In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Pfff de dampkap heeft weer eens een beurt gehad...
En zeggen dat vroeger al dat vet overal rondzweefde in de keuken.
Ik moet zeggen als ik naar de foto van Lily kijk da tik toch ook weer een poesje zou willen.
maar anderzijds als ik van haar strapatsen hoor, hmmm, dan toch maar liever niet...
Een fijne avond nog en een rustige nacht
En zeggen dat vroeger al dat vet overal rondzweefde in de keuken.
Ik moet zeggen als ik naar de foto van Lily kijk da tik toch ook weer een poesje zou willen.
maar anderzijds als ik van haar strapatsen hoor, hmmm, dan toch maar liever niet...
Een fijne avond nog en een rustige nacht
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
MM : wat een schatje : de kleine Lilly
Oma C : heb vandaag een aantal vensters gewassen aan de binnenkant ... Mijn zus gaf mij zo'n handige (kleine ) K *rcher om de ramen te doen .. Echt wel een handige hulp .. Maar de rest zal voor een andere dag zijn want mijn rug wil niet mee ....
Aan alle seizoentjes
: proberen warm te blijven ... en voor straks voor iedereen een goede nachtrust ..
Oma C : heb vandaag een aantal vensters gewassen aan de binnenkant ... Mijn zus gaf mij zo'n handige (kleine ) K *rcher om de ramen te doen .. Echt wel een handige hulp .. Maar de rest zal voor een andere dag zijn want mijn rug wil niet mee ....
Aan alle seizoentjes
: proberen warm te blijven ... en voor straks voor iedereen een goede nachtrust ..-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Bekske, bedankt dat je Lilly in je plaatjes hebt gezet. dat is een fijne attentie!
Er is/ was een kleine doorbraak in de oorlog tusen haar en Gimly want ventje betrapte hen boven toen ze neusje-neusje deden. maar wat later heeft hij d'r weer een lel verkocht. Om duidelijk te maken dat Hij hier de baas is/was en Hij dus eerst eet. dat hebben we dan 's avonds geobeserveerd. Er staan daar twee borden. dus pas toen Gimly zich ging zetten voor zijn avondeten, dan mocht zij haar portie opeten. Vinny in de tijd was de dominante, maar Gimly moet dus zijn plaats opeisen en zij moet leren begrijpen dat dat oude heertje voor ventje op de eerste plaats komt.
Gisteren een afspraak gemaakt in de dierenartspraktijk waar de kliniek gevestigd is. er is daar meer parking. mijn Dossier bleek niet eens in orde te zijn. Dus heeft ze een nieuw dossier aangemaakt. ik moest mijn naam spellen vooral de achternaam en dan Gimly spellen. dus zei ze de afspraak is voor hem, neen voor mijn nieuwe. Lilly. dus vrijdagmorgen om 10 uur lukt dat? ja, als we watervlug geval in gezegde kooi krijgen. nadien voorzie ik weer geblaas en gesis want nu ruikt ze naar de DA. Goed, ze zal helemaal onderzocht worden, haar chip gaat op mijn naam staan en ventje zei waarom niet op de mijne want ik betaal haar verzekering.
Tut-tut. hij heeft me al heel het weekend door de neus geboord dat het Ik was die een katje wilde. Dus is ze van mij. en ik heb ze betaald. ( allez, alle onkosten dat Suus aan haar gehad heeft van inentingen enz)
Toen ik vannacht van de wc kwam stonden ze weer staarmatch te doen. ik heb het licht uitgedaan, eens gezucht en ben hen in het donker straal voorbij gelopen. ben weer in mijn bed gekropen en hoorde niets. het was bovendien rond 04 u en ik wilde nog wat slapen. niet roepen dat ze braaf moeten zijn. Want dan is ventje ook weer wakker.
Die had gisteren beloofd om te swifferen als hij ging douchen. er was juist niets gebeurd, alleen de kleurwas had hij ingestoken. hij was maar rond 10 uit zijn bed gerold en moest dus nog douchen voor hij om broodjes ging en die zalf. hij is naar de apotheek van gewoonte geweest en gezien dat peter nog steeds gesloten is. toen ik van mij rustpauze wakker werd heb ik dus de swiffer gepakt en rondgezwierd. dan het stof van de plank achter de wc waar de producten staan afgewassen want het stof lag vingerdik. dan alles terug gezet en aan de plank waar de zalfjes staan en de tubes voor dit en dat begonnen, daar ook alles netjes gemaakt en terug gezet. de pot Dovecreme was leeg, dus die in de vuilnisbak. dan de wasbak gedaan en het kastje naast de wasbak en tussen de verwarming afgestoft. de ladenkast van de handdoeken afgestoft. en dan ben ik gestopt. ik had gehoopt de keuken te doen maar die is voor een andere dag. ventje had gezocht op het internet naar een serie die ze vroeger uitzonden: project UFO. wel tijdelijk uitverkocht. staat nu opgeschreven. zodra die weer verkrijgbaar is, die bestellen.
