In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik heb het al horen regenen. wat leuk (not) en ons moeder wil absoluut naar het kerkhof naar de strooiweide. ze kan niet op de bus alleen ( iets met opstappen) en mij moet ze niet meevragen want mij lukt het ook niet. dat opstappen. dus mag ventje rijden. nu moeten we vanmorgen alle 2 een douche nemen. Hoe laat we vertrekken weet ik niet maar de scholieren die de Q in willen om te lunchen willen we vermijden. dat zou me alle tijd geven om onder de waterstralen te gaan. aperietieven moeten we ook niet.
ventje had het hier gisterenavond echt gezellig gemaakt met theelichtjes en de lightslingers. en hij heeft afgewassen. dat ik nu wakker ben is door Lilly die op de trap zat te miauwen. of was het Gimly? deze laatste heeft al zijn buikje vol. en nu zitten ze elkaar achterna. als het hem niet aanstaat krijgt ze een tik. ik zie al zo aan zijn zwiepende staart dat het zo zal zijn. gisteren was hij met een lintje aan het spelen en zat in zijn doos. dat lintje lag strategisch voor de doos en hij hief zijn poot op als zij in de buurt kwam. ventje heeft gisteren een potje met korrels omver gegooid met zijn voet en dacht dat ze die korrels nog gingen opeten. vergeet dat maar! Gimly is een kat van stand! zij is in opleiding. gisteren steek ik de waterfontein aan en die maakt een raar geluid. ja wadde nu al kapot? neen, er zat niet genoeg water in om de pomp te laten werken. kieken dat ik ben. zal dus dringend een curus chinees moeten volgen. maar dan is de vraag is het mandarijn of kantonees? er is daar ook een verschil in. de chinezen die de chinees uitbaten zijn van kantonese afkomst. die waren eens een keer luidop aan het praten in de bijkeuken. madam komt onze tafel opruimen en ik vraag of ze soms ruzie hadden. Ze werd bloedrood en zei dat zij zo tegen elkaar praten. de tweede keer dat we er gingen en bleven om te eten was het volume ferm gedaald.
toen ben ik er ook achter gekomen dat ze van kantonese afkomst zijn. ieder jaar voor de pandemie waren ze een tweetal maanden toe tot groot ongenoegen van de madam van de frituur rechtover die echt jaloers was. en op je gemak je frieten opeten kon je daar niet. sluitingsuur was 14 u en om 13.30 ging het rolluik al naar beneden maar je mocht blijven zitten om alles op te eten. als ik opgejaad word om te eten dan komt het er weer uit.
dus daar gaan we niet meer. in de siphon had je dat ook. dat buiten staren. heb ik een grote hekel aan. ja, die werkten in 2 shiften dat wel maar bij mij gaat dat echt niet. alles naar binnen proppen. die tante van mijn vader wilde altijd naar daar omdat de dochter van vaders werkgever daar ook altijd ging eten. keeping up appearances zullen we maar zeggen. go with the Jones. onze buren in engeland heeten Jones maar er mee gaan? neen. ze waren christelijk maar om een hoger vraagprijs te krijgen voor hun huis gaven ze ventje aan bij de huisbaas dat hij het gras niet maaide. en die kwam een zeis brengen! heb je dan rugpijn en kan je vrouw voor geen meter die benzinegrasmaaier in gang krijgen zou je als christen wel eens zeggen: kom ik ga je gras afrijden. dat dacht ik. van de vriendin die later voor Mies zorgde kwam ik veel te weten. buurman V kwam voor de pandemie elk jaar mijn koertje afspuiten met de hoge drukreiniger. die was zo content dat dat golfplaten kapot kot weg was. was ook erg lelijk en Arlette, mijn poetsvrouw heeft ettelijke keren gezaagd om dat af te breken. maar de centen ontbraken. Ventje was al eens lelijk gevallen op het bevroren mos als hij hout ging halen die in dat kot lag. nu ligt alles boven op zolder.
Anjelier: het is de groene dreft die mijn handen laat vervellen. normaal gebruik ik die paarse, die is niet zo aggressief. die omgekeerde flessen zijn ook van dreft en misschien zal granaatappel ook niet zo erg zijn voor mijn handen anders doe ik latex handschoentjes aan. en ik heb nog een fles paarse derft in reserve. die gele handschoenen daar kan ik niet mee werken. ik breek meer omdat ik geen grip heb. ventje zegt dat er een nieuw afdruiprekje moet aangekocht worden. en ik zoek dringend een fruitmand naar mijn gedacht. we zullen eens loeren op Bol. want ventje heeft een net clementijnen moeten kopen gisteren. bij Peter zou ie wel een 4 tal hebben kunnen kopen maar het was zondag. en zo erg groot zijn ze niet. Wel duur.
