Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

25 okt 2022, 14:06

Enkele bemerking met de kleurenprent van gisteren:

- Veel doden waar veel gevaxt werd? Te laat begonnen? Verkeerde groepen geprikt? Geen andere maatregelen genomen of niet toegepast?

- Misschien scoren landen beter, ik bedoel daarbij minder oversterfte, omdat ze tijdig en massaal zijn gaan inenten?

- Hoe betrouwbaar zijn de oversterfte cijfers uit de tijd voor corona van bepaalde landen die er misschien maar een slag naar sloegen?

Wil.

25 okt 2022, 15:10

E.T. schreef:
25 okt 2022, 14:06
Enkele bemerking met de kleurenprent van gisteren:

- Veel doden waar veel gevaxt werd? Te laat begonnen? Verkeerde groepen geprikt? Geen andere maatregelen genomen of niet toegepast?
Wat denk je van Italië en Spanje? Daar sloeg corona het het hardst toe.

- Misschien scoren landen beter, ik bedoel daarbij minder oversterfte, omdat ze tijdig en massaal zijn gaan inenten?
Wat denk je van Zweden en Bulgarije?
- Hoe betrouwbaar zijn de oversterfte cijfers uit de tijd voor corona van bepaalde landen die er misschien maar een slag naar sloegen?
We hebben het hier over Europese landen, nietwaar.
Maar Bulgarije is wellicht één van de ' achterblijvers' in Europa. Hun cijfers zijn nu eigenlijk goed, vergeleken bij bv. Duitsland. Zou dat dan willen zeggen dat ze vroeger veel meer doden noteerden dan er effectief konden worden vastgesteld, zodat ze relatief gezien nu zo goed scoren?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

25 okt 2022, 15:32

Wat denk je van Italië en Spanje? Daar sloeg corona het het hardst toe.
Daar lagen ze al naar adem te happen toen er als het ware van een vaccin nog geen sprake was
Wat denk je van Zweden en Bulgarije?
In Zweden werden de juiste mensen gevaxt en afstand gehouden ... Is Tivoli al terug open?
Tja Bulgaren dat zijn nog natuur mensen hé

Charlie Maru

26 okt 2022, 18:04

Zullen er weer een paar met hun tenen omhoog liggen op Ibiza...... :roll:

HLN:
Bedrijf dat België mondmaskers verkocht failliet verklaard: zijn vermeende oplichters gaan lopen met 32 miljoen euro?

De Luxemburgse firma die ervan verdacht wordt ons land opgelicht te hebben bij de verkoop van 32 miljoen euro aan mondmaskers is failliet verklaard. Dat is slecht nieuws voor de Belgische staatskas. “De kans dat we nog geld kunnen terugvorderen, is klein geworden.”

https://www.hln.be/binnenland/bedrijf-d ... ~a10a29e3/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

30 okt 2022, 16:33

De nieuwe Italiaanse Eerste Minister heeft als één van haar eerste beleidsdaden de vaccinatieplicht afgeschaft die voor sommigen bestond.

Wil.

31 okt 2022, 10:01

In The Guardian:

China locks down part of Wuhan, nearly three years after first Covid case emerged.

More than 800,000 people locked down in site of world’s first Covid outbreak in 2019, as other Chinese cities seal up streets and homes

Vertaling:

China sluit een deel van Wuhan af, bijna drie jaar nadat de eerste Covid-zaak opdook
Meer dan 800.000 mensen opgesloten op de plek van 's werelds eerste Covid-uitbraak in 2019, terwijl andere Chinese steden straten en huizen afsluiten.

In bijna heel de wereld gaat het sociale en economische leven weer zijn normale gang (los van de oorlog). In China blijft het maar duren. Honderdduizenden mensen (soms miljoenen) worden opgehokt en worden door drones bewaakt. We weten dat dit geen zoden aan de dijk zet, maar de dictators blijven dezelfde koers varen.

Fred1950

31 okt 2022, 11:33

Wil. schreef:
31 okt 2022, 10:01
.....
In bijna heel de wereld gaat het sociale en economische leven weer zijn normale gang (los van de oorlog). In China blijft het maar duren. Honderdduizenden mensen (soms miljoenen) worden opgehokt en worden door drones bewaakt. We weten dat dit geen zoden aan de dijk zet, maar de dictators blijven dezelfde koers varen.

