Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

24 okt 2022, 15:12

Complottheorie: 😉
Zou het in Wuhan ook geen experiment kunnen geweest zijn waarbij een idioot dan een raam ‘toevallig’ liet openstaan waardoor een vleermuis de kans schoon zag om aan de haal te gaan met dit virus? 🤔

Wil.

24 okt 2022, 15:21

Over het experiment in Boston bestaat zekerheid.
Over Wuhan hangt nog altijd de mist van onduidelijkheid wegens gebrek aan medewerking van de Chinezen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

24 okt 2022, 16:35

Over het experiment in Boston bestaat zekerheid.
Over Wuhan hangt nog altijd de mist van onduidelijkheid wegens gebrek aan medewerking van de Chinezen.
Wetenschap is mooi, maar ze moeten er wel voor zorgen dat ze het niet gevaarlijker maken dan het nu al is,dus dat experiment direct stoppen, en al de resultaten vernietigen, of zou het in opdracht zijn,wie weet welke zieke gedachten sommige machtswellustelingen hebben.
Als men weet dat er van alle gevaarlijke virussen,pest, cholera, miltvuur ezv , ze nog stalen van hebben, houden ze die dan voor een apocalyps doel, of is het een voorbereiding, op wereldoorlog 3.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

24 okt 2022, 19:28

In juli '22 is er merkbaar meer oversterfte gemeten dan in de 4 jaren vóór corona (16 tot 19).
Opmerkelijk: er is een tendens merkbaar, nl. in de landen met de hoogste graad van vaccinatie vind je de hoogste oversterfte. Er zijn uitzonderingen, o.a. belgië en Zweden. Zweden is ook nu weer een uitzondering in het Scandinavisch gebied.

Anderzijds zijn de landen met lage vaccinatiegraad zoals Bulgarije ook de landen met de laagste oversterfte. Ook daar geen 1 op 1 relatie; wel een correlatie.

De cijfers voor '22 zijn nog voorlopig, maar er is een beeld aan het ontstaan dat vragen oproept: waarom zoveel meer oversterfte in landen waar heel veel gevaxt werd?

Afbeelding

"Wat opvalt is dat de landen met een hoge oversterfte vrijwel allemaal in de top staan van het lijstje met landen met de meeste coronaprikken per 100 inwoners.

De meest gevaccineerde landen in de EU – Malta, Portugal en Italië – hadden in juli een oversterfte van respectievelijk 26,4 procent, 28,8 procent en 24,4 procent. De minst gevaccineerde landen, Bulgarije en Roemenië zagen in juli een oversterfte van 1,4 en 2,4 procent. Letland, dat ook relatief gezien weinig COVID-vaccinaties toediende per 100 inwoners, kende met -0,5 procent als enige land van de EU een ondersterfte in juli en bleef daarmee onder de maandelijkse gemiddelden voor 2016-2019."

Bron

Dicksy

24 okt 2022, 20:01

Ben eens benieuwd hoe onze 'experten' dit gaan verklaren?

frits1955

24 okt 2022, 20:25

Stel U nu eens voor dat dit weinig te maken heeft met al dan niet gevaccineerd te zijn maar wel met de extreme langdurige hitte- zeker in zuiderse landen.
Maar het moet en zal te maken hebben met vaccinaties nietwaar- hup zet op die oogkleppen :wink:

Wil.

25 okt 2022, 10:15

Best mogelijk dat die warme zomer er voor iets tussen zit, maar dat roept onmiddellijk vragen op. Waarom zijn Ijsland en Ierland zulke zwaar getroffen landen die véél oversterfte hebben. Duitsland ook, maar het naastgelegen Polen niet.

Zweden vs. Noorwegen enz.

Dicksy

25 okt 2022, 10:22

Een terechte bedenking die ik mij ook al stelde bij de posting van frits1955. Zelfs Eurostat zit met de handen in het haar en hebben er (nog niet) een passende verklaring voor.

Fred1950

25 okt 2022, 11:31

Hoe gedraagt de bevolking zich ? Hoe reageren de mensen en geloven ze in hun nationale corona maatregelen ? Hoe betrouwbaar zijn die cijfers ?

