In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

15 okt 2022, 10:50

veel sterkte Bekske. dat is allemaal niet makkelijk.
Cats Rule!

clive

15 okt 2022, 11:12

Afbeelding

@ Bekske, ik wens jou heel veel moed en sterkte in deze voor jou zo moeilijke periode.
Liefs en een dikke sterkteknuffel.

anjelierken

15 okt 2022, 15:56

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bekske: sterkte in deze moeilijke dagen. Zoiets vergeet je niet , ook al is het al vele jaren geleden.
De band met je moeder moet heel hecht geweest zijn , wat normaal is , als je dag en nacht voor haar zorgde.
Maar bedenk dat je alles gedaan hebt, om het zo comfortabel mogelijk te maken voor haar. Dat neemt je verdriet niet weg, maar kan wel veel troost geven.

HVT: Sinds onze ouders overleden zijn, plannen zus en ik ook geregeld samenkomsten met de familie. Dat blijven we doen , want 1xmaal uit het oog, is het vaak ook uit het hart. Meestal is het met één of andere feestdag of gelegenheid , zoals nu binnenkort Allerheiligen en Sinterklaas. Onlangs was het de kermis in mijn geboortedorp. En ja, dat vraagt tijd en planning, maar is toch zo belangrijk.
De familie van manlief doet dat niet, zijn broer en zus zien we enkel op begrafenissen.

Heb de berging gekuist , dat doe ik 1x per jaar. Alle vervallen levensmiddelen zijn eruit. Had verschillende soorten noten die vervallen waren zoals hazelnoten, pistaches , enz. Ik dacht wat ga ik daarmee doen, tot ik op het idee kwam , om alles te malen , en aan de kippen te voeren. Niet alles in 1 keer , want dat is teveel. Ze vonden het lekker.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

16 okt 2022, 07:02

Afbeelding
ps bedank voor jullie steun .Weinig geslapen door de spuit voor corona die de huisarts gisteren is komen zetten .Dat was de derde die hij hier thuis heeft gezet .Groetje

Muddy Maddy

16 okt 2022, 08:58

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben opgestaan en voorlopig zit ik hier helemaal alleen. Geen Lilly die hier rondhuppelt, geen ventje. een beetje "me-time".
ondanks het gebruik van Valeriaan nog steeds boel. dat moet ook zijn tijd hebben denk ik, al meende ik toen Lilly vannacht Gimly zijn korrels ging opeten ik minder gesis hoorde. zij trekt zich het niet aan want ze is gewoon van Astor die naar haar gromde. niet zo goed geslapen als de nacht ervoor. ach ja, een keer zo en een keer anders. was de hele tijd aan het denken: ik heb nog veel te doen boven. die swiffer staat er eindelijk maar die gaat niet uit zichzelf gaan rondzwieren. ik geloof niet in sprookjes. ventje zei: laat alles liggen tot morgen maar dat kan ik niet. het moet gedaan geraakt zijn in de tijd die ik mezelf geef.
het begint licht te worden maar het is bewolkt. de gsm ligt op te laden en ik heb net op tijd mijn laatste fetataart in de opdracht gestoken. oef.
hoef ik voorlopig niet te kijken. eerst hier iets zetten, dan het nieuws lezen en dan goede morgenplaatje op Fb.
ventje denkt dat Gimly weer ziek aan het worden is: een haarbal. hij ligt wel niet meer helemaal boven maar op de blauwe zak waar lakens in zaten en die voor de ladenkast ligt. zijn eten staat daar niet ver vandaan. Ik heb echt wel medelijden met hem. 7 jaar het rijk & pappie voor zichzelf en nu... ik zei gisteren tegen lilly toen ze naast ventje lag met haar kop op de doos zure beertjes dat Gimly een gentleman was en dat zij daar aan die kast als een viswijf had zitten schelden. ze keek me zo aan van: en dan? legde haar kopje weer neer. hier beneden heb ik lavendel in het bakje van de verwarming gedaan. ik heb zojuist die verwarming hoger gezet in temp.
moest gisteren tegen mijn moeder zeggen dat Gimly siste omdat hij boos is op mij. ze mag onder geen beding weten dat ik Lilly hier heb want ze verklaart me zot. ik ga straks met een paar A4 bladen een soort notaboekje maken want het notaboekje is bijna leeg. waar het ander ligt? geen idee. dat zal wel uitkomen. ik probeer nu elke avond voor ik naar bed ga te maken dat de lege flesjes en blikjes weg zijn. dan moet ik me daar alvast niet aan ergeren. de keuken is ook elke avond opgeruimd, er is afgewassen.
peter was gisteren gesloten. misschien in verlof en vergeten uit te hangen. Rita van de bakkerij stopt een week eerder. ik zei tegen ventje wat gaan we dan doen ivm brood & broodjes en hij haalde zijn schouders op. denkt waarschijnlijk: zij gaat niet op boodschappen, wel ik. dus heeft die de kranten gehaald in de carref. misschien moet ik beginnen om een brood te bakken als de andere bakker dicht is. want invriezen is geen optie. er kan niets meer in. we zullen wel zien.
Vandaag eten we orloffgebraad. zal in de oven moeten want is een groot stuk. kroketten in de friteuse en het fruit hoeft niet opgewarmd worden. dan moet alles afgewassen worden afhankelijk hoe laat we eten en hoe "messy" de keuken ook al weer is.
vandaag verder doen aan het opkuisen van de digi. en vanavond de tweede star-trek film. morgen moeten we voor niemand op en er zijn bij mijn weten geen pakjes die afkomen. ventje zal wel naar Rita moeten voor broodjes en naar de beenhouwer voor sneetjes spek want er zijn kippeburgers en die moeten op. voor de rest van het weekmenu kijken we later. maandag bellen voor die afspraak voor juffrouw Lilly haar chip. en ze proberen in de reismand te zetten want ze willen haar nog eens nakijken. ze is echter watervlug en zal niet in die kooi willen.
Suus komt maandagmorgen terug in Dordrecht en zal Puk en dikke knuffel geven van mij. Donderdag gaat ze voor de tweede keer naar de therapie. De zon komt hier precies piepen maar dat zal wel niet lang duren. moet nog theelichtjes vervangen. kan ik het 's avonds gezellig maken. het wordt vlug donker. de brief met papieren voor de bank ligt klaar maar is nog niet in de bus. heeft ook geen haast. ventje wil gewoon neerzitten en zijn spelletjes spelen. nu hij met zijn nek en schouder zit, doe ik weer meer en moeder zei hoe minder die moet doen hoe liever hij het heeft. gisteren weer een misverstand, hij bracht de valeriaan naar beneden mee maar nu moest die boven blijven want het was al te laat om hier beneden te druppelen. heb die dan in de zak van mijn peignoir gestoken en weer naar boven meegedaan. vergat daardoor die taart in de taak te steken.
en nu is het tijd voor koffie.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en haal een frisse neus als je kan. Knuffel.
Cats Rule!

