In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

30 okt 2022, 19:05

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: manlief gaat toch die pneumokokkenspuit nemen, maar wel nog enkele weken wachten, hij heeft
nog maar net de griepspuit gehad. Ik dacht dat dat steeds om de 5 jaar was.

Wij hebben deze ochtend onze klokken gelijk gezet, we waren het gisteravond vergeten.

Deze namiddag de kinderen op bezoek. Dochter had een grote doos donuts mee, allemaal verschillend versierd. Was mooi om te zien. De ukjes mochten eerst kiezen . Ze hebben zich goed geamuseerd, ze waren braaf. Vraagt ukkepuk opeens , of ik nog Pokemon kaarten heb. Ja zeker, een ganse doos vol. Dus wij naar boven om de doos, en blij dat hij was. Blijkbaar is dat weer een rage onder de kinderen. Die kaarten zijn zeker 25 jaar oud .

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

31 okt 2022, 07:51

Goede morgen seizoentjes,

opgestaan en eerst 2 katten eten gegeven want ze waren allebei meegekomen. eerst Gimly maar voor hem waren er natuurlijk geen zakjes die klaarlagen. heb hem dan maar het eten voor Lilly gegeven. onderwijl naar de keuken om zijn zakjes die ik dan in zijn bordje deed en zij opat. soms verwarrend. gelukkig maakt het niet uit welk natvoer ik geef. voor de brokjes is het anders. bij Gimly zijn ze speciaal voor zijn maag & darmen en bij haar is het voor de groei. maakt ook niet veel uit, want ze eten elkaars brokjes op. :? staat het Gimly niet aan dan krijgt ze een tik. Vanmorgen wou hij uit de badkamer maar de juffrouw stond in zijn weg. ze kreeg een tik en bleef zitten. ik kwam van de wc en zette de deur van de badkamer breder open. en ik ging een verse onderbroek halen om aan te doen. ventje was ondertussen ook wakker geworden en kwam op blote voeten aangelopen dus Lilly uit Gimly's weg. ventje vroeg of ik niet meer kon slapen en ik zei dat ik wakker was en de zoon en dochter ook. ja, van haar weet ik het al zei hij. ze hebben gisteren allebei kip gegeten en het ging erin als zoete koek. experiment tonijn moet nog gedaan worden. Ik heb Gimly naar boven laten gaan en Lilly loopt hier rond nadat ze van haar verse korrels gegeten heeft. nu zit ze achter het overgordijn. het plantje achteraan heeft ze dus toch eindelijk kapot gekregen. dat was een valentijn kadootje van ventje. heeft zeer lang niet gegroeid. tot ik het een restje bruiswater gaf. dan stopte het niet met groeien. ik heb zelfs een bamboostok nodig gehad om het tegen te houden en rechter te laten groeien. touwtje daarvan had ze al eerder afgekregen. ze is er ook al in geslaagd om ventje veters te ontstrikken. dus mijn strikmethode voor het kussen op een stoel heeft ze tot nu toe niet losgekregen. ik denk dat ik dubbelzijdig kleefband ga plakken op die stoel dan hangt zij er aan en kan ze niet op die lage kast springen. ventje heeft gisteren van armoede een balletje zilverpapier moeten maken want zij had niets meer om mee te spelen. ( ocharme) ze heeft twee muizen liggen en ze had al een paarse muis gekregen. die paarse is ook verdwenen, net zoals bij Gimly toen die er ene kreeg. de twee andere muisjes liggen ergens.
ze was zo moe dat ze niet veel heeft geknuffeld vannacht want haar buikje was voller dan vol. uitbuiken heet dat. Gimly had de kip al van boven geroken en stond te miauwen waarop ventje zijn geduld verloor. gelukkig ging de timer van de oven dan: "ping". hij heeft de kip eerlijk verdeelt. een bil en een vleugel voor mij, wat brokjes voor Gimly en voor Lilly en dan de rest voor zichzelf. er was nog een bordje kip over maar die twee waren naar boven. hij heeft het dan maar zelf opgegeten. ventje zal vandaag het spit afwassen want ik ben bang voor mijn handen met die spies. of hij dat voor de bedden gaat doen of erna weet ik niet. anders blijft het spit in de afwasbak liggen en doe ik alleen de borden en het bestek. ik moest ook de lyrics van een liedje opzoeken vanmorgen. een liedje van 10 cc. Dreadlock Holiday. en daarna me verder bezig gehouden met Gimly en Lilly. het drinkfonteintje is ook al in werking. dat heeft een kraan Helena. Lilly moest dat ook gewoon worden dat er een kraan opzat. En geen opborrelend water. nu ligt ze op de verwarming. haar oogjes vallen dicht. ventje moet nog een brief maken om te bussen. er moet uitleg bij waarom de factuur op mijn naam staat en de polis op zijn naam.
gisteren ging Lilly op expeditie achter de kussens van de zetel. daar vond ik een boek terug en twee catalogen. een stripverhaal van de kiekeboes dat naar boven moet bij de strips maar waar de tweede kattenbak nu voorstaat en een geurvreter. als Lilly die bak moet gebruiken en Gimly heeft een stinkiepoo achtergelaten dan bedekt zij het. ook beneden doet ze dat. ventje kloeg dat hij nu twee kattebakken moet uitkuisen maar het was wel de oplossing voor de vele ongelukjes die Gimly heeft als hij ziek is. nu snapt ventje dat. we hadden eigenlijk al veel eerder boven een bak moeten zetten want hij haalde die beneden bijna nooit. lilly's kopje ligt neer. ze is ook gejetlagd. wij hebben gisteren naar weird science gekeken. toen wilde ik gaan slapen en ventje nog niet. hij wilde dat ik een andere dvd oplegde want Lilly lag naast hem. ventje was nog niet moe. ik wel. we hebben een rustige week deze week. volgende week is het anders. de 7 de een behandeling en de 8 st naar de dokter. en de 14 de beiden naar de kapster. bij mij moet er een stuk af. er zitten weer knopen in. dat wil bij mij zeggen dat de puntjes versleten zijn. en ventjes haar moet in model gesneden worden en uitgedund. kan ik weer eens een klapke doen met de kapster.
nu mail maken voor offerte ramenwasser.
fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Bekske

