In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

04 okt 2022, 08:53

[url=https://www.animaatjes.nl/plaatjes/me_to_you]Afbeelding[/url

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, ferm gelijk dat jullie naar zee gaan met het goed voorspelde weer. En Spaanse Woef mag mee, die gaat met zijn geluk en gezonde energie geen blijf weten :D . Is het de eerste keer dat hij voor een aantal daagjes meegaat met jullie ?

Werelddierendag vandaag. We waren vroeg op en voor een keertje Matice ook. Dus heeft hij nu zijn stoffen kubus met 2 koordjes eraan al gekregen. En typisch Matice , hij is er blij mee en zit er nu mee te spelen. Morgen is hij dan jarig en daarvoor ligt er een grote oranje langharige aap op hem te wachten, ook met 2 bijtkoorden. Maar die gaat hij morgenavond pas krijgen als manlief terug thuis is.

Gisteren belde buurvrouw en vroeg of ik mijn Halloweentjes al had staan. Ik beaamde dit en ze vroeg of ze vlug eens mocht komen kijken, want ze had geen inspiratie dit jaar. Ze vond het heel erg mooi met die kabouters en de paddenstoelen en die allemaal verlicht door een slinger kleine ledlampjes. Ze vroeg of ze mij mocht nadoen en natuurlijk mag dat. Ze had ook kabouters en paddenstoelen, moest alleen nog naar de ACT*ON voor 2 slingers ledlampjes. Alleen mijn grote stenen Halloweenpop had ze niet, maar die heb ik ooit gekocht in oktober een jaar of 2 geleden in een tuincentrum.

Gisteren soep gemaakt ( en Anjelier , heb er geen room in gedaan) Manlief had zin in bonensoep. Dat id vlug klaar. Gisterenavond hadden we een van beiden echt honger en heb ik tafel gedekt voor een kom soep met wat brood en dat had ons gesmaakt. Heb 2 grote soeptassen van Blond Amsterdam in één zo'n tas gaan 5 pollepels soep in, dus als je die op hebt,heb je wel genoeg gegeten.

Zo, ga eens vlug beginnen aan het HH en de was van gisteren strijken.

Ik ga niet alle namen noemen maar wens iedereen een mooie dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

04 okt 2022, 09:41

Afbeelding :)

Een zonnige groet allemaal van hieruit :)
fijn als je wakker wordt met een zonnetje
dat niet te warm is, een jasje aandoen is niet zo erg :wink:

Geniet van de plannen en maak er een leuke dag (uitstap)van :lol:

Voor allen een knuffeltje en het allerbeste wat er ook scheelt....
het wordt ooit weer beter :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

04 okt 2022, 11:37

Goede voormiddag,

Was me dat even schrikken.
Ik zou een snelheidsovertreding begaan hebben!
In april nog wel!
Ik rij daar och arme al 84 km op een jaar...
Zou phising zijn volgens verkeerspolitie.
Wel, dat zag er heel echt uit in elk geval.
Heb het naar safeonweb gestuurd.

Verder heb ik al twee ruiten opnieuw gekuist.
J. had het lumineuze idee de stofdoek uit de schoenpoetsdoos te gebruiken...
Ik ga dus in het vervolg de vodden klaar leggen tegen als ze komt.
Nog maar eens proberen uit te leggen dat het geen zin heeft over de propere ruiten over te gaan...
Vroeger deed ons grotemoe dat met verfrommelde kranten.
Ik zie daar he unit niet van.
Als je goed aftrekt met het aftrekkertje dan moet je toch maar alleen nog even langs de randen met een goed uitgewrongen zeem. Maar dat zeemvel uitwringen is niet haar liefste werkje.
We zullen ze maar verslijten gelijk ze is zeker.

Zonnetje schijnt ik ga erop uit om eten en boeken.

Geniet van de indiaanse zomer...

anjelierken

04 okt 2022, 15:44

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: we gaan naar dat hotel dat je me ooit eens aanraadde. Maar ik denk dat we daar heel lang geleden al eens hebben gelogeerd samen met zus en schoonbroer. Spaanse woef gaat nu mee voor de 2de keer. Ons vorige hotel is ermee gestopt. Spaanse woef gaat dat heel leuk vinden, dat weet ik nu al .Elke dag lange wandelingen, wat moet hij nog meer hebben?

Etentje met zus en schoonbroer ging niet door. Vanmorgen belde zus , en hoorde direct dat ze ziek was. Een schorre en hese stem, flink verkouden , zelfs " mijn vel " doet pijn , zei ze. Schoonbroer had er ook last van, maar minder. Waarschijnlijk een "cadeautje" van haar kleinzoontje, die ook verkouden rondliep. Ah ja , dan stellen we het even uit, zo erg is dat niet. Maar zij vonden het toch vervelend , wat begrijpelijk is.

