Energieprijzen
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je schrijft 'ons eigen land'. Je weet ook dat de toestand in Vlaanderen drastisch anders is dan in Franstalig belgië.Dicksy schreef: ↑26 sep 2022, 13:06door Wil. » 13 minuten geleden
Misschien eens naar ons eigen land kijken en een oplijsting maken van het aantal openstaande betrekkingen t.o.v aantal werklozen en hun leeftijdscategorie.Soms heeft de overheid in het oog dat er problemen zitten aan te komen omdat de bevolking veroudert zonder dat er een voldoende brede jonge populatie aanwezig is om de ouderen hun pensioen en gezondheidszorg te betalen.
Die jonge populatie is er wel maar misschien ontbreekt de wil wel.
Net zoals in Duitsland werkt in Vlaanderen zowat 75% van de bevolking die in aanmerking komt voor een baan.
Dat de wil ontbreekt, kan ik aannemen maar het is de politiek van die gewesten die de geesten gevormd heeft tot wat die vandaag zijn. Als iemand er geen baat bij heeft om te gaan werken omdat die job in feite geen bonus oplevert, dan beweegt er niets.
Kindergeld is 'een' middel. Niet het enige middel om de geboorten te proberen op te krikken. De redenen waarom er minder mensen kinderen willen, zijn wellicht sociologisch van aard. Men hecht bv. meer waarde aan een eigen kwaliteitsvol leven. Of er heerst een sfeer van negativiteit in de maatschappij. De combinatie van deze factoren (en mogelijk nog andere) leidt er in Duitsland al meerdere decennia toe dat er minder kinderen geboren worden met als gevolg een verouderingsprobleem.En hier verwijs ik terug naar mijn bovenstaande reacties. Kinderbijslag verhogen kan een drempel zijn om dat doel te bereiken maar het is geen (structurele) oplossing om de kosten van de vergrijzing op te vangen.In zulke situaties heeft de overheid er belang bij om (meer) kindergeld te geven en zo een drempel weg te nemen om het doel te bereiken.
(Zie mijn eerste reactie)

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Oppositie doet wat ze moet doen en dat is oppositie voeren. En natuurlijk is de slogan “Hou de eer aan uzelf en stap op” een terechte slogan maar ook een holle slogan.door frits1955 » 41 minuten geleden
Wat Vlaanderen zelf doet , doet het beter haha...geen septemberverklaring. Kindergeld nietwaar...
" Jambon met staart tussen de benen naar parlement, oppositie beenhard voor minister-president: “Hou de eer aan uzelf en stap op”
Na Bourgeois en Homans dacht ik alles gezien te hebben, slechter kon niet meer. Blijkbaar dus wel, niet alleen met deze septemberverklaring maar over de hele lijn.
-
Ik droom daar ook van maar iemand moet de kar willen trekken, maar de paarden ontbreken om de kar in de juiste richting te trekken. In 2024 zal er hopelijk anders gepiept worden en ik zal daar mijn steentje toe bijdragen door op VB te stemmen om Vlaanderen compleet lam te leggen.
Vijf harde winters, reeds ingecalculeerd in die tien van crokie, liggen in het verschiet.
Vijf harde winters, reeds ingecalculeerd in die tien van crokie, liggen in het verschiet.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Een onafhankelijk Vlaanderen mag van mij best ook onder iemand anders hoor
Wie zegt 'Het móet onder Jambon zijn' , ja die heeft wel een eenzijdige visie.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Het ligt er nogal dik op dat NVA vooral wil uitpakken met een begroting die min of meer, plus minus of bijna in evenwicht is ergens tegen 2024-2026 en dan triomfantelijk met de vinger kan wijzen naar de federale regering die alvast geen begrotingsevenwicht zal hebbenBlijkbaar dus wel, niet alleen met deze septemberverklaring maar over de hele lijn.
Om nog eens even één van de absolute dieptepunten uit de carrière van Jan Hesp aan te halen: toen hem onlangs gevraagd werd hoe het zit met de steeds hoger wordende huurprijzen en dito energieprijzen was het antwoord van de minister-president van Vlaanderen:" Dat is de consequentie van huren"....Blijkbaar is het te moeilijk voor mijnheer Hesp om te begrijpen dat nogal wat sociaal zwakkeren geen kans zien om een eigen huis te verkrijgen en dus wel moeten huren.
Maar goed- Zuhal Demir staat al te trappelen in de coulissen en Jan Hesp kan dan eindelijk eens gaan bewijzen dat hij bekwaam is om Brasschaat burgemeestergewijs te besturen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
En wat gaan ze dan doen, de overschot die er nog is in vlaanderen, ook verkopen zoals het konijnHet ligt er nogal dik op dat NVA vooral wil uitpakken met een begroting die min of meer, plus minus of bijna in evenwicht is ergens tegen 2024-2026 en dan triomfantelijk met de vinger kan wijzen naar de federale regering die alvast geen begrotingsevenwicht zal hebben
Vlaanderen ligt al aan het infuus, door de zelfverklaarde regering,alles wat kan verkeerd gaan hebben ze al gedaan,en het puin leggen ze op rug van wie de volgende verkiezing wint,dus VB of PVDA zal het heel moeilijk hebben,en de blauwe hebben hun buit binnen, al de zelfstandigen hebben een upgrade gekregen, en jan met de pet, die ligt toch al in de goot.In 2024 zal er hopelijk anders gepiept worden en ik zal daar mijn steentje toe bijdragen door op VB te stemmen om Vlaanderen compleet lam te leggen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Wie zal het verschil met nu merken?In 2024 zal er hopelijk anders gepiept worden en ik zal daar mijn steentje toe bijdragen door op VB te stemmen om Vlaanderen compleet lam te leggen.