31 okt 2022, 08:46

Afbeelding

clive

31 okt 2022, 09:46

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Matice is ocharme het winteruur nog niet gewoon. Gisteren wou hij niet gaan slapen op zijn gewone uur, ondanks dat hij moe was en deze ochtend was hij dan weer vroeger dan anders wakker.
Manlief en ik zijn zonder schoonbroer en zus, het graf van mijn schoonouders gaan proper maken. Matice was mee, maar mocht dan natuurlijk wel niet op het kerkhof. Hij zit in de auto in zijn autobench en we hadden de auto dusdanig geparkeerd dat we er zicht op hadden, want de ramen stonden allemaal meer dan de helft open. We zagen wel mensen die in de auto keken en vanalles tegen hem zegden. Er was nog niet veel volk op het kerkhof. Op een half uurtje was het werkje gedaan en ben ik het vrij imposante bloemstuk uit de auto gaan halen en heb ik het op het graf gelegd. Mooi gedaan met al die zachte kleuren. Fotootje gemaakt en naar schoonbroer gestuurd zonder commentaar. Kreeg een duimpje terug. Manlief zei tegen mij dat die waarschijnlijk zelfs niet gaan komen kijken. Nu , daar trekken ze hun plan mee. Het was dan heerlijk weer buiten en we zijn met Matice een terrasje gaan doen. Daar manlief daar geboren en getogen is, kwam hij veel bekenden tegen die hij nog kende.
Het was daar gezellig vertoeven en hebben tenslotte daar ook iets gegeten. Ik had voor Matice een kauwkluifje mee genomen naast zijn gewone snoepjes en zijn waterfles en opplooibaar drinkbakje.
Hij kreeg weer als gewoonlijk veel aandacht. Maar was gisteren blij dat hij niet agressief is. Hij was zijn kauwkluifje aan het opeten en terwijl werd hij plots geaaid door een man. Beetje gevaarlijk hem op zo'n moment te aaien. Gelukkig doet hij niets, hij keek die man zo eens aan met een verstrooide blik.
Mensen die langs ons zaten en die man kenden, zeiden hem dat dat wel een slecht gekozen moment was. Waarop hij zei dat hij wist dat Matice niet ging bijten. Hoe hij dat wist is me een raadsel.
Enfin, toen het wat kouder werd zijn we terug naar huis gekomen. Manlief zei dat hij het eigenlijk prettiger vond zonder zijn broer en schoonzus en dat het voor herhaling vatbaar was. Vond ik ook.