clive

16 okt 2022, 09:24

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Die 2 beertjes zitten ook onder een plaidje, ik doe dat ' s avonds na de douche en als ik verzorgd ben voor de nacht en mijn pyjama aanheb, ook. Lekker warm. :) .
Ik had vrijdag in de vroege namiddag was die niet in de droogkast mag, boven op het rek in de gang gehangen. Toen ik gisterenochtend aan het strijken was en het rek ging leeg halen, was die was nog klam. Heb dan alles op 20 minuten in de droogkast gedaan op warme lucht. En toen was ie droog op een shirtje met een dubbele kap na. Dat heb ik dan ook gestreken, maar terug op kapstok op het rek gehangen.

Onze lunch vandaag gaat bestaan uit 2 soeptassen vers gemaakte paprikasoep en een toastje. Ik had eigenlijk nog nooit paprikasoep gemaakt, maar door een misverstand waren er 4 paprika's blijven liggen. Heb er dan 3 bijgekocht en heb er dus soep van gemaakt . Manlief vindt ze echt wel heel lekker.

Namiddag wandelen gaan met Matice in het bos in het naburig dorp. En dan misschien een terrasje doen. Hangt af van het weer en hoe moe ik ben.

Ik wens iedereen een mooie zondag Geniet ervan elk op zijn eigen manier.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

16 okt 2022, 09:40

Afbeelding

Goede zondagmorgen met een zonnetje erbij
zolang het duurt tenminste :roll:
Maar wat we hebben dat hebben we en
daar gaan we van genieten :)
en straks een wandeling maken als het over blijft

Allen een gezellige zondag en hou het veilig :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

16 okt 2022, 10:37

Van hier zie ik geen wolkje aan de lucht behalve een condensstreep van een vliegtuig.
Mijn dochter heeft dus geluk met haar werkdag voor de vrijwilligers van natuurpunt.
De mensen die wandelingen langs trage wegen hebben uitgestippeld hebben ook geluk.

Seffens een fietstochtje naar Hofstade en deze namiddag een wandelingetje hier in de buurt.
Zien hoe ver we geraken.
Ik zal onderweg aan u denken oma-C.
Misschien ben je dan ook aan het wandelen.

Bekske terug boven water en de prik ook la gescoord.

Lily is een mooie poes MM.Maar het is een franke tik me dunkt.
Gimly och arme...zolang ze niet vechten gaat het nog.
En balletwee op he gebakje blijven gaan.
Bij de jongste is het regelmatig plas oorlog....
Q. protesteert zo op haar manier maar Poes trekt zich dat absoluut niet aan.

