Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In de Chinese provincie Hunan bouwen ze de isolatiehokjes gewoon op de snelweg. Kilometers aan een stuk.
Aangezien iedereen in afzondering moet blijven, is die snelweg toch niet nodig.

Zou het in de andere provincies anders geregeld zijn?
Ik schreef bij de opkomst van de Omikron variant: 'Je kunt Omikron niet aan banden leggen. De Chinezen kunnen evengoed proberen de lucht aan de ketting te leggen.'
Ze geloofden het niet. Ze zien het nu.
Aangezien iedereen in afzondering moet blijven, is die snelweg toch niet nodig.

Zou het in de andere provincies anders geregeld zijn?
Ik schreef bij de opkomst van de Omikron variant: 'Je kunt Omikron niet aan banden leggen. De Chinezen kunnen evengoed proberen de lucht aan de ketting te leggen.'
Ze geloofden het niet. Ze zien het nu.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Aantal coronabesmettingen in China op hoogste niveau in half jaar
Het aantal besmettingen met het coronavirus in China is gestegen naar het hoogste niveau sinds zes maanden. Volgens de Nationale Gezondheidscommissie zijn dinsdag meer dan 7.400 besmettingen vastgesteld.
https://www.hln.be/buitenland/aantal-co ... ~a7db38d2/
Het aantal besmettingen met het coronavirus in China is gestegen naar het hoogste niveau sinds zes maanden. Volgens de Nationale Gezondheidscommissie zijn dinsdag meer dan 7.400 besmettingen vastgesteld.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik geloof meer wat CSSE meldt dan wat HLN schrijft. ....Charlie Maru schreef: ↑08 nov 2022, 09:42HLN:
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Slecht nieuws op komst (sarcastisch bedoelt)
Producent COVID-vaccin BioNTech ziet scherpe winstdaling na dalende wereldwijde vraag naar vaccins
'Het Duitse BioNTech, de producent van COVID-vaccins, heeft een scherpe daling van zijn inkomsten en winst gemeld in vergelijking met vorig jaar. Dit komt volgens het bedrijf door de dalende wereldwijde vraag naar vaccins'.
https://www.msn.com/nl-be/financien/nie ... 0c8f111bd0
Daar is werk aan de winkel voor de 'pandemielobby'.
https://www.uni-stuttgart.de/universita ... -Pandemie/
Producent COVID-vaccin BioNTech ziet scherpe winstdaling na dalende wereldwijde vraag naar vaccins
'Het Duitse BioNTech, de producent van COVID-vaccins, heeft een scherpe daling van zijn inkomsten en winst gemeld in vergelijking met vorig jaar. Dit komt volgens het bedrijf door de dalende wereldwijde vraag naar vaccins'.
https://www.msn.com/nl-be/financien/nie ... 0c8f111bd0
Daar is werk aan de winkel voor de 'pandemielobby'.
https://www.uni-stuttgart.de/universita ... -Pandemie/
-
De Chinezen kunnen het niet meer houden:
China scraps Covid flight bans, cuts quarantine for inbound travelers
→ China schrapt Covid-vluchtverbod, stopt met quarantaine voor inkomende reizigers.
Meerder keren heb ik al aangegeven dat de omikronvariant niet aan banden te leggen valt. De Chinezen hadden een andere mening. Die zijn ze nu aan het bijstellen omdat de economie er té hard onder lijdt. De volgende stap zal zijn dat ook de eigen bevolking veel losser zal mogen omgaan met covid. Net zoals dat bij ons al maandenlang het geval is.
(Wie schreef ooit weer dat het slechte mensen waren die 'de economie eerst' riepen?
)
China scraps Covid flight bans, cuts quarantine for inbound travelers
→ China schrapt Covid-vluchtverbod, stopt met quarantaine voor inkomende reizigers.
Meerder keren heb ik al aangegeven dat de omikronvariant niet aan banden te leggen valt. De Chinezen hadden een andere mening. Die zijn ze nu aan het bijstellen omdat de economie er té hard onder lijdt. De volgende stap zal zijn dat ook de eigen bevolking veel losser zal mogen omgaan met covid. Net zoals dat bij ons al maandenlang het geval is.
(Wie schreef ooit weer dat het slechte mensen waren die 'de economie eerst' riepen?

En? Hoe zit het in China?
Ambras! In Guangzhou’s Haizhu district zijn de mensen in opstand gekomen. Er worden barrières doorbroken en er worden massaal politievoertuigen naartoe gestuurd. Er wonen voornamelijk arme mensen in die wijken, dus geen probleem voor de Chinese overheid om de rellen in de kiem te smoren. Misschien zakken we dan wel heel even opnieuw onder die 8 miljard mensen.
In Guangzhou is de lockdown al bijna 3 weken van kracht. 't Zijn de mannen daar, hé, in China
Ambras! In Guangzhou’s Haizhu district zijn de mensen in opstand gekomen. Er worden barrières doorbroken en er worden massaal politievoertuigen naartoe gestuurd. Er wonen voornamelijk arme mensen in die wijken, dus geen probleem voor de Chinese overheid om de rellen in de kiem te smoren. Misschien zakken we dan wel heel even opnieuw onder die 8 miljard mensen.
In Guangzhou is de lockdown al bijna 3 weken van kracht. 't Zijn de mannen daar, hé, in China

China moet de regels losser maken. Ik heb al meerdere keren geschreven dat China de omikron variant niet de baas kan met hun streng lockdownbeleid.
China heeft nu de COVID-19-beperkingen op door reisbureaus geplande binnenlandse groepsreizen versoepeld. Voordien konden Chinezen niet naar een andere provincie indien daar een regio was met corona uitbraken.
China heeft nu de COVID-19-beperkingen op door reisbureaus geplande binnenlandse groepsreizen versoepeld. Voordien konden Chinezen niet naar een andere provincie indien daar een regio was met corona uitbraken.

Record aantal gevallen vastgesteld in Peking. Scholen en restaurants gaan dicht.
Ze kunnen omikron niet aan de ketting leggen met een lockdown. Dat zeg ik al een jaar. Maar toch maar blijven aanmodderen. Die Chinezen: een ander volk, hé?
En ondertussen in Zweden ....
Ze kunnen omikron niet aan de ketting leggen met een lockdown. Dat zeg ik al een jaar. Maar toch maar blijven aanmodderen. Die Chinezen: een ander volk, hé?
En ondertussen in Zweden ....

Aan de idiote streken van de Chinezen komt geen einde:
Op de Chinese TV zie je tijdens de wereldbeker voetbal geen beelden van het publiek. De toeschouwers worden wazig weergegeven. Waarom? Om de Chinese bevolking niet te laten zien dat er in andere landen al lang geen mondmaskers meer moeten gedragen worden.

Bron
Op de Chinese TV zie je tijdens de wereldbeker voetbal geen beelden van het publiek. De toeschouwers worden wazig weergegeven. Waarom? Om de Chinese bevolking niet te laten zien dat er in andere landen al lang geen mondmaskers meer moeten gedragen worden.

Bron

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ach manneke , 1000 nieuwe besmettingen en minder dan 1 overlijden per dag , en dat op een bevolking van 1,4 miljard.
Wij zitten voor het ogenblik met 750 nieuwe besmettingen en 5 covid overlijdens per dag , en dat op amper 12 miljoen inwoners. In Zweden is het nu koud , die blijven in hun kot. Ga er wonen , zeg.