In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

01 dec 2022, 09:42

Afbeelding

Goede morgen allemaal,
de mist is hier al gedeeltelijk verdwenen
alles ligt nat... het is minder koud
doordat er bijna geen wind is.....
Herfst, we zullen het allemaal moeten
nemen zoals het komt :)
Het wordt kouder dit weekend!

Nu ga ik alles lezen, het allerbeste
voor iedereen en veel sterkte aan
onze zieken...... :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

01 dec 2022, 09:46

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren toen ventje naar zijn moeder was gaan liggen. heel veel rugpijn. heb dan een warmtepleister opgelegd want ventje was er niet om mijn Tens toestel aan te brengen. die werken 8 uur. nu ik mijn druppels niet heb is het wachten tot mijn duo's werken.
ze waren me ginder ook verwachtende. ventje zei dat ik veel pijn had. hij had geen honger dus ik vermoed dat ze weer eclairtjes voor hem hadden gehaald, heel goed wetende dat ik die niet lust. ( of ander gebak dat bij hen op tafel komt) dan heb ik het restje van mijn broodje opgegeten. Suus had gevraagd om te videobellen. toen ze Lilly via de videoverbinding zag zei ze dat ze echt groot geworden is. ze hebben een vermoeden wie de vader van Lilly en nalou en het derde meisje en Goofy zou kunnen zijn want die gelijkt heel hard op Goofy. als ze hem ziet, dan gaat ze proberen een foto ervan te nemen om te kijken.
ventje is zonder briefje naar de carref. want er staat niets op het lijstje. behalve de verleden week niet in stock zijnde currysaus.
van eten zien we wel wat die meebrengt.
Lilly heeft al een zakje van mij gekregen en ligt nu op ventjes plaats. echt vermoeid geboren buiten die 5 zotte minuten die ze om ze zoveel tijd heeft. ze was de laatste van het nest zei Suus. Goofy was de eerste en meteen was Suus d'r hoteldebotel van. en het is een kater. ze heeft nu 2 vrouwtjes en de rest zijn de katers. Astor is in een lelijk gevecht geraakt met ondere andere Beer, die op bezoek komt en in de kattenkamer als die open staat wel een stukje eten gaat meepikken. hij is in dat geval wel de agressiefste. Pim & Puk vormen dan een front.
in de buurt waar Suus woont zijn het bijna allemaal katers nu.
Oh, Helena: is poes over de regenboogbrug getrokken? wat triest. mijn deelneming. wat dat halsbandje betreft ik ga het eens opzoeken.
ik zou graag Lilly een geven met ( uiteraard valse) diamanten. en Gimly een gelijk een soort medaille met een z'n geboortesteen erin verwerkt. Lilly is ook een tweeling en voor een meisje moet dat toch bling-bling zijn. ze zijn hier met 3 met het sterrenbeeld tweeling. ventje, Gimly en nu Lilly al is Lilly van verjaardag de eerste. zij verjaart de 15 de. daarna ventje de 19 de en Gimly de 25 ste.
help! ik verjaar binnen 6 dagen. zondag gaan eten met moeder dan is die ook content. en ventje heeft kreeft voor mijn verjaardagsmaal. het is misschien de laatste keer dat je kreeft gaat krijgen zei hij. jaja. hij heeft gisteren zijn verbruik tegenover dat van verleden jaar gecontroleerd en nu hebben we iets meer gas verbruikt. dat moet van die potten kippensoep zijn die hij niet eet als ik er maak.
volgende keer wordt het preisoep. heb ik nu eens zin in. met gebakken spekblokjes als een soort crouton.
als het morgen ook zonnig is maar koud gaan we toch eens naar de markt. onze bol kaas is op.
en ventje wil vanmiddag de binnenvensters van de keuken doen. we hebben nog een bijna volle fles ramenreiniger gevonden. die zal dus van pas komen.
MJ en Anjelier, bedankt voor de mooie kaartjes. ventje haalde ze net uit de bus.
geen idee wat van vandaag eten want ventje heeft alleen vis meegebracht voor morgen. 't zal frituur uit de diepvries zijn denk ik. dat zal ook smaken.
fijne dag seizoentjes, beterschap voor de zieken en de genezenden, keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

