waterstof motor
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Waterstofpoeder in de bouw:
De bouw is een van de sectoren waar Electriq Global zich op richt. "In de bouwsector zijn veel praktische beperkingen om gecomprimeerde of vloeibare waterstof te gebruiken", aldus Halpert. Het waterstofpoeder is ook in zakken te leveren. "Dat is iets wat de industrie kent en waar het gewend is om mee om te gaan."
Hier "lagen" zakken kunstmest
De bouw is een van de sectoren waar Electriq Global zich op richt. "In de bouwsector zijn veel praktische beperkingen om gecomprimeerde of vloeibare waterstof te gebruiken", aldus Halpert. Het waterstofpoeder is ook in zakken te leveren. "Dat is iets wat de industrie kent en waar het gewend is om mee om te gaan."
Hier "lagen" zakken kunstmest
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Maar auto's op waterstofpoeder is wel de vooruitgang van de eeuw, trouwens heel de wereld is op jacht naar patenten en octrooien over en van waterstof,als Fred niet blijft dwarsliggen en zijn ingenieurs diploma wilt waarmaken , zit er een grote kans in dat hij "met het ei van Columbus" komtAuto's op kunstmest: dat is nooit een goed idee geweest.
https://www.waterstofmagazine.nl/achter ... tof-top-10
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hebben die ooit wel bestaan ?
Wat dat waterstofpoeder betreft ( omgeacht welke chmische verbindingen men ook gebruikt ) , zal altijd kostelijker blijven dan het tanken van "pure" waterstof aan 700 bar. Met moet dat poeder produceren en recycleren , en dat kost energie en dus geld ( en ook 2 x transportkosten - aanvoer plus afvoer van het uitgewerkte spul ). De productie van het waterstof op zich blijft nog steeds bestaan , daar kan men niet van onderuit.
Het enige voordeel is dat de waterstof niet op hoge druk moet komen te staan en er dus geen kans op ontploffingen door lekken enzovoort kunnen ontstaan. Maar of dat poeder op zich dan wel zo onschuldig is en bvb. niet kan branden , dat is nog niet onderzocht , of wat denken jullie ?
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
De prijs zal wel meevallen,als de regeringen er maar geen nieuwe melkkoe inzienWat dat waterstofpoeder betreft ( omgeacht welke chmische verbindingen men ook gebruikt ) , zal altijd kostelijker blijven dan het tanken van "pure" waterstof aan 700 bar
1,65€ en men kan er 240 km mee rijden,kan ik mee leven
https://www.fluxenergie.nl/nederlandse- ... dpr=accept
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Gelooft ge dat echt ? Het kost al meer dan 1,65€ aan electriciteit alleen al om de nodige waterstof ( uit electriciteit ) voor die 240 km te produceren. Dat zal minder zijn als ge dat waterstof uit aardgas aanmaakt , maar dat zet ons geen stap vooruit op het gebied van het redden van het klimaat. Het is dan zelfs nog beter om direct op CNG te rijden.tokkio schreef: ↑18 sep 2022, 17:59De prijs zal wel meevallen,als de regeringen er maar geen nieuwe melkkoe inzienWat dat waterstofpoeder betreft ( omgeacht welke chmische verbindingen men ook gebruikt ) , zal altijd kostelijker blijven dan het tanken van "pure" waterstof aan 700 bar
1,65€ en men kan er 240 km mee rijden,kan ik mee leven
https://www.fluxenergie.nl/nederlandse- ... dpr=accept
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Het staat er, of hebt u het niet gelezen......Fred1950 schreef: ↑18 sep 2022, 18:32Gelooft ge dat echt ? Het kost al meer dan 1,65€ aan electriciteit alleen al om de nodige waterstof ( uit electriciteit ) voor die 240 km te produceren. Dat zal minder zijn als ge dat waterstof uit aardgas aanmaakt , maar dat zet ons geen stap vooruit op het gebied van het redden van het klimaat. Het is dan zelfs nog beter om direct op CNG te rijden.tokkio schreef: ↑18 sep 2022, 17:59De prijs zal wel meevallen,als de regeringen er maar geen nieuwe melkkoe inzienWat dat waterstofpoeder betreft ( omgeacht welke chmische verbindingen men ook gebruikt ) , zal altijd kostelijker blijven dan het tanken van "pure" waterstof aan 700 bar
1,65€ en men kan er 240 km mee rijden,kan ik mee leven
https://www.fluxenergie.nl/nederlandse- ... dpr=accept
Als men weet dat bijna heel de wereld bezig is met groene waterstof te produceren, uit natuurlijke bronnen , dus zon, wind en waterkracht,zou het kunnen.
https://www.change.inc/energie/watersto ... apan-36625
en men kan het telkens recycleren
https://linkmagazine.nl/electriq-global ... tofpoeder/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
In de verre toekomst , ja. Maar die productie zal pas misschien binnen 20 jaar dat van de productie uit aardgas evenaren. Al het waterstof dat nu wereldwijd aagemaakt wordt komt voor ongeveer 98 % uit aardgas. Er is nog een lange weg te gaan.
Binnen 20 jaar heeft men misschien al iets beter gevonden dan dat "poeder".
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Ik vind dat waterstof poeder al een ferme uitvinding,men kan het misschien nog beter maken, maar een ander alternatief voor dat poeder zal er niet komen.Fred1950 schreef: ↑18 sep 2022, 19:18In de verre toekomst , ja. Maar die productie zal pas misschien binnen 20 jaar dat van de productie uit aardgas evenaren. Al het waterstof dat nu wereldwijd aagemaakt wordt komt voor ongeveer 98 % uit aardgas. Er is nog een lange weg te gaan.
Binnen 20 jaar heeft men misschien al iets beter gevonden dan dat "poeder".
Misschien kunt u binnen enkele jaren , in plaats van de "vuile" stookolie, uw kelder met waterstof poeder vullen
Maar Europa is ook wakker aan het worden , ze gaan een paar miljard investeren aan ,België en andere landen om het waterstof op de rails te zetten.
Daar onze regeringen en Europa geen denkvermogen hebben,en zelfs niet vermoeden dat het poeder bestaat, en ook de nieuwste technologie vooruitgang niet kent,blijven ze aan het waterstofgas denken, omdat ze dan denken dat ze van de Rus zijn gas vanaf zijn, maar de Belgische regering, gaat met het geld hoofdzakelijk Engie blij maken.
https://www.hln.be/binnenland/belgie-en ... ~ad56a92f/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Dat zou ook voor Doel 3 een goed alternatief kunnen zijn, maar ze laten die liever verrotten ,dan "Doel"bewust te hergebruiken
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Voor mijn part mag het , op voorwaarde dan men het hoog radioactief afval in uw tuin mag "deposeren" Men kan daar al meteen een hoog intellectueel ambtenaren etiket op plakken : "stralingstofdepositie"
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Ze kunnen Doel 3 toch ombouwen naar een thorium kerncentrale.
https://businessam.be/thorium-groen-lic ... umreactor/
en voor de auto is er een Belgische uitvinding, u kunt waterstof in de hof aanmaken
https://gocar.be/nl/autonieuws/energie/ ... derzoekers
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.