ben al blij dat ik boven al iets gedaan heb gekregen. want met: ik zal het wel doen ben ik niets. gelukkig voelde ik me goed. wel een beetje kwaad. als mijne vent zegt: dat zal ik wel doen, doe het voor de zekerheid zelf.
het is hier ofwel mistig ofwel zijn die ramen zo enorm vuil. dat is dan ook weer een klusje voor op de lijst. na 6 is ventje begonnen aan het avondeten en ik was op de kattensofa de foto van Lilly aan het opladen en een tekstje te schrijven. die hebben nog geen kennis gemaakt met haar. ik heb niet veel info gegeven want je hebt dan van die azijnpissers zoals wij hier zeggen die zouden zeggen dat we dat die arme Gimly niet hadden mogen aandoen. BS. Daar steek ik mijn tijd niet in. na het eten afgewassen, vooral die vette pan. dat was dan ook uit de weg. vandaag moet ventje naar de carref. om mijn boekjes. ik moet niet vragen iets anders mee te brengen want het budget is op. Mijn moeder zegt: ik zou zo niet kunnen leven. zij kreeg elke week een bedrag en moest zien dat ze daar eten en andere dingen mee kocht.
vandaag spaghetti maar moet nog in de diepvries duiken. zal mijn warmtehandschoenen aandoen om te zoeken. dit dan leggen om te laten ontdooien.
Lilly ligt op de verwarming. Vinny lag daar ook graag. en nu ligt ze weer aan de bambooplant. ze weet dat ze daar moet afblijven en ook van mijn glasgordijn. gisteren is er een vetplantje gesneuveld en er lag dus aarde en een boek op de grond. de plant weer geprobeerd terug te zetten, boek opgeraapt en ben dan gaan stofzuigen. aan haar kattenbak lag het weer vol met steentjes. ze graaft graag naar china en smijt dan alles uit die bak. ventje was dan beneden en heeft de stofzuiger op de plaats gezet. Lilly trok zich van de stofzuiger niets aan.
dan ben ik gaan zitten. en heb ventje gezegd dat hij nog die brief voor de bank moest gaan bussen en daktarin gaan halen en broodjes. we kregen een kaartje van Rita omdat we trouwe klanten waren en zij dus zondagmiddag sluit.
ze schreef: we zullen elkaar wel ergens zien, ja, op de markt bv.
Het zou zonnig worden dus we gaan zien wat we kunnen doen. ik mag niet vergeten te bellen naar de kapster om een stuk haar te laten afknippen want ik zat weer met knopen. en dan kan het grijs verder uitgroeien. het is toch mutsenweer en dan mag je al eens een "bad hair" day hebben.
ik ga koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en ga wandelen als het weer aan jullie kanten meezit. knuffel.
Bekske, bedankt dat je Lilly in je plaatjes hebt gezet. dat is een fijne attentie!
Er is/ was een kleine doorbraak in de oorlog tusen haar en Gimly want ventje betrapte hen boven toen ze neusje-neusje deden. maar wat later heeft hij d'r weer een lel verkocht. Om duidelijk te maken dat Hij hier de baas is/was en Hij dus eerst eet. dat hebben we dan 's avonds geobeserveerd. Er staan daar twee borden. dus pas toen Gimly zich ging zetten voor zijn avondeten, dan mocht zij haar portie opeten. Vinny in de tijd was de dominante, maar Gimly moet dus zijn plaats opeisen en zij moet leren begrijpen dat dat oude heertje voor ventje op de eerste plaats komt.
Gisteren een afspraak gemaakt in de dierenartspraktijk waar de kliniek gevestigd is. er is daar meer parking. mijn Dossier bleek niet eens in orde te zijn. Dus heeft ze een nieuw dossier aangemaakt. ik moest mijn naam spellen vooral de achternaam en dan Gimly spellen. dus zei ze de afspraak is voor hem, neen voor mijn nieuwe. Lilly. dus vrijdagmorgen om 10 uur lukt dat? ja, als we watervlug geval in gezegde kooi krijgen. nadien voorzie ik weer geblaas en gesis want nu ruikt ze naar de DA. Goed, ze zal helemaal onderzocht worden, haar chip gaat op mijn naam staan en ventje zei waarom niet op de mijne want ik betaal haar verzekering.