Zo, het is een epistel geworden, lees er maar overheen.

Ik wens iedereen een mooie maandag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

31 okt 2022, 10:20

Afbeelding

Ja, goede morgen, :wink: weeral maandag
en de laatste dag van de maand
morgen weer een nieuwe maand :roll:

Ik heb ook nog problemen met het nieuwe uur :oops:
hoewel ik al op voorhand een beetje aangepast had
ze mogen het wel eens afschaffen, maar ja....
wie heeft er voordeel bij.???

anjelierken, ja dat was vroeger om de 5 jaar die spuit
en toen ik ze laatst kreeg zei de dokter dat het
de laatste was, en dat het niet meer hoeft... :roll: :roll:

clive, een fijne dag gehad en een mooi graf achtergelaten
dat is fijn....jullie hebben je plicht gedaan en de rest
zoekt het maar uit!.. en fijn dat Matice zo'n rustige knabbelaar is :roll:

M-M, is dat goed voor de katten als ze elkaars eten opeten
't is maar een vraag hé :oops: :oops:

Helena een goeie voetenverwarmer terug bij jou :lol:

Sorry ik weet niet of ik iemand heb overgeslagen
het is niet zo bedoeld, maar mijn memorie is een zeef
tegenwoordig :roll: :oops:
Allen een fijne maandag en hou het veilig...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

31 okt 2022, 11:39

Afbeelding

Hallo iedereen,

De ukjes waren gisteren ook verkleed om Halloween te vieren. De kleinste was een pompoen, de middelste een lieve heks , en de oudste was pikatchoe (volledig in het geel). Ze waren ook nog eens geschminkt in hun gezicht.
Halloween hebben wij nooit gevierd, ook carnaval niet, dat zegt ons niks.

Alles is hier al gepoetst, je ziet niet meer dat de ukjes gepasseerd zijn :D .

Vanmorgen maar grijs en miezerig.

Manlief zit hier in de zetel aan het raam , zegt hij ineens, " kijk eens wat een piepklein muisje daar zit". Ik ga kijken ( Spaanse woef ook natuurlijk) en inderdaad , een babymuisje dat een zaadje zat te eten. Was wel mooi om te zien. Hier zitten grondmuisjes ( altijd al geweest), dat kun je zien aan de kleine holletjes in de grond. Soms hoor je die piepen . Heb al voorgehad dat ik op het pad loop en ineens eentje voor je voeten rent ( da's altijd een beetje schrikken :D ).

Helena van Troje

31 okt 2022, 11:57

"Dollekes" noemde ons moeder die muisjes.

Niet veel te vertellen vandaag.
Poes is even lui als ikzelf.
Na zo een paar dagen hard werken heb ik daar altijd zo een dag tussen waar het niet vooruit gaat. We zullen ons daar maar neerzetten en een boekje lezen vandaag.

Het is hier maar nat en grijs.
Fijne dag nog iedereen.

Oma-C

31 okt 2022, 16:46

Goede avond(bijna) allemaal,
Zopas de boodschappen gedaan bij Col****en
ik schrok ervan dat het er niet echt druk was :roll:
Morgen staan ze voor de deur :) gesloten...
en de postbode was ook geweest hoewel er
vermeld was dat die niet uitreden :roll:
Ik had post in de bus :)

Het was echt zacht buiten zowel in de
schaduw als in de zon en er is de laatste
dagen veel blad gevallen van de bomen
Heel mooi maar het brengt veel werk mee
Hoewel ik er hierboven geen last van heb :P

anjelierken wij noemen dat veldmuisjes,
schattig maar je kan ze best niet in huis krijgen :)
en leuke haloweentjes, wij deden dat ook niet vroeger
maar toen was er nog niet zoveel om te doen...

