Paint : tekst invoegen geeft me soms problemen
-
procman4 - Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
- Contacteer:
Het gaat over Paint ; niet over Paint 3D
Wanneer ik in een afbeelding (.jpg bvb) tekst wil typen geeft dit soms problemen. Bekijk aub het voorbeeld hier onder.

De attributen voor tekstbewerking en hun iconen staan in een soort van werkbalk. Welnu, deze werkbalk, rood omlijnd, staat me soms te laag ! Staat in de weg !
Ik kan immers niet zien of ik soms typefouten heb gemaakt in de tekst ; hier in het geel.
Ik Google-de al, maar vind geen mogelijkheid om die werkbalk te verplaatsen. Bvb naar links boven, bvb naast de naam van de afbeelding. In die afbeelding benoemd als "Screen Shot 22-11-30-Tekstbalk in Paint".
Vraag : bestaat er een methode om die werkbalk te verplaatsen ; en hoe gebeurt dan dit.
Dank om mij verder te helpen.
procman4
Wanneer ik in een afbeelding (.jpg bvb) tekst wil typen geeft dit soms problemen. Bekijk aub het voorbeeld hier onder.

De attributen voor tekstbewerking en hun iconen staan in een soort van werkbalk. Welnu, deze werkbalk, rood omlijnd, staat me soms te laag ! Staat in de weg !
Ik kan immers niet zien of ik soms typefouten heb gemaakt in de tekst ; hier in het geel.
Ik Google-de al, maar vind geen mogelijkheid om die werkbalk te verplaatsen. Bvb naar links boven, bvb naast de naam van de afbeelding. In die afbeelding benoemd als "Screen Shot 22-11-30-Tekstbalk in Paint".
Vraag : bestaat er een methode om die werkbalk te verplaatsen ; en hoe gebeurt dan dit.
Dank om mij verder te helpen.
procman4
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
-
- Contacteer:
Ja, E.T., dat is zo. Jouw bedenking is correct. Doch ..
Ik geef een vb. De Mutualiteit stuurt me een attest, een opsomlijst. Daar staat een foute datum in. Het is een '.pdf' ; maar ... een beschermd document, waar ik NIETS kan in wijzigen. Daarom werk ik met een 'afbeelding' van die '.pdf' Daar kan ik dan hen antwoorden d.m.v. tekst, op de juiste hoogte van hun fout.
Maar ...als die "werkbalk" net daar staat waar ik tekst moet typen heb ik dat probleem.
De vraag blijft : Kan ik die "werkbalk" verplaatsen ?
Wie helpt ? ? Dank u.
procman4
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
-
- Contacteer:
Dank je sacho, jouw suggestie is mij bekend (*), al is het helaas geen passend antwoord om mijn concrete vraag.
___(*) Er staan in totaal 8 witte vierkantjes. Bovenste zijde van het tekstvak : 3. Onderste zijde, ook 3. En : de twee vertikale zijden hebben er telkens 1, samen 2. Maakt acht.
Mijn vraag blijft
Dank aan diegene die met een oplossing af komt !
procman4
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
procman4,
zie het verschil bovenaan: bijna geen plaats

nu wel plaats

Wil je zoiets ??
zie het verschil bovenaan: bijna geen plaats

nu wel plaats

Wil je zoiets ??
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
- Contacteer:
Sony, jouw suggestie.
Ik klikte er op en heb - zonder te Googlen - al de 1) potlood 2) een vak met een kleurtje opvullen 3) tekst met zijn mogelijkheden 4) de gom (ik deed meestal : selecteren, en dan de toets "delete" 5) soort "pipet" - de kleurkiezer - uit geprobeerd. Die kleurkeuze deed ik tot nu toe met de twee grotere cirkels, links naast het kleurenaanbod.
Het 6)e (vergrootglas), geeft me een bibberende rechthoek ; en daar raak ik niet verder.
Ik werk al jaaaaren met de ouderwetse paint ; en vraag jou : moet/zal ik eventueel "paint.net" (vandaag pas ontdekt) moeten gaan downloaden om jouw suggestie verder uit te diepen ?
ik heb of krijg de "indruk" dat die "paint.net" een echt "tekenprogramma" is ; en dat ambieer ik niet.
Ooit moest ik - avondschool meubelmakerij - technische tekeningen maken. In "Sketchup" . Maar die tijd ligt al heel ver achter mij.
Nu heb ik voldoende aan 'jpeg's", waar ik a) wat tekst kan in neerschrijven b) wat pijltjes, rechthoeken en cirkels kan tekenen. c) En meer "kleine fantasietjes".
Ook vond ik deze link :
https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... a3e9e5a511 En de er bijhorende afbeelding.
En ook hier : het lijkt me een "echt tekenprogramma", waar ik geen nood aan heb !

