar hier zwierde daar een marginaal vrouwmens met bijhorende sigaret haar autodeur open en ja, dus nipt vermeden. niet kijken hè. de baan is van hen. ik kijk altijd in de zijspiegel. is me zo geleerd in Engeland want ik was " de bestuurderskant". en dan doe ik die eerst heel weinig open zodat de step( die zijn er zeer zeer rap) nog kan uitwijken. en vooral toertisten doen dat heel veel. onlangs gisteren gelezen in mijn 2 kranten. fietser naar het ziekenhuis na een salto over die opengegooide autodeur. ik heb gisteren een fout in mijn tekst gezet om eens te zien of jullie het zouden opmerken. klaarblijkelijk niet.
Wilde eend: dat wordt dus reclames afschuimen of via via zo'n refurbished pc op de kop tikken.
Clive: veel plezier op de rommelmarkt en met het standje van J. en met je tekenen.
Helena: veel succes met de 20 man en delegeer maar rustig voort.
Oma C: fijne zondag met of zonder koers!
aan allen een fijne dag met of zonder zon keep safe en knuffel.
Cats Rule!

wilde eend 2

04 sep 2022, 10:26

Dag seizoentjes allemaal.
Bekske : ik leef met je mee .. Wat heb je nu weer moeten meemaken . En jouw hondjes ocharme ....
Er zijn toch veel onbeschofte mensen die denken dat heel de straat en de rest enkel van hen is . Helaas.... hopelijk moet je dat niet meer opnieuw meemaken .Veel sterkte .
Voor iedereen wens ik een fijne zondag ... ik ga iets eten met een vriendin .
Groetjes !

Oma-C

04 sep 2022, 10:43

Afbeelding

Goede zondagmorgen allen :wink:
Wij hebben gisteravond een ferme
regenbui gehad, het viel er met bakken uit
zo van 20 tot 21u, je kon er bijna in zwemmen :roll:
En nu is het heel vochtig maar terug zonnig :)

anjelier, hier hebben wij een lift die bijna helemaal
uit roestvrij staal bestaat en ik had die tip al gevonden
op Google, en dat is nodig als mensen hun handen
tegen de zijwanden zetten... werkt goed hé :)

wilde eend, wat een pech met de pc,
't zijn altijd dure stukken hé, veel succes bij het zoeken... :roll:

Aan allen een fijne zondag en 't amusement
met wat je ook doet.... :lol:
sorry dat ik niet iedereen noem....
maar 't is goed bedoeld hoor :oops:

Sterkte aan wie het kan gebruiken....
Groetjes allen en tot later................... :lol:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

04 sep 2022, 13:03

Even pauze, eten en dan de stormvloed trotseren.
Cake is gebakken, fruitsla is gemaakt, voor de trifle zal oudste moeten helpen.
De verhuis van tafels en stoelen is voor de jeugd en ik weet ook niet waar ze graag gaan zitten.
De kussentjes zijn al beneden gehaald, gisteravond nog het terras aan het tuinhuis proper gemaakt.
Vanmorgen het terras aan het huis in orde gebracht.
Het gevecht met de parasols is ook voor de jeugd.
Zus heeft voor groentjes toespijs en brood gezorgd dus het zal wel loslopen.
Middelste is ziek=>covid.
Heeft zich op het hoogste geïnstalleerd in quarantaine bij hem thuis.
Kindjes zijn net gestart op school dus liefst geen zieken.
Een fijne zondag allemaal. Oh ja en de was hangt ook op...

Oma-C

04 sep 2022, 20:21

Voor alle seizoentjes een fijne avond nog :wink:
na een zonnige droge dag....
en voor straks een goede nacht...

Helena, een fijne avond met je gezelschap...
Het is droog gebleven tot hiertoe :)

Slaapwel allen voor straks en tot morgen...

Afbeelding

Bekske

05 sep 2022, 06:54

Afbeelding

clive

05 sep 2022, 08:11

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, alweer hartelijk bedankt voor het mooie plaatje, de week begint goed.

Ik hoop dat iedereen een mooie zondag hebben gehad. Aan HVT gedacht met haar 20 man.

Gisteren dan naar die rommelmarkt geweest, J. haar standje opgezocht maar ze had nog niets verkocht. Wij zijn daar niet lang gebleven, want ik kom niet zo graag op zulke markt , het woord alleen zegt het hé, rommel.
Zijn dan meteen naar huis gekomen en hebben alle 3 een rustige namiddag gehad. Manlief heeft nog naar een stukje van de Vuelta gekeken, ik heb een tekening gemaakt en die met waterverf ingekleurd en toen ze droog was, gecontourd met mijn speciale aquarelpotloden zodat de tekening diepte kreeg.
Dan alles opgeruimd en alles terug op zijn plaats gestoken, tafel gedekt en gegeten. Ik ben vroeg gaan slapen en was dus ook erg vroeg op. Die tijd heb ik nuttig besteed door de ganse strijk te doen, alles ligt keurig in de wasmanden.

Zo, vandaag het HH doen en de wasbag leegmaken om alles te wassen, dat is de gewone was van altijd, vakantiewas zit er niet meer bij. Hoop dat ik hem nog kan buitenhangen.