Toen ik vannacht van de wc kwam stonden ze weer staarmatch te doen. ik heb het licht uitgedaan, eens gezucht en ben hen in het donker straal voorbij gelopen. ben weer in mijn bed gekropen en hoorde niets. het was bovendien rond 04 u en ik wilde nog wat slapen. niet roepen dat ze braaf moeten zijn. Want dan is ventje ook weer wakker.
Die had gisteren beloofd om te swifferen als hij ging douchen. er was juist niets gebeurd, alleen de kleurwas had hij ingestoken. hij was maar rond 10 uit zijn bed gerold en moest dus nog douchen voor hij om broodjes ging en die zalf. hij is naar de apotheek van gewoonte geweest en gezien dat peter nog steeds gesloten is. toen ik van mij rustpauze wakker werd heb ik dus de swiffer gepakt en rondgezwierd. dan het stof van de plank achter de wc waar de producten staan afgewassen want het stof lag vingerdik. dan alles terug gezet en aan de plank waar de zalfjes staan en de tubes voor dit en dat begonnen, daar ook alles netjes gemaakt en terug gezet. de pot Dovecreme was leeg, dus die in de vuilnisbak. dan de wasbak gedaan en het kastje naast de wasbak en tussen de verwarming afgestoft. de ladenkast van de handdoeken afgestoft. en dan ben ik gestopt. ik had gehoopt de keuken te doen maar die is voor een andere dag. ventje had gezocht op het internet naar een serie die ze vroeger uitzonden: project UFO. wel tijdelijk uitverkocht. staat nu opgeschreven. zodra die weer verkrijgbaar is, die bestellen.
ben al blij dat ik boven al iets gedaan heb gekregen. want met: ik zal het wel doen ben ik niets. gelukkig voelde ik me goed. wel een beetje kwaad. als mijne vent zegt: dat zal ik wel doen, doe het voor de zekerheid zelf.
het is hier ofwel mistig ofwel zijn die ramen zo enorm vuil. dat is dan ook weer een klusje voor op de lijst. na 6 is ventje begonnen aan het avondeten en ik was op de kattensofa de foto van Lilly aan het opladen en een tekstje te schrijven. die hebben nog geen kennis gemaakt met haar. ik heb niet veel info gegeven want je hebt dan van die azijnpissers zoals wij hier zeggen die zouden zeggen dat we dat die arme Gimly niet hadden mogen aandoen. BS. Daar steek ik mijn tijd niet in. na het eten afgewassen, vooral die vette pan. dat was dan ook uit de weg. vandaag moet ventje naar de carref. om mijn boekjes. ik moet niet vragen iets anders mee te brengen want het budget is op. Mijn moeder zegt: ik zou zo niet kunnen leven. zij kreeg elke week een bedrag en moest zien dat ze daar eten en andere dingen mee kocht.
vandaag spaghetti maar moet nog in de diepvries duiken. zal mijn warmtehandschoenen aandoen om te zoeken. dit dan leggen om te laten ontdooien.
Lilly ligt op de verwarming. Vinny lag daar ook graag. en nu ligt ze weer aan de bambooplant. ze weet dat ze daar moet afblijven en ook van mijn glasgordijn. gisteren is er een vetplantje gesneuveld en er lag dus aarde en een boek op de grond. de plant weer geprobeerd terug te zetten, boek opgeraapt en ben dan gaan stofzuigen. aan haar kattenbak lag het weer vol met steentjes. ze graaft graag naar china en smijt dan alles uit die bak. ventje was dan beneden en heeft de stofzuiger op de plaats gezet. Lilly trok zich van de stofzuiger niets aan.
dan ben ik gaan zitten. en heb ventje gezegd dat hij nog die brief voor de bank moest gaan bussen en daktarin gaan halen en broodjes. we kregen een kaartje van Rita omdat we trouwe klanten waren en zij dus zondagmiddag sluit.
ze schreef: we zullen elkaar wel ergens zien, ja, op de markt bv.
Het zou zonnig worden dus we gaan zien wat we kunnen doen. ik mag niet vergeten te bellen naar de kapster om een stuk haar te laten afknippen want ik zat weer met knopen. en dan kan het grijs verder uitgroeien. het is toch mutsenweer en dan mag je al eens een "bad hair" day hebben.
ik ga koffie zetten.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en ga wandelen als het weer aan jullie kanten meezit. knuffel.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allemaal, een groot verschil
tegen gisteren
Toen was er regen en onweer, nu een mooie zon
Een dag om de ramen te wassen want die regen
heeft ze mooi gemaakt
Dan kan het nadien weer regenen zoals gewoonlijk
maar niks aan te doen, 't is nodig...