Dus aub : mag ik wat meer uitleg omtrent jouw antwoord. Dat maar 5 woorden lang is. Maar ook, ... mij aanzette om die hulpproramma's eens nader te bekijken/uit te proberen.
Dank je bij voorbaat.
procman4
-
- Contacteer:
Lode, dank u voor jouw inbreng.
En het valt niet te ontkennen : jouw afbeeldingen met elkaar vergeleken : er is "meer ruimte".
Ik zal het toekomende weekend trachten tijd vrij te maken om er verder op in te gaan.
'k Ben nu bezig met een heel uitgebreid (!) jaarverslag, van iets waar ik "vrijwilliger" ben.
En dat eist zeeën van mijn tijd.
En ja een oplossing voor mijn "oorspronkelijke" vraag zou welkom zijn. Want dat jaarverslag ..
Mijn reactie aan "sony" verduidelijkt ook 't één en 't ander voor jou.
Tot bij een reactie - van mij ?
Of misschien - tijdens het weekend zelf - van jou ? Met uitleg hoe jij dat "flikt" van ruimte te maken.
Alvast bedankt.
procman4
-
procman4,
Waarom niet eens proberen met Paint 3D ? Te vinden in de Microsoft Store.
Daar is ruimte genoeg.
vb.

Resultaat

Waarom niet eens proberen met Paint 3D ? Te vinden in de Microsoft Store.
Daar is ruimte genoeg.
vb.

Resultaat

1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
-
- Contacteer:
Volgen er twee afbeeldingen, eerder door "lode" geplaatst. Even naar beneden scrollen aub.
= = = = = = = = = = = = = = =
Dag "lode",
Je raadt me Paint 3D aan. Ik heb diverse keren geprobeerd ; het voldoet mij niet. Waarom niet ?
Kijk maar eens naar het antwoord dat ik à Sony schreef. Trouwens in mijn vorig bericht aan jou, voegde ik een bruin gekleurde tekstlijn in. In de hoop dat je daar (=bij sony) zou gaan lezen.
Soit : ik herhaal dan maar even.
- ik heb geen nood meer aan programma's in 3 D. Technisch 3D tekenen liet ik jaren geleden achter mij.
- ooit gebruikte ik het ivm mijn hobby, meubelmakerij.
- van die "slecht" geplaatste "werkbalk" had ik - op mijn vorige laptop - met Win10 - geen last. Nu wel met de nieuwe laptop. Waar het met Win 11 de "ambetante" nieuwere versie van paint is geworden.
Tot daar. Over naar jouw antwoord. Waar je mij twee afbeeldingen, beide met het woord "itsme" in toont.
Wat heb ik er mee gedaan ? Vooral uw eerste afbeelding eens aandachtig bekeken. En mij dan de vraag gesteld ; "Is het zinvol dat ik paint 3D installeer ?"
Want ik bemerkte dat ik met 3 simpele ingreepjes - met de goeie oude paint - hetzelfde resultaat binnen haal als wat jij bereikte in paint 3D.
Daarom heb ik jouw eerste afbeelding TWEE keer in één enkele .jpg gezet. En ben ik er aan begonnen in ---> de rechtse helft.
Wat ik deed, en wat ik bereikte, staat onderaan die "gezamenlijke" jpg. In tekstvorm.
Eigenlijk ben ik benieuwd naar jouw reactie. Eigenlijk ... wil ik best eens bekijken, in een wat uitgebreide uitleg van jou, hoe jij het met paint 3 D gedaan hebt.
Ik kijk er al naar uit. Hier volgt mijn "gewrocht". Je zal het wellicht moeten vergroten. Eventueel in een nieuw scherm openen.
Gr. en dank. van procman4

-
procman4,
Wat mij nu opvalt bij uw eerste afbeelding is het gebrek aan linialen.
Als je deze aanvinkt bekom je al meer ruimte

Zonder linialen

Met linialen

Zou dit uw probleem kunnen zijn?
Wat mij nu opvalt bij uw eerste afbeelding is het gebrek aan linialen.
Als je deze aanvinkt bekom je al meer ruimte

Zonder linialen

Met linialen

Zou dit uw probleem kunnen zijn?
-
Sony - Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Procman 4,
download ClassicPaintforWindows10.zip - 3,45 MB
Uitpakken en installeren.
Downloadlink
Sony
download ClassicPaintforWindows10.zip - 3,45 MB
Uitpakken en installeren.
Downloadlink
Sony
I