In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

22 okt 2022, 09:28

Afbeelding

Goede morgen allen, de zon is er aan 't doorkomen
laat ons hopen dat ze het volhoudt want ik heb
was die buiten moet om te drogen... :roll:

clive fijn dat je beter bent doe nu maar rustig aan
en vlieg er niet te hard in, zodat je niet herinvalt....
Veel sterkte... :)

M-M dan is het avontuur met poes naar de DA
goed afgelopen, kan je al zover gerust zijn :wink:
tot 9 dec.....

Bekske, herfstplaatje, mooi dank u:)

Helena, ook een drukke dag gehad gisteren
ja het stapelt allemaal op en de ene dag
is de andere niet... hou het veilig en doe
rustig aan :)

anjelierken, lekker verse spinazie in de winter
heerlijk is dat...:)

Alle seizoentjes een fijn weekend, de wasmachine roept :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Oma-C

22 okt 2022, 10:29

Om even over na te denken..? :roll:

Rij elektrisch, sorteer uw afval, trek een trui aan en verwarm tot 19°,
rationaliseer uw kilometers, wandel voor het klimaat ....... :? .

Waarom moeten wij "altijd de enige zijn" die besparen
voor de gemeenschap terwijl:

- De Olympische Winterspelen plaats vonden in Beijing op kunstsneeuw. 8O

- In Frankrijk verlichten skigebieden de pistes tot middernacht,
zodat zij die laat opstaan in de nacht kunnen skiën. 8O

- De Lufthansa voert 8.000 vluchten leeg uit
om haar landingsrechten te behouden. 8O

- De meeste grote voetbalwedstrijden vinden 's avonds plaats
onder mega spotlights die enorm verbruiken! 8O

- De 8 nieuwe en gigantische voetbalstadions die de wereldbeker
in Qatar ontvangen, hebben airconditioning (in een woestijn ! ) :oops: 8O

- Honderden vrachtwagens rijden om ons groenten en fruit te brengen
uit Spanje, terwijl regionale producten de vuilnisbak in gaan of
worden verpletterd door bulldozers :oops: :oops:

- Het grootste schip ter wereld: "Wonder of the Seas" met 7000 passagiers,
2300 bemanningsleden vaart rondjes op zee. 8O

- Ongeveer 3500 containerboten circuleren wereldwijd
en verbruiken elk 28.000 liter brandstof per 1000km. 8O :oops:

- Miljardairs bieden zich ruimtereizen aan onder "astronomische" omstandigheden :roll:

En... ondertussen, "UIT ECOLOGIE" gaan we het rijden met een auto
op diesel of benzine verbieden aan mensen die niet de middelen hebben
om van auto te wisselen en die moeten gebruiken om te gaan werken
en laten we de auto toe aan x rijken om te rijden in een Ferrari... :roll:

Wie houden we voor de gek ? :roll:
--------------------------------------------------

anjelierken

22 okt 2022, 10:54

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: fijn om je terug te lezen. Nog niet teveel ineens doen, het werk gaat niet lopen ( jammer genoeg) :D .

HVT: als je volgens de regels van de kunst wil thuis composteren is het inderdaad niet zo simpel. Wij doen het anders: achteraan de tuin hebben we 3 hopen tuinafval liggen. De oudste hoop ( compost) wordt in de lente in de tuin ingewerkt , en op die lege plaats begin ik opnieuw. Als je 1jaar lang , tuinafval op dezelfde plaats stort , heb je natuurlijk een grote hoop, maar na 3 jaar is dat veel verkleint en is bijna alles gecomposteerd. Enkel de dikkere stukken zullen nog intact zijn, maar die doe ik dan opnieuw op de verse hoop .

MM: fijn te lezen dat Lily zich voorbeeldig heeft gedragen bij de DA, want als het de 1ste keer is, weet je niet wat te verwachten .Dat was bij ons ook zo met Spaanse woef, had toen de DA verwittigd om toch voorzichtig te zijn, maar alles ging goed. En nu gaat hij daar heel graag, a ja, dat snoepje hé :D .