Fijne dag seizoentjes, we nemen de regen er maar bij. Lilly is zo gek als een achterdeur als het regent of gaat regenen. bij Gimly hebben we nooit een verschil gezien. ben benieuwd hoe ze zich gaan gedragen als wij zo lang wegblijven. keep safe en knuffel!
Ik heb het al horen regenen. wat leuk (not) en ons moeder wil absoluut naar het kerkhof naar de strooiweide. ze kan niet op de bus alleen ( iets met opstappen) en mij moet ze niet meevragen want mij lukt het ook niet. dat opstappen. dus mag ventje rijden. nu moeten we vanmorgen alle 2 een douche nemen. Hoe laat we vertrekken weet ik niet maar de scholieren die de Q in willen om te lunchen willen we vermijden. dat zou me alle tijd geven om onder de waterstralen te gaan. aperietieven moeten we ook niet.
ventje had het hier gisterenavond echt gezellig gemaakt met theelichtjes en de lightslingers. en hij heeft afgewassen. dat ik nu wakker ben is door Lilly die op de trap zat te miauwen. of was het Gimly? deze laatste heeft al zijn buikje vol. en nu zitten ze elkaar achterna. als het hem niet aanstaat krijgt ze een tik. ik zie al zo aan zijn zwiepende staart dat het zo zal zijn. gisteren was hij met een lintje aan het spelen en zat in zijn doos. dat lintje lag strategisch voor de doos en hij hief zijn poot op als zij in de buurt kwam. ventje heeft gisteren een potje met korrels omver gegooid met zijn voet en dacht dat ze die korrels nog gingen opeten. vergeet dat maar! Gimly is een kat van stand! zij is in opleiding. gisteren steek ik de waterfontein aan en die maakt een raar geluid. ja wadde nu al kapot? neen, er zat niet genoeg water in om de pomp te laten werken. kieken dat ik ben. zal dus dringend een curus chinees moeten volgen. maar dan is de vraag is het mandarijn of kantonees? er is daar ook een verschil in. de chinezen die de chinees uitbaten zijn van kantonese afkomst. die waren eens een keer luidop aan het praten in de bijkeuken. madam komt onze tafel opruimen en ik vraag of ze soms ruzie hadden. Ze werd bloedrood en zei dat zij zo tegen elkaar praten. de tweede keer dat we er gingen en bleven om te eten was het volume ferm gedaald.
dus daar gaan we niet meer. in de siphon had je dat ook. dat buiten staren. heb ik een grote hekel aan. ja, die werkten in 2 shiften dat wel maar bij mij gaat dat echt niet. alles naar binnen proppen. die tante van mijn vader wilde altijd naar daar omdat de dochter van vaders werkgever daar ook altijd ging eten. keeping up appearances zullen we maar zeggen. go with the Jones. onze buren in engeland heeten Jones maar er mee gaan? neen. ze waren christelijk maar om een hoger vraagprijs te krijgen voor hun huis gaven ze ventje aan bij de huisbaas dat hij het gras niet maaide. en die kwam een zeis brengen! heb je dan rugpijn en kan je vrouw voor geen meter die benzinegrasmaaier in gang krijgen zou je als christen wel eens zeggen: kom ik ga je gras afrijden. dat dacht ik. van de vriendin die later voor Mies zorgde kwam ik veel te weten. buurman V kwam voor de pandemie elk jaar mijn koertje afspuiten met de hoge drukreiniger. die was zo content dat dat golfplaten kapot kot weg was. was ook erg lelijk en Arlette, mijn poetsvrouw heeft ettelijke keren gezaagd om dat af te breken. maar de centen ontbraken. Ventje was al eens lelijk gevallen op het bevroren mos als hij hout ging halen die in dat kot lag. nu ligt alles boven op zolder.
Anjelier: het is de groene dreft die mijn handen laat vervellen. normaal gebruik ik die paarse, die is niet zo aggressief. die omgekeerde flessen zijn ook van dreft en misschien zal granaatappel ook niet zo erg zijn voor mijn handen anders doe ik latex handschoentjes aan. en ik heb nog een fles paarse derft in reserve. die gele handschoenen daar kan ik niet mee werken. ik breek meer omdat ik geen grip heb. ventje zegt dat er een nieuw afdruiprekje moet aangekocht worden. en ik zoek dringend een fruitmand naar mijn gedacht. we zullen eens loeren op Bol. want ventje heeft een net clementijnen moeten kopen gisteren. bij Peter zou ie wel een 4 tal hebben kunnen kopen maar het was zondag. en zo erg groot zijn ze niet. Wel duur.