01 dec 2022, 09:59

@ Helena, veel sterkte
je poes overreden dat is triest :oops: :oops:
was het de poes die regelmatig kwam logeren??
een gevaarlijke plaats om dieren te houden :roll:

Alle seizoentjes een gezellige dag verder....
sterkte aan allen... :)

clive

01 dec 2022, 10:17

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik heb boven alles al gedaan, was vroeg boven om badje te nemen, want het pakje dat normaal gisteren moest aankomen, komt dus pas vandaag. En wou per se voor 08:00H klaar zijn.
Had me 2 warme kleedjes gekocht bij LA RED*UTE, had daar een kortingsbon van 16€ van gekregen en heb daar wijselijk gebruik van gemaakt. En ik heb ze in sale gekocht + de kortingsbon, dus heb echt heel weinig betaald.
Ook zijn alle pakjes voor de kindjes binnen en moet dan enkel nog iets hebben voor de kleinste.
Zo , hoog tijd op verder te doen in het HH.

Sterkteknuffel voor de Seizoentjes die het echt wel nodig hebben. Kaarsen branden. Liefs voor jullie allemaal.

Helena van Troje

01 dec 2022, 12:50

Even ter verduidelijking:

Poes is gelukkig nog in leven.
Ik mag er niet aan denken dat die hier zou ontsnappen naar buiten.

Er kwam hier een heel mooi poesje alle dagen langs op het terras.
Ze was nog jong en een beetje dom.
Nu stond er een foto van een overreden poes op de site van de stad.
Was toch die poes niet zeker!
Ik had in de week nog gezegd tegen die kat dat ze gevaarlijke spelletjes aan het spelen was.
Dat ze op de stoep moest blijven.

Afbeelding

Verder gaat dat hier heel stilletjes zijn want mijn stem heeft het begeven..
Dat was heel lang geleden, 1) dat ik nog eens een verkoudheid had en 2) dat ik zo hees was.

Ik heb nog een heel mooi zelfgebreid zwart kleedje opgevist dat nu terug past.
Ooit op de breimachine zelf gemaakt.
Het is zo een tijdloos modelletje, voor thuis is dat echt goed genoeg nog.

Maak het binnen gezellig en warm voor de rest van de dag!

wilde eend 2

01 dec 2022, 19:18

Voor HVT : zo jammer van de poes , die ocharme het verkeer onderschatte ...
ik wens je een spoedig herstel
ook voor de andere seizoentjes : een goede nacht zonder pijn en ongemakken ...

anjelierken

01 dec 2022, 20:19

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: dan is dat kaartje heel vlug aangekomen . Ik heb het maandag gepost. Had eigenlijk geluk , want toen ik daar aankwam, stopte juist het postautootje om de postbus te ledigen.

Deze morgend veel mist en in de namiddag scheen de zon.

We hebben naar de match gekeken van de Rode Duivels, ja, het heeft niet mogen zijn. Je zag duidelijk dat ze niet opgewassen waren tegen de anderen .Spijtig.

Heb mijn terrasplanten terug binnen gezet. Als het niet vriest staan die buiten, juist aan de terrasdeur. Als er vorst wordt voorspelt , hoef ik enkel ze 2 meter verder te rollen dat ze binnen staan, gemakkelijk.
Volgens de verkoper kan mijn citroenboom tot -5° C aan, maar ik riskeer dat toch niet. Er hangen nu nog rijpe citroenen aan.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

02 dec 2022, 07:09

Afbeelding

clive

02 dec 2022, 08:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, wat ben ik opgelucht. Ik dacht dat jij Poes bedoelde. Ik vind het heel erg van het andere katje, echt wel, maar ben ook blij dat Poes in goede gezondheid is.