Gisteravond uit geweest met manlief, naar de bioskoop voor de film Onze Natuur. We vonden het prachtig, echt een aanrader voor iedereen die van de natuur houdt. Kan goed geloven dat de makers er 3 jaar aan gewerkt hebben, want vele beelden zijn uniek. Ook heel leerrijk . Weet je dat een volwassen snoek 700 tanden in zijn mond heeft? 8O

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

22 okt 2022, 11:39

Wie zou die tanden geteld hebben van die snoek?

En ja Oma-C als jet het zo bekijkt is er veen niet logisch in de wereld.
Ik doe een klein beetje mijn best, tot zover het mijn comfort niet bedreigt.
Ik ga geen kou lijden voor de schoon ogen van onbekwame politici.
Zoals op je plaatje staat: met de dag leven.

Clive welkom terug onder ons.

MM dat viel dan best mee het avontuur naar de dierenarts.

Straks het gras afrijden en een stukje inzaaien.
Wat ik in de tuin wil doen gaat mij alleen niet lukken.
Ik heb hulp gevraagd, maar ze blijven Oost-Indisch doof.
Hun manier om niet te moeten zeggen dat ze mijn idee niet genegen zijn.
Ik heb de boodschap begrepen.
Ook goed.
Gevolg zal zijn dat ik opnieuw aan sluikstorten ga doen op het veldje in de buurt.
Het is maar hoe je er mee omgaat.

Mijn zus haakt ook af, want die grootmoedert met plezier.
Het is haar meer dan van harte gegund.

Vandaag ook een beetje kokkerellen.

Zonnige zaterdag voor iedereen.