Paprika soep heb ik ook nog nooit gemaakt, Clive.
Wel in pompoensoep of tomatensoep een paprika bij doen.

Een zonnige zondag verder voor iedereen.

mariajohanna

16 okt 2022, 12:30

Fijne middag, Dames,
Hier nog volop zo'n, na 18.00 geven ze regen op.......
Wat kunnen we nog verwachten, deze Herfst? Alles op zijn tijd, hoewel het klimaat toch zijn eigen zin doet......

De patatjes staan op, met worteltjes en erwtjes, en blinde vink. Voorafgegaan door groene soep.

Misschien kan ik straks nog wat aan de kaartjes prullen, de was is intussen ook al verleden tijd......

We zien wel, na de afwas...... (nee, hier is geen afwasmachine....)

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende!
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wilde eend 2

16 okt 2022, 17:55

Dag seizoentjes allemaal,
Tot 15 u was het hier heel mooi zonnig weer en 18°, echt een mooie herfstdag :-)
Bekske : veel sterkte voor jou en dank voor al de mooie plaatjes die je met ons deelt . :-)
Verder niet veel nieuws hier . Groetjes aan iedereen ..

Afbeelding

anjelierken

16 okt 2022, 21:36

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: paprikasoep heb ik ook nog nooit gemaakt, maar wel zoals HVT zegt in pompoensoep en tomatensoep.
Als je tijd en zin hebt, mag je het recept naar mij mailen of hier op het forum zetten voor de andere seizoentjes.( Als je wilt hé , ik wil je tot niets verplichten :D ). Ik heb in de serre nog groene paprika's hangen ( denk niet dat die nog zullen rijpen). Oorspronkelijk gingen dat rode paprika's worden.

Deze namiddag een heel mooie wandeling gemaakt , in een gemeente waar we nog niet eerder geweest zijn. Veel in het groen gelopen en langs rustige paadjes. Halverwege zegt manlief plots : " ik heb de verkeerde wandelschoenen aan ". En ja, nu loopt hij hier te manken, binnen enkele dagen is het weer over .Hij heeft wandelschoenen voor dagelijks met Spaanse woef te gaan wandelen , dat zijn de gewone wandelschoenen, maar dan heeft hij ook nieuwe wandelschoenen die hoger aan de voet aansluiten ( die ze gebruiken voor bergwandelingen), die bieden meer steun. De laatste tijd doet hij die aan voor de lange wandelingen in het weekend. Daarmee heeft hij geen zere voeten, omdat die meer steun bieden.