Fijne dag seizoentjes, we nemen de regen er maar bij. Lilly is zo gek als een achterdeur als het regent of gaat regenen. bij Gimly hebben we nooit een verschil gezien. ben benieuwd hoe ze zich gaan gedragen als wij zo lang wegblijven. keep safe en knuffel!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Manlief werkt thuis en moest deze ochtend al naar de kapper. Daarvan heb ik geprofiteerd en de keuken en de living eerst gestofzuigd en daarna met de steamer gedaan. Was hier juist klaar toen hij terug van de kapper kwam.
Vandaag komt de trimster voor Matice.
Ik ga nu pas badje in en dan doe ik daar meteen alles, neem dan de wasbag mee naar beneden en sorteer de was en stop dan meteen de eerste wasmachine in. En doe dan de benedenverdieping.
Ik ga geen namen noemen, maak het binnen gezellig en kijk maar niet teveel naar buiten.
Liefs en een sterkteknuffel voor diegenen die er eentje nodig heeft.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Regen en nog eens regen. Als iets te lang duurt, klagen de mensen erover. Teveel zon, teveel regen, is normaal zeker? Voor de natuur is het in elk geval goed, de water reserves kunnen aangevuld worden.
De kippen leggen minder eieren, als het kouder wordt altijd. Bij zoonlief , die heeft meer eieren, raar hé.
In de voortuin heb ik een zelf uitgezaaide zonnebloem staan, je moet eens zien hoeveel koolmeesjes daar aanhangen voor de zaadjes. Gisterennamiddag had ik daar een perfect zicht op vanuit mijn zetel, was mooi om te zien. Heb ook al een pot pindakaas geplaatst in het daartoe bestemd huisje, ze hebben hem al gevonden. Had er 2 gekocht in het tuincenter onlangs, ga er 1 aan ukkepuk geven, die kunnen dat ook zien vanuit hun keuken.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede middag allen,
Ik ben terug van mijn 1ste onderzoek, de24ste
moet ik terug voor een bijkomend onderzoek
en zo blijven we bezig, ik vind het niet zo erg
wat moet dat moet.... en m'n hart is belangrijk...
Hier is het min of meer droog gebleven enkele
druppels maar niet de moeite om een plu open te doen...
Er is wel een koude wind... die moeten we erbij nemen...
Nu nog wat rusten en ik hoop dat de straatwerkers
snel gedaan hebben met hun lawaaimachines
Zo'n kabaal, daar kun je niet veel bij rusten...
Maar ja ze moeten die "fiber-kabels" in de grond krijgen
en de voetpaden weer netjes toeleggen(hoop ik)
Het is zo'n tril machine dat zoveel lawaai maakt
Voor later een fijne avond nog en een goede nacht later
Ik ben terug van mijn 1ste onderzoek, de24ste
moet ik terug voor een bijkomend onderzoek
en zo blijven we bezig, ik vind het niet zo erg
wat moet dat moet.... en m'n hart is belangrijk...
Hier is het min of meer droog gebleven enkele
druppels maar niet de moeite om een plu open te doen...
Er is wel een koude wind... die moeten we erbij nemen...
Nu nog wat rusten en ik hoop dat de straatwerkers
snel gedaan hebben met hun lawaaimachines
Zo'n kabaal, daar kun je niet veel bij rusten...
Maar ja ze moeten die "fiber-kabels" in de grond krijgen
en de voetpaden weer netjes toeleggen(hoop ik)
Het is zo'n tril machine dat zoveel lawaai maakt
Voor later een fijne avond nog en een goede nacht later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Zal ook maar mee hopen dat die werklui vlug doorwerken.
Het is de slecht nieuws show deze week in mijn vriendenkring...
Hopelijk later beter nieuws.
Deze voormiddag een uitgebreide boodschappenronde met gezinshulp.
Daarna lekkere soep gemaakt.
Geduld, geduld, geduld....
Die gsm is niet van haar oren.
Nu heb ik op een gegeven moment gezegd:"Zou je die nu eens niet opzij leggen?"
Alweer een half uur te laat, wegens file.
Ik geloof haar, want het was hier ook de moeite.
Schijnt dat ze op de radio gezegd hebben dat er weer een reuze aantal files was.
Verder niet veel meer gedaan wegens te moe.
Nu heb ik nog altijd geen nieuwe strijkplank overtrek.
Aan een mottige oranje in de juiste maat heb ik ook geen boodschap.
Na vier jaar is de huidige gescheurd.
Morgen voormiddag kapper.
Weer een dag van één groot ding.
Prettige namiddag iedereen.
Het is de slecht nieuws show deze week in mijn vriendenkring...