Ik spring eigenlijk maar even binnen, want moet zelfs nog douchen en dan starten. Gisteren witlofsoep gemaakt, er lag nog veel witlof in de koelkast. Had dat nog nooit gemaakt , had er een lepel mosterd in gedaan, had dat ooit eens in een recept gelezen. Maar ze was lekker.

Zo, liefs aan jullie allemaal en een dikke sterkteknuffel voor diegenen die er eentje nodig hebben.

Oma-C

02 dec 2022, 09:37

Afbeelding

Goede vrijdagmorgen aan allen :wink:
weer een donkere dag vandaag maar geen mist
wel koud maar ja..... 't is december ...

Jammer van de poes Helena maar gelukkig niet
"de poes" :) ja, veel verkeer en kleine dieren is gevaarlijk :roll:

sterkte wilde eend, en hopelijk niet teveel pijn... :?

Allen een gezellige dag en hou het veilig....

Muddy Maddy

02 dec 2022, 10:21

Ook ik ben opgelucht dat het niet om dè Poes gaat. wel jammer voor dat andere beestje dat over de regenboogbrug is gegaan. hopelijk niet geleden. het was een mooi poesje. hier krijgt het dierenasiel klachten over het geblaf van de honden. die geluidsisolatie is ook niet meer wat het geweest was. bovendien vlak voor de verkiezigen toen de rooie hier nog aan de macht waren had het asiel een crowdfunding ingezet voor een modern gebouw en had het toenmalig stadsbestuur had hun verzekerd om voor iedere euro crowdfunding die ze kregen er evenveel bij te doen. en met dat dubbele bedrag kon gestart worden met de bouw van een state of the art dierenasiel. Maar toen kwam de blauwe machtswissel en een dierenasiel staat niet al te hoog op hun agenda. een journalist kon Tommelein, die opa is geworden van een jongenstweeling, ontlokken dat het dossier een der deze dagen behandeld zal worden. nu zitten ze aan tafel heb ik van een bron om alle honden dan naar het asiel van brugge te doen en alle katten naar hier. katten maken niet zoveel lawaai. en dan stoppen de omwonenden. maar het asiel is een zeer verouderde structuur, op piekmomenten zitten er per kooi meedere honden en de drie kattenkooien waren toen wij indertijd Myrza gingen halen bomvol en in de quarantaineafdeling zat het ook vol met nog niet onderzochte katten. en heel dat epistel om te zeggen dat wij vrezen dat Gimly een allergie heeft. zijn nek, onder de kin staat vol krabben. is het van het voedsel dat het van Lilly pikt? zijn het de korrels? is het de fleece waarop hij ligt? hij krabt veelvuldig en ventje mag er niet naar kijken. als kitten heeft hij dat ook eens gehad maar dan achter zijn oor. daar heeft hij regelmatig "spookjeuk" want toen lilly bij de dierenartse was, had ze toch nog kleine vlooitjes. ze was al ginder ontvlooid maar waarschijnlijk met een product die je in de drogisterij kan kopen en de heren katers en soms ook de moeder van Lilly loopt buiten. en ja, ze komen in contact met andere katten die even komen "buurten". dus dat was Maya's vermoeden. die had dan een pipet van 3 maand gekregen. en voor alle