In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2022 (5)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Lenk

18 okt 2022, 20:19

Ponneke

Lieverd, hoe gaat het met je nu. Hoe is de infiltratie gelopen, hopelijk alles goed

Iedereen, Hier oké hoor. De oudste heeft ingezien dat ik al de troubles en met mijn ma niet meer alleen aan kan. Ik ben nu gerust ik sta er niet alleen voor. Ze meent het de steun er zijn concrete afspraken gemaakt en ze heeft al contact met haar huisdokter over mijn ma.

De rust is terug hier in huis. Ik zeg niets doe niets en laat het zo. Het is niet het moment om op eigen benen te gaan staan als ik kan genieten van een huis dat afbetaald is. Ik hou het wel vol, ik ga me niet in de schulden steken. We spraken af het nog een kans te geven. Allez om als broer en zus samen te leven. Ik heb hier vrede mee.

An-W

18 okt 2022, 20:56

grootjegerda schreef:
18 okt 2022, 09:35

Vandaag naar onze kleindochter, ze is 11 jaar geworden
en mijn jongste zusje is vandaag sara geworden.
Allebei gefeliciteerd

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

18 okt 2022, 21:14

Lenk , je hebt gelijk hoor . Op een openbaar forum moet je niet met alles te koop lopen.
Iedereen leest mee .
En ieder huisje heeft zijn kruisje . Dat is zeker waar .
Toevallig gebruikte ik die uitdrukking gisteren ook nog tijdens een vertrouwelijk gesprek met mijn collega .
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

ponneke

18 okt 2022, 23:31

Lenk schreef:
18 okt 2022, 20:19
Ponneke

Lieverd, hoe gaat het met je nu. Hoe is de infiltratie gelopen, hopelijk alles goed

Iedereen, Hier oké hoor. De oudste heeft ingezien dat ik al de troubles en met mijn ma niet meer alleen aan kan. Ik ben nu gerust ik sta er niet alleen voor. Ze meent het de steun er zijn concrete afspraken gemaakt en ze heeft al contact met haar huisdokter over mijn ma.

De rust is terug hier in huis. Ik zeg niets doe niets en laat het zo. Het is niet het moment om op eigen benen te gaan staan als ik kan genieten van een huis dat afbetaald is. Ik hou het wel vol, ik ga me niet in de schulden steken. We spraken af het nog een kans te geven. Allez om als broer en zus samen te leven. Ik heb hier vrede mee.
Hoi Lenk,
De infiltratie zelf ging goed, veel beter dan de vorige keer, maar....
Toen ik van de behandeltafel af mocht, hebben ze me moeten ondersteunen, ik ging gewoon door mijn linkerbeen! Ze hebben me dus weer naar de relaxstoel moeten helpen wegens geen gevoel meer daar
Je wordt verdoofd voor "de ingreep", en die verdoving gaat deze keer maar heel erg langzaam weg.
Moest dus blijveen, en ze hebben na 1/2 uur zelf gebeld naar puber, dat hij me mocht komen halen, maar met een rolstoel! Ik mocht niet op dat been steunen en het voelt nog steeds heel erg raar. Ben bij binnenkomen braaf in de zetel neergeploft en er blijven liggen. Je had puber moeten zien : heb met alle ellende nog stilletjes gelachen! Afbeelding
Als het morgenvroeg niet weg zou zijn, moest ik via de spoed weer binnen.....

Jij hebt anders ook enkele bewogen dagen erop zitten...en begrijp maar al te goed je beslissing, echt veel respect! Samenleven moet van 2 kanten komen, heel simpel. Als jij er maar vrede mee hebt, iets anders is niet belangrijk

ponneke

19 okt 2022, 00:06

En nu de rest....
Gerda, nog gefeliciteerd met de jarigen!
Afbeelding

Jammer Sita dat we jouw leuke praatjes, moppen, en vooral foto's en animaties gaan moeten missen... maar misschien bedenk je je nog over een poosje?

Jadi : toch nog eentje om mee te lachen, dank je!
En een appeltje uit de oven klinkt zalig, ik kan het ruiken tot hier!
Biefstuk is voor morgen hier, met frietjes
We hadden ook elk onze stutjes, want natuurlijk had puber er niet aan gedacht dat ik ook wel eens honger kon hebben.....

An, we hebben hier alleen maar zotten in de politiek zitten en erg veel geld kosten zucht...

Zonnebloemtje en Inge, ook jullie zitten in mijn gedachten hoor - bezige bijtjes!