Hopelijk later beter nieuws.
Deze voormiddag een uitgebreide boodschappenronde met gezinshulp.
Daarna lekkere soep gemaakt.
Geduld, geduld, geduld....
Die gsm is niet van haar oren.
Nu heb ik op een gegeven moment gezegd:"Zou je die nu eens niet opzij leggen?"
Alweer een half uur te laat, wegens file.
Ik geloof haar, want het was hier ook de moeite.
Schijnt dat ze op de radio gezegd hebben dat er weer een reuze aantal files was.
Verder niet veel meer gedaan wegens te moe.
Nu heb ik nog altijd geen nieuwe strijkplank overtrek.
Aan een mottige oranje in de juiste maat heb ik ook geen boodschap.
Na vier jaar is de huidige gescheurd.
Morgen voormiddag kapper.
Weer een dag van één groot ding.
Prettige namiddag iedereen.
-
wij zijn dus gaan quicken en ik kreeg de sleutel van de beneden wc rap mee. het heeft gesmaakt. ventje zou het best zo in de toekomst willen want de boodschappen waren dan al gedaan. ons vader hangt dus in kolom 4 van de strooiweide. dat plakaatje kost 50 euro. schoonvader hangt daar ook. in kolom 2. het was alsof ik hem per toeval zag hangen. en ik geloof dat niet. die brave mens heeft mij erop attent gemaakt. ventje heeft vaders plakaatje gevonden. en een foto van alle twee genomen. dit moet nog afgedrukt worden. schoonbroer was ook geweest maar schoonzus niet. schoonzus zag niet in waarom ze naar een plakaatje moest gaan kijken. het gaat sinds haar BK al slecht tussen schoonbroer en zus. hij ziet ze niet meer graag. hij heeft dingen verteld dat zij over mij gezegd heeft en ook over ventje. ze is helemaal gelijk schoonmoeder aan het worden die naar ventje belde toen we daar waren en niet al te zuiver klonk. volgens mij moet er iemand ( JP) haar drogeren. ze wilde weten over lilly die ze dan nog Nilly noemde ook!!!! kamikaze, de kat van de jongste is ziek. iets aan de nieren. ze wil hem niet laten inslapen. laat ons gewoon zeggen dat ik daar razend over ben. hij is 8 jaar. een dier en zeker met nierziekte laat je niet lijden. Margaux ziet dat anders dus. altijd al geweten dat er een paar vijsjes los zitten bij die vegetarische b*tch. ze was zelfs niet op de uitvaart van haar grootvader. Ze zat in Italië met haar meter. en op het vliegtuig springen deed ze dus niet. was het in der tijd mijn grootvader geweest dan zou ik dat gedaan hebben. en deels om het goede voorbeeld te geven. ik wist wat mijn schoonvader was en nu neemt zijn vrouw terug de slachtofferrol op zich. ik ben die nachten niet vergeten dat ventje er bij moest gaan waken zodat zij haar "rust" kreeg bij JP. en nu zouden we dat ook moeten gaan doen als schoonmoeder in haar eigen huis slaapt. ventje mag niet van de dokter want als ik nog een keer van de trap val met mijn aandoening.... het is allemaal jammer. heel jammer. er zijn veel huisjes waar er kruisjes zijn. Hier ook. wat zich achter gesloten deuren afspeelt daar zou je van achterover vallen. de ex buurvrouw van schoonmoeder beweerde bij hoog en laag dat wij de schuldigen waren dat haar zoon (dronken) op de markt in Brugge zijn auto in de prak reed. wij hadden Koen al weken niet gezien. en zo zijn wij het zwarte schaap. ik wil van mij afbijten maar omwille van de lieve vrede doe je dat niet. mijn moeder moest ook een ei kwijt. dat ei van wie betaalt het etentje op 4 december. ik heb haar rustig gezegd dat het al geregeld was. en tegen schoonbroer gezegd dat ik ga blijven kaartjes maken ook al krijg ik dit jaar er geen voor mijn verjaardag van de kinderen. 55 is bij mij het kantelpunt. ventje zegt dat ze het niet appriciëren. moeder zei toen we aan de ldl bij tuut stonden dat mijn haar mooi was. ik zei dat er een stuk af moet en dat ik het grijs ga laten groeien. was het ineens goed.
misschien was het omdat het los was en er product op zat. op dat product was ons Myrza verzot. ze ging op je hoofd staan en met d'r klauwen erin en snorren en kwijlen. iets in die verzorgende gel die haar enorm aantrok. een echte drug! Myrza was ook een proper eetster en ook een proper kattebak gebruikster. dat laatste wil Lilly niet leren. ze is nooit gewoon geweest van heel veel zand te hebben. en de vuilnisbak beneden naast de zetel is bij lilly ook een kwestie van alles eruit halen wat er in zit. geleerd van haar mama. die heeft nog gezworven. gisterenavond was er weer boel tussen Gimly en Lilly. en die laatste wilde weten wat pappie binnen droeg van boodschappen. dus moest ik aan de voordeur staan en telkens ventje afkwam riep hij dat ik de deur mocht open doen. anders is Lilly weg en komt ze zwanger terug. en net dat moet vermeden worden. schoonbroer weet nu ook dat hij zijn mond niet mag opendoen over Lilly. want ik zou het mogen horen.
