Excel : van tabel naar grafiek (een probleem)
-
Prutser - Lid geworden op: 30 aug 2004, 21:05
Ik werk al een aantal jaren met tabellen en bijhorende grafieken ... zonder problemen.
Niet dat ik zo'n geweldige Excel-crack ben want eigenlijk geniet ik van andermans kennis die ervoor zorgde dat ik mijn cijfertjes (2 na de komma) in de tabel moest invoeren en de bijhorende grafiek de diverse subtotalen 'vertaalde' naar een mooie grafiek.
Tot voor kort ... de subtotalen van de tabel in de grafiek plots een 'toevoeging' kregen van 0.00 ...
Om het wat duidelijker te stellen :
- het subtotaal '24.99' in de tabel wordt '24.990.00' in de grafiek
- het subtotaal '2.376.76' in de tabel wordt '2376.760.00' in de grafiek
- het subtotaal '70.00' in de tabel wordt '70.0.00' in de grafiek
- het subtotaal '52.00' in de tabel wordt '52.0.00' in de grafiek
- enz ....
Elk jaar kopieerde ik dat Excel-model ... en wiste ik de tabelgegevens in de kopie zodat ik het volgend jaar met een blanco model kon starten. Dat heeft dus verschillende jaren perfect gelopen.
De persoon die mij destijds het 'Excel-model' bezorgde is echter met de noorderzon verdwenen en kan ik niet meer vragen hoe ik dit probleem kan oplossen. Misschien heb ik wel zonder het te beseffen één of andere instelling gewijzigd.
Wie kan mij, aan de hand van bovenvermelde uitleg, helpen om opnieuw mijn ouwe getrouwe grafiek-output terug te bezorgen ?
Bedank voor de hulp.
Prutser
Niet dat ik zo'n geweldige Excel-crack ben want eigenlijk geniet ik van andermans kennis die ervoor zorgde dat ik mijn cijfertjes (2 na de komma) in de tabel moest invoeren en de bijhorende grafiek de diverse subtotalen 'vertaalde' naar een mooie grafiek.
Tot voor kort ... de subtotalen van de tabel in de grafiek plots een 'toevoeging' kregen van 0.00 ...
Om het wat duidelijker te stellen :
- het subtotaal '24.99' in de tabel wordt '24.990.00' in de grafiek
- het subtotaal '2.376.76' in de tabel wordt '2376.760.00' in de grafiek
- het subtotaal '70.00' in de tabel wordt '70.0.00' in de grafiek
- het subtotaal '52.00' in de tabel wordt '52.0.00' in de grafiek
- enz ....
Elk jaar kopieerde ik dat Excel-model ... en wiste ik de tabelgegevens in de kopie zodat ik het volgend jaar met een blanco model kon starten. Dat heeft dus verschillende jaren perfect gelopen.
De persoon die mij destijds het 'Excel-model' bezorgde is echter met de noorderzon verdwenen en kan ik niet meer vragen hoe ik dit probleem kan oplossen. Misschien heb ik wel zonder het te beseffen één of andere instelling gewijzigd.
Wie kan mij, aan de hand van bovenvermelde uitleg, helpen om opnieuw mijn ouwe getrouwe grafiek-output terug te bezorgen ?
Bedank voor de hulp.
Prutser
Willen is Kunnen