Muddy Maddy

23 okt 2022, 08:26

Goede morgen seizoentjes,

Wat was dat een echte "zen" ochtend gisteren toen ik niet moest bellen. Heerlijk. op mijn gemakje alles gedaan wat ik moest doen.
vanmorgen heeft Gimly Lilly een tik gegeven omdat hij aan het eten was. het is zijn eten op de plaats waar hij vroeger at en nu af en toe. haar bordje staat ook al gevuld waar zij eet. ze eet heel proper. en alles is op, haar vleesje en haar kittenkorrels. vrijdag had ze geprobeerd een gat in die zak te bijten en ik zeg tegen ventje: ik heb nog een pot staan die zeker 1.5 kg korrels kan bevatten. daarmee bedoelde ik die glazen pot met kurkdeksel. hij dacht dat ik een strooibus bedoelde waar vroeger de korrels van Mies in zaten maar ik vind die niet meer. als ik goed zoek mss wel. dus ik neem die pot, was het stof eraf en giet de hele zak erin, want we hebben de streepjescode nodig en de naam van het product. ik roep ventje. die kijkt, zegt je hebt gelijk. haha! ik heb nog een schepje nodig zei ik om die korrels in haar potje te doen maar ik heb er geen voorhanden. ik zal dat wel vullen met mijn handen zegt hij. ok. als de Vanish boven op is, kan ik dat schepje halen, afwassen en dan in die pot steken die nu nog op het aanrecht staat. want ik heb geen plaats. die pot ooit nog gekocht tesamen met een weckpot voor 10 euro. Bedoeling was om die te vullen met schelpjes en als decoratie stuk te gebruiken. heeft nu een andere bestemming.
proberen nu al 3 dagen een schilderijtje op te hangen in de badkamer. het is al 3 x naar beneden gedonderd. ik zeg tegen ventje: sla nageltje in de muur. Neen, ik wil die plakband tot 4 kg gebruiken. ook goed, jij je zin. ik had ook gevraagd om te gaan zoeken in de rommelkamer alias strip/boeken/computerkamer om bulldogclips mee te brengen en dat hangmatje die aan de verwarming kan hangen. dat is nog niet gebeurd. Deels omdat de kattenbak de deur blokkeerd. want ventje ging gaan kijken of die bak niet lekte ook al ligt er een plastiek onder.
ik ga niet beweren dat ventje doof aan het worden is, maar het was dus weer 1 oor in en de andere eruit.
heb het pinnetje van mijn oud uurwerk terug gevonden. wel al de nieuwe aangedaan en staat mooi maar de wijzerplaat is kleiner en dus vergis ik mij weer van tijd. ventje zei van daar geen energie in te steken want die valt toch regelmatig uit elkaar. teken dus dat hij geen zin heeft om die te herstellen. :roll: hoe mider hij moet doen, hoe liever. maar vandaag moet hij wel naar de bakker om broodjes voor de pulled pork en een klein broodje want maandag is Rita definitief dicht. een week eerder dan verwacht. voor brood moeten we naar de voorhaven of bij Peter. menu voor maandag en de rest van de week nog niet opgesteld. heb nog geen inspiratie. maar we mogen blij zijn dat we kunnen eten. het is in vele gevallen anders. gisterenavond die kroeppoek gegeten die Suus meegeven had en die je moet frituren en die zou figuurtjes vormen in kleuren. niet dus. werkte laxaterend op mij dus wat weg is, is weg en telt dan niet mee voor de weging.
ik heb zitten lezen: de billie en daarna mijn boek. had al de Tens laten opplakken. die heeft nieuwe geleiders en dus was de pijn eventjes weg. maar ik werd moe. ventje moest nog beneden blijven om Lilly in de gaten te houden. natuurlijk heeft ze zodra ik weg was, van de pc gesprongen om achteraan een boek, die ik van Suus gekregen heb eraf te krijgen. ze kan niet meer aan dat vetplantje want het gordijn hangt er nu voor. vanmorgen heb ik ze ook al weer van de achterste vensterbank moeten roepen. Luisteren doet ze wel, maar net als Vinny doet ze gewoon wat ze wil. verbod of geen. ze is dus ook selectief doof. nu is ze terug naar boven om verder te slapen want ze wilde om 5.30 al knuffelen. en ik heb dat gedaan maar voor op te staan was het mij te vroeg. het is dan nog donker en de verwarming is geprogrameerd om 20 voor 6 's ochtends aan te gaan. maar nu staat die op nachtstand van 16°. dus ik ging geen verwarming hebben beneden. dus dan toch in dommel gevallen tot 20 voor 7. dan ben ik opgestaan. Gimly kwam af en dus eerst de ronde van de lampen en de kaars gedaan, hem eten gegeven. pc aangezet maar eerst de boerderij gedaan. dan ben ik hier ingelogd om te lezen wat er geschreven was en mijn reactie te typen. nu begint het licht te worden en de gordijnen zijn al open. de Nina moet nog gelezen worden. ik moet ook nog het nieuws hier lezen en ik heb al een koffie binnen. dan naar Fb goede morgen wensen en hopen dat ik niet blijf plakken. dan moet ik de sims opstarten en open laten staan want om 13 uur is het weer politiek geleuter en dan is het oortjes in en dat ze maar leuteren. ondertussen zal de pulled pork in de oven staan. de kaas is ook al aan het acclimaatizeren want ventje dacht dat hij fuet mee had maar er ligt wel 1 maar die is nog nat. dus nu even blokjes kaas en Lilly zal wel intresse hebben. de porto staat in de ijskast en de glaasjes zijn afgewassen. moet echter nog opruimen maar ik wacht daar nog even mee. mss dat ventje de hint begrijpt. anders ruim ik op als meneer pastoor zijn gelovigen oproept. tegen dan is ventje wakker en mag ik lawaai maken.
nu nog een kopje koffie en een flesje water meebrengen.
Fijne zondag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Bekske