Anjelier: zonnebloemen zie ik niet graag. en ik weet niet waarom. ze hebben iets sinisters over zich. maar ja hun pitten doen dan dienst voor de vogeltjes. hier hangt bij buurman v ook vetbollen maar daar kunnen ze niet aan. ze kunnen zich niet vasthaken met hun pootjes aan die wasdraad. ukkepuk zal blij zijn. en zoon krijgt juist meer eieren als het koud wordt? welk ras kip is dat? hier moet ik geen ren houden want met Lilly weet je nooit en Gimly zal doodsbang zijn. Hij is al geen fan van buiten te gaan. vanmorgen waren de korrelpotten leeg. zowel van hem als van Lilly. het was vanmorgen een beetje vroeg om op te staan.
ons moeder heeft taai-taai gekrgen en pepernoten. zal zaterdag wel horen wat ze er van vond. ( ik moet dat niet hebben die hollandse brol)
er waren veel lege schappen in de ldl. mosterd onder andere en ramenspray. ventje gaat toch een bus brandalcohol gaan halen naar de brico zegt hij. moet wel een lege spray hebben. dat hebben ze daar waarschijnlijk ook. in elk geval ga ik mee.
de koffie is gemaakt. ik moet straks naar de dokter voor bloedafname. benieuwd welke ader zin zal hebben.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en knuffel
wij zijn dus gaan quicken en ik kreeg de sleutel van de beneden wc rap mee. het heeft gesmaakt. ventje zou het best zo in de toekomst willen want de boodschappen waren dan al gedaan. ons vader hangt dus in kolom 4 van de strooiweide. dat plakaatje kost 50 euro. schoonvader hangt daar ook. in kolom 2. het was alsof ik hem per toeval zag hangen. en ik geloof dat niet. die brave mens heeft mij erop attent gemaakt. ventje heeft vaders plakaatje gevonden. en een foto van alle twee genomen. dit moet nog afgedrukt worden. schoonbroer was ook geweest maar schoonzus niet. schoonzus zag niet in waarom ze naar een plakaatje moest gaan kijken. het gaat sinds haar BK al slecht tussen schoonbroer en zus. hij ziet ze niet meer graag. hij heeft dingen verteld dat zij over mij gezegd heeft en ook over ventje. ze is helemaal gelijk schoonmoeder aan het worden die naar ventje belde toen we daar waren en niet al te zuiver klonk. volgens mij moet er iemand ( JP) haar drogeren. ze wilde weten over lilly die ze dan nog Nilly noemde ook!!!! kamikaze, de kat van de jongste is ziek. iets aan de nieren. ze wil hem niet laten inslapen. laat ons gewoon zeggen dat ik daar razend over ben. hij is 8 jaar. een dier en zeker met nierziekte laat je niet lijden. Margaux ziet dat anders dus. altijd al geweten dat er een paar vijsjes los zitten bij die vegetarische b*tch. ze was zelfs niet op de uitvaart van haar grootvader. Ze zat in Italië met haar meter. en op het vliegtuig springen deed ze dus niet. was het in der tijd mijn grootvader geweest dan zou ik dat gedaan hebben. en deels om het goede voorbeeld te geven. ik wist wat mijn schoonvader was en nu neemt zijn vrouw terug de slachtofferrol op zich. ik ben die nachten niet vergeten dat ventje er bij moest gaan waken zodat zij haar "rust" kreeg bij JP. en nu zouden we dat ook moeten gaan doen als schoonmoeder in haar eigen huis slaapt. ventje mag niet van de dokter want als ik nog een keer van de trap val met mijn aandoening.... het is allemaal jammer. heel jammer. er zijn veel huisjes waar er kruisjes zijn. Hier ook. wat zich achter gesloten deuren afspeelt daar zou je van achterover vallen. de ex buurvrouw van schoonmoeder beweerde bij hoog en laag dat wij de schuldigen waren dat haar zoon (dronken) op de markt in Brugge zijn auto in de prak reed. wij hadden Koen al weken niet gezien. en zo zijn wij het zwarte schaap. ik wil van mij afbijten maar omwille van de lieve vrede doe je dat niet. mijn moeder moest ook een ei kwijt. dat ei van wie betaalt het etentje op 4 december. ik heb haar rustig gezegd dat het al geregeld was. en tegen schoonbroer gezegd dat ik ga blijven kaartjes maken ook al krijg ik dit jaar er geen voor mijn verjaardag van de kinderen. 55 is bij mij het kantelpunt. ventje zegt dat ze het niet appriciëren. moeder zei toen we aan de ldl bij tuut stonden dat mijn haar mooi was. ik zei dat er een stuk af moet en dat ik het grijs ga laten groeien. was het ineens goed.