MM: goede reis.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

04 okt 2022, 20:08

Even nog een gezellige avond komen wensen
voor straks slaaplekker, en tot morgen...:)

Ja Helena, die phishing-mails zijn verschietachtig
en precies echt hé, altijd oppassen is de boodschap :oops:

Anjelierken, beterschap voor de zieke familie...
en tegoed is niet op hé..... geniet van jullie uitstap :)

Ik ga Club Brugge -Atletico Madrid bekijken
op TV ...Hopelijk kan Brugge winnen....,
Slaapwel en tot morgen... :)

Bekske

05 okt 2022, 02:45

Afbeelding

clive

05 okt 2022, 08:58

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, als alles in het hotel is zoals het vroeger was, dan gaan jullie er echt van kunnen genieten. De eigenaars hebben dit jaar hun zoontje verloren bij een zwembadincident in Portugal. Het kleintje was pas 4 als ik me dat nog juist herinner. Een heel tragische zaak.
Spaanse Woef gaat het leuk hebben aan zee, heel veel nieuwe indrukken, andere prikkels enz. Amuseer jullie, het gaat een hele week goed weer zijn.

We hebben hier een feestvarken in huis. Matice wordt 4. Manlief werkt dan vandaag toch van thuis uit, dus Matice krijgt zijn langharige, oranje orang-oetan tijdens de lunchpauze. Daar gaat hij zotjes van zijn.

Vandaag boven alles poetsen en nieuw beddengoed leggen.
Moet ook nog naar de apotheek.

Zonder namen, voor iedereen een mooie en zonnige dag gewenst. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Oma-C

05 okt 2022, 09:31

Goede woensdagmorgen allemaal
maak er een fijne dag van ondanks
dat de zon er nog niet is....
Een fijne dag en hou het veilig!

Voor Matice een fijne 4e verjaardag,
en nog vele mooie speeljaren :lol:
Afbeelding

Helena van Troje

05 okt 2022, 10:52

Woef Woef Woef Woera! voor Matice.

De dag is nog jong dus nog niet veel te vertellen.

Is dat jouw hondje op het prentje Bekske?
Dat van gisteren was ook een plezant.

Fijne dag iedereen.

clive

05 okt 2022, 11:31

Afbeelding

Bedankt allemaal voor de mooie verjaardagswensen voor Matice, in welke vorm dan ook.

Wilde eend haar computer is voor herstel binnen in de winkel, dus zij kan hier even niets komen lezen of schrijven.

Liefs en een dikke natte zoen van Matice.

mariajohanna

05 okt 2022, 12:23

En ja, ik kom dus te laat voor hoera te roepen op zijn woefs !
Wat is dat hier allemaal......
Probleem is dat ik mij alleen kon afmelden...... maar ik was blijkbaar ook niet aangemeld.....
Hoe ik het nu toch gefixst heb, weet ik niet. Heb al van alles met mijn foon gedaan. De pc staat niet op, tegenwoordig niet veel meer al is dat scherm veel grote natuurlijk.....

Dus, hip hip hoera voor Matice !

Voor de rest, allemaal een fijne middag, hier begint de zon te schijnen. Deze morgen gaan wandelen met onze groep, 8 à 10 personen, en dan was het winderig en fris. Was dan ook maar 9 u.

Gisteren hier in de refter stoofpotje gegeten, met gehakt, broccoli, worteltjes, en puree, en dat gegratineerd..... lieve zich smaken. Was voorafgegaan met soep en vanille pudding met muizestrontjes als dessert. Liet zich smaken. Ze gaan zo elke dinsdag een stoofpotjesdag aanbieden, voor de prijs van € 8,00 pp. Het liet zich wel smaken, de volgende 2 weken doen we niet mee met de stoofpotjesdag, dan is het konijn en lamvlees, en wij lusten geen van beiden......
Zelf koken is dus de boodschap !

Dames, ons eten is binnen , rest nog de afwas....
Het bijlezen, nu ik terug binnen mag, is voor later. Alles tegelijk is nog niet mogelijk....jammer....

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende :)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