Voor elk van jullie : welterusten en tot morgen als het goed is
Afbeelding

Remie

19 okt 2022, 06:24

Afbeelding

Afbeelding

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

19 okt 2022, 07:15

Afbeelding

Wat ’n narigheid vanachter sommige voordeuren is er toch te lezen hier, jammer hoor… als je (samen) al zo oud geworden bent..!
Afbeelding heeft ’t dan maar getroffen met mij..!
Ze hoeft iets maar vriendelijk te vragen Afbeelding en dit manneke staat direct paraat voor z’n lief. 😉
Neem nou straks, over ± ’n uur, dan hanteert dit ventje doodgemoedereerd de Afbeeldingweer om de vloeren in huisje ‘Weltevree’ stofvrij te krijgen en z’n lief te bekoren. Afbeelding

Nu is het eigenlijk wel jammer dat wat we hier lezen altijd maar vanaf één kant komt, zowel dat van u als dat van mij Luitjes.
Zelf ken ik vrouwen die het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, neem ik afscheid van of blijf ik doodgewoon bij uit de buurt..!

Straks, rond de klok van 10 uur, pak ik toch weer effe ‘t Afbeeldingom ’n frisse neus en vitamientjes op te doen.

Afbeelding

Voor allen met ziektes of andere narigheid, ‘n welgemeend STERKTE & BETERSCHAP toegewenst.

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

mama-inge

19 okt 2022, 08:25

Goedemorgen en een fijne dag
Vanmorgen even kijken wat ik ga doen
Vanmiddag een extra kranten rondje in een dorp verderop
Daar zaten ze een beetje omhoog met de bezorging.
Vanavond puppy cursus

Lenk sterkte
En ook Ponneke een voorspoedig herstel
In ieder huis is wel wat

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

An-W

19 okt 2022, 09:15

Goedemorgen allemaal ,

Ponneke fijn dat de infiltratie op zich goed ging.
Laat Puber maar zijn best doen hoor . Doet hij ook wat nuttigs haha.

Inge , vakantie deze week toch ? Vandaag wordt mooi weer .
Suces bij de puppy training .

Remie , flitspaal gespot .
Pas maar op hoor , ze houden alles van je in de gaten .
Ze weten zelfs wanneer je gaat stofzuigen :P

Hier mooi weer buiten .
Vanmiddag stuk fietsen en wat ophalen in naburig dorp .
Vanmorgen even langs de winkel wat afgeven.

Fijne woensdag allemaal en toedeloe tot later .Afbeelding

Afbeelding

grootjegerda

19 okt 2022, 09:34

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

mama-inge

19 okt 2022, 09:35

De kinderen hebben inderdaad vakantie an
Lekker uitslapen, ons wat helpen met klusjes en oudste zoon is af en toe bezig met huiswerk, want na de vakantie moet er nog wat af

grootjegerda

19 okt 2022, 12:23

Afbeelding

Sita, Remie, Mama-inge, An-W, en Ponneke
voor de verjaardagwensen.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

grootjegerda

19 okt 2022, 12:31

Sita schreef:
18 okt 2022, 13:29

En nu... Ik kom afscheid nemen van dit huisje.

Jammer dat je weggaat :(
Ik wens je het allerbeste toe, en wie weet zien we je ooit terug komen.
Het huisje staat altijd open.

ponneke

19 okt 2022, 12:45

Goedemiddag allen, het "schurend scharniertje" is ook even van de partij Afbeelding

Afbeelding

Dit wordt noodgedwongen een rustig dagje voor mij, en behoedzaam hier en daar wat lichte dingen doen.
Komt allemaal goed, als ik zo van die zeurende pijn verlost raak

Tja Inge, zelfs tijdens de vakantie wat taken doen voor school is alleen maar goed, zo blijft alles goed in het geheugen. En dan wat helpen bij de dagelijkse klussen kan zeker geen kwaad, of het worden hangjongeren :mrgreen:
En geniet straks van de puppytraining!

Die koffie van Gerda heb ik met smaak opgeslurpt, zag er ook zo uitnodigend uit

Geniet van je fietstochtje An, het is er ideaal weer voor!

Nu de honden wat lekkers geven en uitlaten, en dan voor mezelf ook wat lekkers maken
Tot laterse Afbeelding

grootjegerda

19 okt 2022, 14:40

ponneke schreef:
19 okt 2022, 12:45
het "schurend scharniertje" is ook even van de partij Afbeelding

Afbeelding
Sterkte met allesAfbeelding