23 okt 2022, 08:38

Afbeelding

clive

23 okt 2022, 09:51

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ben pas om 09:00H opgestaan. Dat is later dan normaal. Ik houd het nog bewust wat rustig op dit moment, maar morgen vlieg ik erin. Want ben met alles een beetje achter. Dinsdag komt mijn nieuwe droogkast, we hadden die een paar maanden geleden gewoon samen met de wasmachine moeten kopen. Waarschijnlijk zijn dit de laatste exemplaren die we moeten kopen op voorwaarde dat Mi*le nog even goed is dan dat ze altijd geweest zijn. Dan heb ik in mijn leven 3 wasmachines en 3 droogkasten versleten :D . Maar mijn oude droogkast lekt als een openstaande kraan en heeft qua drogen zelf nog heel wat mankementen, te gek om te laten maken. Bovendien is de nieuwe een A+++, want dat verbruikt veel energie. Ik geloof dat het Wilde eend is, die bewust geen droogkast in huis heeft. Zij heeft plaats om al haar was zo te drogen en dan kan ik haar geen ongelijk geven.

Had een tweetal weken geleden fotootjes van Matice in Texel en hier in huis laten afdrukken en heb die dan vorige week ergens ontvangen. Nu kreeg ik van die firma gisteren een mail dat ze die foto's toevallig 2 X hebben afgedrukt en dat ze ze me ook deze gaan opsturen zonder dat ik ze moet betalen natuurlijk. Kan geen foto's van mijn krullenbol genoeg hebben :oops: .

Zo, ga badje nemen en iets comfy's aandoen. Liefs en een prettige zondag voor jullie allemaal gewenst. Dikke knuffel.

Oma-C

23 okt 2022, 10:00

Afbeelding

Goede zondagmorgen alle seizoentjes :)
hopelijk weer een mooie dag zoals gisteren :roll:
Het was heerlijk buiten, maar ik kan strijken
want de was is droog geraakt, dan is alles weer
opgeruimd en aan de kant zo heb ik het graag :wink:

Ja, Helena, alles gaat niet altijd zoals we zouden willen :oops:

Een sterkteknuffel aan al wie het nodig heeft.....
Groetjes en tot later :)

anjelierken

23 okt 2022, 11:27

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heb al 2 taarten gebakken, deze namiddag krijgen we bezoek van 2 bevriende koppels. Is al lang geleden dat ze hier geweest zijn, door de coronacrisis. Zelf bak ik minder, voor ons beide is het veel te veel. Het is nog gebeurt dat ik op zondag bakte en op woensdag de laatste stukken at. Als de kinderen komen , doe ik het wel. Maar dat is ook minder nu, ukkepuk heeft zijn hobby's in het weekend.

Dochter heeft hier gisteren even geweest, er heeft iemand tegen haar auto gereden. Een kop - staart accident. Gelukkig is het niet te erg, maar ja, je moet er toch mee naar de garage.

Ik zit hier met een fris kort kopje. Gisteren in de late namiddag nog naar de kapper .Ik zal waarschijnlijk de laatste klant geweest zijn :D . Is even wennen . Manlief vind het wel heel kort. Ah ja , het zal wel groeien, vlugger dan je verwacht :D