Helena, eens een dagje luieren mag ook, hoewel
het nu heel zalig is buiten hier schijnt van
half voormiddag de zon.. geniet van je boek :lol:

Nog allemaal een fijne dag verder en straks
een gezellige avond met een zalige nacht later :)
tot morgen allemaal en hou het veilig

wilde eend 2

31 okt 2022, 19:58

Dag seizoentjes allemaal,
Oma C : blijkbaar heeft de postbode wèl de post bezorgd aan huis maar het postkantoor is hier maandag en dinsdag dicht ...
Clive : bezoek aan het kerkhof zonder schoonbroer en zus .. , rustiger verlopen . ;-) / beter zo . Jullie hebben meer dan jullie best gedaan . en nadien kunnen genieten van het mooie weer . Meer moet dat niet zijn , hé ./////
Hier is EINdelijk :!: de tuinman , zaterdag , het beloofde snoeiwerk komen doen . Hij heeft mij 3 weken aan het lijntje gehouden (laten wachten ) en is nu pas komen opdagen ..... :evil: :evil: 8O 8O / Ondertussen is het mooie weer bijna voorbij maar ik heb nu bijgeleerd dat ik op die man absoluut niet kan rekenen . Volgend jaar beter ........ zucht .
Morgen .. weer een nieuwe dag , een nieuwe maand ...
Heel veel sterkte en moed en hopelijk een goede nacht .// Vanaf 2 november wordt de straatverlichting hier gedoofd tussen 23 u en 5u .Geen goed idee , vind ik , want dan is het hier stikdonker ........... 8O

Muddy Maddy

01 nov 2022, 08:30

Allerheiligen vandaag. wij moeten niet naar een kerkhof. In Brugge zijn de stenen graven van overgrootouders en ouders langs mijn vaders kant verdwenen ondanks eeuwige vergunning. het graf van mijn moeders moeder staat nog ergens maar nu haar broer ( al lang) overleden is ( waar wij ook niets van wisten) weten we niet waar bomma ligt. de rest is uitgestrooid. ik zag op fb dat er een groen bolletje bij Suus stond en die was dus online. ik wou haar vertellen over de relative vrede tussen Gimly & Lilly. Ze zat in Rottedam en Jo moest met d'r moeder naar het ziekenhuis voor een blaasopnaai-operatie. ( vooronderzoeken) Dus Suus had het rijk alleen. 3 u 27 min en 21 seconden later de videochat beëndigd. ventje was ondertussen naar de beenhouwer geweest en naar Peter. brood hadden we nog en voor vandaag is er een afbakstokbroodje. vandaag eten we hutsepot. ventje heeft de spaghetti gisteren gemaakt maar de rest moet nog in een pot en ingevroren worden. de afwas is niet gedaan geraakt. ach, er zal zich wel iemand opofferen terwijl ventje de bedden doet. ( lees: ik) Lilly was tegen de avond weer stout en ook ik kreeg een snauw toen ik te lang in de keuken bleef tijdens " Battlebots". dat ging te ver en ik ben het na Battlebots afgetrapt naar boven. zeg nu zelf: je doet wat je kan voor het huishouden en dan zo behandeld worden? hij zal wel een prijs( je) moeten betalen. de prijs voor de ramenwasser weet ik ondertussen ook en nu is het aan ventje en zijn eeuwige budget om het groen licht te geven.
Lilly knuffelt niet langer als ze 's nachts wakker is. ze blijft netjes liggen bij mij waar ze ook ligt. en slaapt. hebben gisteren met de rode stip gespeeld maar het is Gimly's rode stip, dus Lilly kreeg een paar meppen. of ze beseft heeft dat het niet in het spel hoorde weet ik niet.
heb gisteren de postbode met mijn tuniek aan de deur gehad. Suus vind hem mooi en ventje vind het betere kwaliteit dan wish. het is multikleur en dat op een zwarte broek. het komt uit een nederlandse boetiek waarvan ik reclame via fb had gekregen. en nog redelijk van prijs voor mijn maat. en het is strijkvrij!!!
Als ventje vandaag de bedden doet kan ik geen dutje gaan doen. dus we gaan dat oplossen met een kopje koffie. om de dozen van het bovenste schap te halen heb ik normaal het trapladdertje nodig maar ik gebruik een lange stofstok en beweeg die doos tot ze naar beneden komt. want hoe veel keer ik het ook vriendelijk vraag, meestal is het niet gebeurd. dus mijn " little grey cells" aan het werk gezet zoals Hercules Poirot zou zeggen en de oplossing gevonden. ze zijn er dus niet allemaal aan mijn hersencellen. wie dat ook beweert.
vanmorgen eten gegeven een de twee katten. Lilly vind Gimly's sheba lekkerder en hij lust haar felix.
Oma C: het maakt niets uit of ze elkaars eten opeten omdat er bij sommige merken geen speciaal kitten natvoer is. wat wel eigenlijk niet mag is de korrels omdat die van Gimly voor zijn maag en darmen zijn en die van Lilly voor de groei. vlees is vlees. natvoer is eigenlijk geen stapelvoer voor katten. dat zijn de korrels. aangezien Lilly al korrels voor volwassen katten at zei Maya dat dit niet goed voor haar was en dus hebben we een zak kittenkorrels gekocht waar Gimly ook af en toe van eet en geen kwaad kan omdat het licht verteerbaar is. een hond kan leven op kateten maar katten kunnen niet leven op hondevoer. bovendien zijn honden dol op kattenvoer. schoonbroer kocht blikken kateten voor zijn golden retriever die in de garage leefde ( zogezegd omdat de kinderen allergisch waren) wij gingen er mee wandelen naar zee. Popeye was altijd zo blij ons te zien. wij stonden dus synomiem voor walkies en aandacht. ( en lekkere bami) in de carwash is Popeye eens op mijn schoot gekropen. hij kende dat niet en zocht bij mij bescherming. 80 kg Hond op mijn schoot. ( allez, ik vermoedde dat hij zoveel woog) hij heeft niet echt lang geleefd. was het van verwaarlozing en eenzaamheid? wij zullen het niet weten. neef zorgt wel goed voor zijn labrador Noël.
ik ga koffie zetten en eerst het nieuws hier lezen, dan fb en dan naar de boerderij. ik moet een nieuwe helper. die kan je maar om de 2 uur gebruiken. dus velen zeggen dat die verspild geld is omdat als je off-line bent je hem niet kan gebruiken. maar de makers blijven doof voor die kritiek.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel.
Cats Rule!