Ik moet er niet voor buiten zijn, als ik ze opendoe
kan ik overal goed bij en ertussen
M-M, zo zie je als je het zelf doet dat het gedaan wordt
en dan moet je het niet vragen
dat is gedaan en goed gedaan zoals je het wil...en het is
tevens wat beweging wat goed is voor de knoken
Alle seizoentjes een mooie dag ik ga eraan beginnen
anders kom ik niet klaar met die ramen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Hoi, hoi,
Tenzij je er vrede mee moet nemen dat het half se gat gedaan is, omdat het zelf niet altijd meer gaat gelijk je zou willen..Ik heb vandaag de ruiten aan de keuken en het schuifraam en al het houtwerk rondom daar grondig gedaan. Gisteren was het nu ook geen weer om dat aan de poetsvrouw te vragen. Er hangen ook al twee wassen buiten.De derde steekt in.
Ik verschoon het bed samen met de poetsvrouw, die dan ook eerst de matrassen draait, nadat ze ze gestofzuigd heeft. Dan moet ik dat ofwel tot het volgend weekend laten liggen om het te wassen aan verlaagd tarief, of wel was ik het meestal de dag zelf nog. Gezien het weer van gisteren was dat dus niet aan de orde.
We zullen eens iets bijeen zoeken om te eten.
Morgen nog zon hebben ze gezegd.
Geniet van de dag van vandaag.
Tenzij je er vrede mee moet nemen dat het half se gat gedaan is, omdat het zelf niet altijd meer gaat gelijk je zou willen..Ik heb vandaag de ruiten aan de keuken en het schuifraam en al het houtwerk rondom daar grondig gedaan. Gisteren was het nu ook geen weer om dat aan de poetsvrouw te vragen. Er hangen ook al twee wassen buiten.De derde steekt in.
Ik verschoon het bed samen met de poetsvrouw, die dan ook eerst de matrassen draait, nadat ze ze gestofzuigd heeft. Dan moet ik dat ofwel tot het volgend weekend laten liggen om het te wassen aan verlaagd tarief, of wel was ik het meestal de dag zelf nog. Gezien het weer van gisteren was dat dus niet aan de orde.
We zullen eens iets bijeen zoeken om te eten.
Morgen nog zon hebben ze gezegd.
Geniet van de dag van vandaag.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Wat een mooie dag vandaag, veel zon en geen wind. Terwijl ik in de tuin bezig was , is manlief gaan fietsen. Spaanse woef lag ondertussen in de zetel met de poten omhoog
Moet boven ook nog de ramen poetsen, en de gordijnen wassen.
Deze avond een vispannetje van de winkel gegeten, was lekker. Manlief eet dat eens graag.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
't is weer een vroege want het piekermolentje is aangegaan. heb daarstraks nog in de badkamer met ducttape gewerkt.
dat werkje moest al lang gedaan zijn. en nu is het gedaan. gisteren kwam ventje van de carref. in de veronderstelling dat Peter nog gesloten was. hij bracht de goed gevoel mee, maar die had ik al. hij weer boos op zichzelf. Is dan om brood gegaan naar de voorhaven. ik heb een bericht gezet hij de groep "buren." om te vragen of er iemand die extra goed gevoel wou. nancy van 14 wou 'em wel en ik ben die dan in haar bus gaan steken, gekleed in peignoir en op sloffen. ondertussen kwam ventje af en keek verwonderd. ja, zei ik Nancy wou die extra goed gevoel wel. maar heb je gezegd dat het 5.00 euro kost? neen, want als ik dan iets aanbied zullen ze zeker niet toehappen. in de middag met ventje in mijn pj maar op schoenen en een vest aan naar de kapster geweest want ik had gebeld maar dat was zo'n antwoordapparaat en ik had nog niets terug gehoord. heb een afspraak op 14 november om 16.30. ventje heeft dan ook een afspraak gemaakt voor zijn haardos. dan weer terug en iets gegeten. de saus was al ontdooid dus in een microgolf pot gekieperd en in de ijskast gezet. de geraspte kaas uitgehaald. dan verder gelezen in de flair en de libelle. dan wilde ventje naar battle of the planets kijken. mij best. ik moest toch nog boerderij doen en ik heb dan op wiki iets gelezen van een film dat we hadden bekeken. en dan vind je nog een artikel en nog ene. toen heb ik een pot met water en een blokje voor de pasta. dan stond dat ook al gereed. dan na het einde van de disc is ventje begonnen aan het avondeten. het werd dan al weer donker. de zon was weg. gegeten