Ik wens iedereen een mooie maandag stuur jullie allemaal veel liefs en een dikke knuffel.

Oma-C

05 sep 2022, 08:35

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, :)
alweer een nieuwe week en weer zonnig
We zullen dit jaar niet kunnen zeggen dat
we geen zomer hebben gehad...
Als het omslaat zal het raar doen want we zijn
dat mooie weer gewoon :roll: :oops:

Bekske, mooi plaatje met je rozen, dank je wel
een aangename dag voor jou ook :)

clive, je bent al druk bezig geweest, schade
inhalen na de vakantieweek :lol:
op tijd je rust nemen hoor, het werk
gaat niet lopen... :roll: :oops:

En ja Helena met haar groot gezelschap...
zal vandaag ook weten wat te doen....
ik hoop dat de avond gezellig was
en iedereen tevreden :lol:

zoon gaat nog de afspraak maken voor
de volgende coronaprik, de uitnodiging
was gekomen en hij maakt de afspraken
om het samen met z'n schoonmoeder te kunnen doen,
dan gaat het allemaal in één moeite door... :)

Voor allen een fijne nieuwe week en hou het veilig.... :roll:

Muddy Maddy

05 sep 2022, 10:03

Goede morgen seizoentjes,

ik lees dat iedereen een goede zondag heeft gehad, ikzelf lag strijk in bed wegens nekpijn en ik heb de indruk dat die warmtespray ( nieuwe verpakking) niet zo goed werken. in de avond heel veel last gehad van buikpijn. had dat al gekregen toen we van het eethuisje kwamen. en vannacht is dan alles losgekomen. scheelt 600 gr! 600 gr afval in je buik. als kind ging ik om de 8 dagen. nu was het 3 dagen.
enfin, ventje moet vandaag veel doen zegt hij. heb ik al eerder gehoord. vandaag komt ook de dieprvries en ik heb 't een en 't ander nodig: frieten en sorbet. de afwas ging hij ook doen. voor de osso bucco had hij kalfsfond nodig maar had helemaal geen zin om dat hele eind te lopen naar de carref. dan heb ik hem gezegd groentenbouillon erin te doen ipv de kalfsfond. ik heb nog kippenfond staan want de laatste keer toen frè en familie hier waren heeft ventje ook een kippebouillonblokjes erin gedaan en witte wijn. dus 2 blokjes groentenwater en die halve liter bruin bier ( van na de burentapas) en na 2 uur was kees klaar. dan gegeten. vlees was zacht maar wel veel vet. vond dat niet zo heel lekker maar misschien omdat er idd geen fond inzat. ach ja die staan er dan op voor de volgende keer op het lijstje net als bouiilonblokjes. alleen die van vis kan ik niet krijgen in de ldl.. gimly is er aan het doorkomen. heeft al iets gegeten. dit keer was het lang geleden dat hij nog haarballen gehad heeft. en dit waren superhaarballen. we zijn ook aan het kijken of hij baat zou hebben bij haarbalpasta maar toen hij daar 24 h in de dierenkliniek was en die pasta daar kreeg en we het restje meekregen, lustte meneertje het niet ( meer). misschien olijfolie bij zijn eten doen? als het een neutrale smaak is denk ik wel dat dit gaat lukken ene hij eet nu ook gebakken zalm. neneer is een superfijnproever aan het worden. misschien omdat hij opvangt dat zijn zus ook bijna alles eet. ( behalve gekookt ei) kip is niet meer zijn uber lievelingsgerecht.
nu we over kip bezig zijn krijg ik zin in kip/curry met soyascheuten.
mis net een telefoontje van schoonmoeder op ventje opladende telefoon die op de grond ligt. wat zal er nu uit d'r botten slaan? :?
en zo een telefoontje duurt meestal heel lang. van de hak op den tak en terug. plus mijn goesting in kip en curry met soyascheuten is al over. moest knuf-knuf doen bij Gimly en ik zei dat mijn poepke pijn deed en dat hij dat ook heeft. ( vermoeden we omdat hij zich dan nadien moet afreageren door als een gekkie door het huis te crossen en heel luid te miauwen.)
allez, ik hoor lawaai, ventje zal uit de douche zijn en kan dan terug bellen.
ik ga de rest van mijn rabarber opsnijden en eten: veel vezels.
fijne dag seizoentjes; keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje

05 sep 2022, 10:26

Inderdaad oma-C nog redelijk wat opruim, maar poets is al bezig.
Was één hangt op, was twee steekt in, vaatwasser één is opgeruimd voor de helft.
Gisteren zijn er drie doorgedraaid...
Vuil dat de vloer was.
Iedereen heeft geholpen ook de kleinkinderen die flink uit hun pijp gekomen zijn.
Ik heb toch eventjes kunnen babbelen met mijn petekind.
Het was best gezellig en dank zij de grote parasols van ons zus was het goed te doen op het terras.
Ze kwamen van overal: twee kleinkinderen kwamen van Hasselt met de trein.
Petekind kwam van Gent.
Moesten dus van het station afgehaald, wat niet evident is hier tegenwoordig.
Alle dagen vraag ik mij af langs waar ze me nu weer gaan sturen.
Heel de stad ligt open.
Ik ga J. uit de nood helpen.