06 okt 2022, 07:59

Afbeelding

Muddy Maddy

06 okt 2022, 08:45

Goede morgen seizoentjes,

Wij zijn thuis sinds gisteren 19.00 uur. Er was veel verkeer, soms stilstaand en er was een ongeval gebeurd rond Gent.
Hebben eerst zijne majesteit bediend want diens korrelpot was totaal leeg en dat was een ramp. Buurman wist natuurlijk niet dat meneerke gewoon is van een volle pot te hebben de hele dag & nacht rond. En toen zetten we de reismand binnen.
Gimly was nieuwsgierig maar Lilly gromde. maar ze werd het vlug gewoon en ging dan op de leuning van mijn kant zitten.
je zag Gimly denken; is dat nu die befaamde zus? trekt op niets. veel te klein.
we hebben ze dus gerust gelaten zodat ze elkaar leerden kennen.
Dan hebben we een plaats gezocht voor Lilly's etenspot en waterpot.
Toen sloeg de vermoedheid toe en zijn we naar boven gegaan.
alles bleef rustig beneden tot 12.30. hoorde we van die kleine miauwtjes. Juffrouw Lilly zat eerst onder het bed en daarna erop.
ze is dan tussen ons in gaan liggen en heeft geslapen.
mijn blaas was wel een beetje van slag. en mijn sloffen stonden/lagen ergens. dus op kousevoeten naar de badkamer. moest de hele tijd op mijn rug liggen om Lilly niet te storen.
het logeerbed waar we sliepen was te hard en mijn rechterkant van mijn rug doet nu pijn. wat Fastuum zal dat wel oplossen. ik had gelukkig mijn nekkussen mee.
Het restaurant "de beren" waar we 's avonds zijn gaan eten is veel verslechterd. de service, het eten.
maar ventje at wel het beste: een geflambeerde steak peper. ik had twee mini-hamburgertjes besteld. trok op 2 x niets. de sla zat vol nerven en de kaas was niet eens gesmolten. en ze waren ook zuinig op hun wijn. :?
En dan de lange weg terug naar hun huis. "is het nog ver?"
Suus heeft dan ventje onder handen genomen ivm zijn rugproblemen.
het was dus een lange dag en we hadden er nog ene te gaan. we gingen immers Hans zijn graf gaan bezoeken. Suus heeft Jo moeten bellen want ze wist niet meer waar hij lag. Kerkhoven in Nederland zijn mooi verzorgd. en dan hebben we hem gevonden. we waren er. er staat nog geen tekst op zijn steen want Suus weet echt niet wat ze er moet opschrijven. en het was ginder die dag echt herfstweer.
Thuis stond er al een wijntje klaar. ventje is dan naar Domino gegaan om een pizza met pepperoni. was dat lang geleden. die smaakte.
wij zijn met meer weggegaan dan we doorgegaan zijn. en ik heb eindelijk mijn knofloofvlokken en de mierikswortel.
en dan was het van: hier neem dat ook nog mee.
dan tegen 3.30 zijn we vertrokken. Afscheid genomen van Suus en Jo en lilly gaf de hele rit geen kik.
En toen kwam onze thuisbasis in zicht.
Buurman komt deze middag de sleutel brengen en kijken naar onze nieuwe aanwinst.
Die is ten minste van zijn woord geweest in tegenstelling tot Buurman V die loog. en ik geloof niet dat er hier iemand in de straat ons gemist heeft, wie weet wisten ze wel dat we 2 dagen naar Nederland gingen.
ventje is zich aan het klaarmaken om boodschappen te doen en ik heb nog het herhalingsboekje en mijn andere twee magazines in te halen.
Nu terwijl in dit hier neerpen, zit Lilly achter mij op de rugleuning van de zetel. Gimly is 'em gesmeerd.
Clive: een late proficiat aan Matice.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en warm. Knuffel.
Cats Rule!

clive

06 okt 2022, 09:18

Afbeelding

Muddy Maddy, gefeliciteerd met Lilly, hopelijk gaan Gimly en zij, heel veel leuke avonturen tegenmoet.

Ik ga dadelijk beginnen met het HH. Boven is alles al gedaan. Nu ga ik de open keuken volledig afvegen en de volledige living ook met nat afvegen en dan stofzuig ik hier.
Dan stop ik even en fiets naar Shopping, moet iets meebrengen voor een vriendin van Rituals en ik moet daar ook zijn voor een paar dingetjes die ik van daar nodig heb. Dan even Kruidvat binnen springen en als laatste de parfumerie, ook daar moet ik 2 dingen hebben. Fiets dan terug naar huis en maak ook het gelijkvloers volledig dweilklaar voor morgen. Hoop, met de ingepaste rustpauzes mee geteld, klaar te zijn rond 16:00H.
Anjelier en co hebben goed weer daar aan de zee. Het is hun van harte gegund. Ben benieuwd hoe het hotel is meegevallen , want wij zijn er zelf er al jaren niet geweest. Waren gisteren aan het zeggen dat Matice nog nooit de Belgische kust heeft gezien. Wat we wel gaan doen, is een drietal dagen naar Domburg gaan in het Badhotel, ook daar zijn honden welkom.
Matice heeft zijn verjaardag goed gevierd gisteren, vooral toen hij uit zijn speelgoedmanden " vriendjes" ging halen voor zijn oranje oerang-oetan. Het was weer opruimen geblazen toen hij slapen ging en wij ook wouden gaan slapen.Maar het is vlug opgeruimd natuurlijk.

Zo, ik ga verder doen, liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

06 okt 2022, 09:52

Goede morgen alle seizoentjes,
Een mooie zonnige dag vandaag heel anders
dan gisteren met die koude wind en grijze lucht :roll:
we hebben in de late avond nog een regenbui gehad
en nu genieten we weer van een heerlijk zonnetje

clive geniet van het boodschappen doen in het SC :)

M-M proficiat met de nieuwe aanwinst, ik hoop dat
ze samen een beetje overeen zullen komen die poezen
't is altijd afwachten.... geniet ervan.....

Anjelierken geniet van de uitstap naar zee
met dit weer zal het er heerlijk zijn...

Alle seizoentjes een fijne donderdag
en morgen zal ik niet vroeg zijn want ik ga
naar de audiologe om mijn hoor-app te laten
bijregelen, zo af en toe is dat eens nodig...
en ik moet al om 10u in de koekenstad zijn
Groetjes allen en tot later :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 07 okt 2022, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.