Bekske

17 okt 2022, 06:40

Afbeelding

Muddy Maddy

17 okt 2022, 07:23

Afbeelding
Goede morgen seizoentjes,

Als het gelukt is, hier een foto van Juffrouw Lilly. Op de pc.
snel eens gaan opzoeken wat de symptomen van krolsheid zijn. ze is 13 weken, nu 14 en dat zou wel heel vroeg zijn. moet nog afspraak maken voor de DA.
Gimly vanmorgen horen "wokken". Haarbal. hij had gisteren geen zin in natvoer. Als je haar bordje bijvult, kijkt ze er niet naar maar sluipt dan stilletjes naar haar bordje en smikkelt het binnen.
later een verslagje van haar weekend hier doorsturen naar Suus.
en wie is er hier op fluwelen pootjes binnengeslopen om het eten van kleine zus naar binnen te smikkelen? Gimly. het moet zijn dat Felix lichter verteerbaar is. en nu zitten ze naar elkaar staren, Gimly blaast en zij gromt.
drijfkaarsjes zijn mooi maar niet veel waard. er is al een uit en 1 aan het uitlopen in het water. de rest moet nog vervangen worden want dat stond nog op de "to do" lijst. Ik ga hier moeten rode & gele kaarten uitdelen. :? Scheidsrechter Maddy. zeg, het is nog te vroeg op de ochtend om boel te zoeken. ventje ligt nog op 1 oor. heeft beloofd een deel van de lijst af te werken boven. Dan kan ik verder doen met de keuken. de snijplanken wegnemen en in een sopje leggen, allesreinger spuiten en afvegen, ontvetter aan de dampkap en er boven en die 2 platen ook eens uithalen. Is al geleden van een goede 4 weken. ook eens rondlopen met de ragebol. de vliegenlijken wegwerken. boven zou er ook nog afgestoft moeten worden maar met die LED's zie je dat niet zo goed liggen als je niet goed kijkt. beneden als ik tijd en goesting heb ook de ramen open en een beurt geven. kan het weer zoveel regenen als het wil. moet ook weer naar de apotheek om de hoek want de daktarincreme is op. en we stoppen dat liever dan candida te moeten bestrijden met daktacort.
ventje moet ook om broodjes naar Rita. Zondag is het haar laatste dag. De bistro is nu maar open op vrijdag, zaterdag & zondag wegens te hoge energieprijzen. nog een die de crisis in zijn portemonee voelt. Gimly is in "zijn" doos gesprongen en zit rond te kijken waar dat "viswijf" is want zij begon nu ook te grommen. ik zei tegen haar: may I remind the young Lady that He was here first? als ze het niet in het nederlands wil horen of op z'n ostends, dan maar the Kings English. Charles 3 wordt ergens in mei gekroond en het zal eenvoudig zijn zeggen ze. King Charles zei dat het volk al genoeg betaald. dat hoor ik ADC niet zeggen of Bart de bever. gisteren weer met oortjes in the sims 4 gespeeld. voor mij geen politiek gezever. geef mij dan maar een virtuele wereld. daar kunnen ze ook met elkaar op de vuist gaan. volgend weekend gaan we weer die klok moeten verzetten denk ik.
had Lilly een zilverpapierballetje gegeven om mee te spelen en ze is het al kwijt. na nieuws en weerbericht de orloff aan beide kanten gekruid met evlier zoutloos en zwarte peper aan de ene en witte aan de andere kant en dan de oven in. een goed half uur laten braden.
vandaag kippeburgers met kaas en spek en zien of ik nog van die kaas heb in plastiek. anders moet ventje maar 4 sneetjes oud brugge meebrengen. Morgen spaghetti. op Fb kijken of Peter in verlof is. anders gaat er een en ander op de boodschappenlijst. en vrijdag is het weer markt. wanneer Juffrouw Lilly's waterfontein toekomt weet ik niet. volgende maand batterijen en theelichtjes van 8 uur. Mischien toch drijfkaarsjes maar dan van betere kwaliteit en in de kleur zilver. Juffrouw Lilly wou toen ventje boven zijn pj aan het aandoen was het rolgordijn naar beneden trekken. Neen, dat mag niet! ze stond op een stapel nog te lezen boeken. dan er een vanaf gehaald en klaargelegd want het parijse appartement is bijna uit. dan lees ik charlie & the chocolatfactory. ooit gelezen en dus wat sentiment. de film met Johnny Depp, die overgens naar onze mening bij Vanessa had moeten blijven is beter dan die met Gene Wilder. Robin Williams is dan ook weer een goede komiek maar jammer genoeg niet meer onder ons. Vooral de film Bicenteninal man is beklijvend. Jessica Fletcher is er ook al niet meer. Disney maakt remake na remake van hun successen maar nu moet dat overgedaan worden om alle genders een rol te laten spelen. alles moet Woke en daar heeft Urbanus het moeilijk mee. Ventje ook.
ik ga koffie halen en ze kunnen hier maar beter braaf blijven. dan een flesje water meebrengen want 7 pillen moeten ook nog geslikt worden.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en ga er eens op uit als het mooi weer is. voor we het weten is het weer aan het regenen en zitten we binnen. knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

17 okt 2022, 10:09

Afbeelding

Goede maandagmorgen allen ondanks de hevige regen
we hebben hier al bliksems gehad ook :roll:
Hopelijk blijft het niet de hele dag zo :roll: :oops:
We hebben hier ook al een paar bliksemflitsen gezien.....

Het voelt allemaal zo vochtig aan en dat is niet goed
voor de knoken... :evil: maar we moeten erdoor :oops:
Ik moet gelukkig niet buiten zijn... :oops:

M-M wat een mooi poezensnoetje die Lilly van jullie :lol:
zoals ze daar zit zou je niet zeggen dat ze zo hevig is

anjelierken, schoenen die goed zitten is heel belangrijk
als je gaat wandelen, je hebt rap blaren gelopen
en die doen pijn :roll:

wilde eend, geen wandelweer vandaag, te nat....
maak het maar gezellig binnen desnoods met een boek :)

Allen een gezellige dag ondanks het weer, en hou het veilig.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

17 okt 2022, 11:55

Afbeelding

Hallo iedereen,

Vanmorgen veel regen , donder en bliksem. Dat hadden ze toch niet voorspeld. Het is ook lang donker gebleven. Nu is het hier nog een beetje aan het regenen .Echt koud is het niet.

MM: mooie foto van Lily, ze zit daar precies op haar gemak :D . Je kunt die foto afprinten en inkaderen.

Oma-C: ja, goed schoeisel is heel belangrijk, alsook kousen zonder naad.

Gisteren de laatste appelen geplukt. Heb ze in de koelkast gelegd, ik neem er s'morgens enkele uit, zodat die op kamert° zijn tegen de middag.

Ik zie dat Spaanse woef weer in de gordijnen loopt, dat is elke dag hetzelfde :D , moet plezant zijn, die gordijnen over je rug laten glijden :D . Gelukkig kan ik die gordijnen wassen. Als hier ooit nieuwe gordijnen komen, moeten het ook wasbare zijn.