Bekske

24 okt 2022, 07:52

Afbeelding

Muddy Maddy

24 okt 2022, 09:14

Wat was dàt gisterenavond? hevige regen, donder & bliksem. Ik zat hier met twee katten. Gimly die net als ik niet op zijn gemak was en Lilly die doodsbang was. ( wat haar niet belette kattekwaad uit te halen)
vanmorgen werd ik wakker en ben naar de wc gegaan en toen ik terug in m'n bedje kroop en Lillybug kwam knuffelen, kwam er een gevoel opzetten dat ik iets vergeten was te doen beneden. van de afwas wist ik maar het was iets anders. omdat dit bleef knagen ben ik uit bed gestapt zonder te weten hoe laat of hoe vroeg het was. ventje mopperde en vroeg hoe laat het was: ik zei dat kan ik niet zien zonder bril en die kleinere wijzerplaat en de batterij van het kleurwekkertje is leeg. ik naar beneden en naar de keuken om die twee blikjes zero om mijn druppels te nemen. Gimly stond al in de deuropening en die heb ik dan eerst een heel zakje gegeven met de deur van de gang dicht. ik haal mijn uiteenvallend notaboek met adressen uit en kijk erin. Ja, hoor. een verjaardagskaartje voor de maand november vergeten te maken. dat dan in orde gemaakt en dan moet ik er straks ene maken voor de derde huwelijksverjaardag van nichtje met de tweeling op 9/11. dan nog eentje voor december en ik kan aan de kerstkaartjes beginnen. eerst opschrijven wie er een mag en hoeveel er rond te dragen zijn.
de boven moet nog gestofzuigd worden en de beneden maar ik weet niet wanneer ventje uit zijn bed zal komen want die moet nog naar de drankencentrale om mijn sapjes en 1 bak leffe. volgens zijn berekening komt hij 4 flesjes te kort voor deze maand. mijn moeder zou zeggen aub zeg! we hadden een blikje van wat we dachten tonijn opengedaan voor Lilly maar het was krabvlees. iemand had dit dus daar gaan zetten. geen probleem zegt ventje want lilly lustte geen krab, ik maak er curried krab van voor op de boterham. zo gezegd zo gedaan. ze staat in de frigo. hebben we extra beleg. Gimly is Lilly's eten aan het opeten nadat hij al een zakje en een half voor zichzelf naar binnen heeft gespeeld zonder gestoord te worden. de boeken voor boven liggen al op de trap. ventje mag ze dan in de bibliotheek gaan zetten en ik zet ze dan waar ze moeten staan/liggen. ventje heeft nog 2 enveloppen en postzegels nodig. klaagde gisterenavond dat Lilly's kittenvoer bij zoo+ weer duur gaat zijn. ik heb even gezucht. Maya had gezegd dat ze nog moet groeien en hij wil haar dat speciale voer ontzeggen. zo niet hè manneke. desnoods maak Ik een account aan op zoo+ en betaal haar kittenvoer. :roll: morgen dan de bestelling van de doemart opmaken. weet nog niet hoe ik ga betalen. per overschrijving lijkt me het beste. ik krijg maar op 3 november mijn zakgeld van ventje. op de 25 ste van elke maand 100 euro voor mijn medicijnen.
gisteren had ik een tekst gemaakt voor Suus om op het graf van Hans te zetten maar 1 zin gaat ze niet zetten. die van zijn andere vrienden. al de rest is goedgekeurd. ik had diep nagedacht daarover. en ze weet dat het recht uit mijn hart komt. het was ventje die haar opbelde. Suus zou ofwel een griepje hebben ofwel Covid maar zekerheid heeft ze niet.
Lilly is eindelijk binnen en heeft de rest van Gimly zijn eten naar binnen gespeeld. voor mij ook goed. Maya heeft niets over natvoer gezegd.
enkel dat we geen whiskas mochten geven wegens te veel suikers en zout. dat weten we van Mies die niets anders at dan whiskas en uiteindelijk suikerziek werd. dan haalden we Myrza uit het asiel en die stierf 4 maand later aan droge FIP. opgelopen in het asiel. nu kunnen ze dat onder controle houden maar toen nog niet. en dan kwamen Vinny & Gimly met 5 weken hier. Lilly is 4 maand. het moest zo lang zijn omdat men hier 12 weken hanteerd voor adoptie. maar Lilly moest in Dordrecht blijven vanwege haar Rabiesprik. Nu die stapel al gelezen boeken weg is zit ze nu naar buiten te kijken. heel nieuwsgierig. ik zie dat er een heideplantje omver ligt op de tafel waar wij in de zomer eten. dat is voor straks want nu giet het weer. en ik heb er geen bloempotten voor zodat ze steviger staan.
ventje zei gisterenavond toen hij naar bed ging dat er iets aan zijn zondag miste. maar hij wist niet wat. wel, ik ook niet. de documentaire was te lang zei hij.
de afwas is gedaan en de koffie is klaar. nu nog het nieuws hier lezen en dan naar de boerderij en Fb.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

24 okt 2022, 09:42

Afbeelding

Goede maandagmorgen alle seizoentjes :wink:
veel wind hier en de zon wil wel maar 't lukt nog niet goed
Gisteravond een onweer en veel regen gehad...
Vandaag is het afwachten en zien wat het wordt :roll:

Allen een fijne dag en hou het veilig... :)

anjelierken

24 okt 2022, 13:46

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisterenavond was het hier ook een onweer van jewelste , veel regen , wind en klank -en lichtspel. Ons bezoek wou net vertrekken toen het begon, ze zijn dan blijven wachten tot het over was. Als je tijdens het autorijden in zo'n bui komt, kun je je beter langs de kant van de weg zetten, niet te doen.