Bekske

01 nov 2022, 08:35

Afbeelding
ik heb het nu moeilijk doordat het het zo vroeg donker is en dan duurt de avond enorm lang ikheb liever smorgens later klaar zodat je nog buiten kunt komen met de avond .Nu kan ik geen avondwandeling meer maken want in de donker lopen doe ik niet groetje

Oma-C

01 nov 2022, 08:50

Afbeelding

Aan allen een zonnige Allerheiligengroet :wink:
wel veel wind en de bladeren vliegen als sneeuw
door de lucht, mooi die kleuren maar gevaarlijk
want je ziet niet waar je loopt en de tegels van
het voetpad liggen niet gelijk door de bomenwortels :roll: :oops:

Ik moet niet op het kerkhof zijn en mijn
geliefde overledenen hebben hier thuis
een mooi boeketje bloemen staan.
Dat hadden ze zelf zo gevraagd nog voor
ze overleden zijn "geen geloop naar het kerkhof"
ze wilden uitgestrooid worden...ik gedenk ze thuis
en niet alleen op een dag als vandaag of morgen!

wilde eend, eindelijk een tuinman dan, ik ben
blij dat ik daar allemaal niet meer moet aan denken :oops:

M-M, fijn dat het goed begint te gaan met de 2poezen
en eens ze elkaar nog beter kennen zal het nog rustiger worden :)

Allen een mooie 1 novemberdag en hou het veilig.... :)

clive

01 nov 2022, 09:32

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, ik wens jou heel veel sterkte. En ' s avonds loop ik ook nooit alleen op straat. Ga meestal rond 14:00H wandelen met Matice. Fietsen in het donker durf ik wel, maar wandelen niet.

Het was gisteren een mooie dag wat het weer betreft bedoel ik dan. Maar het koelt wel zo heel plots af. We hebben er gisteren een rustige dag van gemaakt.

Oma-C, jij houdt ook altijd alles goed bij, leuk en gezellig hé, als alles in orde is en alles mooi terug op zijn plaats ligt. Ik ben sinds gisteren nu eindelijk echt terug bij met mijn werk. Er is dus terug wat ruimte voor kleine extra taakjes. Gisteren bijvoorbeeld alle slopen gewassen van de kussens in de zetels en die gestreken en ze allemaal mooi terug gelegd.

HVT, jij had die rustdag wel verdiend na al dat werk van de voorbije dagen.

Anjelier, leuk voor de kleintjes dat ze zo mooi waren bij Halloween. Vroeger werd dat inderdaad niet gevierd, is komen overwaaien uit Amerika. Heb gisteren grote en kleine kindjes aan de deur gehad, maar om 22:00H heb ik de bel uitgezet, want toen was ik moe en ik wou naar mijn bedje.
En alle sporen van de Ukjes uitgewist :D .