zekerheid omdat ze zo mager was een pil tegen de wormen. nu ik er zo over zit na te denken, die keren dat Suus zei dat Lilly pap enzo lustte, was omdat ze zuinig moesten zijn met het kateten. nu speelt ze met eten dat voor ons bestemd is. ze zou wel een moord doen voor kaas en bepaalde vissoorten. ik denk niet dat ze kreeft zal lustten omdat ze een blikje krab al niet lust. maar tonijn.... dat gaat er in als zoete koek. ze moeten wel een blikje delen.
Gisteren lag ze op de poef en zat de hele tijd naar het plafond te staren. zat er daar iemand? ventje vroeg of ze iets zag en ik zei; als je zelf met je hoofd naar boven gaat staan, dan gaan anderen je zeker nadoen. ik heb geen aanwezigheid gevoeld. heel in het begin dat wij hier komen wonen wel iets "kwaadaardigs" waargenomen. ik denk zelf de negative energie van de ruzies en de mensen die hier gewoond hebben. wie Hoog sensitief is kan dat soms aanvoelen. ik had dan witte salie moeten brandden weet ik nu. maar ik heb het huis laten zegenenen door de pastoor wiens oudste en jongste broer ik van vroeger ken. vooral de oudste P. die me liever niet in de jongerengroep gehad had. Ik woonde niet in een villa of zo. en ik ben iets te weten gekomen dat hij over mij gezegd heeft. dat is bij mij dan een eitje dat heel hard lang kookt en o, wee als ik hem tegen zou komen en het zou pellen! vuur en vonken zou dat geven.
gaat ventje gisteren naar de apotheek met het voorschrift op mijn ID kaart voor het generisch merk van mijn druppels... bijken ze maar pas na 6 januari binnen te komen! ik neem dus weer de oude druppels.
er staan een drietal tenten op het kerkplein maar voor wat ze dienen? geen idee. hoop toch dat de markt er gaat staan want mijn bol kaas is op. vandaag eten we garnaalkroketten en dan moet het vet ververst worden. ventje zal maandag kijken of de ldl er heeft. de glorix in de carref. is ongeveer 3 weken uit stock geweest en ventje had 8 flessen besteld bij de blauwe bol maar ze komen maar niet toe. nu heeft hij z'n centen terug gevraagd. in het voorjaar hadden ze ook een te kort aan frituurolie en hebben we dan die ook laten afkomen van een groothandel. ik moet nog een kerstkadootje voor ventje vinden maar ik moet eerst zijn wenslijst zien. en dan een kerstkadootje voor mezelf van de katten. ik heb een heel mooie staande tafel lamp in zilver op batterijen gevonden. hopelijk is die niet in prijs gestegen als ik hem bestel.
ik ga nu mijn andere 8 pillen nemen en dan me aankleden om naar de markt te gaan en mijn outfit voor zondag klaar leggen. dan moet ik op het laaste moment niet zoeken. alles ligt dan bijeen op de strijkplank.
ik heb weer een aantal truitjes in de wasmand moeten smijten. door het gebruik van die spuitbussen met warmte geven die vlekken af. na het wassen zijn die eruit. gelukkig maar.
fijne dag seizoentjes, spoedig herstel aan de zieken, keep safe en een knuffel
Cats Rule!