Wat wil je , ze hebben geen ziekenhuizen en personeel genoeg om een miljard terzelfdertijd te verzorgen. En dus rest alleen maar de verspreiding van het virus ( dat nu geïmporteerd werd ) een halt toe te roepen. Ze tellen nu iets meer dan 7000 nieuwe besmettingen en 12 overlijdens per dag. :wink: ( volgens CSSE ) Wij kennen in België voor het ogenblik ongeveer 3 covid overlijdens per dag , da's kunnen , hé. :lol: Hoeveel zouden dat er zijn moesten er 1,4 miljard Belgen rondlopen ? :mrgreen:

Wil.

31 okt 2022, 11:56

3 per dag aan corona.
In belgië sterven zo'n 300 mensen per dag (alle oorzaken). Straf, hé?

India heeft een even grote bevolking als China.
In India gaat het leven zijn gewone gang hoewel ook daar mensen nog wel ziek worden van corona. Tja, en dan?

Fred1950

31 okt 2022, 13:26

Wil. schreef:
31 okt 2022, 11:56
....
India heeft een even grote bevolking als China.
In India gaat het leven zijn gewone gang hoewel ook daar mensen nog wel ziek worden van corona. Tja, en dan?
Officieel heel weinig. Daar liggen ze te creperen langs de straat en op de daken van spoorweg wagons.

Wil.

31 okt 2022, 13:37

Jouw fantasieën verrassen me niet meer.

Wil.

31 okt 2022, 13:41

Hier een visuele voorstelling van de reductie van economische activiteit, gemeten via het aantal vluchten dat in en naar China gebeurt.
Opvallend: Beijing geraakt op die 2,5 jaar nooit uit de rode zone.

Wil.

31 okt 2022, 14:34

Afbeelding

Golf 5

02 nov 2022, 11:27

https://www.hln.be/buitenland/china-zet ... ~a0e78294/

China zet zone rond grootste iPhonefabriek ter wereld in lockdown
De Chinese autoriteiten hebben vandaag een lockdown ingesteld in het gebied rond de grootste iPhonefabriek ter wereld nadat in de fabriek een uitbraak van coronagevallen was ontdekt.

De economische zone rond de luchthaven van Zhengzhou (centrum), waar de fabriek van het Taiwanese concern Foxconn is gevestigd, gaat volgens een officiële verklaring zeven dagen in lockdown.

Eerder deze week ging ook Shanghai Disney Resort onverwacht op slot door de strenge preventieve coronaregels in China. Bezoekers kwamen vast te zitten in het attractiepark en omliggende gebieden, zoals een winkelstraat. Zij mochten pas naar huis als ze negatief hebben getest op het coronavirus.

In totaal zouden in zeker 31 steden een vorm van lockdownmaatregelen gelden, zo’n 232 miljoen inwoners zijn getroffen. Ook in Peking en Shanghai geldt er een uitgaansverbod voor bepaalde wijken. De maatregelen kwamen er na drie dagen van meer dan 1.000 besmettingen per dag. Donderdag was met 1.321 nieuwe COVID-19-gevallen de zwaarste dag, waarvan 28 besmettingen in Wuhan.

President Xi Jinping liet onlangs op het partijcongres nog verstaan dat China zijn zero-Covid-beleid niet zou versoepelen. De Chinese bevolking is nochtans moe getergd door de herhaaldelijke beperkingen en ook de Chinese economie lijdt hieronder.

Dat is me wat é Wil daar zijn ze veel strenger dan hier bij ons .

En niet afkomen dat er hier niet zoveel corona patiënten zijn .
Kliniek lag vol plus geen bezoekers .

Zal nog een tijdje aanmodderen eer ze onder controle krijgen . Of gewoon niet meer weggaan zoals de griep .

Fred1950

02 nov 2022, 11:35

Golf 5 schreef:
02 nov 2022, 11:27
....

Zal nog een tijdje aanmodderen eer ze onder controle krijgen . Of gewoon niet meer weggaan zoals de griep .
Een beetje beginnen leven zoals de Zweden , en dat is minder contact hebben met familie , verenigingen , enz... dus meer in eigen kot blijven en minder sociaal contact hebben. Zo leven ze in Zweden en dan wordt de kans op besmetting veel minder.

Wil.

02 nov 2022, 11:48

:lol: :lol: :lol:

Ondertussen blijft het ook in Zweden goed weer:
Bijlagen
zweden buiten activiteit.jpg
zweden buiten activiteit.jpg (75.44 KiB) 607 keer bekeken