Deze morgend winterviooltjes gekocht, zo heb ik gedurende de winter toch wat kleur op het terras. De zomerbloeiers die er nog stonden waren uitgebloeid. Heb tevens in die winkel ook een mooi klein grafstukje gekocht voor op het graf van mijn ouders. Een rechthoekig stenen "bakje" met daarin vetplantjes en een engeltje. Er was veel keuze, maar het mocht niet te groot zijn, want de gedenkplaat op het urnenveld is ook zo groot niet.

Muddy Maddy

25 okt 2022, 07:24

wakker gemaakt door een plensbui. eerder wakker gemaakt omdat Lillybug wilde knuffelen maar het was nog veel te vroeg. naar beneden en eten gaan geven. Gimly heeft een heel zakje gekregen. Lilly moest de bak gebruiken. ik steek de theelichtjes aan maar gebruik voor dat windlicht een grote lucifer. omdat die wiek in het vet is gevallen. en ik krijg die brandende lange lucifer op mijn peignoir! er zit een schroeiplek op. daarna met een tournavijs die wiek uit het kaarsvet proberen te halen en iets hoger want het is een theelichtje van 10 uur. lijkt gelukt te zijn. ondertussen is Gimly aan Lilly haar ontbijt begonnen. kreeg een b-post alert dat Doemart mijn pakje door hen laat leveren. ik heb sloefjes gekocht en 3 paar warme sokken. ik zal wel zien wanneer ze leveren want woensdag moet ik weg. om een agenda in de standaard en ventje mag in de *ction rondlopen met een briefje. gisteren gekeken of ze via het nederlandse kruidende vat die midalgan spray hadden maar die was ook al uitverkocht. ze hadden wel creme. is ook goed. straks een naar Farm*line gaan om de prijs van een perskindol te weten. en of ze ook degestil verkopen. gisteren paprika/pompoen gegeten en dit de hele dag. het was rijst met kip en curry en ventje zei dat het smaakte. niet zoals die yambalaya waarvan de rijst een rare smaak had. ik had toen al een deeltje afwas gedaan en de rest kon in het nog warme sopje. we waren wel later dan gewoonte om te eten. dus er is geen afwas. er is nog brood genoeg + beleg en vanavond zijn het eitjes met frietjes. de diepvries komt nl. en die hebben de vervelende gewoonte om aan te bellen als je net aan het eten bezig bent of eet.
ventje heeft eindelijk de terugbetaalkaart van Hill's gemaakt en in een enveloppe gestoken. die staat nu bij de kaartjes die moeten gepost worden. voor de santè-vet wacht hij nog even. Tuutje is afbetaald en is nu van ons. we hebben wel een mini-ominum genomen na raad gevraagd te hebben aan de verzekeraar. ik heb ventje gevraagd naar zijn pincode van zijn telefoon moest er een messenger binnenkomen en hij is er niet. want gelijk nu, als hij straks om mijn leesvoer gaat laat hij die thuis. om op te laden. ik had een mail gestuurd naar het frietmomentje, die de zaak van shana en sandro hebben overgenomen of ik 4 diepgevroren vuurvreters kon kopen. ja hoor, dat kon. ik moest er maar om komen als het pastte en de zaak open was. dan mag ventje er donderdag om. weeral ik zei hij. en ik dacht: daar gaan we weer. heb gisteren de boven gestofzuigd. dat was ook nog niet gebeurd. steamen kan ik niet. en de stofzuiger van beneden doet pijn aan mijn hand en moet geledigd worden en opgeladen. maar dat ging gisteren gebeuren. dus niet beneden gestofzuigd. de badmatjes boven mogen ook eens in het sop en meteen nieuwe leggen. beneden gekomen, de Tens laten leggen en een duo genomen. mijn pols weer ingetaped maar later die verwijderd. ik ga ook ether op mijn lijstje moeten zetten. want die tape plakt. Gimly is zijn tweede zakje aan het eten. Lilly is buiten in de gang. kan ze daar rondcrossen en hij kan op zijn gemak eten. Gisteren was lilly weer met alles in haar poten bezig terwijl we aan het kijken waren naar battlebots. zij wilde op de pc liggen en met haar pootje en dingen spelen. dan heb ik de "red dot" uitgehaald en daar is ze dan even mee bezig geweest. ( terwijl ik the stepford wifes en alles dat los lag in veiligheid had gebracht, dus ook mijn leesbril. zou daarvoor een brillenkast nodig hebben voor het geval ze die tegen de grond krijgt.) je mag zeggen tegen haar dat is niet voor poesjes om mee te spelen want dan is ze in een 'ik luister niet modus'. ze had de hele middag liggen slapen. en tegen de avond wil ze dan spelen. maar wij niet en Gimly ook niet. haar waterfontein heeft vertraging. (personeelstekort) ze wilde gisteren uit mijn glas drinken en is dan naar haar potje gegaan. ze is gewoon van dat waterfonteintje maar dat is er ( nog) niet. straks koffie zetten. Gimly nog even in de warmte laten liggen.
ik heb koffie en Gimly is naar boven, Lilly is zijn eten aan het opsmoefelen. nu eerst nieuws lezen en dan Fb, de boerderij en the sims. tegen dan is ventje op ( hoop ik ) en is er al licht buiten. dit weekend moeten we de klok(ken) verzetten. ik ga vrijdag naar moeder bellen anders moet ik me te veel haasten om de griepprik te laten zetten want die houd haar mond niet tot 10 uur en ik moet er om 10.30 zijn. en als ik zaterdag alles op mijn gemakje kan doen heb ik geen zenuwen.
Clive: hou je nog wat in met het inhalen van je achterstallig huishouden aub want als je hervalt dan betaal je dubbel.
Fijne dag seizoentjes, keep safe, knuffel.
Cats Rule!