Anjelier: zonnebloemen zie ik niet graag. en ik weet niet waarom. ze hebben iets sinisters over zich. maar ja hun pitten doen dan dienst voor de vogeltjes. hier hangt bij buurman v ook vetbollen maar daar kunnen ze niet aan. ze kunnen zich niet vasthaken met hun pootjes aan die wasdraad. ukkepuk zal blij zijn. en zoon krijgt juist meer eieren als het koud wordt? welk ras kip is dat? hier moet ik geen ren houden want met Lilly weet je nooit en Gimly zal doodsbang zijn. Hij is al geen fan van buiten te gaan. vanmorgen waren de korrelpotten leeg. zowel van hem als van Lilly. het was vanmorgen een beetje vroeg om op te staan.
ons moeder heeft taai-taai gekrgen en pepernoten. zal zaterdag wel horen wat ze er van vond. ( ik moet dat niet hebben die hollandse brol)
er waren veel lege schappen in de ldl. mosterd onder andere en ramenspray. ventje gaat toch een bus brandalcohol gaan halen naar de brico zegt hij. moet wel een lege spray hebben. dat hebben ze daar waarschijnlijk ook. in elk geval ga ik mee.
de koffie is gemaakt. ik moet straks naar de dokter voor bloedafname. benieuwd welke ader zin zal hebben.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Niet zoveel te vertellen vandaag. Gisteren had ik echt een goede dag, heb daardoor zo'n aantal taakjes gedaan die soms blijven liggen.
De trimster van Matice was geweest en we hebben hem niet te kort laten trimmen met de winter voor de boeg. Volgende afspraak is al in het nieuwe jaar, 5 januari om precies te zijn en de volgende daarop 7 maart. Het is ongelooflijk hoe onbeschoft mensen kunnen zijn. De buur van een aantal huizen verder heeft zo'n Maltezertje ( dat altijd blaft). Ook die hondjes moeten getrimd worden. Weet die man niet beter dan de schuifdeur van haar uitgeruste bestelwagen plots open te doen terwijl ze bezig is met Matice. Zonder kloppen laat staan het vragen. Trimster, maar ook Matice schrikken zich een hoedje. Maar ik was boven in de living en de bestelwagen staat op onze oprit omdat ze elektriciteit kan nemen en had dat gezien. Ben naar beneden gelopen, mijn excuses gemaakt aan C. en hem eens goed de waarheid gezegd. Hij laat bijvoorbeeld ook, als ik de garage aan het poetsen ben en de poort staat open, doodleuk zijn hondje met een lange lijn in mijn garage en snuffelen aan het kussen van Matice waar hij zijn pootjes op moet drogen. Ook toen heb ik hem gezegd dat dat reuze onbeschoft is, maar die mens is zo simpel dat het er bij hem 1 oor ingaat en de andere uit. Hij wou dan nog per se weten wat ik betaalde, maar dat hangt natuurlijk van de grootte van de hond af. C. had dat gehoord en zei hem dat ze geen nieuwe hondjes nimmer aannam. Dus keerde hij zich om en ging terug naar huis.
Zo, ik ga doordoen met het HH, gisteren 2 machines gedaan en die moet ik na het HH nog strijken.Manlief ging reeds om 18:00H thuis zijn. Dat is vroeg.
Ik wens ieder van jullie een mooie dag, sterkteknuffel voor wie er eentje kan gebruiken. Liefs.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen allemaal, de zon is al even komen
piepen maar ze kruipt nog graag weg...
Afwachten wat het wordt hé
Vanmiddag de griepspuit gaan laten prikken
en medicatie laten voorschrijven, dan kan ik er weer
efkes tegen
geduld is een mooie deugd zegt men
Veel sterkte aan al wie het nodig heeft,
en een fijne dinsdag verder... groetjes allen en tot.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Zo, die haartjes zijn weer geknipt.
Kapper gaat vanaf januari zowel maandag als dinsdag gesloten zijn.