anjelierken

02 dec 2022, 15:47

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: als je witloofsoep maakt, doe er eens 1 appel is. Dat neemt de bitterheid van het witloof weg. Gewoon laten meekoken en mixen. Is maar een tip.

Wat een grijze , sombere dag. En koud ook. Brr.
Zal vroeg donker zijn.

Vanavond eens een wokgerechtje maken , is ook een eeuwigheid geleden. Eet dat eens graag, is eens iets anders.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

03 dec 2022, 08:43

Afbeelding

Oma-C

03 dec 2022, 09:37

Afbeelding

Goede morgen aan allen, :wink:
een fijn weekend.... ook al is het koud
de echte winter is nog onderweg :roll:
Maar we moeten erdoor voor het weer
lente kan worden :oops:

Heel veel sterkte aan de zieken... hou moed!
Hou het veilig en gezellig warm... :)
En aan de gezonden, geniet van wat kan
veel bewegen is gezond... :wink:
Een fijn weekend allen

Muddy Maddy

03 dec 2022, 10:42

bijna heel de nacht wakker gelegen. kon de slaap niet vatten. is pas volle maan de 8 ste. ventje had gisteren het zuur. Lilly wordt de 9 de december gesteriliseerd en daar is hij een beetje bang voor. bang dat ze in de narcose zou blijven. ik mag erbij blijven tot ze in slaap is. en na de ingreep en als ze wakker is gaat de dierenartse bellen om haar te komen ophalen.
terwijl we daar zijn even die adminstratieve fout oplossen.
Ons moeder voelt zich niet lekker. heeft heel de week krampen gehad en losse stoelgang. de natuurlijke pilletjes van de apotheker werkten niet dus ze is dan naar Mia gegaan en die heeft stop pillen van hen meegegeven. hopelijk komen we daar morgen niet toe en kan ze niet mee. maar weet zeker dat ze morgen wel heel wat beter is. er was een huisarts in opleiding bij haar dokter toen ze de laatste keer ging voor een prik en moeder zei dat die haar longen niet mocht beluisteren met al haar kleren aan. heeft het dan juist gedaan. ze komt tegenwoordig omdat het vroeg donker is niet meer 's middags haar deur uit. ze doet alles 's morgens en dan in de middag blijft ze binnen tenzij het niet anders kan. de zwarte muis heb ik nog niet opgegeten maar die spaar ik tot mijn verjaardag.
ik ben vannacht pas in slaap gevallen toen het al morgen was en was bijna te laat voor mijn telefoontje. bovendien moest ik die twee hongerige katten eten geven. de krassen die Gimly had op zijn hals zijn bijna weg, dus misschien een beetje ruig gespeeld met zus. gisterenavond toen ventje naar boven kwam waren ze weer achter elkaar aan het crossen. en raar maar waar: ik heb een mug gehoord! we zijn december! heb dan mijn oren ingespoten met citroen eau de cologne. Lilly heeft lang op het voeteind geslapen en is dan rond 4 uur 's nachts naar ventje getrokken. rond 7 is ze dan weer op mijn voeten komen liggen en dan ben ik weer in dommel gevallen.
ventje is al om de kranten geweest dus dan straks twee kranten lezen. we gaan vandaag de zondag aperitief gaat vandaag door omdat we morgen niet thuis zijn en dat het laat zal zijn eer we eer thuis zijn. we moeten morgen vroeg vertrekken, moeder ophalen en dan naar varsenare rijden. en dan gaan we zien wat er ligt van koud buffet en wat warm is. als er osso bucco is, zal ventje die zeker eten omdat hij het merg erin op een boterham met een beetje peper en zout lekker vind. mergpijpen vind je de dag van vandaag niet. gisteren naar een film gekeken waarin de man leugens vertelde over andere mensen om zich daardoor op de hogere ladder te begeven tot uiteindelijk zijn bazen die hem promotie gaven die introkken nadat gebleken was die hij dossiers over die mensen bij hield om in zijn voordeel te gebruiken.
dan heeft ventje naar die serie over die indiaan bekeken. Babylon 5 is bijna gedaan. nog 1 seizoen te gaan.
er is niets op de tv dan de hele tijd kerstfilms. oh, please van die zeemzoete films. en 't is de hele maand zo. gelukkig hebben we nog battlebots. das pas spannend. en we hebben nog 2 chicago fires te bekijken want vroeger zonden ze die de zondag uit en nu is het chicago med. buurman V is gaan stofzuigen. vanmiddag is het de verkoop van de oudste dochters keramieke oorbellen.
ik ga de kranten op lees volgorde leggen en dan lezen. ventje kan als die wil naar de catch kijken. we moeten weer eens grote kuis doen. zaten op een gegeven moment aan bijna 90 %. dan zijn er een paar die we al gezien hebben weggeveegd. maar als er te weinig plaats is verwijderd hij ze zelf al blijven ze in the cloud zitten.
Fijne dag seizoentjes, het is hier bewolkt en koud. keep safe en beterschap voor de zieken en de genezenden. knuffel.
Cats Rule!