clive

25 okt 2022, 08:12

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ben gisteren toch moeten stoppen met mijn planning, nadat ik van alles en nog wat gedaan had en nog veel te doen had, had ik een beetje een terugval. Moe en pijn in spieren en gewrichten. Ben slim geweest en ben me gaan rusten met 2 dafalgans. In slaap gevallen in de zetel en dan terug wakker geworden. Manlief ging thuis warm eten, heb dan met wat moeite een varkenshaasje, worteltjes en erwtjes en puree klaargemaakt. Zelf heb ik er weinig van gegeten. Dan tafel terug afgedekt en de keuken opgeruimd en afgeveegd en dan ben ik een warm badje gaan nemen en dat deed deugd. Voor het slapen gaan, terug samen met mijn gewone medicatie 2 dafalgans ingenomen en deze nacht goed geslapen. Nu voel ik me terug goed, maar dat was gisterenochtend ook het geval. Afwachten maar.
Tussen 17:00H en 18:00H leveren ze onze nieuwe droogkast. Een A+++. Want dat zijn energievreters. Onze oude lekt als een zeef en is te oud om nog te laten herstellen, want er mankeren nog wat dingen aan. Ik ben serieus achter met mijn was, enerzijds door die kapotte droogkast en anderzijds door het feit dat ik vorige week bijna geen was heb kunnen doen. Ik hang altijd zoveel mogelijk op, maar vorige week had ik daar echt de fut noch de kracht voor. Nu ja, stilaan zal het wel beteren. Zoals Oma-C zegt, met tijd en boterhammen :D .
Manlief gaat werkt vandaag van thuis uit en gaat tijdens de lunchpauze wandelen met Matice.

Zo, ik wens zonder namen iedereen een mooie dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor elk. :D