aftrekposten bij de vleet,
Als ik zie wat zelfstandigen allemaal mogen en kunnen aftrekken,ben ik niet verbaast dat de put steeds dieper wordt, en als ik de zelfstandigen hoor klagen over hun energiefactuur, als in hun eigen huis een kamertje hebben van 12 m², moeten zich geen zorgen maken over de kostprijs van het internet, telefoon, elektriciteit, verwarming, ook om te gaan eten ,kost het hun maar 30% van de prijs.
De sociale bijdragen,die u ieder kwartaal betaalt zijn 100% aftrekbaar.dus waarom moeten ze die betalen ze trekken dat toch 100% terug.
zoals de leasing, renting, huur of intresten op uw autolening zijn 100% aftrekbaar. Uw wagen schrijft u af over meerdere jaren, zie ‘grote investeringen’.
Niet iedereen heeft de kans om een zelfstandig beroep, of winkel uit te oefenen , zeker niet als men uit een arm gezin komt,en vanaf 14 jaar op een fabriek moet gaan werken, en nee niet op leercontract, want dat brengt geen geld in het laatje ,en bij het grote deel van de zelfstandigen blijft het in de familie, ze klagen steen en been, het gaat heel moeilijk ,maar als de kinderen groot genoeg zijn , motiveren ze die om toch maar de zaak over te nemen.
Maar ik vermoed MichelN dat u ook een zelfstandige , of gepensioneerde zelfstandige bent, en u ziet het alleen door uw bril,maar ik vind wel dat de (blauwe)regering met die aftrek posten overdrijft .
https://www.partena-professional.be/nl/ ... -inbrengen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.