en alles onder water en detergent gezet. dan weer in de zetel en een film bekeken. Lilly lag al die tijd te slapen. onze spaghetti vind ze te straf ruiken. dus dju, ik kon niet pikkendieven zag je haar denken.het was 8.45 toen de film gedaan was, en ik zei dat ik wou gaan liggen. want tegen dat ventje boven is, is er al een kwartier voorbij. vergat bijna druppels valeriaan te sprekelen op de dorpel van de kamer en in de kamer zelf. dan in bed gekropen en Lilly en Gimly hielden staarmatch. ventje kroop ook in bed. ging naar een docu kijken. Lilly kwam dan op bed en besloot wat te spelen. dat had heel de namiddag liggen maffen! toen ging ze op ventjes dvd speler gaan liggen. die moest niet meer verder kijken. haar dan op bed gezet en niet veel bewogen zodat ze kalm werd. en ik doezelde in. werd dan wakker en Lilly was al bezig mijn voeten te verwarmen. ok, bed uit om te gaan plassen. terug erin. wat geslapen en dan weer eruit. en dan dacht ik dat ik best nog even dat klusje kon klaren dat nog op de lijst stond. ducttapen van de gescheurde lino. terug in bed, geen slaap meer. dan maar opgestaan. het was toen 03.00. eenmaal beneden wist ik dat er geen cola in de frigo stond. dus warme blikjes genomen om mijn druppels te nemen. ondertussen was Lilly ook naar beneden gekomen. ik heb de gsm aan de oplader gekoppeld en ben eerst naar de boerderij gegaan. Pc was niet afgesloten dus ik kon verder doen waar ik gestopt was omdat ventje niet had geroepen dat hij al afkwam met een dienblad. Lilly heeft haar bak gebruikt en hier en daar gesnuffeld. moest fluisteren tegen haar. en dan wilde ze naar boven. heb de deur opengedaan en juffrouw in de gang gelaten. en nu zit ik hier. het is nu 04.00. seffens dan de mail opkuisen en verder doen met the sims 4. ik mag toch geen lawaai maken. vandaag gyros zonder rijst. dat wordt handschoenen om die vettige pot af te wassen. ik gruwel daarvan. van dat vet en die kruiden die blijven plakken. want ik moet bijkruiden. anders smaakt het niet zo goed. vanmiddag een gewone boterham. licht roosteren en er het beleg van gisteren op leggen. bereid gehakt met veel ui.
nu ga ik eerst plassen en koffie zetten. dat terwijl de sims aan het laden zijn.
fijne dag seizoentjes, keep safe en als het mooi weer is ga er nog maar eens op uit. donderdag geven ze al regen. knuffel.
PS: waar is Clive?
't is weer een vroege want het piekermolentje is aangegaan. heb daarstraks nog in de badkamer met ducttape gewerkt.
nu ga ik eerst plassen en koffie zetten. dat terwijl de sims aan het laden zijn.
fijne dag seizoentjes, keep safe en als het mooi weer is ga er nog maar eens op uit. donderdag geven ze al regen. knuffel.
PS: waar is Clive?
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede zonnige woensdag aan allen,
en geen wind dus na de middag een stapje doen
nog profiteren van het mooie weer zolang het duurt
clive, de griep heeft je te pakken, goed uitzieken
eer je weer in gang schiet, veel sterkte....
anjelierken, mooi weer om in de tuin te werken
en woef weeral moe
M-M niet veel geslapen vannacht, kan gebeuren
Een goeie portie buitenlucht kan helpen
Geniet verder van wat kan allemaal....en hou het veilig!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Wat zat er in de lucht? Ik heb ook niet goed geslapen, maar ik ga 's nachts niet rondwandelen.
En zeker niet op de pc. Dat is goed om helemaal niet meer in het slaap te geraken.
Er steekt al een fijn wasje in. Dat zomergerief zal nu wel in de kast mogen blijven.
Ook op boodschappen vandaag. Zal in twee keren moeten gebeuren.Eerst naar het noorden en dan naar het zuiden. Ik moet zien dat ik me niet overlaad.
Clive spoedig herstel.
Al de anderen fijne dag!
En zeker niet op de pc. Dat is goed om helemaal niet meer in het slaap te geraken.
Er steekt al een fijn wasje in. Dat zomergerief zal nu wel in de kast mogen blijven.
Ook op boodschappen vandaag. Zal in twee keren moeten gebeuren.Eerst naar het noorden en dan naar het zuiden. Ik moet zien dat ik me niet overlaad.
Clive spoedig herstel.
Al de anderen fijne dag!
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40