Wilde eend, ik vond gisteren veel mensen niet de brug genomen hadden. Zo ook de postbode niet, maar ook verschillende bouwondernemingen waren gewoon bezig.

MJ, ik hoop dat alles goed met jullie is. Jullie zullen het wel druk hebben. Dan gaat de tijd ook goed vooruit.

Muddy Maddy, wij hebben gisteren nog de vraag gekregen van de kweekster van Matice of we het zagen zitten nog een andere Cobberdog op te nemen in ons gezin. Beide baasjes waren helaas overleden, zeer kort naar elkaar. Ze zocht een goed gezin met een goede thuissituatie. Helaas heb ik haar moeten teleurstellen. Onze Matice zou ongelukkig zijn met een vriendje erbij. En zijn geluk en welzijn is hier prioritair. Matice heeft graag 100% aandacht van ons + hij kan niet delen. Zij begreep het toen ik haar een mail terug stuurde met de uitleg waarom we hem niet gingen opnemen in ons gezin. Kreeg een hele lieve mail terug. Ik hoop van harte dat ze een goed gezin gaat vinden dat ze voor 100% vertrouwt en dat ze dan daar de Cobberdog met een gerust hart kan plaatsen.

Zo, ik ga nog een machine was doen. Ik wens jullie allemaal een mooie dag toe. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

anjelierken

01 nov 2022, 12:23

Afbeelding

Hallo iedereen,

Allerheiligen vandaag, voor velen een moeilijke dag.

HVT en Oma-C: wij noemden dat thuis ook dollekes ( nu herinner ik me dat). Anderen zeggen dan weer veldmuisjes. Enfin kleine muisjes die onder de grond wonen. Ik denk dat katten dat niet opeten, wel mee "spelen". Heb dat vaak gezien bij ons thuis.

Bekske: het zijn inderdaad lange avonden. Zei het gisterenavond ook nog tegen manlief, vanaf 18u is het al donker. Tegen dat je dan in je bed kruipt, zijn het nog vele uurtjes te gaan. Voor mij mochten ze gerust het zomeruur aanhouden. S' morgens langer donker en s' avonds langer licht.

Wilde eend2: denk dat die tuinmannen veel werk hebben. Hetzelfde verhaal bij buurman. Zoonlief heeft ook enkele telefoontjes gedaan om iemand te vinden om de haag te snoeien ( het andere werk doen wij), niemand te vinden.

Clive: ja , ja, de sporen zijn uitgewist, het viel mee :D . Zondagavond toen ze weg waren, begon manlief op te ruimen enz. Zegt hij zo:" ja, die klein mannen , die maken toch wat vuil :roll: . Zegt dochter daarop: " dat hoor ik papa iedere keer zeggen :D . Ja, eigenlijk wel :D :D . Ach ja, ik kan daar beter tegen dan manlief, ik stoor me daar niet aan.
Bij de organisatie waar Spaanse woef vandaan komt, werken ze met opvanggezinnen. Kan de hond om èèn of andere reden niet blijven bij het huidige gezin, wordt die tijdelijk in een opvanggezin geplaatst , tot ze een nieuwe adoptant vinden. Die mogen niet naar een asiel gedaan worden , staat beschreven in het contract.