Hun energievoorschot is zowat maal vier...
Ik was vergeten mijn hoorhulpen uit te doen.
Kapper schrok zich een hoedje toen ik ze ineens uitdeed.
Hopelijk geen problemen ermee achteraf.
Normaal gezien let hij er ook op.
Wij waren te goed aan het babbelen.
Brood en toespijs is ook gehaald tegelijkertijd.
Nu deze namiddag de sporen van Poes wissen.
Een en ander aan plaidjes en handdoeken wassen.
Terug stoffen tafellaken leggen.
En dan de ene of de andere dag de beneden schuren...
De bloembollen planten en de dahlia in de kruipruimte zetten.
Hier hebben de wolken he gewonnen van de zon.
Fijne dag nog iedereen!
Kapper gaat vanaf januari zowel maandag als dinsdag gesloten zijn.
Hun energievoorschot is zowat maal vier...
Ik was vergeten mijn hoorhulpen uit te doen.
Kapper schrok zich een hoedje toen ik ze ineens uitdeed.
Hopelijk geen problemen ermee achteraf.
Normaal gezien let hij er ook op.
Wij waren te goed aan het babbelen.
Brood en toespijs is ook gehaald tegelijkertijd.
Nu deze namiddag de sporen van Poes wissen.
Een en ander aan plaidjes en handdoeken wassen.
Terug stoffen tafellaken leggen.
En dan de ene of de andere dag de beneden schuren...
De bloembollen planten en de dahlia in de kruipruimte zetten.
Hier hebben de wolken he gewonnen van de zon.
Fijne dag nog iedereen!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
MM: die kippen zijn gewone legkippen, maar wel jonge .
Bekske: mooie foto, vooral die kleuren zijn mooi.
Wij hebben ons middagmaal gegeten om 10u45, vroeg hé
Nu is manlief met Spaanse woef uit wandelen.
Dames, tot morgen allemaal.
-
De kogel is door de kerk. ik heb een fruitmand gekocht. na de dokter met bloedafname ( Dr was weer vergeten dat ze bij mij een vleugelnaaldje moet gebruiken) en een klein gesprekje ben ik de winkel binnengegaan aan de overkant van de bistro. mijn dampkap komt ook van daar. ik zei dat ik een fruitmand wilde kopen. mevrouw zei dat ze overal in de winkel stonden dus wij op zoektocht. vroeg de prijs van een zwarte in draad en die was redelijk dus die gekocht voor mezelf voor mijn verjaardag. Ventje vind hem ook mooi. mijn bloeddrukwaarde was goed en ik ben in 5 maand tijd 5 kilo afgevallen. schoonbroer had het al opgemerkt op mijn rug. Lilly was ondeugend en zat op de boeken. heb haar dus in haar nekvel gegrepen en op de grond gezet na gevraagd te hebben of zij dat wel mocht? Ze weet donders goed dat ze dat niet mag en ze is Gimly weer aan het pesten. het gaat dus regenen. om 20.40 krijg ik een telefoontje van de dokter die precies niet doorging. ( de ringtoon) ik in paniek want ik had gezegd tegen haar dat als ik geen nieuws over mijn bloedwaarden kreeg, ik aannam dat ze goed waren net als mijn bloeddruk ( 12/8) en gewicht. ( -5 kilo in evenveel maanden. moeder ziet het niet, schoonbroer had het gemerkt aan mijn rug en aan mijn gezicht) ik kreeg een sms dat ik dus een voicemail had. goed nieuws zei ze. je leverwaarden zijn weer met de helft gedaald bij de laatste keer en de andere zijn ook in orde. ( suiker en wat ze verder onderzoeken) dat voicemailtje heb ik bewaard om te laten horen aan ons moeder. die hoort het dan eens van een ander. want ze zeurt nog steeds dat ik te veel drink en na een behandeling zie ik er "raar" uit net alsof ik gedronken heb. laat zij maar aan zich trekken en sleuren en duwen.