Bij ons geeft men er "een lap op". Er wordt nog nauwelijks met PCR getest, want .... "de pandemie is voorbij" ( zeggen de politiekers ). Gevolg : de besmettingcijfers dalen "fantastisch" , zelfs de opnames in de ziekenhuizen. De sterftecijfers in de RVT's stijgen. En als ze dan toch in een ziekenhuis terechtkomen , dan is het meteen IZ omdat "ze" te lang gewacht hebben ( met het idee uiteraard dat het geen covid meer kan zijn , omdat "de pandemie voorbij is" :roll: ).

Untitled128.png
Untitled128.png (106.53 KiB) 630 keer bekeken

Wil.

25 okt 2022, 11:43

Je klinkt ontgoocheld, Fred. 8)

En dan moet het ergste (voor jou) nog komen :wink:

Fred1950

25 okt 2022, 11:51

De nationale en vooral de Vlaamsche regering ontgoochelt mij al jaaaaren ... :mrgreen:

Dat de pandeme NIET voorbij is , is duidelijk. Bekijk maar eens de cijfers op CSSE van Taiwan en Japan. Die zijn pas net over hun hoogste pieken ooit heen geraakt. China geraakt er ook niet vanaf.

( Ik heb een truukje gevonden ... van zodra men mij met een masker ziet rondlopen - in een winkel of op straat - schrikt men op , en maakt men een ferme bocht rondom mij :lol: . Zo belet ik dat IK besmet geraak door een passant :D )

frits1955

25 okt 2022, 12:12

En als we de oversterfte niet alleen linken aan de extreme hitte - in quasi heel Europa- maar ook aan de uitgestelde geneeskundige onderzoeken tijdens de coronaperiode. Mensen die zelf die onderzoeken uitstelden of omdat er in ziekenhuizen geen ruimte voor was. Hoeveel kanker- en hartproblemen werden op die manier NIET ontdekt en resulteren nu in oversterfte?

Dicksy

25 okt 2022, 12:19

door Fred1950 » 20 minuten geleden
( Ik heb een truukje gevonden ... van zodra men mij met een masker ziet rondlopen - in een winkel of op straat - schrikt men op , en maakt men een ferme bocht rondom mij :lol: . Zo belet ik dat IK besmet geraak door een passant :D )
Ik heb ook een trucje gevonden om besmetting te voorkomen:
Ik ga ‘s nachts naar de winkel en doe een masker aan. Niemand aanwezig in de winkel, kans op besmetting quasi nihil en het masker dient om te vermijden dat ik besmet zou geraken met eventuele partikels die nog in de lucht zouden zweven.
Jammer genoeg is mijn winkeltijd wel heeeeel beperkt en moet het vlug gaan want ik heb nog veel ander werk. :lol:

_Jos_

25 okt 2022, 12:29

frits1955 schreef:
En als we de oversterfte niet alleen linken aan de extreme hitte - in quasi heel Europa- maar ook aan de uitgestelde geneeskundige onderzoeken tijdens de coronaperiode. Mensen die zelf die onderzoeken uitstelden of omdat er in ziekenhuizen geen ruimte voor was. Hoeveel kanker- en hartproblemen werden op die manier NIET ontdekt en resulteren nu in oversterfte?
Frits zou hier wel eens de nagel op de kop kunnen slaan..

Wil.

25 okt 2022, 13:47

_Jos_ schreef:
25 okt 2022, 12:29
frits1955 schreef:
Frits zou hier wel eens de nagel op de kop kunnen slaan..
Dat spoort verdient de nodige aandacht, maar dan blijf ik nog altijd met vragen zitten:

Landen als Bulgarije hebben een slecht vaccinatierapport kunnen voorleggen, maar toch hebben ze amper oversterfte.
Moet je dan besluiten dat het niet-vaccineren en de ziekte gewoon haar gang laten gaan een betere oplossing was? Je zou toch denken dat ongevaccineerde bevolkingsgroepen frequenter in het hospitaal terechtkomen waardoor die instellingen nog méér zorg moesten uitstellen dan in landen met hoge vaccinatiegraad zoals Portugal (donkerrood)?

Misschien hebben de landen die nu goed scoren voordien heel veel coronadoden geteld? Bulgarije is zo'n geval. Het land staat nr. 2 in het aantal doden per miljoen inwoners.
Maar Griekenland en Polen zitten op dat vlak op hetzelfde niveau en toch wordt Griekenland nu getrakteerd op veel oversterfte, terwijl Polen er weinig heeft.

Dan is er nog ons land dat meer coronadoden telt per miljoen inwoners dan Portugal of Spanje, maar wij ontspringen de dans in grote mate als we het over oversterfte hebben in het jaar 2022.