Het staat overigens in de electorale sterren geschreven dat Vooruit ( sterk gestegen in de peilingen) en NVA zullen proberen om een Vlaamse regering te vormen. Zelfs een scheelkijkende blinde ziet dat De Wever en Rousseau het heel goed met elkaar kunnen vinden. Cd&v zal dan allicht het gaatje moeten opvullen indien nodig. Federaal zal de aanwezigheid van Vooruit in de Vlaamse regering dan allicht het glijmiddel zijn om Magnette te paaien om een verregaande nieuwe staatshervorming op poten te zetten.
Van Grieken & co zullen dan weer aan de kant kunnen staan bleiten maar stiekem tevreden zijn dat ze weer geen verantwoordelijkheid moeten nemen.
De laatste "Grote peiling" toont overigens ook dat een verder zetten van Vivaldi ook perfect mogelijk is, vooral met dank aan de grote winst van Vooruit. Rousseau minister-president- het zou zo maar kunnen
-
door frits1955 » 25 minuten geledenWie zal het verschil met nu merken?In 2024 zal er hopelijk anders gepiept worden en ik zal daar mijn steentje toe bijdragen door op VB te stemmen om Vlaanderen compleet lam te leggen.
.........
Er liggen nog harde noten in het verschiet om te kraken, zowel op Vlaams als op Federaal vlak. De vraag is wie gaat daar de verantwoordelijkheid voor op zich nemen? Gaan diezelfde het vertrouwen krijgen van de mensen, van diezelfde mensen die hen nu verantwoordelijk achtten voor de toestand waarin ze/we zitten en geen oplossingen zien voor de problemen waarin ze/we zitten? AfwachtenDe laatste "Grote peiling" toont overigens ook dat een verder zetten van Vivaldi ook perfect mogelijk is, vooral met dank aan de grote winst van Vooruit. Rousseau minister-president- het zou zo maar kunnen
Rousseau minister-president? De Croo alleszins niet meer, die verkast naar Europa.
Beide partijen zullen elkaar wel vinden in de zin van het eerst gaan halen bij de mensen en het dan ogenschijnlijk teruggeven, als aalmoes (?), onder het mom van iets te doen voor mensen. Niet vergeten dat iets afnemen altijd onbeperkt is in de tijd en teruggeven altijd beperkt is in de tijd.Het staat overigens in de electorale sterren geschreven dat Vooruit ( sterk gestegen in de peilingen) en NVA zullen proberen om een Vlaamse regering te vormen. Zelfs een scheelkijkende blinde ziet dat De Wever en Rousseau het heel goed met elkaar kunnen vinden.
Ik zou dat stiekem er maar vanaf laten. Ik kuis ook niet graag de shit van een ander op om daarna electoraal de prijs te moeten betalen. En of zij de oplossing zijn zeg ik niet maar ze zijn wel de oplossing om dit land en zijn trado's eens duidelijk met hun neus op de feiten te drukken.Van Grieken & co zullen dan weer aan de kant kunnen staan bleiten maar stiekem tevreden zijn dat ze weer geen verantwoordelijkheid moeten nemen.
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Schandalen zeg je toch Wil .
Waar was den tijd de stekker uit .
En nu staat De Heer Jambon voor de kop van jut .
Wie zal hem bijsturen denk je de Paus uit Rome of dictator van Antwerpen .
Zeg altijd wat je zelf oogst vroeg of laat krijg je wel eens deksel op de neus .
Gratis bestaat niet zo simpel is het .
En wat ze gaan geven komen ze wel vroeg of laat weer terughalen onder andere benaming .
Dat ze maar eens bijscholing gaan volgen Europa en Ministers uit alle landen .
Heb nog nooit geweten dat de prijzen zo maar in de hoogte gaan x zoveel ongehoord .
Enige dat de rijke voorrang krijgen en dat ze die sponsoren dat is de overheid , en middenklasse gaat er van tussen .
En de arme nog armer .
Promotie komt eraan 2024 lachwekkend , want denken ze nu dat ze jackpot gaan winnen in 2024 .
Waar was den tijd de stekker uit .
En nu staat De Heer Jambon voor de kop van jut .
Wie zal hem bijsturen denk je de Paus uit Rome of dictator van Antwerpen .
Zeg altijd wat je zelf oogst vroeg of laat krijg je wel eens deksel op de neus .
Gratis bestaat niet zo simpel is het .
En wat ze gaan geven komen ze wel vroeg of laat weer terughalen onder andere benaming .
Dat ze maar eens bijscholing gaan volgen Europa en Ministers uit alle landen .
Heb nog nooit geweten dat de prijzen zo maar in de hoogte gaan x zoveel ongehoord .
Enige dat de rijke voorrang krijgen en dat ze die sponsoren dat is de overheid , en middenklasse gaat er van tussen .
En de arme nog armer .
Promotie komt eraan 2024 lachwekkend , want denken ze nu dat ze jackpot gaan winnen in 2024 .
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Tja , wat moet gebeuren met de ontzaglijke winsten van ons Fluxys gasbedrijf ?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09/23 ... winst-wat/
-
'Of nog anders gezegd: stel dat Fluxys al zijn extra winst gebruikt om het terug te geven aan alle consumenten, dan winnen die consumenten misschien 30 of 40 euro per jaar'.door Fred1950 » 6 minuten geleden
Tja , wat moet gebeuren met de ontzaglijke winsten van ons Fluxys gasbedrijf ?
Maar het is wel diezelfde consument die voor die megawinsten gezorgd heeft ook al is het 'maar' 30 of 40 euro denk ik dan. Dus zelf vinden ze dat dit bedrag niet de moeite loont om terug te geven?