maar ikke blij met dat telefoontje. ventje ook. die is snipverkouden. het is dan ook het weer om verkouden te worden. de hydrogroton mag ik nu 's avonds nemen en weer magnesium. en die hydrogroton is pas vrijdag beschikbaar maar ik heb nog een blister. ik heb ook zalf voor die korstjes. blijkt dat ik een aardbei heb. vroeger toen ik jong was en we dus geen wc hadden met doorspoel en binnen duurde het soms 8 dagen voor ik naar het grote toilet ging. dus zalf smeren want dat is geen aangenaam gevoel. ik eet dus nu elke morgen 2 clementijnen en die eet ik liever dan mandarijen. de pulled chicken was lekker. ik heb het recept voor de marinade maar mis balsamico azijn. in de ldl hadden ze geen. dus ik ga via O&V online. ja, je betaald de verzendkosten. bij het kruidende vat had ik er geen omdat ik over een bepaald bedrag zat. maar aangezien ik geroosterd paprikapoeder nodig heb en carolina reaper saus zal ik wel aan een bedrag geraken zodat ik geen verzendkosten moet betalen. het is dan wel via post nl. vrijdag ga ik naar de markt. voor groenten. in engeland at ik graag koolsla. in de broodjeszaak waar ik kort gewerkt heb ( in 't zwart) deed die daar rode ui bij. de moslima's kwamen een broodje sla halen en ik begreep dat niet goed. en toen er een man mierikswortel vroeg in plaats van boter, vroeg ik of hij wel zeker was. ja hoor verzekerde hij mij. wij moesten in de McD naar het toilet maar moesten niet betalen aan de toiletdame. en de geur van de hamburgers.... augurk extra krijg je niet, weglaten kan je maar iets bij laten dat kan niet. en de augurk in de winkel is niet zo lekker vind ik. te zoetzuur. wij zouden vandaag lasagne eten als de beenhouwer verse heeft. anders heb ik het zuur. dat komt waarschijnlijk door de hesp.
de koffie is klaar en ons Lilly is weer toppezot. die kartonnen doos moet gesloopt worden heb ik de indruk. Ventje's kalender is overhoop. aangezien we vrijdag een "feestdag" hebben ( wapenstilstand) moet de vuilnisbakzak buiten staan en het karton en de blauwe zakken ook. op wapenstilstand is ons Mies overleden. een trieste dag. en buurvrouw V verjaart dan. haar kaartje is al gemaakt.
Clive: wat een onbeschofte man! met de lange lijn tot in je garage? en willen weten hoeveel je betaald voor Matice te laten trimmen? Simpel of niet, ik zou die ook de waarheid gezegd hebben.
De kogel is door de kerk. ik heb een fruitmand gekocht. na de dokter met bloedafname ( Dr was weer vergeten dat ze bij mij een vleugelnaaldje moet gebruiken) en een klein gesprekje ben ik de winkel binnengegaan aan de overkant van de bistro. mijn dampkap komt ook van daar. ik zei dat ik een fruitmand wilde kopen. mevrouw zei dat ze overal in de winkel stonden dus wij op zoektocht. vroeg de prijs van een zwarte in draad en die was redelijk dus die gekocht voor mezelf voor mijn verjaardag. Ventje vind hem ook mooi. mijn bloeddrukwaarde was goed en ik ben in 5 maand tijd 5 kilo afgevallen. schoonbroer had het al opgemerkt op mijn rug. Lilly was ondeugend en zat op de boeken. heb haar dus in haar nekvel gegrepen en op de grond gezet na gevraagd te hebben of zij dat wel mocht? Ze weet donders goed dat ze dat niet mag en ze is Gimly weer aan het pesten. het gaat dus regenen. om 20.40 krijg ik een telefoontje van de dokter die precies niet doorging. ( de ringtoon) ik in paniek want ik had gezegd tegen haar dat als ik geen nieuws over mijn bloedwaarden kreeg, ik aannam dat ze goed waren net als mijn bloeddruk ( 12/8) en gewicht. ( -5 kilo in evenveel maanden. moeder ziet het niet, schoonbroer had het gemerkt aan mijn rug en aan mijn gezicht) ik kreeg een sms dat ik dus een voicemail had. goed nieuws zei ze. je leverwaarden zijn weer met de helft gedaald bij de laatste keer en de andere zijn ook in orde. ( suiker en wat ze verder onderzoeken) dat voicemailtje heb ik bewaard om te laten horen aan ons moeder. die hoort het dan eens van een ander. want ze zeurt nog steeds dat ik te veel drink en na een behandeling zie ik er "raar" uit net alsof ik gedronken heb. laat zij maar aan zich trekken en sleuren en duwen.
de koffie is klaar en ons Lilly is weer toppezot. die kartonnen doos moet gesloopt worden heb ik de indruk. Ventje's kalender is overhoop. aangezien we vrijdag een "feestdag" hebben ( wapenstilstand) moet de vuilnisbakzak buiten staan en het karton en de blauwe zakken ook. op wapenstilstand is ons Mies overleden. een trieste dag. en buurvrouw V verjaart dan. haar kaartje is al gemaakt.
Clive: wat een onbeschofte man! met de lange lijn tot in je garage? en willen weten hoeveel je betaald voor Matice te laten trimmen? Simpel of niet, ik zou die ook de waarheid gezegd hebben.
Cats Rule!