Muddy Maddy

02 nov 2022, 07:15

Morgen komt de ramenwasser. tijd zei ventje dat die van boven eindelijk eens gedaan zijn. de grote boven hebben we al eens geprobeerd te wassen. die zit wel met een raam in het midden dus om rechts te poetsen heb je een verlengstok nodig. Arlettes zoon heeft dat eens gedaan als die haar vervanging was. anders is ze nog niet gewassen sinds ze er inzit door een andere firma dan die we normaal gebruiken. binnen is andere koek, maar dat is een werkje voor ventje. en ten slotte moeten die houten latten ook nog eens afgestofd worden. achteraan kan die helemaal open. ventje durfde gisteren het raam niet op kiep zetten om te verluchten daar Lilly mee was gaan helpen de lakens te verversen. die wasmachine moet vandaag in gang gestoken worden. en verder heeft ventje meerdere boodschappen te doen. brood halen, beleg en naar de drankencentrale. ook moet hij het leesvoer gaan halen.de menu is al samengesteld. gisteren was het hutsepot. vandaag wil venje gebakken aardappelen bij de kaasburger. u zegt: wij draaien.
Suus zag dat ik gisteren online was. ik heb haar verteld van die snauw die ik kreeg van ventje omdat die boos was op Lilly. ze was net niet geschockeerd. verder is het weer uit tussen haar en Jo. gelukkig zegt ze nu wonen we niet te samen ( meer). en als Jo's bui over is dan is het weer "aan". er was groepstherapie. bij ons zou dat niet zijn doorgegaan.
Gimly heeft eten gehad en Lilly ook en de vuilnisbak aan de zetels heeft al een vlering gekregen. gisteren viel Lilly het aardappelzakje met een theelichtje in aan. ventje had dat voor mij meegebracht van het frietmuseum. Lilly vind het waarschijnlijk niet mooi. ik vrees dat dat rolletje tape tot 4 kg zal uitgehaald worden. van die eend die er naast staat moet ze zeker afblijven. Suus haar katten hebben een spiegel die Jo gemaakt had voor Suus in gruzelementen gekregen. scherven brengen geluk zeggen ze maar een spiegel is 7 jaar ongeluk. durfde ik niet zeggen.
Anjelier/ Oma C /Helena: tegen veldmuisjes zeggen ze hier en ook in Brugge tsjoopertjes. en de katten eten dat inderdaad niet op maar spelen er mee. Mies had er ook ene te pakken ooit in engeland. ik zal nooit haar moorddadige blik vergeten. echt een roofdier. dat muisje is gestorven aan een hartaanval. het gekrijs van dat diertje ging door merg en been. ( ik stond er vlak bij dus kon ik het horen piepen) en ik gaf Mies dan ook onder de poot dat ze mr Jingles vermoord had waarop de buurvrouw aan de deur stond om aan ventje te vragen wat de commotie was. waarom riep maddy dat mies een moord had gepleegd? ( you killed mr Jingles) ventje haalde de schouders op. ik had nog nooit een kat een muisje zien doden. thuis hadden ze een hond bij grootmoeder van vaders kant. katten mocht niet. grootmoeder tuinierde. bloementjes en later heeft vader sla gekweekt en prei en selder. nooit geen tomaten want die ruiken.( allez, de struik) ik had een zakje bloemzaad voor blauwe bloementjes gekocht maar er zat zaad voor tomatenplanten in. die tomatenplant ( die vader herkende) heeft welgeteld 1 kerstomaatje voortgebracht en moeder was blij dat vader die dan later onderspitte. en ik ben nooit meer in die winkel gegaan. mij zo bedriegen! in feite lag de fout bij de fabriek.
ooit had moeder van die zilverstruikjes gekregen en had die netjes in een rij geplant, beginnend aan de stenen waar naast mijn schommel stond. vader vroeg wat de betekenis daar van was. zij zei een wegel( paadje) aan bloemen. vader keek haar aan of ze gek geworden was. die hoorden en dat zei ik ook helemaal achteraan aan de muur van het huis die er gebouwd was. vroeger was daar een toegang naar het pleintje en via daar kon hij naar de garage dichtbij maar die vrouw die er woonde heeft dat dichtgemaakt door stekelstruiken te laten zetten. van de man mocht het. als je dus langs de zijkant ging zag je een raam van hun living en die vrouw vond dat gluren. ons vader trok er zich niets van aan, dan maar een eindje te voet maar moeder ergerde zich er aan. zeker als het regende. ach wat? even wachten aan de voordeur tot vader met de auto kwam? was het einde van de wereld niet.
Lilly heeft naar de voetbal gekeken en ik heb een beetje aan mijn boek gewerkt. er was wel boel tussen Gimly en Lilly omdat deze laatste weer te speels was volgens de goesting van Gimly. ook kwam er een vent 's morgen aanbellen en ventje zei dat hij geen intresse had. we moeten wel opletten dat Lilly niet in de gang is als er aangebeld wordt. want ze is zeer snel. ze is nu boven terug gaan slapen op mijn voeteind. ventje's pries voor het opladen van de gsm is stuk dus moet hij mijn stekker met oplader gebruiken. mijn tensoplader is ook wit. maar nu hangen die aan elkaar met een afsluitding voor de diepvrieszakken. anders is lilly er met die kabel vandoor.
ik ga koffie zetten en kijken wat er voor afwas is. die heb ik gisteren niet gedaan wegens rugpijn. die van 's morgens wel maar ventje heeft het spit gedaan.
fijne dag seizoentjes, Keep safe en knuffel.
Cats Rule!